Purettiin vaunut atomeiksi ja pistettiin päälliset pesukoneeseen. Nyt pitää vaan vahtia ettei se kissankutale pääse livahtamaan verannalle. :kieh: Jos nuha loppuu siihen, niin alan uskoa allergiaan... mummolassakin on kissa, joten siellä voi sitten vielä teorian testata. Olen kyllä yrittänyt vahtia ettei kissa menisi vaunuihin, mutta se huijaa mua mennen tullen. :kieh:Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:--no siis voisin kuvitella että hyvinkin voi..itte en oo antanu kissojen nukkua vaunuissa yms koska niistä lähtee niin tolkuttomasti tota karvaa että |O . Kandee kokeillla että onko vaikutusta että vaikkapas imuroi ja tuulettaa vaunut hyvin ja keksii jotain ettei kissa pääse niihin nii että onko sillä mitään tehoa?? Pitää ostaa kissalle omat vaunutAlkuperäinen kirjoittaja Hissukka:Voiko tuon ikäisellä olla allergista nuhaa? Kyseessä on ulkokissa joka ei sisälle edes suostu tulemaan ilman paniikkihuutokohtausta, mutta poika nukkuu verannalla vaunuissa päikkärit ja kyseiset vaunut on myös kissan mieleen. :kieh:
Juu ei se mitään, kuudes kerta jo niin tää menee rutiinilla :heart:Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:Saanukka onnea!! Minä oo ees huomannu että oot tätiytyny :ashamed:
saatkohan kivat hyvärit Semperiltä :wave: =)
--mä pidin alkuun sisällä kun oli noi vaunut niin sitä hyttysverkkoo siinä päällä niin ei päässy kissat sisään :wave: . Noi kissat on kyl just niin :headwall: , meillä toi toinen kissa keksi että mukava on nukkua neidin vaatekaapissa vaatteiden takana ja samoten pyykkikorissa ( neidillä ihka oma) |O |O |O |OAlkuperäinen kirjoittaja Hissukka:Purettiin vaunut atomeiksi ja pistettiin päälliset pesukoneeseen. Nyt pitää vaan vahtia ettei se kissankutale pääse livahtamaan verannalle. :kieh: Jos nuha loppuu siihen, niin alan uskoa allergiaan... mummolassakin on kissa, joten siellä voi sitten vielä teorian testata. Olen kyllä yrittänyt vahtia ettei kissa menisi vaunuihin, mutta se huijaa mua mennen tullen. :kieh:
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:Onko muilla helmivauvoilla ollut affektikohtauksia? Meillä oli tänään ehkä jotain sen tapaista. Poika konttaillessa löi päänsä lattiaan (ei ole eka kerta, yrittää olla liian akrobaatti ja sitten kädet pettää alta), alkoi itkeä kovaa enkä heti saanut rauhoittumaan... huusi pitkään ja sitten siinä vaiheessa kun pitäisi vetää henkeä olikin ihan hiljaa vaan eikä mitään tapahtunut, silmät lasittuneina vaan tuijotti ja naaman värikin meni musta jo vähän harmahtavaksi. Pelästyin tietty ihan tolkuttomasti mutta onneksi olen ollut varautunut, ja tolkuttanut itselleni etukäteen että jos näin käy niin puhalla naamaan (luin netistä). Joten puhalsin napakasti poikaa naamaan, ja onneksi se laukaisi tilanteen ja poika veti välittömästi henkeä. Otin sitten äkkiä syliin ja rauhoittui vähitellen, en tiedä kuvittelinko vai oliko vähän velton oloinen siinä vaiheessa. :'( Kuulostaako affektikohtaukselta, niistä tietävät?
Mulla oli vähän vastaavia vauvana, noin 6-18 kk iässä muistaakseni, sitten loppui. Kun suutuin jostain, vedin henkeä niin pitkään että menin tajuttomaksi ja sitten aloin krampata. Tämän taustani vuoksi mun äitini on mua monesti varoitellut ja yrittänyt valmistella että jos jotain vastaavaa sattuu meidän muksuille... nyt sitten sattui, tosin tilanne laukesi onneksi hyvissä ajoin. :/
Hei hyvä käytännön vinkki, kiitos. =) Täytyy viritellä se hyttysverkko vaunujen päälle tästä lähin varuilta, jos estäisi kissaa. Välillä se hyppää vaunuihin silloinkin kun poika nukkuu siellä, jalkopäähän vaan onneksi, mutta olen saanut aiheesta muutaman hepulin niin kissa on kai päättänyt että parhainta on mennä sinne alakoriin nukkumaan silloin kun vaunut on varatut. Nyt täytyy kyllä yrittää pitää kissa kaukana vaunuista.Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:--mä pidin alkuun sisällä kun oli noi vaunut niin sitä hyttysverkkoo siinä päällä niin ei päässy kissat sisään :wave: . Noi kissat on kyl just niin :headwall: , meillä toi toinen kissa keksi että mukava on nukkua neidin vaatekaapissa vaatteiden takana ja samoten pyykkikorissa ( neidillä ihka oma) |O |O |O |OAlkuperäinen kirjoittaja Hissukka:Purettiin vaunut atomeiksi ja pistettiin päälliset pesukoneeseen. Nyt pitää vaan vahtia ettei se kissankutale pääse livahtamaan verannalle. :kieh: Jos nuha loppuu siihen, niin alan uskoa allergiaan... mummolassakin on kissa, joten siellä voi sitten vielä teorian testata. Olen kyllä yrittänyt vahtia ettei kissa menisi vaunuihin, mutta se huijaa mua mennen tullen. :kieh:
Kiitos! :hug: Sitä juuri mietin että kai kyse oli nyt "vaan"affektikohtauksesta mikä on hurjan näköinen mutta vaaraton, eikä mistään muusta... oli kyllä niin tyypillisen oloinen tapaus että olen aika varma diagnoosista, varsinkin kun itselläni on ollut noita niin vaikuttaa todennäköiseltä.Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:Hissukka meijän esikoisella oli noita, kuulostaa kyllä juuri siltä :hug: Jäivät pois parin vuoden iässä muistaakseni, parhaiten meilä toimi kun laittoi ensiapuasentoon. Kyllä sitä nyt jos poika rupee enemmän itkemään on heti mielessä että tuleeko hänellekin noita :/
No mie kyl meinasin, et voihan toi tietty terkkarilla käydä viel näyttääs, jos sille tuntuu...mut kyl toi ihan selkeetä hiekkaa oli =)Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:Jahvetti me käytiin viime vuonna terkkarissakin näyttämässä kun en tienny onko hiekkaa vai täitä :ashamed: Oli urheilukentällä neiti touhunnu ja sen jälkeen päikkärissä oli täitä ja kun syynättiin niin pientä mustaa näky päänahassa. Ja hiekkaa se sit oli.
--mietittiin sitäkin juu mutta ainakin meillä toimi toi hyttysverkko ihan hyvin, tais olla aika arvokas toi verkko..tai siis että halvempi kuitenkin toi verkkoAlkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:Hissukka ja muut "kissaongelmaiset"...eikös sellanen suojaverkko (siis ihan rautanen, ei tuo hyttysverkko) siihi vaunujen päälle ois kätevä?? :wave:
Kokemusta ei oo, mut tuli mieleen
Mut eiks ne kissat revi sen verkon pois?Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:--mietittiin sitäkin juu mutta ainakin meillä toimi toi hyttysverkko ihan hyvin, tais olla aika arvokas toi verkko..tai siis että halvempi kuitenkin toi verkkoAlkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:Hissukka ja muut "kissaongelmaiset"...eikös sellanen suojaverkko (siis ihan rautanen, ei tuo hyttysverkko) siihi vaunujen päälle ois kätevä?? :wave:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:Mut eiks ne kissat revi sen verkon pois?Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:--mietittiin sitäkin juu mutta ainakin meillä toimi toi hyttysverkko ihan hyvin, tais olla aika arvokas toi verkko..tai siis että halvempi kuitenkin toi verkkoAlkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:Hissukka ja muut "kissaongelmaiset"...eikös sellanen suojaverkko (siis ihan rautanen, ei tuo hyttysverkko) siihi vaunujen päälle ois kätevä?? :wave:
Kirpparilla näin tollasen, ihan muutaman euron oli =)