***Helmet 2008*** viikko 41

Alkuperäinen kirjoittaja kevytmelankolia:
Jahvetti Ei meilläkään oo toppapuku käytössä, ihan tuollasella fleece asulla mennään.
Kokeiltiin äitiyspakkauksen pukua, mutta oli liian lyhyt, kun on niin pitkä poika.
Meillä se on aika sopiva, kun on hihat ja lahkeet käännettyinä =) Tosin aika levee, mut se ei haittaa, hyvä kun on tilaa =)
Vaan pri kertaa jäähallissa on ollut päällä =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Ai toppapuku jo käytössä :eek: Ei meillä oo :/
Äitee kato pukee tarpeeks päälle, ettei vaaaaan tuu kylmä. ;) :LOL:

Mutta meillä on kyllä tosi ohuesti vaatetta puvun alla (body ja sukkikset).

Mulle ei tuottais ongelmia pitää imuria viikkotolkulla kapissa, mutta kun lapsi on ihan törkynen, kun vähän ryömii, niin oli pakko imuroida ja mopata. Ukon hommia toi siivoominen kyllä olis. Mä oon luvannu ruveta hoitaa kotia kokonaisvaltaisesti (sis. siivouksen), kun jään kodinhoitotuelle. Nyt mun hommiin kuuluu muona- ja vaatehuolto. :D
 
Muori pitäsköhän mun luvata, etten imuroi niin useesti kht:llä :LOL: Säästäis sähkööki :LOL: Ilmankos muuten meillä meneeki niin paljo sähköö :whistle: :headwall: :LOL: Yks muru lattialla ja jo on pakko kaivaa imuri kaapista :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
PP eiköhän se sit oo talvi :whistle: Remulla ne talvipuvutki on aika ohkasen tuntusia, mut silti lämpösiä =)
Selässä merkki Water free :) ... Se on mun ystävän pojalla ollu, mut kun asiasta kysyin...ei muistanut enää koko pukua :LOL: .

Jospa se sitte on talvipuku, en mä kyl tuota kesällä laittais... ;) Sittenhän sen näkee et kuinka koppuraksi menee pakkasella... :xmas:
 
Meillä mennään vielä vk-puvulla tai fleece-puvulla.. Äpn toppis ei kyllä varmaankaan mahdu enää päälle, mutta saatiin remun puku vähänkäytettynä siskonpojalta =)

Muskarissä käytiin ja mukavaa oli, nyt poju nukkuu pinniksessä ku ei vielä tohtinut ulos jättää nukkumaan..

Mie oon lihonu kaks kiloa :ashamed: Sen siitä saa ku syö vaan ja liikkuminen jääny.. Noh, pitää skarpata taas.. Ostin puoltoista kiloa satsumoita, jos ne vaikka makian himoa taltuttas..

Meillä imuroidaan pari kertaa viikossa, väliin rikkaimurilla pahimpia otan mutta pieni asunto nii ei hirveesti ees pölyynny/roskiinnu..

Hei muutes, miten paljon teillä juodaan maitoa, siis jos kiinteitä menee se 5-6 krt päivässä.. Ku meillä menee puol toista puolen litran nannia vuorokaudessa.. Kai siinä on iha tarpeeksi..

Saanukka ja J
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Muori pitäsköhän mun luvata, etten imuroi niin useesti kht:llä :LOL: Säästäis sähkööki :LOL:
...mä ostin kerran yhdestä tarjouksesta kassillisen kynttilöitä... Perustelin ukolle ostoksen niin että siitähän tulee samalla lämpöö kun niitä polttaa... Säästää siis lämmityksessä... Noh, totesin kyl varsin pian et kylmä niiden kanssa tulee... :LOL:
 
:wave:

Onnitteluja täälta suunnalta Kiin'lle, PPlle ja Muorille ja toki sit päivän sankareille :wave:

Meillä kans flunssa päällä, tai sit se johtuu noista hampaista en tiä, mut räkänen neiti taas on, kuumetta ei ole, mutta toinen yläien on kuuma ja turvonnut ja neiti ei anna siihen koskea ilman itkua. Viime yönä miehen piti laittaa sipulit sänkyyn ja kappas vaan ei ollu sitä tehny joten liekkö sattumaa että yö oli todella levoton ja itkuinen :snotty: . Aamulla onneks nukahti sitten kuudelta ( toki sitä ennen nukku pätkiä myös ) syllin josta sain siirrettyä sänkyyn ja nukuttiin sit kymppin :) .

Hulluille päiville ei tuu kyll lähettyä..rupee tili olemaan sen verta tyhjä tässä vaiheessa kuuta :whistle:

Kelalta tuli tänään kht lappuset kotiin, eli kotio tulevat kyllä :attn: :wave:

--n-
 
Jahve: Mistä löysit puvun 55?? Tai älä kerro, ettei rupee harmittaan! :LOL: Tohon 40? tulee joo postikulut 6,50? mukaan, jos en sit ite hae...

Kelan lappusia täälläki odotellaan.. Mulla loppuu vanhempainrahat tässä kuussa, olikohan 23.pvä, et sais kyl kohta tulla.. Tai sit lompsin vaan kelaan hakemaan. Joskus ku jaksan.. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anna86:
Jahve: Mistä löysit puvun 55?? Tai älä kerro, ettei rupee harmittaan! :LOL: Tohon 40? tulee joo postikulut 6,50? mukaan, jos en sit ite hae...
--toi on niin paha toi huutis :kieh: , mäkin joskus jumitin sinne ja ostin "halvalla" vaatteita, samoten oon vahingossa huutanu meijän akvaarion "halvalla" :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Ai niin, eikös remun talvipuku ollu just tarjouksessa 49.90 cittareissa tovi sitten..mutta siis nyttemin 59.90 taitaa olla peruspuvun hinta, eli siis kotio päin kuiteskin Anna :wave:
Täällä oli Cittarissa toi puku plussatarjouksella 55e...normaalihinta 69,50e =)
 
Nyt on hieno ilma, mutta tottakai sen aikaa just sato kaatamalla, kun hain isommat eskarista/hoidosta.
Meillekin tuli kotihoidontukilappuset ja mitäs nyttillä kysyinkin, että saako sitä rahaa hoidossa olevista tai eskarilaisesta.
No tästä vauvasta ja eskarilaisesta saadaan, mutta ei puolipäiväsessä hoidossa olevasta. Soitin vielä Kelaankin ja varmistin asian.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Hienoa Kiin, että opinnot etenevät! :flower: =) Minkälaisen tutkimuksen teet? Aiheen taidan muistaa, jos se on edelleen sama, mutta millä tavalla aiot sen toteuttaa? Oliko niin, että teet kesto-oppaan tms. neuvoloita varten?
Siehän muistat tarkkaan :D Kyllä, kestovaipoista teen opparini. Tutkimus on kyselytutkimus vanhempien kiinnostuksesta neuvolan antamaan kestovaippaohjaukseen. Tutkimustulokset (sairaanhoitajaoppari) on sitten pohjana ohjausoppaalle, jonka toteutan toisena opparinani (terkkarioppari). Tälleen lyhyesti :)

Haalarikoko on puhuttanut. Meiän poitsulla on tällä hetkellä käytössä 90cm vk-haalari, vaikka pituutta on 77cm :whistle: Tuo on niin pitkäkinttunen mies, että pienemmissä haalareissa ei kertakaikkiaan lahkeet riitä :eek: Aina on nilkat paljaana :( Miun neuloma 80cm villahaalari taitaa mennä ihan hukkaan ens talvena...

Anna Miulla ei kunto kestä kouluratsastusta :LOL: Mie olenkin vannoutunut puskaratsastelija :) Käyn sillon kun tuntuu siltä. Ratsastan issikkatallilla ja sinne olen täysin menettänyt sydämeni :heart:
 
heipsan!

tänne tuli myös tänään postissa nuo kht-lappuset.
meillä neiti kovasti räkätaudissa... :( iski vkonloppuna..kuumetta ei onneksi.kovasti pelkään että korviin menee..vielä ei kertaakaan ole ollut korvissa,pelko siitä kun meitin kakkosella ja kolmosella nuo korvakierteet,putket olllut.. toinen räkätauti nyt neidil,eka oli kuukausi takaperin,jolloin tuli ekat hampaat..toivonkin että tulisi vaikkapa niitä hampaita kun on vähä känkkykin ollut...vaikkeipa tuo räkätauti taida liittyäkään hampaiden tuloon...?

toppapuvusta ollut puhetta...meillä ei ole viä ollut käytös..justiinsa ostin hennesiltä toppapuvun..kokoa 74cm..täytyy vaan vielä kokeilla päälle pitääkö vaihtaa 80cm..neiti ei mikään isokokoinen,nyt varmaan n 70cm ja joku 7kg...(perjantaina menossa neuvolaan...)ei ole kiva jos puku liian iso ja vaik sit lopputalvesta sopivamman kokoinen,mut ei myöskään kiva jos tarvii puoles välis uutta ostaa...vaikeeta...
onkos muuten kellään kokemusta noista hennesin haalareista..? ekan kerran ostin..on semmonen ruskea,ruudullinen,hieman v.pun ja valk. maksoi alle 35e.en oikein raaski laittaa vielä paljoa rahaa haalariin..kun kasvaa niin vaatii haalariltakin enemmän..ja kun ei sit ole seuraavaa käyttäjää..neljään lapseen siis jää..nyt ei ollu muilta lapsilta jääny haalaria..olin kerennyt pois myydä..
 

Yhteistyössä