Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:Joo, miksei ale voi olla vaan ale...miksi se pitää olla aleka???:wave:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:Okei, tää menee :snotty:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:Joo, miksei ale voi olla vaan ale...miksi se pitää olla aleka???:wave:
--varmaan samasta syystä miks kissa ei vaan oo kissa vaan mm. kisu, mirri jne, rakkaalla lapsella on monta nimee
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:Okei, tää menee :snotty:
:snotty: :wave:
Päätä särkee ja aurinko paistaa...
Alkuperäinen kirjoittaja Saanukka:Tuo ale-aleka.. Mie ne ollu koskaan kans kuullu alekaa mut nyt oon alkanu puhumaan sillä sanalla ku taipuu mukavemmin miun suussa.. Siis esim. meen alekoihin kuin että meen aleihin... Ymmärsitteköhä...![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:Joo, miksei ale voi olla vaan ale...miksi se pitää olla aleka???:wave:
--varmaan samasta syystä miks kissa ei vaan oo kissa vaan mm. kisu, mirri jne, rakkaalla lapsella on monta nimee
![]()
Lähinnä meinasin et onko se muunnos toisesta kielestä tjtn...kun taitaa olla pks:n puhetta lähinnä...![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Saanukka:Tuo ale-aleka.. Mie ne ollu koskaan kans kuullu alekaa mut nyt oon alkanu puhumaan sillä sanalla ku taipuu mukavemmin miun suussa.. Siis esim. meen alekoihin kuin että meen aleihin... Ymmärsitteköhä...![]()
Matonpesu jäi nyt huomiseen ku ei mahtunu pyykituvalle :saint:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:Alkuperäinen kirjoittaja Saanukka:Tuo ale-aleka.. Mie ne ollu koskaan kans kuullu alekaa mut nyt oon alkanu puhumaan sillä sanalla ku taipuu mukavemmin miun suussa.. Siis esim. meen alekoihin kuin että meen aleihin... Ymmärsitteköhä...![]()
Matonpesu jäi nyt huomiseen ku ei mahtunu pyykituvalle :saint:
--Ale sana on muutes aikas hankala sana taivutella![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:Joo, miksei ale voi olla vaan ale...miksi se pitää olla aleka???:wave:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:Mä en ollu aikasemmin kuullu koskaan esim. sanaa aleka, että kylhän tääl itteensä sivistää täs sivussa
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Meillevauva:Kiitos vinkeistä! just olin tulossa kertomaan että en käyny apteekissa kun tyttö vaikutti hyväkuntoiselta ja ruokaa&maitoa menny hyvin, ilman oksuja saati ripulia. Oli tossa partsilla nukkumassa rauhassa mut justiinsa heräs ja huutaa nyt kurkku suorana... Eli ehkäpä mä kipaisen tänään vielä apteekissa ja kohta annan panadolia.. Mistäs pirusta näistä tietää mikä paikka kipeenä kun eivät osaa kertoa :/
Alkuperäinen kirjoittaja RvaLumi:Muo meinaan vähän epäilyttää toi, et lapsi ei juo ellei ole jano??? Voiko siihen luottaa?
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:Joo, miksei ale voi olla vaan ale...miksi se pitää olla aleka???:wave:
Musta tuntuu, että tuo aleka on mun oma sana.![]()
*muoks* En ole ainakaan koskaan kenenkään kullut sitä ennen käyttävän.Naapurimaassa ale on rea, joten sieltä se ei tule. Olen varmaan itse vääntänyt tuon alekan suuhun sopivammaksi.
Näinhän sanat yleensä tuppaavat muokkaantumaan ja syntyy uusia väännöksiä.
![]()