***HELMET 2008*** Toukokuu

Jahvetti: En mäkään oikeen oo jaksanu syventyy koko facebookiin...mut enpäs voikaan laittaa omaa kuvaani profiiliin, ku ei oo yhtään tällä tukalla otettua. Ja nyt niin ylikasvanu, ettei uutta viitti. On vaan niin vaikeeta kuvailla...mutta siis A-linjainen malli, niskasta ihan lyhyt, pätkitty malli ja kaarevasti vino otsis. Alta oranssi ja päältä blondit. Saatkos mielikuvaa :LOL: ??
 
Mulla meinaa on takaa...tai siis nyt ihan yliylipitkä :p Mut siis takaa ihan melkeen siili, toi lyhyt minkä sit nostan ns pystyyn -->kananperse ja päältä hieman pidempi, edessä pien otsis käännetty toiselle puolelle..hmm...tarpeeks vaikee? :D :LOL:
Nyt meinasin päältä otattaa iha nii lyhkäseks, et sais melkeen pystyy laitettuu :kieh:
 
Tunnenkohan mä sitten vaan hienotunteisia ihmisiä, kun mulla ei ole inhokkikysymyksiä lainkaan :D :whistle: Ei mua ainakaan vielä ole kenenkään kysymykset alkaneet ärsyttää. Joku esim. kysyy että onkohan sen nälkä, niin mä vaan ajattelen että sitä kiinnostaa tietää, enkä että yrittäisi vihjata että mä en ymmärtäisi vauvan olevan nälkä, jos joku jotain tästä selityksestä ymmärtää. Ehkä mä vaan en ymmärrä kovin hienovaraisia vihjauksia :LOL:

Veli varsinkin laukoo mitä mielenkiintoisimpia kysymyksiä, hänelle ja avokilleen on esikoinen syntymässä syksyllä ja yrittää ilmeisesti kasata tietotaitoa etukäteen. Ihminen jota ei paljon vauvat ole tähän asti kiinnostaneet :D

Imetys tyhmentää :kieh: tai sitten vauva-aika yleensä, allekirjoittaako muut? Mä en muista enää mitään nykyään :kieh: |O tähän koneelle tulin kun piti selvittää netistä joku tärkeä asia, ja arvatkaa muistanko enää mikä se oli? |O Eikä ole eka kerta! :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja kevytmelankolia:
Jos sama ihminen kestää yhden synnytyksen hyvin ja toisessa on kamalat kivut, niin eihän se ole silloin kipukynnyksestä kyse, koska muutenhan tämä sama ihminen kestäisi kaikki synnytykset hyvin.
No mulla kyl kaikki on ollu kivuiltaan yms erilaiset, mutta silti en koe niitä vaikeina tai kauheina...kivut on mullaki melkoset ollu, mutta osaan ns. siirtää sitä kipua...hmm...tajuuko kukaan :whistle: Siis osaan päästä sen kivun herraksi... :/
Ensimmäinen mulla oli "kauhea" imukuppisynnytys, mutta senkin koin vaan ihanana, ei mitään traumoja tms jääny =)
Ja kolmessahan mulla on ollu keinotekoset supparit...tää viimenen itelleen tullut oli kyllä ihan toista luokkaa =) Sempä takia oiskin kiva päässä viel kerran koittaa :p Tosin kukaan ei voi varmaksi sanoa, että se tulis itelleen :whistle:
Mutta, mitäpä näistä kinaamaan... :whistle:

Mulla jäi esikoisen kohdalla kauhut juuri ihan järkyttävistä kivuista. Pieleen menneen epiduraalin jälkeen huusin suurinpiirtein suoraa huutoa ja purin tyynyä synnytyksen viimeiset kaksi tuntia kun en enää muuhun kyennyt. Eikä ollut kyllä kipukynnyksestä kiinni, kipu oli vaan niin hirveä... :eek: Ponnistusvaihe ei sit enää tuntunutkaan sitä edeltävän kivun jälkeen enää missään. Nyt tytyn kanssa oli päinvastoin, supistukset kesti hyvin eikä tuntuneet mitenkään erityisen pahoilta-viimeinen puolituntinen olikin sit tosi kivulias vesienmenon jälkeen ja ponnistusvaihe tuntuikin tällä kertaa ihan toisella tavalla. Mut tää jälkimmäinen synnytys oli kyllä ihana kokemus ja huomattavasti vähempi kivulias vaikka luomuna meni koko homma.

Kristelle
melko iso poika teillä :D teidän poika painaa lähes tarkalleen kilon enempi samaan pituuteen kuin meidän neiti. :p Ja Jahvetti täytyy vielä sanoa että teidän tyttö on kyllä melko simpsakka tapaus noin mittojen puolesta! =) Mun kaverilla on 2½ kuukautta tytyä vanhempi tyttö ja meidän neiti alkaa jo mennä koossa ohi :whistle: , niin ne vaan omaan tahtiinsa kasvaa, hassua kyllä kun toinen 3kk ja toinen kohta puoli vuotta ja vierekkäin kun laittaa niin samankokoisia ovat!
:D
 
3kk neuvolaterkut täältäkin!

Pituutta oli tullut 3cm ollen nyt 62.2cm
Painoa taasen oli kertynyt 1,4kg( :whistle: ) eli oli nyt 7125g...
hattu oli 42,2cm.

Tuttelin määrästä puhuttiin niin sanoi että aika paljon tuntuu menevän että vois kyllä harkita että rupeis antamaan kasvis/hedelmäsosetta oman harkinnan mukaan. Sanoi että kun yöllä kuitenkin nukkuu hyvin niin vellistä ei varmaan juurikaan apua ole päivän tiheeseen syömiseen. No, katotaan nyt muutama päivä syödäänkö noin tiheesti ja paljonko tota tuttelia menee.

En tässä viikonlopun aikana ole ehtinyt täällä kun pikaseen pyörähtää niin ihan pihalla mitä ootte kirjotellu. Ja tää viikko taitaa jäädä vähälle kirjottelulle kun mies on lomalla. Mutta kommentoin kun huomaan jotain minkä muistan vielä lukemisen jälkeenkin ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Tuttelin määrästä puhuttiin niin sanoi että aika paljon tuntuu menevän että vois kyllä harkita että rupeis antamaan kasvis/hedelmäsosetta oman harkinnan mukaan. Sanoi että kun yöllä kuitenkin nukkuu hyvin niin vellistä ei varmaan juurikaan apua ole päivän tiheeseen syömiseen. No, katotaan nyt muutama päivä syödäänkö noin tiheesti ja paljonko tota tuttelia menee.
-Palnonko teillä menee korviketta vrk??
-n-
 
Joo, imetys taitaa tyhmentää :kieh: ...Ajatus ainakin kulkee välillä aika takkuisasti.Nyt olen oppinut jo laittamaan kaikki asiat ylös kalenteriin, kerran pätkii, niin pätkii..

Ja nipsulin vauvalla on tosiaan hyvä synttäripvä valittuna, eli se 11.pvä täältäkin löytyy :heart:
 
:hug: allergiaoireista kärsiville :( Mie en nyt muista näillä mamma-aivoilla, että kellä niitä oli :snotty:

ieva Hyvä, että syy ihottumaan löyty :hug: Atopia on kyllä niin ärsyttävä |O Itellä pysyy hyvin aisoissa laiskallakin rasvauksella, mutta muistan kun lapsena ihottumat kirveli :( Ja vihasin sitä rasvaamista, kun sekin kirveli, tuli kylmä ja mihinkään ei voinu vähään aikaa istua, kun muuten oli kaikki paikat rasvassa :kieh:
Nyt on takareisissä näppyläinen ihottuma, jota mie hoidan lähinnä raapimalla :whistle: :ashamed: Käsien iho on parempi, kun lopetin tuttien pesun (nykyään miehen homma). Rupes sormien iho halkeilemaan, vaikka pidin tiskihanskoja kädessä :eek:

Äippä70 Kiva kuulla siusta :wave:

Arttu käänty tänään!!! :D =) :flower: B) :attn: :heart: Mahalta selälleen kiepsahti kaks kertaa peräkkäin niin ei voinu olla vahinko! Selältä mahalleen Artulla ei ole mitään mielenkiintoa kääntyä, kun selällään on paljon kivempi kölliä :D
 
:eek: :eek:

Joo, en todella ees yritä lukea näitä...ARGH! 200 viestiä oli tullu tässä noin viikon aikana kun en ole aktviivisesti lukenu. Huh.

inhokkikysymyksestä täysi peesaus emmie:
inhokkikysymykset:

"onkohan sillä nälkä?" ...juu on tai ei ole...tai paskat housussa, tai harmittaa muuten vaan tai on kuuma tai kylmä tai ikävä iskää tai haluaa syliin tahi nukkumaan, voi olla myös kupla mahassa tai vaippa liian kireällä... tai sit sil tosiaan on nälkä...

ja

"miten teil on nyt sit mennyt pienen vauvan kanssa?" (*höystettynä tällasilla ilmeillä: =) *)
(...juu voin kertoa miten meillä menee, jos OIKEESTI kiinnostaa ja jos jaksatte kuunnella semmosen 5 tuntia että saan kaiken kerrottua...) ...tähän vastaan yleensä että " oikein hyvin, kiitos =) =) "
Meillä on rytmit alkaneet löytää paikkaansa tosin illat on edelleen vähän sävellystä ja kokeilen taas vähän erilailla tänään. Katsotaan miten käy. Nuutti kuitenkin nukkuu hyvin kun nukahtaa mut se ei vaan tunnu ymmärtävän että silmät VOI ja PITÄÄKIN laittaa kiinni illalla kun tulee sellainen olo. Unta vastaan ei tarvitse taistella. HUOH. Jep.
Neuvolas käytiin pe ja edelleen kaikki hyvin on. oli se kontrollikäynti eli N painoi 6790g ja 63cm oli pitkä. Nyt on sit viikon päästä se 3kk neuvola. KAtsotaan mitäs siellä. Huomenna esikon diabeteslekuri, siellä meneekin koko päivä sitten. JEP.

Oikein mukavaa päivää ja kuluvaa viikkoa helmiäisille ja helmi-äideille!! :heart: :heart:


Vanamo+Nuutti :heart:
 
Tuli mieleeni vielä noista soseista sanoa.Itse olen antanut jo vähän ruusunmarjaa vauvalle,
muuten täysimetyksellä.Käytiin lastenlääkärillä, kun poju oli 2 kk, niiden vatsavaivojen vuoksi, niin suositteli antamaan tätä ruusunmarjaa lähempänä 3kk.Kun poika sen täytti, niin olen sitä antanut, ja meillä on vatsavaivat vähän helpottaneet.Vellit taidan jättää
vallan välistä.Ja porkkana, peruna hässäkät taitaa olla myös liian tuhtia tavaraa.No, tietty
jossain vaiheessa perunaakin annetaan. :heart:
 
Rokotteet on tehnyt tehtävänsä :( Poika itki lähes tunnin sydäntä raastavaa itkua, eikä mikään auttanut :'( Supon vaikutuksen alettua helpotti hieman ja poika nukkui sylissäni puolisen tuntia. Sain sitten syötettyäkin pojan, mutta nytkin vähän väliä tulee kohtausmaisesti itkua, mutta kestää vain hetken. Kuumetta ei ainakaan vielä ole :attn: Ja välillä hymyileekin. Ihan yhtäkkiä vaihtuu hymy itkuksi ja päinvastoin :|
 
mä oon ainaki ihan :headwall: nykyään. meil on työn puolesta sellanen pesuaineluento tjn ja mä menin tänää sinne ni selvis et onki 28 pvä :headwall: :headwall: alan olla ihan vahittava jo :kieh: et taatusti joo imetys tyhmentää tai vie ainaki muistin :LOL:

tukkaa lähtee ihan älyttömät määrät :eek: tätä menoo oon koht kalju :snotty:

inhokkikysymyksiin, mä en tykkää näistä et jokos teillä käännytään/ryömitään/kontataan/kävellään

meillä herättii taas kello viis |O :headwall: mikä hemmetti siinä on et sillo se on ku napista painais ni pling! silmät auki :kieh: eikä nukahda ennenku kasin ysin välillä vasta uudellee |O tänää särkeny pätä ihan simona ku eka herätys jo kahelta ja ennen viittä oli vielä yks herätys ku herralla oli huono asento. ja sitte viideltä jo hereille |O niin ja töissä olin illalla et nukkumaanmeno venähti sinne yli yhteentoista et unta ei hirveesti oo saanu :snotty:
 
inhokkikysymyksistä/kommentteista: "valitin" et vauvalla jo neljännet kakat tälle aamulle.. "ei sitä vaippaa tarvi joka kerta vaihtaa" :eek:
"anna sen vauvan nukkua", ku heräs ja häräsi vaunuissa, mut ei vielä huutanu..
"tuon pyykkitelineen voi viedä uloski kuivumaan" kyllä, mut en viittiny ristiäisten ajaksi laittaa..
"nytkö se jo heräs"..1h päikkäreitten jälkeen.
 

Yhteistyössä