***Helmet 2008*** viikko 42

Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Millä sä maustat omatekemiä soseita? Tai muut, vinkkejä kehiin? Jos meilläkin saisi ne joskus kelpaamaan. :/
--mä oon maustanu suolattomilla mausteilla kuten eri pippurit, yrtit ja heinzin tomaattisose ( ei siis ketsuppi :D ), valkosipuli, sipuli, purjo :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Millä sä maustat omatekemiä soseita? Tai muut, vinkkejä kehiin? Jos meilläkin saisi ne joskus kelpaamaan. :/
--mä oon maustanu suolattomilla mausteilla kuten eri pippurit, yrtit ja heinzin tomaattisose ( ei siis ketsuppi :D ), valkosipuli, sipuli, purjo :wave:
Kiitos =) täytyy alkaa kokeileen, poitsu ei tunnu mun pöperöistä tuollaisenaan ainakaan välittävän.

Nyt tää mamma poistuu linjoilta, pitää pukeapakatasiivotalähteä... :wave:
 
Ompas paljon helmiä kipeenä :( Paranemisia kaikille pienille (ja isommillekin) sairastelijoille :hug:

Mä oon kans enemmän ja enemmän turvautunu noihin valmispurkkeihin :ashamed: Pari kertaa satsit tehny pakkaseen ja hyvin ne kelpaa vaikka maustaa en osaakaan :ashamed: Mutta on vaan jotenkin niin paljon helpompaa ja saa enemmän vaihtelua noilla valmiilla. Mä oon jotenkin surkee keksimään eri yhdistelmiä ja viimeks kun tein niin melkein kaikissa oli kaikki muu samaa mut yhessä spagettia, yhessä riisiä ja yhessä pottua et ei kauheen vaihteleva ruokavalio :ashamed: Muusia tehdessä ni otetaan ennen suolan ym lisäämistä pojalle sivuun ja jos joku muu ruoka on semmonen mistä pystyy ottamaan ennen maustamista helposti. Puuron kyllä keitän ihan hiutaleista, ja samalla saa esikoinenkin sitten puuron.

 
Lääkärissä käyty ja pieni korvatulehdus toisessa korvassa :| Noh, lääkket siihen saatiin ja käytiin myös vähän höyryhengittelemässä sen naamion kanssa. Poju vaan naureskeli ku piti sitä naamalla pitää =)

Mulla kans tuo maustaminen tuotti vaikeuksia, mikä on sopivasti ettei vaan olis liikaa.. Ja vielä ku ite käytetään tosi vähän mausteita (sipuliakaan edes) niin jotenni ei osannu sit maustaa pojunkaa ruokia..

Mut nytten antamaan lääkettä pojulle kun kuulostelee heräilevän :wave:
 
Ehdimpä kirjoittelee kun tyttö nukkuu tuossa istuimessa. Tultiin just kaverin luota ja nukasti autoon. Nyt tosiaan tuossa eteisessä nukkuu.

Pään kolauttelusta Oikein pahaa tekee kun tyttö nousee seisomaan ja siitä sitten suorilta jaloilta kaatuu selälleen. Takaraivo kolahtaa lattiaan. Tänänän viimeksi tapahtui niin. Itkuhan siitä tulee, mutta menee nopeasti ohi. Välillä tulee huonoäiti-olo kun noin käy. Onko jollain käytössä sitä konttauskypärää. Voisi olla hyvä, tai sitten ei.... En vaan jotenkin osaisi laittaa sitä tuolle tytölle. :(

Piti vielä sanoa että aivan ihana ilma :D
 
Meillä ei konttauskypärää ole mutta joskus olen käärässyt harson pariin kertaan pään ympäri, ajaa asian mutta ainakin meillä se revitään päästä ennen ku noustaan eli ei ole vielä kokemusta kuinka hyvin se suojais :D

 
Alkuperäinen kirjoittaja Saanukka:
Meillä ei konttauskypärää ole mutta joskus olen käärässyt harson pariin kertaan pään ympäri, ajaa asian mutta ainakin meillä se revitään päästä ennen ku noustaan eli ei ole vielä kokemusta kuinka hyvin se suojais :D
Tätä mä vähän ajattelinkinettä tulisi käymään :LOL: :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ciba:
Välillä tosiaan pelottaa että mitä kaikkea nuo hurjat kaatumiset aiheuttaa. Mutta ilmeisesti kaikki hyvin.... :/ On se uskomaton tuo pääkoppa
Minä pelkään myös, yleensä kun on kaaduttu ja syliin otan, painan kohtaa harsolla ja joskus pelkään että jos harso onki veressä yms ku otan sen pois..


Mie tein pannaria, valmistuis jo :p
 
Samoin oon soseita maustanut kuin muutkin eli pippureilla, yrteillä, suollattomilla mausteilla ja tomattisoseella (heinz). Sipulia ja valkosipulia oon myös laittanut. Valkosipuli on pojan mielestä tosi hyvää ja usein tuo poitsu hiukan löyhkääkin :whistle: ;) :heart: Valmispurkkeja en ikinä kotona anna (paitsi silloin maisteltiin ennen kuin reisssuun lähdettiin), mutta mukaan otan toisinaan jos kyläillään just sapuska-aikaan.

Mä vaan oottelen tota pään kopahtelua :eek: :( Meillä kun on kaaduttu vain istualtaan taaksepäin, kun pitänyt alkaa heilumaan :headwall:
 
Meillä on kyllä toi konttauskypärä, mä en vaan ole koskaan sitonut niiden naruja vaan tunkassu päähän kun on kuitenkin aikas napakka. Tyttöpä osaa ottaa sen pois! Tosin nyt ei olla tarvittu vähään aikaan koska jotenkin tuo oppi laskeutumaan lattiatasoon varovasti. Toki kaatumisia sattuu mutta onneksi ei usein pahoja.

Ja meillä kans käytetään valmissoseita, valmispuuroja ja kertisvaippoja.. Mä tunnustan olevani niin laiska ja saamaton että en jaksa kauheesti tehä ite. Elämä on.. :ashamed:

Nyt meen keksimään päivän ruoaksi jotain, en viittinny käydä kaupassa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pusuapina:
Ostin myös sitten "oikeita" puurohiutaleita, kun puuroja piti alkaa maistelemaan, mutta ne ei mennet sitten ollenkaan! Vaikka kuinka silppusin hiutaleet pieniks, kyllä se oli ihan siitä kiinni kun äiti ei taas osannut tehdä syötävää ruokaa :|
Mulla meni kauan ennenkuin osasin keittää sellaista puuroa kuin tuolle pikkumiehelle kelpaa...Pitkä keittoaika (Elovena), keitän vedessä ja reilusti korviketta valmiiseen puuroon niin että tulee löysäksi ja sekotus...sitten joukkoon vielä meillä laitetaan päärynäsosetta...ja sotken...tulee aikas hienoo plörö-puuroo... =)
 
8 kk neuvola käyty, ikää siis 2 pv vaille 8 kk:

pituus 75,8 cm
paino 10 450 g
pipo 47,2 cm

Kaikki ihan ok... uikkua kääntyi katsomaan ja helmen poimi käteensä pinsettiotteella. Lääkärikin antoi puhtaat paperit. =)

Th sanoi että tämänikäinen ei allergiaa vielä oireile nuhalla, joten suotta mä olen vaunuja kissalta suojellut. Onneksi nuhakin on lopulta loppunut. =)

Järjetön nälkä, suuntaan jääkaapille. :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Th sanoi että tämänikäinen ei allergiaa vielä oireile nuhalla, joten suotta mä olen vaunuja kissalta suojellut.

--heh, tuskin suotta koska kylhään kissa voi sinne kulettaa jotain muutakin kun karvaa..esim hiiren raadon tai punkkeja..yöks :x :LOL: .
Mutta siis hieno juttu että ei allergiaa ole :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Th sanoi että tämänikäinen ei allergiaa vielä oireile nuhalla, joten suotta mä olen vaunuja kissalta suojellut.

--heh, tuskin suotta koska kylhään kissa voi sinne kulettaa jotain muutakin kun karvaa..esim hiiren raadon tai punkkeja..yöks :x :LOL: .
Mutta siis hieno juttu että ei allergiaa ole :)
Totta tuokin. Ei kiitos karvapallo-oksennuksia pojan vaunuihin. :x Eikä ne karvatkaan niin kivoja ole. Mutta siis turhaan siltä kannalta että allergista ei nuhan pitäisi olla ollut. =)
 
Meilläkin korvatulehdus ja toinen kuuri nyt kolmen viikon sisään. Käytiin jälkitarkastuksessa edellisen kuurin jäljiltä ja kummassakin korvassa oli vielä tulehdus sekä kurkku punainen. :( Halit muillekin sairastelijoille! :hug:

Ja allergisesta nuhasta...kyllä reagoi 8kk nuhalla. Minä olen reagoinut ja on tuo pikku mies myös. Pölylle selkeästi allerginen. Ja aivasteleekin siis. On aivastellut pienen ikänsä milloin mistäkin. :hug:
 
Voi ei miten paljo tääl on sairastamisia :( Me ollaa säästytty likipitäen kaikelta, kerran pojalla on ollu oksutauti mutta muuten ei onneks mitää. Suuren suuret :hug: hoivaajille ja pikkupotilaille :heart:

Meillä kolis tossa joku aika sitte ku harjoteltiin tota konttausasennosta istumaan menoa mutta nyt ei taas oo hetkeen kolissu. Varmaan taas sitte kun aletaan nousta ylöspäin niin tulee seuraava kolina-aalto :D Meil uusimpana juttuna on nyt parina päivänä ollu tanssiminen :D Aina ku musiikki alkaa niin poika jää kuunteleen ja alkaa hurja vatkaaminen puolelta toiselle, suloista :heart:

Tänää ollu taas hulinapäivä. Aamusta aikaseen alettiin pojan kanssa siivoileen, mie imuroin ja poika päris lattialla ja matki imurin ääntä :D Sit tosin kyllästy ja alko hakkaamaan sitterillä tv-tasoa :whistle: Sitte moppasin lattiat vielä kun poika on viime aikoina näyttäny likasemmalta kuin meijän pölyrätti :ashamed: Ja illemmalla saatiin vihdosta viimein mentyä ostaan tapetit makkariin :xmas:

Huomenna lähetään pojan kanssa kaakonkulmille viikonlopuks, isillä on menoa täällä sitten. Kivaa kavereiden ja sukulaisten tapaamista ja sitte mun sisko tuleeki meille syyslomaa viettää ens viikoks =)

Huomenna pojalla on se hammaslääkäri :saint:
 
Paranemisia sairaille :hug: Meillä näyttäis pukkaavan jotain nuhaa pojalle :( Viime yönä ei ole tässä talossa nukkunut kukaan :'( Poika sai jonkun ihme kakomiskohtauksen illalla jonkin ajan kuluttua nukkumaanmenosta. Poika yski ja kyökki eikä meinannut saada henkeä ja sitten ihan hirveä itku päälle :eek: Säikähdettiin miehen kanssa molemmat ihan hirveästi, mulla jalatkin tärisi, mut pystyin sentään toimimaan järkevästi, mies meni vähän tolaltaan :eek: Henki lähti kulkemaan ja tulin siihen tulokseen, että poika veti räkää/limaa väärään kurkkuun. Kuumetta ei ollut, itse asiassa ruumiinlämpö oli tosi alhainen, kainalosta 35,6 ja pepustakin vaan 36,2 :/ Ja meillä oli sisälämpötilakin lähes 25, joten kylmä ei voinut olla. Vetistä räkää näytti pojalla hiukan nenusta valuvan, joten nostettiin sängynpäätyä ja laitoin suponkin helpottamaan oloa, mutta silti poika heräsi läpi yön 15min välein itkemään :'( Mies onneksi tuli välillä kantelemaan poikaa (rauhoittui pystyasennossa sylissä ja nukahtikin siihen parissa minuutissa). Täällä ollaan siis kuin nukkuneen rukous ilman silmällistäkään unta |O Poika on kyllä iloisemman oloinen, eikä muuta vaivaa kuin hiukan valuva nenu ja aivastelu :/ Toivon, että selvittäis pikkunuhalla.
 

Yhteistyössä