***Helmet 2008*** vko 3 osa 4

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pilvipouta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillevauva meillä ainaki poika nieli sen osmosalin ku vettä vaan. Ja mä jotenki oon ajatellu ettei se maistuis miltään... tai ei tullu mieleen ees että vois olla pahaaki :ashamed: :D

Ihanaa aamukahvia :p Jätkä simahti ja yritin vähä siivoilla tässä mutta eihän sitä päivän ainoota hiljasta hetkeä viitti siivoomiseen uhrata. Mie siivoon sitte ku mies tulee vahtiin poikaa ja valitan kun en mitää oo kerenny tekeen kun toinen kulkee koko ajan mun perässä :whistle: :ashamed:

Mul iski kamala epäusko että voiko pienet vauvat olla niin pieniä :o Ostettiin eilen 50 senttiset kotiintulovaatteet pienelle ja nyt tuntuu että pitäiskö ne mennä vaihtaan 56 senttisiin. Ku noihan on ihan ku nuken vaatteet :laugh:

Nii ja hampaista Meillä on nyt 10 hammasta. Neljä alhaalla ja kuus ylhäällä. Kulmurit tuli ylhäältä läpi ihan lähiaikoina, tuntu että kauan niitä tehtiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Meillevauva meillä ainaki poika nieli sen osmosalin ku vettä vaan. Ja mä jotenki oon ajatellu ettei se maistuis miltään... tai ei tullu mieleen ees että vois olla pahaaki :ashamed: :D

Meille lääkäri määräs tota Florodalia, kun sano, että saattaa olla helpompaa juottaa. Ja toki mä ostin reseptin mukaan, että saa sitte vakuutuksista takas. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Muori:

Meille lääkäri määräs tota Florodalia, kun sano, että saattaa olla helpompaa juottaa. Ja toki mä ostin reseptin mukaan, että saa sitte vakuutuksista takas. :D

No tottahan toki :D En mä itse asiassa ees tienny että niitä olis muitaki, neuvolasta sanottiin vaan tosta osmosalista kun pojal oli mahatauti 4 kk:n ikäsenä.

Meillevauva nyt on liikkeellä Norovirusta,eli oksuja ripulitautia. Mä kans suosittelen Muorin ehdottamaa Florididalia ( mites se kirjoitettiinkaan ) siinä on samassa maitohappobakteereja. meillä poitsu tykkäs siitä ,kun maistui vadelmalle.

Anna no voi hitsin vitsi :hug:

Meillevauva: Toivottavasti tytön oksuilu menee pian ohi. Veikkaisin, että on oksennustautia, jota nyt tosiaan on paljon liikkeellä. Toivottavasti ette itse sairastu miehen kanssa! Jaksuja!

Annalle ja Adalle tsemiä kalkkunan kanssa! Vaikeaa on tosiaan aina pähkäillä noiden oireiden kanssa, että mihin tarvitsee reagoida ja mihin ei. Meillä on nyt ollut rauhallinen tilanne *kopkop*, mutta pännii ihan kympillä, ettei tehty eilen sitä vehnäaltistusta, kun H olisi ollut terve ja hyvävointinen.

Ja taas oppi uutta :flower: kiitos tiedosta, mä kun luulin et muita ei ole kuin tuota osmosalia jota yritin väkisin juottaa pojalle n 8vuotta sitten :ashamed: No nyt jos tarvii ostan jotain "paremman makuista" :D

Tuosta Floridralista, mieki sitä ostin sillo ku poju oli ripulissa, ensimmäinen pullollinen meni ku vettä vaan mutta sen jälkeen alko tökkii. Jonku aikaa vierasti myös maitopulloa sekä vesilasia ku luuli että sitä litkua on sielläkin. Mutta on kuulema tosiaan paremman makusta kuin osmosal. Neukkutäti sitte sano että jos ei lapsi sitä juo nii sillä ei kuulema ole sitte tarve, oikeasti kyllä sitten juo kun huomaa että janottaa ja muu mene alas.. Tiedä sitten..

Mie lähen maton pesuun ku poju nyt nukahti, ei tarennu kaupunkiin lähtä :/

Muutes, täällä vilahti yks sana jonka oon oppinu ihan teiltä :D Niin tuli mieleen että ootteko te ns. oppineet uusia sanoja täältä..?
Ja tuo mainitsemani sana on puntit, en koskaan oo kuullu ennenku Jahvetti niistä joskus on puhunu ja kaaaaauan meni miettiessä että mitä hittoa se tarkottaa :laugh: :ashamed:

Saatiimpas se hammas pois :D Vaan olipa tiukassa...ien kasvanu siihen maitohampaan ympärille :'( Aika monta hammasta jätkältä otettu pois, mut eika kerta kun itki ja ärräpäät lensi siellä tuolissa :'( Alko itelläki tekee pahaa :snotty: :xmas:

Ai Saanukka ei ollut koskaan kuullut punteista? Mä en muista, että olisi uusia sanoja vastaan tullut, mutta eiköhän noita murre-/slangisanoja ole vilahdellut. Eikun, nyt muistan, olihan se siirappileipä, vai mikä se nyt oli... Olikohan Pigletin vai kenen nimitys piparkakuille?

Meillä upposi tuo Osmosal ihan hyvin. Maito tosin ei meinannut moneen viikkoon upota vatsataudin jälkeen.

Taidan aloittaa kuvaamaan kirpparikamoja... |O

Pystytkö sä Jahve meneen sinne huoneeseen kattomaan kun toiselta revitään hammasta?? Mä oon niin monta kertaa miettiny että miten mie tuun kestämään lasten lääkärit ja esim tikkaukset ym. Ku meillähän mies piti poikaa sylissä kun siltä otettiin biliarvot sillo ihan pienenä :ashamed: Mun oli pakko mennä toiseen huoneeseen (tuli mittaamaan meille kotiin) etten kuullu edes sitä napsahdusta minkä se neula piti kun poika alko aina huutamaan sen jälkeen :ashamed: :whistle: Mie en kestä yhtään tommosia juttuja...

Pystytkö sä Jahve meneen sinne huoneeseen kattomaan kun toiselta revitään hammasta??

Kaikkeen tottuu :xmas: :hug:

YKSI kerta on ollu, kun laitoin mummon viemään esikoisen tikattavaksi...oli sillon n. 3-vuotias...
Kyllä mie sinne mukaan voin mennä (oksennusta niellen), mut en varpilla kyllä kato mitä siellä tehään :xmas: :laugh: :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Saanukka:
Muutes, täällä vilahti yks sana jonka oon oppinu ihan teiltä :D Niin tuli mieleen että ootteko te ns. oppineet uusia sanoja täältä..?
Ja tuo mainitsemani sana on puntit, en koskaan oo kuullu ennenku Jahvetti niistä joskus on puhunu ja kaaaaauan meni miettiessä että mitä hittoa se tarkottaa :laugh: :ashamed:

Puntit = housunlahkeet/painot

Näin minä tämän asian miellän...mites Jaffe? =)

*muoks. ai sä vastasit jo... =)

Se kerta, kun laitoin mummon asialle, niin esikko oli papan kanssa puuhommissa...kaatui jalalla halon sen terävän reunan päälle ja se viilsi jalan auki...verta tuli ja tuli ja tuli ja tuli....ja mulla melkeen meni taju :saint: Sellanen 5x2cm vekki siihen tuli...olisko 7 tikkiä tullu...hui..onneks sattu mummolassa :x :xmas: :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja Saanukka:

Puntit = housunlahkeet/painot

Näin minä tämän asian miellän...mites Jaffe? =)

Jep, housunlahkeet siis :p

Mä olen aina ajatellut että kun sanotaan että en kehtaa tarkoittaa että nolottaa/hävettää...ja ihmettelin ku ukko sanoi usein moneen asiaan myös seurusteluaikana että ei kehtaa. Ajattelin että onpa ujo tyyppi...mut tarkoittikin että ei viitsi. :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Mä olen aina ajatellut että kun sanotaan että en kehtaa tarkoittaa että nolottaa/hävettää...ja ihmettelin ku ukko sanoi usein moneen asiaan myös seurusteluaikana että ei kehtaa. Ajattelin että onpa ujo tyyppi...mut tarkoittikin että ei viitsi. :laugh:

Joo tää on sellanen mikä ei muhun uppoo :headwall: :laugh: :laugh:
Mullakin siis kehdata=ujostuttaa... :D

Menipä nyt sekasin koko akka :laugh:

Pitäsköhän jatkaa siivousta...imuroija ei kyl voi ku neiti nukkuu (2 huonetta imuumatta viel), mut jotaan hiljasempaa...mm pölyjen pyyhintää.... :xmas:
Kiva ku on taas pakkasilma, ni heitin osan matoistaki ulos...ja peitotki taas...pitää muistaa ottaa ajoissa sisälle ;)

Hello,

Meillevauvalle kansa norovarotukset, eikös se oo just oksu-ripsa tautia :/

Hei Anna:attn: , ootteko aatellu kokeilla Adalle tota Physiogeeliä, meillä terkka suositteli ja kaveri joka on apteekissa töis geelistä mainitsi -->http://www.physiogel.fi/

Kyl vaan meilläkin päiväkodissa lapsia kehotetaan laittamaan puntit kenkien päälle :D :wave:

Mä en ollu aikasemmin kuullu koskaan esim. sanaa aleka :o , että kylhän tääl itteensä sivistää täs sivussa :laugh:

Yhteistyössä