***Helmet 2008*** viikko 42

Nipsuli nuo hammasjutut on niin persiistä |O kun ne pöpöt menee niin salakavalasti sinne paikatun hampaan alle.....

Taitaa se sieni pojalla olla ,kun tarkemmin ajattelen,mullahan on pehvassa kans jotain kutiavia läikkiä, kiva täs julkisesti ilmoitelle persauksensa tilan :LOL: ja ranteissa kutiavaa ihottumaa.Voi elämä
 
Heippa kaikki :flower:

Erityisen kiva kuulla susta Liinis :hug: Toivottavasti teidön perheen huono-onnisuus häipyis taivaan tuuliin ja nopsasti. Se on kyllä kumma, että jos jotain alkaa sattumaan, niin sitten sattumia onkin ihan solkenaan. Lumipalloefekti :kieh:

Onnea uusista taidoista helmiäisille sekä hienoista mitoista :flower:

Muorin pikkuiselle toipumista (oon itsekin miettinyt, että onkohan tylleröllä jtn korvissaan, kun haroo niitä enemmän kuin aiemmin..), sekä Liiniksen ja Nipsusen lapsosille ihottumista/sienistä. Kuulostaapa kyllä ärhäkältä :/

Me oltiin pitkä vkl pohjanmaalla ja siellä tyllerön konttaustaidot ja karhuasento eteni ihan harppauksin. Nyt jo pikkuisen konttaa, ihan muutamia askelia, viihtyy pitkään ja hartaasti karhukävelyasennossa varpaitaan katsellen ja pönnää itseään pystyyn tukea vastaan. Niin iso jo :heart:

Mä kyllä luin tekstejä, mutta miten mulle ei jäänyt mitään mieleen..Hmm..Kalasta meillä ollaan maistettu sitä punakampelaa ja perunaa, se tuoksui kyllä hyvällä ja hyvin uppos kohteeseen :D Ja pyykit pyörii koneessa monta kertaa viikossa. Viikko sitten pesin 9 koneellista pyykkiä yhden illan aikana :LOL: Tosin, meillä oli ihan varattuna pyykkitupa, johon oltiin haalittu päiväpeittoja yms. pestäviä..mutta silti, kyllä tunsi pyykänneensä :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Nipsuli nuo hammasjutut on niin persiistä |O kun ne pöpöt menee niin salakavalasti sinne paikatun hampaan alle.....

Taitaa se sieni pojalla olla ,kun tarkemmin ajattelen,mullahan on pehvassa kans jotain kutiavia läikkiä, kiva täs julkisesti ilmoitelle persauksensa tilan :LOL: ja ranteissa kutiavaa ihottumaa.Voi elämä
--älä muuta sano, just tänään tuumin että joskos neiti peris isänsä hampaat ja aineen vaihdunnan ja äitinsä helpon luonteen :LOL: :LOL:

Apteekin täti tuttu just totes että on aikas yleisiä nuo sienet ja että lähes joka ikinen iikka jossain vaiheessa saa jalkasienen, sisi jos kulkee uimahalleissa yms :/
 
Hippa tänään päivällä vankkurilenkillä ajattelinkin,et oottekos jo tulleet reissusta =) lenkki muuten venyi parin tunnin pituiseksi ,kun aattelin pariin otteeseen oikaista :LOL:

Nipsuli
minkäs nimistä voidetta saitte
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Hippa tänään päivällä vankkurilenkillä ajattelinkin,et oottekos jo tulleet reissusta =)
Tänään tultiin :)

Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
lenkki muuten venyi parin tunnin pituiseksi ,kun aattelin pariin otteeseen oikaista :LOL:
Ihana kuulla, että muillakin on yhtä toimiva sisäinen suunnistaja kuin itellä :LOL: Mä usein kanssa "ihan vaan oikaisen" :D

Mutta nyt nukkumaan :wave:
 
Onpas ikäviä kuulumisia täällä tänään! :hug: Liinikselle, nipsulille ja Muorille ja muillekin, joilla jotain ikäviä juttuja meneillään! Kumma tosiaan, miten ikävät jutut tuntuvat joskus kasautuvan, kuten Liiniksellä nyt. :( Tuo sieni kuulostaa kyllä tosi ärhäkältä jutulta. :( Toivottavasti rasva tehoaa. Ja toivottavasti Muorin beben korvat paranevat tuolla kuurilla. Onneksi sentään on mukaviakin kuulumisia; onnea Hipan bebelle ja äidille myös ;) myös uusista edistyksistä! :flower:

 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Kävittekö Muori ihan tkssa vaiko korvalääkärillä :wave:
Varasin suosiolla heti ajan Pikkujättiin korvalääkärille. Tässä asiassa en luota kauheesti arvauskeskukseen, vaikka mulla onkin periaate, että pitäis julkisesta terveydenhuollosta saada samat palvelut kuin yksityiseltä. Ihan en kyllä siihen luota ja siks on tolla neidillä toi vakuutus. Nyt on vähän sellainen fiilis, että kuinkakohan usein noi korvatulehdukset nyt alkaa uusiutua ja saako toi reppana niitä nyt veljensäkin edestä. Mitäs on äitee kovaan ääneen aian kehunu, että meijän muksulla ei oo korvatulehduksia ollu. :/

Liinis :hug: jaksuja taas teidän perheelle :hug: .
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Tässä asiassa en luota kauheesti arvauskeskukseen, vaikka mulla onkin periaate, että pitäis julkisesta terveydenhuollosta saada samat palvelut kuin yksityiseltä. Ihan en kyllä siihen luota
Sama homma. Ja tosiaan, toivottavasti tuo on vain yksittäinen tulehdus ja menee ohi pian.

 
Laittelin just kuvia tilaukseen, ihan vaan muutaman maalle vietäväksi. Mennään mun mummolle syyslomalla.

Ruuista meillä maisteltiin tänään 8kk ruokia ja yllätyksekseni hyvin upposi. Olin kyllä hieman muussinut sitä haarukalla. Saavutus on mielestäni siihen verrattuna hyvä, kun neiti on aloittanut kiinteät vasta 6,5 kk ikäisenä aktiivisesti. Muutenkin huomaan, että ruoka määrät lisääntyy tasaiseen tahtia neidin kasvaessa.

liikkuminen Meillä kävellään täysiä pitkin tukia. Mielummin liikkuu pystyssä kuin maata pitkin.

Hammas meille ilmestyi 3. hammas :heart: Nyt on kaksi alhaalla ja 1 ylhäällä. Narskuttelun oppimisen olisi voinut jättää väliin :xmas:

Kuukauden yö heräilyjen jälkeen tyttö on taas ruvennut nukkumaan läpi yön, en ole mitenkään aktiivisesti pyrkinyt tähän. Ainut mihin kiinnitin tarkempaa huomiota oli päiväajan ruoka-ajat ja yritin lisätä annos määriä. Yöllä annan kyllä maitoa, jos herää eikä muuten rauhoitu, koska epäilen aina nälkää. Meidän neiti kun syö kiinteitä hieman vaihtelevasti, välillä tosi vähän ja välillä ihan ok.

Lumianna ja tyttö 8 kk 2vk
 
Huomenia!
Niin sitten minäkin tarjosin tytylle alkuyöstä tilkan maitoa kun unien läpi iski itku. Vilskettä oli vielä joskus klo 03-04 aikoihin mutta ihan kuin tuo maito puolenyön aikaan olisi hieman rauhoittanut unia...

On se vaan jotenkin hauska nähdä että kun opitaan uutta niin se vanha juttu ei olekaan niin kivaa. Just esmes kävely; kun nousee tukea vasten niin sit maassa oleminen ei olekaan enää kivaa.

Sattui muuten hauska episodi meillä, oli joku kommunikaatiohäriö mulla ja miehellä.. Mulla on käsilaukku lattialla ( :D ) ja siinä koristeena helmiä. Tyty suorastaan rakastaa ko.käsilaukkua ja on usein hihnat suussa. Mies sit oli huolissaan että saako tyty helmet irti. Vastasin miehelle että "ota kokonaan pois.." ja tarkoitin siis koko laukkua. Mies fiksuna irrotti helmet! Noh..ei se nyt laukkua huononna mutta kun ne helmet oli siinä just "the thing"..

Meillä on tänään ohjelmassa asukaspuistoon saapuva kotieläinfarmi :D
 
Meillevauva :LOL: voi noita miehiä :D laitappa se illalla näpräämän helmet takaisin ;)

Lumianna hienoa,ettäyöt alkaneet sujua ja onnea uudesta hampaasta typykälle =)

Hipalla tai siis neidillä oli myös uusia taitoja :flower: tais jäädä yöllä huomioimatta ,kun olin niin tohkeissani sieniasioista :ashamed:

Ruuista meillä maistuu hyvin vähän karkeammatkin soseet,sitä vaan automaatttisesti soseuttelee liian mössöksi.Poika söis ihan mielettömiä määriä :eek: 3dl puuroa on ihan iisi juttu ja kasvis ja lihasosetta uppoaa ihan tuhti annos,ei mitään tyyliin pilttipurkki tai kaks ja mun omat mössöt on viel niin tuhtia tavaraa.

Kiitos jälleen kerran sympatioista,pieniähän nuo mun murheet loppujenlopuksi on.Nyt laitan superpositiivisen ajattelun käyntiin,jos vaikka auttaisi =) mä en halua olla semmonen aina valittava ja määkivä mamma :ashamed:
 
Neiti päikkäreillä.

Täälläkin tyttö oppi konttaamaan isin 30v päivänä sunnuntaina. epäilin ettei lähtisi ollenkaan konttaamaan kun jo niin kovin on pysty asennossa ja kävelee tukia pitkin. Mutta yllätti meidät ihan kokonaan uudella taidolla. Onnea muillekin uusista taidoista.

Ruuista kalaa ollaan syöty. kaupan purkkaja kun en itse ole jaksanut kalaa tehdä. Tulee todella harvoin syötyä kalaa, kun mies ei tykkää. Itse kylläkin söisin usessti. Ja tyttö tykkäsi oikein kovasti kalasta. Annan kerren tai kaksi kertaa viikossa. Pitääkin kokeilla sitä punakampelaa.

Hammaslääkäri täälläkin varattu. Oikein pelottaa kun ei ole yhtään viisaudenhammasta poistettu... :|

Tänään kerho päivä :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Nyt hus pois sienet ja tulehdukset, huolet ja murheet, ei tahota meijän ketjuun semmossii :D :wave: . Lottovoittoja mieluusti ja hyvää vastustuskykyä, kiitos:attn:

Öitä :wave:
Mä jo mietin, että joko sienitulehdus alkaa virtuaalisesti tarttua. :/ :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Kiitos jälleen kerran sympatioista,pieniähän nuo mun murheet loppujenlopuksi on.Nyt laitan superpositiivisen ajattelun käyntiin,jos vaikka auttaisi =) mä en halua olla semmonen aina valittava ja määkivä mamma :ashamed:
No, mitä oot mulle tullu tutuks, niin et todellakaan oo sellainen. Mutta ei sitä aina jaksa olla positiivinen. Saahan sitä valittaa jos valituttaa. Tuntuu sitte ilotkin aidommilta. :heart: :hug:

 
Meillä nukuttiin ilman yömaitoja, puol seiskalta annoin maitoa, kun on musta jo aamu. Vähän illalla mietin, että mitä järkeä mun on unikouluttaa korvatulehduspotilasta. :/ Mutta kun oli kaks hyvää hyssyttely-yötä takana, niin päätin vielä kokeilla ja kyllä toi muutamalla heräyskerralla tyynty aika helposti posken paijailuun. Kerran piti ottaa syliin. No ehkä nää yöt rauhottuu muutenkin, kun toi antibiootti alkaa vaikuttaa. =)

Hei, onko jollakin sairaskulukorvausvakuutusta Pohjolassa. Miten se on, kun niitä kuitteja saa kerätä yhteen vuoden kuitit ja selvii yhdellä omavastuulla, niin tarkoittaako se kalenterivuotta vai voinko nyt kerätä yhteen eilisestä eteenpäin vuoden kuitit (siis 12.10.09 asti)? Täytynee käydä Pohjolan sivuilla, jos vaikka viisastuis.
 
Samaa olen täälläkin pohtinut noista sairaskulukuiteista kuin Muorikin. Meillä on taas Tapiolassa.

Tosi hyvin jos Muorilla nukutaan aamuun asti ,vaikka on typykkä kipeä.Meillä vähän helpottanut nukkumaan menot,kop kop nyt koputan puuta,mutta yöllä palattu kahteen tissittelyyn :/ jospa on vain joku vaihe
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Samaa olen täälläkin pohtinut noista sairaskulukuiteista kuin Muorikin. Meillä on taas Tapiolassa.

Tosi hyvin jos Muorilla nukutaan aamuun asti ,vaikka on typykkä kipeä.Meillä vähän helpottanut nukkumaan menot,kop kop nyt koputan puuta,mutta yöllä palattu kahteen tissittelyyn :/ jospa on vain joku vaihe
Eipä löytynyt vastausta Pohjolan sivuilta, tai sitten en osannut etsiä oikeasta paikasta. Laitoin kysymystä menemään. Kerron sitten, mitä vastaavat.

Mukava kuulla Liinis, että nukkumaanmeno on helpottanu. Mäkin siis palasin jokin aika sitten yötissittelyyn, mutta sekää ei oikein kelvannu ja rauhoittanu neitiä. Nyt kun en yöllä oo tarjonnu pariin yöhön, niin on sitte aamulla maistunu paremmin. =)
 
Meillä muuten esikoinen katteli aamulla, että mitä punaista neidillä on kielellä. No oli pala vadelmaa. Ei siinä muuta, mutta neidille ei oo vadelmaa tarjottu pariin viikkoon. :/ Mä kyllä söin aamulla vadelmajukurttia, mutta miten sitä oli neidin suuhun päätyny? :eek:
 

Yhteistyössä