***Helmet 2008*** viikko 41

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Mullakin taitaa olla pari viime vuoden glögsyä tuol kaapissa, voiskin juua sitä, tortukin maistus jo nyt :whistle: :D , oon kyl joulu ihminen, mut en viel joulukuussa valoja virittele vaikka pimiää tääl meilläkin kyllä on |O
Tammikuussa sitten vasta :LOL:
--no ei..kyl ne taijetaan joulukuun alussa laittaa...kun lumi on maassa :LOL: :LOL: :LOL:
 
Mä alottelin eilen kynttilöiden polton :) Olipa ihanaa pitkästä aikaa. Viel joku ilta kun virittelis noi ulkotulet ja lyhdyt =)

Glögiä en varmaa tänäkään jouluna paljoa juo kun se varmaa närästää yhtä lailla kun viime jouluna :D Otetaan sitten seuraavana jouluna sitäki enemmän koska silloin meille EI olla raskaana :LOL: Yks vuosi vedettiin huhtikuun lopussa kaverin kanssa glögiä mut se johtu siitä ettei oikein keksitty mitää muuta lantrinkia :D

Joulutortut on ihania, yleensä ekat teen mun synttäreille marraskuun puolen välin jälkee. Kaikki on tykänny eikä kukaa oo ehtiny kyllästyä niihin vielä :D
 
Pakkauksen toppapuku.. ei ujuakaan että menis päälle.. käyttämätön! Kyllä ketuttaa..... :headwall: :headwall: :headwall:

8kk neuvolassa käytiin, Tuot sanoivat että on "ylienerginen lapsi" :ashamed: , neiti nousee seisomaan kävelee tukia pitkin ja ei hetkeäkään ole paikallaan... :whistle: painaa kun päätön kana pitkin ja poikin..
mitat oli
Paino 9270g
Pituus 69,5cm
Pipo 45cm
että hyvin kasvaa ja vauhdilla kehittyy... ;)

En ooo viimeaikoina paljolti tänne kerenny..fb:n puolella käynyt vaan. On nääs ollunna kiireitä, tehtiin tässä asuntokauppoja ja nyt on remontti käynnissä.. juu tekemistä riittää ja seiniä alkaa kaatua! :xmas: :xmas: Kohta on tilaa 245 neliöö käytössä plus kaks lämmintä autotallia... :eek: KUKAHAN MEILLÄ SITTEN SIIVOO?????

Tarppa ja Netta 8kk
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Tarppa outoa että teille ei mene päälle kun meille menee ja aika saman kokonen teidän lapsi kun meidän :eek: Itseasiassa meillä on vähän isompi ja sillon reilu kuukaus sitten puku oli iso!
Kyllä toi haara hartia väli on aika kinnaava ei viitti väkisen ängetä.. hattu ei mee olleskaan ja tossutkin kiristää nilkoista.. tumput sopii...

:whistle:
 
Mites muilla on menny siirtyminen 8 kk ikäisten soseisiin? Me ollaa kokeiltu nyt muutaman kerran ja voi luoja mitä sotkemista se on :D Jätkä kakoo vaan ja sitte yksitellen pudottaa ne kököt pois suustaan, tänään siis kaikki perunan palat :D Oppiiko ne syömään noita vai onks meijän poika tuomittu oleen sosekeitoilla lopun elämäänsä? :LOL:

Ihana ilma ulkona. Oltiin vähän aikaa pihalla haravoimassa ja nyt poika nukkuu takapihalla =) Pitäis mennä vielä keräileen noita luumuja, kun niitä näyttää tulevan tänä vuonna aikalailla. Tosin edellisetki on vielä syömättä. Mitä luumuista voi tehdä? Meillä tolle kakkatykille ees voi syöttää luumusosetta joten se on poissuljettua :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Mites muilla on menny siirtyminen 8 kk ikäisten soseisiin? Me ollaa kokeiltu nyt muutaman kerran ja voi luoja mitä sotkemista se on :D Jätkä kakoo vaan ja sitte yksitellen pudottaa ne kököt pois suustaan, tänään siis kaikki perunan palat :D Oppiiko ne syömään noita vai onks meijän poika tuomittu oleen sosekeitoilla lopun elämäänsä? :LOL:
Kyllä ne oppii. Neidille oon nyt muutaman kerran tarjonnu, mut ei kököt uppoo. Pojatkin olleet siellä lähempänä 1v ennenkun on kökkeröistä pöperöä syöty.
Neidille koitin sitä spagettia ja jauhelihakastikemössöä tarjotan, muussasinki sen viel pienemmäks, mut ei mene.
Noh, kyllä se oppii..nou panic! =)
 
Moikka :wave: !

Meilläkin 8 kk soseita maisteltu. Katselee mua pitkään ja kakoo pois, ei laske ei. Mut, odotellaan tässä nyt, muuten kun ruoka hyvin maistuu, ni eiköhän tää tästä sit myöhemmin suju. Ja haluais aina syödä itse, lusikka mun kädestä pois, tai menee hermo :LOL: ...Anna Mää Itte on jo vahvasti havaittavissa :heart: ...

Meillä 8 kk neuvola torstaina, sitä odotellessa =) .

Täällä oli puhetta jo jouluvaloista ja glögistä. Ai nam, glögi on ihanaa ja illat mukavan pimeitä kynttilöiden polttoon. Jouluvaloista vielä, ne valokaapelit on aika karseita, varsinkin se punainen. No, laitan kyllä itsekin jonkun valotsydeemin, mut ei varmaan mitään kovin näyttävää. Olen kyllä silti ihan jouluihminen, ensimmäistä kuvastoa ym.odotellessa...
 
Meillä uppoaa tosi hyvin nuo 8kk soseet, kaikki tuntuu kelpaavan, ei ole valmissoseista muita saanutkaan reiluun kuukauteen. Kokeiltiin noita melko aikasin, kun nuo lirummat tuppas löytymään lätäkkönä lattialta :x nuo sen sijaan pysyy hyvin sisällä ja veti niitä samantien hyvällä ruokahalulla-neiti ei kylläkään ole turhan tarkkaa sorttia kökköjen suhteen. =)
 
Meillä Ada on syönyt karkeampia soseita jo melkein 6kk lähtien.. Ite ku teen kaikki niin ei edes saa niin sileäks. Tällähetkellä syö maissi-saksanhirveä joka on aika tönkköä ja karkeaa, mutta hyvin uppoaa. :)

Prkle... Fedex:iltä tuli äsken miehelle sivuputket sen jenkkirassiin, ja se perkuleen toimittaja soitti ovikelloa vaikka sen piti soittaa PUHELIMELLA ensin et oisin osannu oottaa..! Ada oli tietysti nukkumassa, ja meidän hyvätapainen koira aloitti raikuvan huudon ovikellosta... Ada heräs tietty, mut rauhottu onneks aika pian.. Muuten ois fedexin äijä saanu tulla nukutuspuuhiin... :kieh:

Meillä ollaan edelleen flunssassa.. :( :snotty:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Mä just jäädytin kädestä syylän mainoksen uhrina. Ai kun kirpas. Nyt odotellaan 10-14 päivää :whistle:
Apuva, musta tuntuu että mulla on edelleen se syylä jalkapohjassa ja seuraavax kokeilen tota jäädytystä :/ Sattuko se ihan kauheesti??
ootko kokeillu ilmastointiteippiä? mä en saanu tuolla jäädytysjutulla syylää lähteen..mut ilmastointiteipillä lähti
 
Tillin uudet 8kk mitat:

8080g (3360g )
69cm (49cm )
42,5cm (33cm)

Allergioita aletaan tutkia nyt ensin verinäytteen IgE vasta-aineilla. Ja mikäli niistä nyt jotain löytyy, tehdään sitten prick-testit.
Hampaita ei neidillä edelleenkään ole. Noita 8kk ruokia ei olla kokeiltu, eikä niistä valmiista 5-]kas6kk ruoistakaan olla syöty kuin [kasviksia ja porsaanlihaa[/i], ku kaikissa muissa on porkkanaa ( tai jos ei ole porkkanaa, niin sit on maissia ). Eli omatekoisilla pöperöillä pitkälti mennään täälläkin eivätkä ne aina niin sileitä ole. Ihmeen hyvin neitonen ne syö :D

Mä ostin (tai tilasin Tanskasta ) Tillille jo viime keväänä alesta Ticket to Heavenin toppahaalarin ja nyt hommasin pukuun huuto.netistä samanväriset töppöset :xmas: Oma kummitätini toi typylle ruskaretkeltään ihanat valkoiset nahkarukkaset. Vielä ku löytyis jotain valkoinen Fredriksonin Viiru-hattu :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Mä just jäädytin kädestä syylän mainoksen uhrina. Ai kun kirpas. Nyt odotellaan 10-14 päivää :whistle:
Apuva, musta tuntuu että mulla on edelleen se syylä jalkapohjassa ja seuraavax kokeilen tota jäädytystä :/ Sattuko se ihan kauheesti??
ootko kokeillu ilmastointiteippiä? mä en saanu tuolla jäädytysjutulla syylää lähteen..mut ilmastointiteipillä lähti
Ei sattunu, kirpas vähän, mutta meni pian ohi.
Voin sitten kertoa lähtikö :)
 
Kiitos tätionnitteluista :heart:

Tänään syötiin ensimmäisen ja viimeisen kerran couscous kanaa, siellä oli semmonen jumalaton möykky yhteenliimautunutta couscous hitaleita :x Terveiset lähti Semperille tuosta..

Meilläkin syödään 8kk ruokaa sekä sitä palaista 6kk ruokaa. Hyvin maistuu :p

Tänään ei käyty perhekerhossakaa ku J nukku kymppiin, huomenna uus yritys..

Mut nyt välipalalle..
 
Zuku en oo kokeillu kun kuulostaa liian pelottavalta :ashamed: :whistle:

Helmis joo kiva jos kerrot että toimiko se sulla!

Mitä luulette, mikä todennäköisintä: poitsu on tänään pulautellu tosi paljon, nykyään tosi vähän pulauttelee ja jos pulauttaa niin tyyliin kerran päivässä. Mutta tänään siis monta kertaa ja paljon, heti tietysti mietin että miksi... Päädyin siihen että joko johtuu siitä että on saanut tänään kalaa (eilen sai ekan kerran ihan vähän ja pulautti kans aika isosti, mutta vain kerran)tänään sai sitten enemmän, mahatauti (siitä on kyllä aikaa kun muilla oli, mutta mistä sitä tietää mistä ois saanut) vai voisko olla vielä joku muu syy? *pohtii täällä pää sauhuten*
 
8veen opelta tuli tänään reissarissa kehote, et pitäs tsekata ton jätkän kuontalo, kun hyö oli koulussa kattonu, et sillä on jotain mustia palluroita päässä, hiusten seassa (koulussa on täitä liikkeellä)...no, myö melkeen paniikissa suurennuslasilla melkeen kateltiin ja ihmeteltiin ja käytii läpi varmuudeks kaikkien päät...joo-o...jätkällä oli mustia palluroita päässä, kellään muulla ei...noh...ne mustat pallurat on HIEKKAA |O :LOL: :LOL:
 

Yhteistyössä