***Helmet 2008*** vko 3 osa 4

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pilvipouta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Joo, miksei ale voi olla vaan ale...miksi se pitää olla aleka??? :whistle: :wave:

--varmaan samasta syystä miks kissa ei vaan oo kissa vaan mm. kisu, mirri jne :D , rakkaalla lapsella on monta nimee :laugh:

Lähinnä meinasin et onko se muunnos toisesta kielestä tjtn...kun taitaa olla pks:n puhetta lähinnä... :whistle:

Tuo ale-aleka.. Mie ne ollu koskaan kans kuullu alekaa mut nyt oon alkanu puhumaan sillä sanalla ku taipuu mukavemmin miun suussa.. Siis esim. meen alekoihin kuin että meen aleihin... Ymmärsitteköhä... :laugh:

Matonpesu jäi nyt huomiseen ku ei mahtunu pyykituvalle :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja Saanukka:
Tuo ale-aleka.. Mie ne ollu koskaan kans kuullu alekaa mut nyt oon alkanu puhumaan sillä sanalla ku taipuu mukavemmin miun suussa.. Siis esim. meen alekoihin kuin että meen aleihin... Ymmärsitteköhä... :laugh:

Ymmärrän...nimittäin mun suuhun ei mee toi aleka, ei sitte millään :laugh:

Joo, miksei ale voi olla vaan ale...miksi se pitää olla aleka??? :whistle: :wave:

--varmaan samasta syystä miks kissa ei vaan oo kissa vaan mm. kisu, mirri jne :D , rakkaalla lapsella on monta nimee :laugh:

Lähinnä meinasin et onko se muunnos toisesta kielestä tjtn...kun taitaa olla pks:n puhetta lähinnä... :whistle:

--no varmaan juu, must tuntuu et tosi moni murre sana juontaa juurensa naapurimaasta kun pelasinpa joskus älypään murrevisaa niin olin ihan yllättynyt kuinka moni sana esim. lapin murteesta oli Ruottista ja monia muitakin :o

--Ale sana on muutes aikas hankala sana taivutella :whistle:

--Ale sana on muutes aikas hankala sana taivutella :whistle:

Aleihin, aleissa... :laugh: Ihan helppo :laugh: Vai minkä muodon haluut? :laugh:

Hyvä että kuume on laskenu :hug:

Ja tuo ripuli-oksu tauti on iha hirveä, meillevauvalle :hug:
Meillä pojulla kesti kaks viikkoa ripuli, saatto olla päivä ei mitää nii sitte illalla rykäs semmoset että oksat pois :x

Kiitos vinkeistä! just olin tulossa kertomaan että en käyny apteekissa kun tyttö vaikutti hyväkuntoiselta ja ruokaa&maitoa menny hyvin, ilman oksuja saati ripulia. Oli tossa partsilla nukkumassa rauhassa mut justiinsa heräs ja huutaa nyt kurkku suorana.. :(. Eli ehkäpä mä kipaisen tänään vielä apteekissa ja kohta annan panadolia.. Mistäs pirusta näistä tietää mikä paikka kipeenä kun eivät osaa kertoa :/

Pikku-ukkeli nukkunut vain tunnin tänään.... äsken yritin saada nukkumaan, niin ei millään. Nyt sitten tässä sylissä kitisee väsymystään. Isommillekkin pitäs ruokaa laittaa ja päätä särkee.
Taas alkaa ihanat kevätilmat, kun aurinko paistaa ja mun migreeni pääni ei kestä tuota valoa.
Mieskin nukkuu yötöittensä jälkeen, kun pääsi vasta 12 aikoihin nukkumaan, kun piti verotoimistossa sun muissa käydä.
Aargh mikä päivä :headwall:
No jos iltaa kohden helpottas tää ihmisen elo taas. Sori, kun tuli pelkkää vali, vali tekstiä taas.

Musta tuntuu, että tuo aleka on mun oma sana. :D
*muoks* En ole ainakaan koskaan kenenkään kullut sitä ennen käyttävän. ;) Naapurimaassa ale on rea, joten sieltä se ei tule. Olen varmaan itse vääntänyt tuon alekan suuhun sopivammaksi. :D Näinhän sanat yleensä tuppaavat muokkaantumaan ja syntyy uusia väännöksiä. :whistle:

Mä en ollu aikasemmin kuullu koskaan esim. sanaa aleka :o , että kylhän tääl itteensä sivistää täs sivussa :laugh:

Joo, tää aleka oli kyl ihan uutta, vaik oonki ihan ale-hullu :D

Meil opittiin muuten uusi taito :heart: Pillillä juominen! :heart: Tyttö juo muuten tosi vähän ja nyt koitetaan josko menis ees vähän vettä näin... Mikäköhän on päivittäisen nesteen tarve? Siis riittääkö, et maitoa menee muodossa tai toisessa n 5,5dl vai oliko tää määrä vaan kalsiumin saantiin? Muo meinaan vähän epäilyttää toi, et lapsi ei juo ellei ole jano??? Voiko siihen luottaa? Maitomäärä me kyl saadaan just just kasaan puuroista ja jogusteista, mut maitoa tyttö juo vuorokaudessa vaan vähän reilun 2dl...

Äh, onpas sekavasti kirjotettu :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Meillevauva:
Kiitos vinkeistä! just olin tulossa kertomaan että en käyny apteekissa kun tyttö vaikutti hyväkuntoiselta ja ruokaa&maitoa menny hyvin, ilman oksuja saati ripulia. Oli tossa partsilla nukkumassa rauhassa mut justiinsa heräs ja huutaa nyt kurkku suorana.. :(. Eli ehkäpä mä kipaisen tänään vielä apteekissa ja kohta annan panadolia.. Mistäs pirusta näistä tietää mikä paikka kipeenä kun eivät osaa kertoa :/

Niinpä! Meillä kitistiin taas yöllä ja nyt on päiväkin ollut yhtä kitinää |O . Aamupäivällä oli ihan väsynyt ja yritin eka sisälle nukuttaa --> noup. No, sit toppasin vaatetta päälle ja ulos pitkä nukutuskävely --> noup. Ei auta ku koittaa pärjätä yksillä unilla tänään, vaikka ihan huudoksi meni koko aamupäivä, kun ei suostunut nukkuun. Onneks nukahti sit 12.30 ja nukku 2h, katotaan miten ilta menee... Suponki jo pistin, ku selvästi nyt jotain häikkää on.

Hohhoijaa...uutta pinoa taas. Terve vaan! Käytiin halvennusmyynneissä tänään ihan vaan kun tytöllä oli lahjakortti H&M:ään. Poitsu sai myös kengät, Superfit goretexit. :) Ihkut. :D

Ja ruokaa pennuille. :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja RvaLumi:
Muo meinaan vähän epäilyttää toi, et lapsi ei juo ellei ole jano??? Voiko siihen luottaa?

Juu, kyllä mekin olemme tuputtamalla tuputtaneet juomista tytön sairastellessa. Vatsataudin aikaan (alussa) ei tosiaan olisi mielellään juonut mitään. Pahimpana aikana annettiin pienellä ruiskulla nestettä. Kuivuminenhan voi pienillä lapsilla yllättää melkoisen nopeastikin.

Nipsuli: Kiitti rasvavinkistä, mutta tuo näytti sisältävän soijaa, et en uskalla kokeilla...

Päätin toistaseks olla piittaamatta Adan selän näpyistä, ku ei ne näytä neitiäkään häiritsevän... Kattoo sit mitä tekee jos ne lisääntyy kauheesti ja rupeaa kutisemaan tms.

Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:

Musta tuntuu, että tuo aleka on mun oma sana. :D
*muoks* En ole ainakaan koskaan kenenkään kullut sitä ennen käyttävän. ;) Naapurimaassa ale on rea, joten sieltä se ei tule. Olen varmaan itse vääntänyt tuon alekan suuhun sopivammaksi. :D Näinhän sanat yleensä tuppaavat muokkaantumaan ja syntyy uusia väännöksiä. :whistle:

-älä nyt, sehän on sauniksen vai dnan mainoksessakin :laugh: :laugh: , tai sit joku on sen sulta pölliny :laugh: :laugh:

Yhteistyössä