***HELMET 2008*** Toukokuu


:wave: Mitjan mitat 3 kk

paino: 5960 g (3746g)
pituus: 61 cm (51cm)

Minä kuvittelin, että Mitja olisi ainakin seitsemän kiloa niin paljon hän on minusta kasvanut nyt muutamassa viikossa, kun kolme viikkoa sitten lääkärissä oli 5,3 kg. Kristelle, teillä on iso poika!

Olen aivan zombie väsymyksestä, joten ei tule varmaan mitään järkevää kirjoitettua, mutta addiktoitunut olen minäkin tähän palstaan ja aina täytyy käydä ainakin lukemassa. Olimme koko päivän Mitjan kanssa Allergia- sairaalassa eli puoli kahdeksasta puoli neljään.....Mitjalle annettiin pieninä annoksia normaalia korviketta ja otettiin prick-testit. Poika flirttaili hoitajille, mutta olo alkoi huonontumaan jokaisen syöntikerran jälkeen. Mitja ei itke helposti ja hymyilee, vaikka kuinka sattuisi. Lopulta tuli sitten valtavassa kaaressa jättioksennus, kun sitä ennen oli kouristanut jo pitkän aikaa. Sen jälkeen annettiin "vastalääkettä" ja vielä piti jäädä tarkkailtavaksi. Nyt sitten on "todistettu", että Mitja on allerginen ja saamme Kelan korvausta kalliille korvikkeelle. Kolme purkkia Almironia maksoikin jo noin 150 euroa, mutta onneksi sopii Mitjalle hyvin. Mitjan allergia tuo vähän rajoituksia nyt sitten tulevaisuudessa, joten meillä annetaan nyt varmaan puolivuotiaaksi vain Almironia, mitään vellejä ei voi antaa.
Mitja oireili aikaisemmin ja vaunuilu oli mahdotonta, kun maha meni sekaisin. Refluksia pojalla ei varmaan kuitenkaan ole. Hän on voinut todella hyvin nyt Almironilla ja on hyväntuulinen, nukkuu hyvin myös. Minä väsyin totaalisesti sairaalassa, kun olin jo herännyt aamullakin niin aikaisin syöttämään ja matkaan meni oma aika.....Pitkä päivä oli Mitjallekin ja nyt nukkuu uupuneena kaikkien testien jälkeen. Maha meni niin sekaisin, ettei sitten Almironkaan ole oikein maistunut....Äidin pitää varmaan seurata Mitjan esimerkkiä ja mennä päiväunille....
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Niin ja meillä on atooppista ihottumaa poskissa. :( |O
Nonni, palsta tiesi :p :LOL: Kyllä tää netti on kätevä...kohta tarvii lääkäriin enää mennäkään ;) :LOL:
Mut siis kurjaa, että se sitä on :| Saitteko hyvät rasvat? :wave: :wave:
No, ei me nyt siis vielä lääkärissä olla oltu, mutta näkeehän tuon mitä on... :whistle: Monet sanoneet siis... ;) Neuvola on kuun vaihteessa ja sovittiin terkkarin kanssa, että kokeillaan siiheks eri rasvoja ja katotaan sit sitä resepti-/lääkärihommaa. =) Nyt kokeilussa Ceridal + Ceralan. Ja posket on ihan hyvässä kunnossa. :)

Laitoin tuon tekstin vaan nopeest vastauksena, kun joku kyseli, että onko ihottumia.
 
Hellurei :wave:

sukuloimasta kotiuduttu. :xmas: Hermot meni, taas... |O Minkäslaisia anoppeja teillä muilla on? :whistle:

Kipukynnyksistä/ synnytyksistä ollu puhetta, niin oon kyllä kans sitä mieltä, että ei se välttämättä kipukynnyksestä ole kiinni tai "kivun siirtämisestä", miltä synnytys tuntuu. Toki nekin vaikuttaa, mutta synnytyksiä on niin erilaisia, että ei kai niitä voi oikein verrata. Kivun vertaaminenkin on mun mielestä vähän hölmöä, kun ei voi tietää miltä toisen kivut tuntuvat. :/

Mitäs muuta... :/ :/ :/
 
iltoja! :wave:

3 kk neuvola takana. strategiset mitat 6210g, 61cm ja 40,5. rokote ja eka rota-annos saatiin. rokotuksesta pieni säikähti niin kovin, että itki isoja krokotiilin kyyneleitä 45minsaa. mikään ei auttanut, ei edes tissi. :snotty: voi pientä ihmistä! äidin sydäntä kylmäsi. muuten ei ole oireita tullut, paitsi että kovin väsynyt on neiti tänään ollut. jospas päästään näin vähällä. :) neuvolassa muuten kaikki kunnossa.

ieva anoppila ja hermojen meno!! liian tuttua. tästä aiheesta tulis juttua. ;) :whistle: niin ja toivottavasti pemmukan ihottumat paranee pian.

kenzie hieno juttu, että mitjan allergia-asiat alkaa selvitä. tsemppiä edelleen!

hitto kun en muista mitään ja olen niin väsynytkin..piti kommentoida muitakin juttuja, mut mitähän ne oli???

:ashamed:

nukkumaan pitäis mennä..vai jaksaisko katsoo kun suomi mokaa itsensä euroviisukarsinnoissa. :x
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Niin ja meillä on atooppista ihottumaa poskissa. :( |O
Nonni, palsta tiesi :p :LOL: Kyllä tää netti on kätevä...kohta tarvii lääkäriin enää mennäkään ;) :LOL:
Mut siis kurjaa, että se sitä on :| Saitteko hyvät rasvat? :wave: :wave:
No, ei me nyt siis vielä lääkärissä olla oltu, mutta näkeehän tuon mitä on... :whistle: Monet sanoneet siis... ;) Neuvola on kuun vaihteessa ja sovittiin terkkarin kanssa, että kokeillaan siiheks eri rasvoja ja katotaan sit sitä resepti-/lääkärihommaa. =) Nyt kokeilussa Ceridal + Ceralan. Ja posket on ihan hyvässä kunnossa. :)

Laitoin tuon tekstin vaan nopeest vastauksena, kun joku kyseli, että onko ihottumia.

Ai...mi meinasin et kävitte ihan jossaan :p
 
Hello,
Huhhuijakkaa, onhan ollu ilta, koko päivä ollaan oltu lennossa ja neidin ilta ihan kamala...osittain väsymystä ja osittain mahaa on neiti tänään itkeny..mieskin loukkaantu kun menin sitten aikani kuuneltua (mies hoitaa iltatoimet) ottamaan neidin, rauhottuu nimittäin kun hyräilee tuutulaulua korvaan, ja niin kävi nyttenkin, raukkaparka yritti väsyneenä ja kipeenä laulaa mukana :heart: :/ . Eli maissia meillä ei maistella nyt sitten ihan heti (kahtena päivänä saanut noin puol desiä). Mietinkin nyt että alotanko tässä parin päivän päästä maisteleen bataattia vai koklaanko pepo-velliä ekkuna..hmm..täytyy tuumia.

Vinja; kuulostaa ihan kun meidän ruokamäärältä, eli sama homma, koitan nyt itteeni kuitenkin motivoida että joskos niistä pikkuliruistakin jotain hyötyä olis, tai tiä häntä :/

Pakko hehkuttaa kun käytiin tänään kirppiksellä niin olipas hyvä keikka, neidille löyty mm. tosi makee viltti, semmonen retrohtava vanha täkki 2?, vanha kevät haalari ( oisko 90 luvun alku puolelta )0, 50?, tuttikassi, keltainen retrokangas 2?, kudottu keltainen mekko 1?, syöttötuolin pehmuste 1? jne.. oli siis oikein hyvä reissu. Ja mainitakseni vielä pikku-sisko osti vauvallensa talvihaalarin, hyväkuntonen brio merkkinen 1? |O .

Muuten oonkin ollu tänään tosi kiree..varmaan noi menkat :headwall: :headwall: :headwall:

Anoppia mulla ei tavallaan ole, mut tavallaan on kakskin..pitkä juttu :eek: :/

Kenzielle :hug: , kuullostaa rankalta päivältä.

Jaahans, kait se on mentävä nukkkumaan jotta taas jaksaa herätä |O
 
Huomenta! Oonko mä ainoa hereillä oleva?
Ihana aamu, aurinko paistaa.... lapset ja mies vielä nukkuu ja saa juoda aamukahvinsa ihan rauhassa.
Pikku- ukkeli söi 6.00 aikaan ja meni jo 21.00 nukkumaan ja ei syönyt yöllä kertaakaan. Aamusyötön jälkeen jatkoi uniaan ja varmaan tuossa kasin aikaan herää.
 
Taidetaankin olla aina Kevytmelin kanssa aamuvirkut palstailemassa B) Vautsi mikä yö teillä.
Mä luulen, että mun maito ei enää riitä. Öisin poika saa vain tissiä. Ekan unipätkän (vellin jälkeen) nukkuu noin 4 tuntia, sitten herää 1,5-2 tunnin välein. Näin menty jo useampi yö :( Ei tule mun nukkumisesta mitään. Ylös se kampeaa jo ennen 7. Voiko sitten nuo kääntymisharjoitukset tosiaan viedä unet?
Onneksi on neuvola perjantaina, jos jotain apuja saisi (tuskinpa :kieh: ).

Mulla on ihan mukava anoppi. Ei puutu liikaa meidän asioihin, sitä arvostan kovasti. Sellainen simpsakka viisikymppinen. Miesasioita ei oikein hallitse, siitä aiheesta mun mies (poikansa) ei jaksa kuunnella ollenkaan.

Onko kenelläkään hyppykiikkua? Ostin kirpparilta 5e. Pitäisi virittää kattoon. Luulen että poika tykkää, koko ajan pitäisi olla sylissä hyppyyttämässä..

Käytiin eilen kaverillani, jolla on 6kk poika. Tosi tyytyväinen tapaus, hipihiljaa äitinsä sylissä katseli maailmaa. Meidän poikaa täytyy koko ajan "viihdyttää", katsella ulos ikkunoista, hyppyyttää sylissä tms.
Mietittiin illalla miehen kanssa, että ollaanko me opetettu siitä sellainen, vai onko se luonteenpiirre? Kivahan se on, että on aktiivinen vauva, mutta.. :headwall:
 
Soseiden antamisesta Vinjalleko oli ehdotettu että vois soseita hissukseen antaa? Meillä menee Omneota suurinpiirtein sama määrä päivässä ja kun kysyin viimeksi neuvolassa soseiden alottamisesta, oli täti sitä mieltä että "yleensä siinä 4 kk iässä..".
Tosin mä oon vähän sitä mieltä että aletaan makustelemaan pikku hiljaa. Tyty on kohta kumminkin 3,5kk joten ei voi enää suurta haittaa olla.

Meillä oli itkuton päivä eilen :eek: , illalla oli kuulemma itkenyt ehkä 10 minsaa. Mä kävin illalla jumpassa. Mutta edelleen meen sillä oletuksella että poikkeuspäivä oli eilen. Ei sit tule paha mieli mulla jos/kun itkee tänään.. ;)

Mun ukko on alkanut herätä aamuviideltä |O. Mut silleen kauhean kiva, koska kun tyty herää puoli kuusi-kuusi niin mä roudaan tytyn miehelle joka hoitaa aamuruokinnan. Sit mä meen jatkamaan unia seiskaan jolloin siirryn sohvalle koska mies alkaa lähteä töihin.

 
Pessi mie kanssa kirpparilta ostin hyppykiikun 6 eurolla =) Oon kanssa miettiny, et voiskohan sitä laittaa..ohjeesa kuiteki sanotaan, et 6kk alkaen :whistle: Kun muistelen kyllä, et tolla kolmosella sitä alettii n. 4kk käyttään ja ihan lääkäri suositteli :/ Pitää vissii kaivaa vanhoja valokuvia, et näkis millo se on otettu :LOL:

Ja meillä on kanssa tosi aktiivinen vauva, kaikki ollu :whistle: Jonni verran viihtyy itekseenki, mut pääsääntösesti pitää nähdä mitä muut tekee...ja mieluiten sylistä :LOL: :LOL:
 
Soseista, niin mie oon nyt antanu ruusunmarjaa sekä piltin aurinkoinensosetta...mut tää likka on ihan ihmetapaus |O Ehkä teelusikallisen saa menemään kerralla, sit tulee toppi ja kaikki sylkee ulos |O Pojille on kyllä aina uponnu heti laakista vaikka koko purkki, jos olis antanu :kieh: :kieh: Nyt en oo 2 päivään ees tarjonnu...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Pessi mie kanssa kirpparilta ostin hyppykiikun 6 eurolla =) Oon kanssa miettiny, et voiskohan sitä laittaa..ohjeesa kuiteki sanotaan, et 6kk alkaen :whistle:
Aijaa, sitä ei vielä voikaan käyttää.. :ashamed: Siinä ei tullut ohjeita mukana.
Mut kyllä mie kohta sen laitan...ei siitä haittaa ole, js pienen hetken sillon tällön =)
Minkä merkkinen sulla on? Tää oli muistaakseni Brion..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Mut miepä pääsen kampaajalle tänää :p :kieh:
Oih! Mun pitäis kans käydä tyvi tummentamassa. Viimeksi laitettu jotain 5 viikkoa sitten :whistle:

Jahas, nyt kuningas kutsuu alamaistaan :LOL:

Mie kävin viimeks 2 viikkoo ennen ristiäisiä :whistle: Eli tuos maaliskuun puol välin jälkee, paljos siit tulee..
Ja mulla on ihan "poikatukka", että on pikkasen ylikasvanu :p :LOL: :LOL:
Nyt sit koko hoito tänää..väriä ja leikkaus :D
 

Yhteistyössä