***Helmet 2008*** viikko 42

No onhan täällä vielä porukkaa :D Mä oon ihan pirteenä täällä.. Ja syön uuniomenajugurttia :p Pitkästä aikaa löysin sitä kaupasta :p

Pieni urakka ollu noiden puolukoiden kanssa :headwall: Nyt saa jätkä syödä sosetta pitkään ja hartaasti ku äiti on omilla pikku kätösillä siivonnu ne marjat yksitellen :kieh:

Mäkin olen ihan pirteä, vaikka touhottanut koko päivän ympäri kyliä. :/ Ei sen puoleen, mä olen huomannut, että mulle sopiva yöunimäärä on 6-7 tuntia. Eli toisin sanoen, nyt kannattaisi mennä nukkumaan. :whistle: Mutta mitäpä sitä unettomana sängyssä makoilemaan. Eilen kävin hyvissä ajoin eli puolen yön jälkeen petiin, niin luin siinä sitten kirjaa vielä vähän yli kahteen saakka. Aamulla H herätti kasin aikaan, eikä väsyttänyt yhtään. :/

Meil jätkä ois halunnu tänää herätä jo ennen kukonlaulua :eek: Mieski oli vielä kotona, joten toi pojan mun vieree.. Pikkasen siinä pyöri mutta nukahtiki sit uudelleen ja nukku puol kymppiin asti melkein. Eipä tosin oo sitte nukkunu ku vajaan tunnin päikkärit tänää kerran... Ihme "mä en nuku, enkä syö enkä tee muuta ku pahojani" päivä ollu :D

Mul on taas tänään ollu toi syöminen niiiiiiiiiiiiin pyllystä että
oon syöny 3 riviä minttukrokanttia, 3 keksiä, ja ben & jerrysii kipollisen...että hyvällä mallilla taas |O |O . Ai niin, söinhän mä iltapalaks 3 mandariiniä :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Tänään ostettiin neidille tattari-perunaleipää, joten saa Hattarakin taas huomenissa leipää syötäväkseen. :) Olettekos muuten ihmiset huomanneet, että luomusoseet ovat suunnilleen samanhintaisia kuin tavalliset.
Mistäs tuota leipää saa.kuulostaa mielenkiintoiselta.

Luomusoseista olen huomannut saman.Eilen piti turvautua Hipin valmissoseeseen ja siinä poikaa syöttäessä huomasin,että siinä oli suolaa?? Mä kun luulin ettei sais olla vai onko Tansakassa eri suositukset.Vai oliko se Tanskalainen merkki,anyway

Äidin pitäisi huomata jutusta persiistä sanon minä.Sitten kun on vielä tämä toinen lääkärikasti et ensikertalaiset,jotka vauhkoontuu joka näppylästä tai oireesta ja niille sit "nauretaa" ota siitä sit selvää.Tästä aiheesta muuten just paasasin lääkärillä

:whistle: =)

Hitto,en saanut nukuttua enään puol kolmen jälkeen,mut onneks olette palstailleet niin on luettavaa =)

Voi,että Hipallakin jo seistään :flower:
Wode mun kaveri on PartyLite myyjä ja sikakalliita on.Onneksi en ole mikään kynttiläihminen.Sain kyllä ihan hienon kattoon laitettavan kynttelikön viime jouluna lahjaksi kyseiseltä tuotteelta.Poika sitä pienempänä aina ihmetteli :D niin ja halit
:hug: kun sielläkin on huonoja tuulia puhallellut

Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Meillä on muuten Hattara taas nuhassa ja nyt on sitten yskääkin. :( Tai siis nuhaa on jatkunut enemmän tai vähemmän jo muutaman viikon siten, että välillä on täysin nuhattomia päiviä ja välillä valuu solkenaan. Pelkään nyt sitten minäkin sitä korvatulehduksen mahdollisuutta... :eek: :(
No voi hitsi

:( nyt on kyllä kaikenlaista sitkeää liikkeellä,toivotaan parasta.Jännä muuten huomata,kuinka paljon samoja asioita tai siis sairauksia lopujenlopuksi pienten Helmien parissa jyllää.

Olen myös miettinyt noista vauvojen tai lasten sairasteluista ylipäätänsä,tuoko tieto lisää tuskaa...kun itse kuulun ainakin näihin kuukeloitsijoihin sairauksista.Mites sitä ennen nettiaikakautta.Huolestuttiinko sitä samallalailla vai onko sairaudet nykypäivänä lisääntyneet.Jotenkin nuo korvajutut on minulle iso musta peikko,jo ihan työnkin puolesta.Niistä kun vuosia sai kuulla ja ihan nähdäkin eri tarinoita.

Jopas meni taas pohtimiseksi.Täällä on näköjän teille aamulla yhden naisen yksinpuheluita sivu kaupalla :ashamed: :LOL:

ootte te kyllä ihmeväkeä kun jaksatte olla hereillä myöhään.. mä menin ysiltä nukkumaan. En ees kuullu milloin ukko toi nukkuvan tytön sänkyynsä :whistle:
Sillä että mä menin aikaisin nukkumaan, lupasin ottaa yövuoron eli jos/kun tyttö aloittaa touhuamisen, mä hoidan. Mies vaan totes, että huono juttu kun pinnis on mun puolella sänkyä niin hän ei ehdi tyttöä rauhoittelemaan.. Oikeesti ihme mies, hoitaa jo nyt aamut&illat, nyt "haluaisi" hoitaa myös yöt :eek:

Mut yö menikin yllättävän hyvin. Iltapuuroa syötiin iso satsi (meillä se tarkoittaa noin 1½desiä), sit iski itku ja lopulta nukahti mun syliin. Aamuviideltä taas itketti: joku oli vissiin kuiskinnut tytön korvaan että on noustava seisomaan.. Rauhoittui heti kun laitoin makuulleen ja tutin suuhun :)

Ja koska mä en taaskaan muista mitä kommentoida :ashamed: , lähetän onnitteluja, halauksia jne.

Huomenta pitkästä aikaa :wave:

Täällä aamukahvia juon kaikessa rauhassa, poika nukkuu vielä :heart:

Joku puhui helmen yskästä.. Meillä on ihan kamala yskä, kuulisittepa niin säikähtäisitte varmasti ku toinen eka yskii sitte yökkii ja kuulostaa että tukehtuis :'( Yskä on jatkunu siitä asti ku oli flunssassa, eli alkukuusta, ja nyt on pahentunu ja räkä alkanut uudestaan valumaan. Yöt melko katkonaisia, yskät tulee sellasina puuskina, niinku viime yönä nukku puol yhteen, yski vähän väliä reilu tunnin ja nyt taas nukkuu ilman yskäyksiä.. Ja ite ku ei saa nukuttua ku kuuntelee vaan että toinen hengissä pysyy..

Mie kans tein alkujaan soseet ite mutta sitte ihan vaan alkanu nuo purkit kaupasta kotiin käveleen.. Ovat niin helppoja :ashamed: Noh, jaksoin mie jonkin aikaa tehä ne :whistle:

Meillevauvan kans samaa mieltä, ihmeväkeä ootta kun jaksatte valvoa tuohon aikaan. :D Mie sippaan kyllä viimestään puol ykstoista, jos oikein pinnistelee nii ehkä yhteentoista jaksais valvoa..

Meillä kans noustaan jo polvilleen tukea vasten, nyt ku sängyssäi sitä tehdään niin saatetaan sitte luulla itseä kaikki voivaksi ja rymähetään selälleen ja jäädään nojaileen päällä pinniksen toista laitaa vasten :| Hoksaskoha kukaa mitä tarkotin...

Kolautellaanko teillä päätä paljon? Ku poju tosiaan nousee polvilleen nii sitte saattaa möksähellä alas melko useestikki päivän mittaan..

Haleja sairastelijoille :hug: ja allergiajuttuihin myös :hug:
Mie niin pelkään allergioita :ashamed:

Mut nyt vielä kupponen kahvia ja jos itekki sohvalle oikasis hetkeksi :wave:

Saanukka ja räkänokka J

SEE
Alkuperäinen kirjoittaja Saanukka:
Huomenta pitkästä aikaa :wave:

Täällä aamukahvia juon kaikessa rauhassa, poika nukkuu vielä :heart:

Joku puhui helmen yskästä.. Meillä on ihan kamala yskä, kuulisittepa niin säikähtäisitte varmasti ku toinen eka yskii sitte yökkii ja kuulostaa että tukehtuis :'( Yskä on jatkunu siitä asti ku oli flunssassa, eli alkukuusta, ja nyt on pahentunu ja räkä alkanut uudestaan valumaan. Yöt melko katkonaisia, yskät tulee sellasina puuskina, niinku viime yönä nukku puol yhteen, yski vähän väliä reilu tunnin ja nyt taas nukkuu ilman yskäyksiä.. Ja ite ku ei saa nukuttua ku kuuntelee vaan että toinen hengissä pysyy..
Kannattaa käydä lääkärissä hetimiten, meillä oli perus kuumeeton flunssa josta jäi yskä, yskä paheni ja oksutkin lenteli, vein lääkääriin ja pojalla angiina, saatiin siihen kuuri jonka loputtua yskä alkoi uudelleen ja taas lääkääriin ja tuomio , korvatulehdus

:'(

Huomenta!

SEElle ja pikkupotilaalle (vai onko jo parantunu) :hug: Ilmeisesti noi korvatulehdukset onkin jo 7 - 8-kuisilla yleisempiä kuin mitä lekurisetä anto mun ymmärtää. Sano siis, että tuskin vielä noin pienellä ovat tulehtuneet. Oli kyllä siis ihan korvalääkäri. No, meillä ei ainakaan tarhahoitoa voi syyttää tulehduskierteen alkamisesta, kun esikoinen aloitti 10 kk vanhana hoidossa, eikä oo yhtään korvatulehdusta sairastanu ja tää nuorempi nyt sitte saa ekansa jo nyt. :/

Mä lupasin miehelle pysyy tän päivän täältä poissa. Meillä on 2 euron veto asiasta. Eli keräilen pottia ens viikon uuniperunoihin :LOL: Sain siis luvan tulla tän ilmoittamaan. No pitihän mun vähän muutakin kommentoida. :saint: :D

Onpas kovasti pikkupotilaita! :hug: pikaista paranemista kaikille!

Mä kieppuroin sängyssä hereillä viimeyönä mahakivun takia. oisko ollu puol yks ku oikein kramppaili ha väänsi mut ei kuitenkaan vessaan tarvinu mennä et sellasta ei ... luulin jo et joudun ambulanssin tilaan et onko umpparia :/ :x |O parin kerren jällkeen onneks helpotti.

M touhusi taas 4 maissa viime yönä...sain nukuttaa uudestaa pienen ja sit nukuttiinkin jopa 7:30 asti :D :D jee!

Nyt poju nukkuu ulkona ja tyttö tanssii ja kattoo jojon sirkusta nauhalta. :whistle:

Lähetään kaverin ja lasten kanssa kaupungille iltapäivällä. =) superkivaa päästä "tuulettuun" ja juttelemaan jonkun kanssa joka tietää miltä tuntuu hoitaa kahta pientä kotona. :) parannetaan maailmaa ihan kybällä :LOL:
Ihanaa kun on hänenlaisiaan kavereita :heart: paljon on muuten jääny sellaset kamut joilla ei lapsia niinharvemmin tulee pidettyä yhteyttä. :ashamed: :ashamed:

Mä oon tilannu eilisen ja tän päivän aikaan sellaset 1000 valokuvaa ja vielä ois jäljellä :whistle: pikkusen jääny hoitamatta ne...tänään olis albumien ostoa.

nyt jatkan tilailua...

jepsu

:hug: pikku Hattaralle, toivottavasti ei ole korvatulehdusta. :/

Saanukka voi kun kuulostaa kurjalle tuo yskä, mäkin varmaan kävisin jo lääkärin puheilla kun on noin kauan sairastanut ja vielä noin huonona on. :hug:

Wodelle piti myös eilen jo laittaa jaksuhali :hug:

Meillevauvalla on kadehdittava mies! =) Vaihdetaanko? |O

Jepsu kirjoitti viestin mun puolesta :D Mulla on myös joskus noita mahakipukohtauksia, en tiedä miksi, alkoi tokan sektion jälkeen. :/ Ja mulla kanssa 7000 valokuvaa odottaa tilaajaansa... :ashamed: :LOL: :whistle: Ei ole tullut käytyä läpi esikoisen ristiäisten jälkeen. :ashamed: :LOL: Niin ja mä olen kanssa lähdössä parantaan maailmaan äitikaverin kanssa! =)

Neuvola on tänään iltapäivällä! =) Kuulumisia sitten kun kotiudun kaverilta ja maailma on parannettu. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Saanukka:
Kolautellaanko teillä päätä paljon? Ku poju tosiaan nousee polvilleen nii sitte saattaa möksähellä alas melko useestikki päivän mittaan..
Kyllä kolautellaan... taidot ei oikein yllä yrityksen tasolle. :eek: Kai se vaan kuuluu tähän vaiheeseen... pakko uskoa että nuo pienet kestää suhteessa enemmän ja kovempia iskuja kuin aikuiset ja vanhemmat lapset, välillä ihan hirvittää nuo kolaukset.

Jaa että kolautellaanko... Tänääkin jo ainakin kaks kertaa kopsahdettu selälleen. Poika kun tekee sillei että tarttuu jostain paikallaan pysyvästä, kuten pöydän jalasta kiinni, vetää ja päästää irti. Mitäpä siitä muuta seuraa kun kaatuminen ja :'(
Sitteriin en enää poikaa ole uskaltanut sen jälkeen laittaa, kun muutama viikko sitten se istu ihan rauhassa siinä ja yhtäkkiä olikin naamallaan maassa, oli pudottanut kirjan lattialle ja alkanut kurottelemaan sitä... Itse olin vieressä mutta silmät taas jossain muualla :ashamed:

Mäkin olin ihan innoissani noista itsetehdyistä soseista, kun poika alotteli kiinteitä. Välillä sitten kun oltiin kylässä tai reissussa muuten ja annoin kaupan ruokia niin melkein loukkaantuneena katsoin kuinka paljon suuremmalla riemulla poju niitä veti kun äitin pöperöitä :whistle: Nyt kun oon oppinut vähän maustamaan niitä niin poikakin alkanut tykkäämään, mutta kyllä välillä käy mielessä luovuttaminen :ashamed:

Ostin myös sitten "oikeita" puurohiutaleita, kun puuroja piti alkaa maistelemaan, mutta ne ei mennet sitten ollenkaan! Vaikka kuinka silppusin hiutaleet pieniks, kyllä se oli ihan siitä kiinni kun äiti ei taas osannut tehdä syötävää ruokaa :|
Siskon suosituksesta siirryin tetrapuuroihin ja puoli purkkia menee aamulla ja toinen puoli illalla. Ja itse syön sit jos sattuu jäämään jämiä ;)
Ollaan siis täällä varsinaisia luonnonsaastuttajia, kun käytetään liikaa purkkeja ja purnukoita ja vieläpä kertakäyttövaippoja :/

Alkuperäinen kirjoittaja Pusuapina:
Ollaan siis täällä varsinaisia luonnonsaastuttajia, kun käytetään liikaa purkkeja ja purnukoita ja vieläpä kertakäyttövaippoja :/
Pääasia että vauva syö! =) Niinkuin täällä joku jo ehti sanomaankin. Ja ne purkit ja purkinkannet voi ainakin viedä lasin- ja metallinkeräykseen, kai siitäkin jotain hyötyä on. =)

Millä sä maustat omatekemiä soseita? Tai muut, vinkkejä kehiin? Jos meilläkin saisi ne joskus kelpaamaan. :/

Yhteistyössä