***Helmet 2008*** viikko 41

tiiti mulla kanssa tolla kirppulikalla (n. 70cm 7500g, huomenna neuvolasta tarkat mitat) 74cm Remu haalari...on ihan sika iso, että luulis menevän koko talven :whistle: =) Tosin alesta katson, jos löytys 80cm sitten ens syksylle =)
Meilläkään ei oo edellisiltä mitään tallessa, et kaik joutuu tälle neloselle pelkästään hommaamaan =) :whistle:
 
Nipsuli :wave: :whistle:

kht-lappuset oli tullu mullekin tänään :)ukko ilmotti postin :kieh:
kun ollaan täällä mummulassa taas.

äp:n toppapuku meilläpäiväunien aikaan käytössä...meil kaikki päikyt nukutaan ulkona rattaissa. talvea meillä oottaa lassien toppahaalari.

onnitteluita Kiin, Muori ja ketäs muita olikaan

Matias sanoo jo että äiti ja isi :heart:

Jepsu ja suklaarusinat :LOL: vai pitäskö laittaa jo et tyhjä pussi... :LOL: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Kht-hakemus laput tuli tänään postissa =)
Kuin myös tuli tänään. Tosin myöhästä kun sen päätöksenki sain jo perjantaina :D
Onkos joku yleinen helmimammojen kela-postipäivä, kun meillekin kolahti tänään luukusta. :D Hullareiden kuvastoa ei kyllä näkyny vieläkään. :/
 
Meille tuli kans tänään kht-paperit postissa. :D

Ei olla vielä toppapukua tarvittu, mutta eilen kyllä kävi jo mielessä. Päikyt nukuttiin vanupuvussa ja makuupussissa, oikein oli lämpöinen :heart: Taitaa mennä äpn puku vielä tän talven meidän likalla, varalla on lisäksi isosiskon puku. Se oli sillon isompaa kokoa kuin tämä nykyinen. Meni esikolle vielä 1,5vuotiaana. :LOL:

 
Tossa kuukausi sitten kokeilin äp:n toppapukua ja sillon ainakin meni tosi hyvin päälle. Pitkiä on osa helmistä jos puku on jo pieni :D Sitten löytyy vanhempia äp:n pukuja ja pari muuta toppista ja yhdeltä tutulta on jäämässä pieneksi muistaakseni remun toppis jonka ostan sit pojalle 13? että ei kallis :D Vielä ei oo tarvis toppapuvulle, vaunuissa kun nukkuu niin päällä on pitkähihanen body ja housut sekä välikausihaalari ja lämmin on niinkin. Joskus ollut fleecepaita tai collegepaita ja järjestään on ihan hikinen sillon.

Meijän poika on ollut omituisen kränänen, ei viihdy muuta kun sylissä ja tosi väsykin on ollut. Nyt koittaa mennä neljänsille päikyille.

muoks.. on meillä kuitenkin hattu, hanskat ja töppösetkin päällä unilla :D
 
:wave: Kotiuduttu kaakonkulmilta :)

Meille kans tuli tänää ne kht-laput postissa :D Mikä lie vaisto kun aloin jo tänään soitteleen liittoon ja selvitteleen noita asioita :D Kamala ajatella että se äitiysloma loppuu ihan näillä näppäimillä, tosin seuraavahan alkaa jo parin kk:n päästä mutta silti.. Miten nopeesti aika onkaan menny :eek:

Meillä yöt on rauhottunu selvästi vaihteeksi. Joskus pitää jätkää mennä nostaan konttausasennosta pois mutta nukahtaa sentää takasin saman tien, mitä ei tapahtunu hetki sitten. ja on tuo pari kertaa jopa nukkunu pylly pystyssä mahallaanki, mitä ei oo tehny ikinä :D Viikonloppuna poika nous karhukävelyasentoon, mutta ei se siinä osannu mitään tehä, söpöläinen :heart: :D Kova hinku ois olla pystyssä ja ottaa askelia mutta onneks ei ite osaa vielä nousta ylös :kieh:

Nyt ei muistu mieleen mitään noista keskusteluista muuta kuin noi pukuasiat :D Meiltä löytyy Jonathanin sekä vk- että toppapuku. Ja toivottavasti on hyviä =)

Nyt pyykkivuoren kimppuun, kotiuduttiin just kerhosta :wave:
 
Onnittelut uusista taidoista ja Kiinin opiskelusaavutuksista :flower:

Tännekin ilmestyivät kht-paperit tänään. Kyllä taas joutui miettimään, että osasi niitä täyttää. Heti tulee ongelmia, kun ei mene ihan normaalin kaavan mukaan.

Toppahaalaria en ole vielä käyttänyt, ulkona on ollut sen verran leutoa, että yksi kerros sisävaatteita + fleece-puku on tuntunut riittävän. Ja vähän sitä ÄP:n makuupussia vielä jaloille. Molemmat lapset ovat tainneet periä isältä lämminverisyyden, itse varmaan palelisin noilla vaatemäärillä.

Meilläkin odottaa Remun puku kokoa 74. Vielä on iso, joten taitaa mennä koko talven. Ja kaverilta löytyy sitten lainaksi seuraava koko, joten ei tarvitse stressata sillä asialla. Sen sijaan ankaran mietinnän paikka voi tulla eteen joulukuussa, kun töistä olisi pikkujoulureissu Tallinnaan. Jos lähden sinne mukaan, niin siellä voisi käydä katsomassa niitä Hupan pukuja. Ja sitten pitäisi osata päättää mitä ostaa kevääksi (jos löytyy vk-pukuja) tai mahdollisesti seuraavaksi talveksi... Saan kyllä käytettyä aikaa (tyhjänpäiväiseen) vaatteiden miettimiseen sen verran että ei ihme, että päivät vain hujahtavat.

Yöt eivät ole tytöllä rauhoittuneet yösyömisen lopetuksen jälkeen, mutta mies on nyt nukkunut tytön kanssa viikon, joten itse olen saanut nukkua. Herätyksiä tulee 3-7/yö, mutta nukahtaa kyllä tutilla. Saa vain nähdä, kauanko mies jaksaa - on nykyisin aamuisin niin väsynyt. Urheilussa on nyt pieni "välikausi", niin ajattelin että mies saa nyt sitten hoitaa oman osuutensa ja minä otan taas vastuun, kun harjoittelun määrä (ja sitä myötä levon tarve) hänellä lisääntyy.
 
Siis nyt mä vasta heräsin tohon haalarikeskusteluun! Siis Huppa-keskusteluun, piti ihan kuukkeloida ja löytyikin sivut. Me oikeesti mitään pukua vissiin tarvita ku on toi 80 senttinen vk-puku ja sit vielä 74 senttinen toppapuku mutta pienen pieni shoppailija herää mussa kun tollasen paikan löydän.. :ashamed: Ja mä meen Tallinnaan tän kuun lopussa.. :whistle:

Mulle toi vapaa vkl teki tosi hyvää. Jotenki ihan eri fiiliksellä oon menny tänään =). Tyty vaan ei meinannu mennä yöunille millään. Höpötti kovasti ja kampesi koko ajan pystyyn. Kiva ku sekin jää aina päälle :LOL:

 
Ja kas niin tuli tännekin tänään Kelalta kht-laput, mutta eipä niillä meilläkään enää ole käyttöä =)

Tarkoitatteko te tuolla äp:n toppapuvulla sitä vaaleeta johon kuuluu ne tossukat ja pipot ja tumput? Mikäs se on se ohuempi valko-mintunvihreäraidallinen? Sitä kokeiltiin pojalle tossa muutama viikko sitten ja kinnasi kovin hartioista, muutenkin oli liian piukeaa mallia vyötäröstä :kieh:
Sinänsä hassua kun nyt käytössä siskontytön äp:ssa (vuosimallia 98-99) ollut tuo ohuempi haalari ja on just sopiva vaikka numeroltaan samaa kokoa. Mutta ei ole vielä tullut mieleenkään laittaa tuota toppahaalaria, kun poika hikoaa hullun lailla muutenkin :eek:
 
saanukka HURJASTI onnea :D :heart:
Meil ollaan TAAS kuumeessa.. joko korvat tai sit hampaat (alhaalla pullottaa), pitää aamulla kattoa pitääkö käyttää näytillä, viikon päästä olis korvakontrolli. :headwall: :headwall: Edelliselläkin keralla nosti kuumeen, ku oli korvissa (ei ollu flunssaa tms.) mä en kestä jos tää kierre tästä alkaa :'( :'( nyt kaks kuuria ( dimitrin duplo ja sitromax) syöty 3vk välein :/
 
Saanukalle onnittelut tätiytymisestä! :flower:

Mähän oon sit vissiin ollut tositosi aikasessa tuon kht:n kanssa, kun oon hakenut sitä kohta jo kaksi kuukautta sitten :xmas: ja päätöskin tullut jo ajat sit. Ja äippäloma loppuu siis viikon päästä...kauheeta miten aika on mennyt... :snotty:

Toppapukua ei ole käytössä, sisävaatteet ja vk-puku on hyvin riittäneet unille ja ulos, lisäksi on äp:n makuupussi ja jos oikein kylmästi tuulee niin rattaiden jalkapeitto vielä lisäksi. Hyvin on tarennut noissa vetimissä, tuo puku on kyllä tosi lämmin. Meillä on tuolla vaunupuvuksi odottamassa isoveljen äp:n toppapuku, en ole kyllä kokeillut mahtuuko-luulisin kyllä että menee ainakin alkutalven, kun on mielestäni isompi mitä pakkauksen puvut nykyisin. Eipä tuota pukua kyllä oikein muualla kehtaa pitää kuin vaunuissa, -05 vuoden turkoosi puku on kyllä ihan :x .
 
meil tuo äp-puki on vielä reilu tai siis ok kokonen, kun hihan/lahkeen suut käännettyinä. Kerran on kokeiltu, ku ulkona myrskysi, mut neiti heräs ihan hikimärkänä päikkäreiltä. Käytetään kesä aikasta tuulipukua + tarvittaessa villahaalari alle!
 
Onnea Saanukka-tädille! :flower: :heart:

Mun piti oikeesti tehdä ihan muuta tällä koneella, päivittää esikon fudisjoukkueen tietoja ja tehdä yhteenveto perheen syyskuun menoista, mutta tulin sitte tänne. :D
 

Yhteistyössä