***Helmet 2008*** viikko 42

Kiitokset puhalluksista ja Nipsulille myös :hug: ja Annolle myös kiitokset symppiksistä.

Anno en ole basnkua pakastanut soseutettuna,mutta viipaleina ja silloin ihan pysynyt kuosissaan ja makukin säilynyt.Viipaloituja banskuviipaleita pakkasessa suositeltiin aikoinaan makean himoon.No ei mun namihimoja niin vaan huijattu :D
 
Voi höh Liinamari :hug: Toivotaan, ettei pojulla ainakaan kovin laajoja allergioita ois :/ Kaksi viikkoa on todella pitkä aika odottaa tuloksia, mut ikävä kyllä niin se vain on :kieh: Sitä odotellessa mä varmaan jo itse karsisin joitakin helpoimmin allergisoivia pienen ruokavaliosta :whistle:

Valokuvia munkin pitäisi tilata ja koneellakin on vielä lajiteltavaa. Miksi se on aina niin vaikeeta saada niitä nopsaan tilattua? :eek:

Käytiin tänään tosiaan turvaistuimia katsomassa ja paria sovittamassakin autoon. Taidetaan tuon sikakalliin Britax Multi-techin puoleen kääntyä, se mahtui näistä "paremmista" istuimista parhaiten selkä menosuuntaan. Niin siis, että etupenkillä mahtuu edes jotenkuten istumaan :/ Isomman auton osto kun kuitenkin tulis kalliimmaksi :LOL: (Sekin on kyllä mielessä, kunhan mies tuosta valmistuu...)

Tänään on ollut mukava perhe-päivä =) Istuinkauppojen kiertelyn jälkeen tehtiin tortilloja miehen kanssa ja sitten mä leivoin sämpylöitä ja pullaa, mies leikki pojan kanssa ja niillä oli tosi hauskan kuuloista :D :LOL: Sitten käytiin vielä koko poppoo saunassakin =)

Mä oon pakastanut banskua cantaloupemelonin ja päärynän kanssa soseutettuna ja samanlaista oli sulatettuna kuin sinne laittaessakin :whistle:
 
Moikka täältäkin :wave: !

Mä kotiuduin just Party Lite kynttiläkutsuilta. Hienoja oli, mut aikas kalliita kapistuksia. Yhden pikkasen raaskin ostaa, joululahjaksi :xmas: .

Paljon :hug: ainakin Liinamarille! Mulla on myös ollut tässä vähän ikäviä aikoja, mutta ei kyllä liity vauvaan, eikä mieheenkään. Mutta kuitenkin :( ..

Me olimme myös A:n 8 kk neuvolassa ja mitat oli 74 cm ja 10.330 kg. Sopevan kokoinen jässikkä :heart: . Meillä siis myös kontataan, itse noustaan istumaan ja joka paikkaan noustaan pystyyn. Mut ei sentään kävellä, vielä..
 
No niin,

meirän istuinasiat ratkes hetkeksi, omakin kyllä ostetaan ( jos vaikka alennusmyynnistä löytäs :whistle: ) mutta nyt saatiin kavereilta lainaks HTS besafe, ei mikään testejen paras mutta istuin kuitenkin :whistle: . Aikaa ruveta perehtymään noihin istuimien saloihin *huokaus*

Oon pessy nyt noita 80cm vaatteita ja siellähän oli yhet tosi makeet farkut joita sitten testattiin tänään ja vitsit kun neiti näytti niiiiiiiiin isolta tytöltä :heart: :snotty: , oli vielä stretsi farkut eli tosi hyvät jalassa :wave:

Pipoja mettästäville, käykääpä kattomassa Prisman valikoimaa, oli meinaan tosi kivoja piposia hyllyssä ja vielä edullisia...aika lähellä oli ettei muutama mukaan tarttunu :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Pipoja mettästäville, käykääpä kattomassa Prisman valikoimaa, oli meinaan tosi kivoja piposia hyllyssä ja vielä edeullisia...aika lähellä oli ettei muutama mukaan tarttunu :whistle:

Myö ollaan pojille useesti just Prismasta käyty pipoja hakemassa :D Siellä on ainakin täällä tosi hyvä valikoima, myös käsineitä =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Huomasin et tänneki on avattu Tinttu-myymälä :D
--ne on kyll niiiiiiiin kivoja pipoja että, ihan itteleekkin tekis mieli sellanen ostaa, rääpäle mun suosikki :wave: B)
Mie en niitä nimiä kyl tiiä :whistle: Pitäs joskus mennä tutkailee sinne sitä tarjontaa :D
Kirpparilta ostin sellasen niinku pupu-hatun :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Kirpparilta ostin sellasen niinku pupu-hatun :whistle:
--en mäkään tiiä kun ton rääpäleen nimeltä :whistle: , onkohan se pupuhattu samanmoinen kun meillä eli semmonen fleecehattu pupun naamalla ja korvilla :wave:
Toi on tollanen ihan karvanen, kypärähattu ja sit siin on isot korvat :D Aika ihq :p
 
Iltaa mammat!

Puhallan täältäkin erityishalit :hug: Nipsulille ja Liinikselle ja tietty Liiniksen pikku potilalle. :heart:

Onko kukaan muu törmänny lääkäreiden keskuudessa "kyllä äidin pitäisi huomata" -ilmiöön? Yhen kaverin kanssa ollaan tunnettu ittemme huonoiks äideiks, kun lastenlääkäri toteaa, että kyllä äidin olisi pitänyt tämä huomata. Esimerkiksi eilen mun olisi lääkärin mukaan pitäny neidin käytöksestä osata päätellä, että sillä on korvat tulehtuneet. :whistle: :| Epäilen, että ovat lekurit käyneet jollain joukkoluennolla, jossa on vannottu kaikkitietävän ja ihmeellisen äidinvaiston nimeen. Jokaisen äidin nyt sitte pitäis alitajuisesti itkun nuotista osata päätellä, onko vaavilla korvatulehdus. Mulla on kyllä sitte ihan vaurioitunu tai alikehittyny äidinvaisto. :/ :D

Tinttu-hatut on mulle ainakin nimenä tuntemattomia. Vai onko ne niitä huopaisia hattuja, joita saa mm. "lohikäärmehännällä". Täytynee kuukkeloida.
 
PP:n sankarille 8kk-onnittelut :flower:

Voi elämä, tuntuu, että tyttö ottaa hirmu harppauksia eteenpäin; tänään on jo kontannut kunnolla ja seisoi ekaa kertaa pinniksen laitaa vasten :heart: Hirmu iso tyttö, voi että :heart: Ja kiitos onnittelijoille :)

Kylläpä nyt Liiniksellä onkin ihan höhlää :/ Toivotaan, ettei mitään suuria yliherkkyyksiä pojalla olisi :)

Mä en kyllä yhtään tykkää tuollaisesta kyllä äidin pitäisi tietää- asenteesta. Ihan niinkuin tämä yhteiskunta ei syyllistäisi äitejä jo muutenkin kaikesta :headwall: Eipä sitä vaan kaikkea pysty tietämään, vaikka olisi kuinka tarkkana. Että turha syyllistys pois meiltä kaikilta :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja lumianna:
Ruuista meillä maisteltiin tänään 8kk ruokia ja yllätyksekseni hyvin upposi. Olin kyllä hieman muussinut sitä haarukalla. Saavutus on mielestäni siihen verrattuna hyvä, kun neiti on aloittanut kiinteät vasta 6,5 kk ikäisenä aktiivisesti. Muutenkin huomaan, että ruoka määrät lisääntyy tasaiseen tahtia neidin kasvaessa.
Minä myös ihmettelen miten nopeasti meillä on saatu kiinteät rullaamaan. Siis ne, mitä voidaan syödä. Meillä aloiteltiin aktiivisesti kiinteät n. 7kk:n iässä ja nyt menee jo murkulaiset soseet hyvin ja sormiruokiakin nakertaa kuin vanhakin tekijä. :D Tänään ostettiin neidille tattari-perunaleipää, joten saa Hattarakin taas huomenissa leipää syötäväkseen. :) Olettekos muuten ihmiset huomanneet, että luomusoseet ovat suunnilleen samanhintaisia kuin tavalliset. Tänään tein vertailuja Prismassa ja Nestlen uudet Organic -ruoat taisivat olla jopa edullisempia kuin jotkut Piltit. :attn: Siinäpä onkin sitten pohdittavaa, onko ekologisesti järkevämpää suosia ulkomaista luomua vaiko kotimaista tehotaloutta. :/ Eivät ole ihan yksiselitteisiä juttuja nuokaan. :/ Meillä suositaan tällä hetkellä välipalasoseissa avainliputettuja ja muissa valmissoseissa luomuja, ihan vain melkein maun vuoksi molemmat valinnat. ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Siinäpä onkin sitten pohdittavaa, onko ekologisesti järkevämpää suosia ulkomaista luomua vaiko kotimaista tehotaloutta. :/ Eivät ole ihan yksiselitteisiä juttuja nuokaan. :/ Meillä suositaan tällä hetkellä välipalasoseissa avainliputettuja ja muissa valmissoseissa luomuja, ihan vain melkein maun vuoksi molemmat valinnat. ;)
Voi että, just viikonloppuna puhuin samasta asiasta; ostaako ylikansallisien firmojen Suomessa valmistettuja tuotteita lasipurkissa. Vai tetrassa, josta kuitenkin tulee vähemmän jätettä, vaikka molempia voikin kierrättää. Ja sitten tämä palmuöljykysymys, lisäksi luomu vai suomalaisuus. Meillä ainakin noita valmissoseita kun menee paljon, typykkä ei oikein pidä noista mun rakkaudella valmistamista. Mulla menee ne pakkasessa jotenkin kauheen vetisiksikin :/
 

Yhteistyössä