***HELMET 2008*** Toukokuu

Meillevauva :hug: ja kovasti jaksamista pienen kanssa...

Käytiin eilen suorastaan Välimerellisessä Kotkassa kyläilemässä tytyn kummeilla, kiva päästä välillä muiden nurkkiin pyörimään kun tuntuu että täällä kotona pitäisi aina tehdä sitä ja tätä. Jahvetti mulla myös työn alla vaatehuoneen perkaus, pojan vaatteet sain jo toissapäivänä käytyä läpi, mut meillä ainakin vaatehuone tuppaa olemaan mallia roinavarasto :whistle: joten raivattavaa riittäisi. Voisihan siellä nytkin olla siivoilemassa, mut ei jaksa kiinnostaa, pyörin mieluummin täällä. :D
 
Niin, ja selvittiin ekasta rokotteestakin ilman sivuoireita-tai siis jos ei lasketa sitä että tytylle maistui uni vieläkin paremmin kuin yleensä. Meni silloin rokotuspäivänä yöunille kahdeksalta ja heräsi eilen aamuna vähän yli yhdeksän. :D Kyllähän tuo syömään heräili useampaan otteeseen, mut oltiin miehen kanssa kyllä ihan :xmas: . Tyty ajatteli vissiin antaa vähän armoa vanhemmille kun isovelikin oli yökylässä!
 
Käytiin kaupungilla mm. hakemassa postista Vau-kirjan eka paketti. Kuuluikos moni muu siihen? Tuli oikein hiki kävellessä, taitaa olla ukkosta ilmassa.

Kenzie täällä on hyvä avautua, kun ei sillain "tunneta" toisiamme. Eiköhän kaikilla parisuhde joskus töki, normaaliahan se vain on :hug: teillä on aika erilainen tilanne, kun miehesi on "vieraalla maaperällä". Varmasti tulee yhteentörmäyksiä.

Muakin välillä ärsyttää, kun mies saattaa illalla huudella makkarista (iltapesujen jälkeen), että mitä mä laitan tälle päälle?! Kerrankin vastasin, että laita ihan mitä haluat, sun lapsihan se on.

Ihme kitinää ollut tänään koko päivä. Meinasi äsken mennä hermo. Syötiin velliä, ja lisää halusi. Kamala huuto, kun joutui raukka pari sekuntia odottamaan että uusi satsi lämpeni mikrossa. Sitten ei enää kelvannutkaan :kieh: Kaikki-mulle-nyt-heti. Keneltä lie perinyt :whistle:

Vauvan ulkonäkö: riippuu katsojasta :D Monet ovat sanoneet (viimeksi eilen), että ilmetty äitinsä. Pojan kummin mielestä on ihan kuin isänsä, "pikku-XXXX". Nenä valitettavasti on meidän suvun peruna-hyppyri, löytyy meidän mummilta, äidiltä, minulta ja toiselta veljeltäni. Ja nyt myös pojalta. :LOL:
 
Meillä on taas rauha palannu maahan. Lauantaina mäkin siis laitoin tänä palstalle parisuhdepurkauksen omasta ajasta, kun oli niin vaikeeta järjestää mun punttisalikäynneille aikaa. No marttyyrinä laitoin salille sähköpostia, että voinko ottaa vaikkapa aamupäivisin vaavin mukaan sitterissä, kun salilla on melko hiljasta ja toi meidän esikoinen on tarhassa. No salilla oltiin tosi ihanan ymmärtäväisiä, ja tänään käytiin neidin kanssa sitten ekaa kertaa salilla. Tosi kiltisti neiti pällisteli sitterissään ja ihmetteli, että mitä toi mamma on taas keskiny.

Ukko on kyllä kovasti kyseli maanantaina (joka piti olla mun sali-ilta), että meenkö mä salille. Ilmotin (vielä vähän marttyyrinä ) että meen päivällä, kun hän on töissä. Maanantai-iltana sitten keskusteltiin, kun muksut oli jo nukkumassa. Kyllä hän nyt kuulemma muistaa, sitten kun mä seuraavan kerran haluun omaa aikaa, kuinka on itse päässyt menemään ja mä oon joustanu.

Meillä ei siis toimis se, että mä vaan lähtisin treenikamojen kanssa menemään, ja ilmottaisin tulevani parin tunnin kuluttua. Tai ainakin se johtais siihen, että jatkuvasti kinattais lasten kuulle, kumpi saa mennä ja kumpi joutuu jäämään kotiin lasten kanssa. Eihä toi neiti vielä mitään ymmärtäis, mutta olis aika ikävää kuultavaa esikoisen korville.

Kenzie64: Meilläkin tuo mies (yrittäjä ) koittaa saada mua välillä hoitamaan oman firmansa asioita, mutta en oon suostunu, vaikka kuinka sitten niitä yömyöhään tekis. Ei sekään huolehdi mun tuntien suunnittelusta ja kokeden korjaamisista, vaikka nekin menee välillä yötyöks. Mutta on sekin ihana mies ja ihanasti on tällä viikolla ollu muksujen kanssa ;)

Niin ja oon mäki välillä vähän hankala. Mies ei uskalla siivota esikoisen kanssa sen huonetta, kun mä kuitenkin valittaisin, että oon lelut laitettu väärille paikoille. Mä oon vähän kontrollifriikkinä laittanu kyllä laput ja kuvat, että mitkä elut kuuluu mihinkin laatikkoon :p
 
Wode kirjoittelikin, että imetys tyhmentää, niin olen kyllä huomannut saman. Mun aivot jäi vissiin joulukuussa työpaikalle tai sit viimeistään helmikuussa sairaalaan.
Joo meillä oli eilen raparperipiirakkaa ja vaniljakasteketta, niin olin viittä vaille kaatamassa sitä Vanillaa kahviin. ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Wode kirjoittelikin, että imetys tyhmentää, niin olen kyllä huomannut saman. Mun aivot jäi vissiin joulukuussa työpaikalle tai sit viimeistään helmikuussa sairaalaan.
Joo meillä oli eilen raparperipiirakkaa ja vaniljakasteketta, niin olin viittä vaille kaatamassa sitä Vanillaa kahviin. ;)
Yks ilta räyhäsin miehelle, että hemmetti kun se ei kuuntele mitä mä puhun, ja itse taas en muista mitä olen jo jutellut :LOL: parempi ois varmaan olla ihan hiljaa vaan..
 
Nyt mie olen sit ihan kunnolla kipee :snotty: Kurkku karheena, nenä vuotaa ja pää tuntuu pumpulipallolta :p Kuumetta ei ole, eikä varmaan olis päässy nousemaankaan, kun aamuin illoin oon ottanu 2g C-vitamiinia + Buranan.

Kristelle Meillä anoppi on sellanen että mitään ei sais heittää pois :headwall: Siivottiin meiän kirjahylly ja kaappeja miehen kanssa ja kaikkee turhaa laitettiin roskiin (2 jätesäkkiä ) + 3 laatikollista kirppikselle niin anoppi penkoo ihan paniikissa niitä meiän roskia ja "pelastaa" esim. vanhoja joulukortteja, tarroja kirjekuorista (kun ne on niin nättejä ), VHS-kasetteja (telkkarista nauhotettuja) ja kaikkea muuta paskaa millä ei oikeesti tee mitään. Just olin sille laittanu syrjään kassillisen tavaraa, joista ajattelin, että se saattais tykätä (koriste-esineitä, C-kasetteja, kirjoja...) Astioitaki annettiin sen valita, mitä oltiin laittamassa kirppikselle. Silti piti meiän roskatkin käydä läpi :eek: :LOL: :headwall:
Mie hätistelin sen pois niiden säkkien kimpusta niin seuraavana päivänä kävi meillä pöllimässä sen toisen säkin kun ei oltu kotona!! :LOL: :LOL: Että sellanen anoppi miulla ;) Mukavahan se on.

Tervetuloa äiti tre :wave:
 
Moikka vaan

Tänään ärsytti ihan älyttömästi yhden äiskän kommentti :kieh: Oltiin eräässä pääkaupunkiseudun kauppakeskuksessa ostoksilla ja käytiin syömässä purkillinen NANia lastenhoitohuoneessa. Kun pullo oli melkein vetäisty loppuun, kehuin tyttöä hyvästä suorituksesta. Vieressä istuva äitihenkilö koki jotenkin tarpeelliseksi kommentoida "meillä ei pojalle pullo kelvannut, eikä kyllä se syönyt tuttiakaan"...tuli sellainen olo, että "aijaa, mun lapsi olis kuollut nälkään jos ei olisi pullo kelvannut" :(
Tuli vähän paha mieli, musta vaikutti siltä, että se ajatteli jotain tällaista "nuori tyttö ei laiskuuttaan imetä vauvaansa"... muutenkin jäänyt kamalan paha mieli epäonnistuneesta imetyksestä vaikka kaikkeni yritin :ashamed: En tiedä olenko vainohullu tossa imetysasiassa, mutta musta tuntuu että ihan hirvesti painostetaan ja syyllistetään jos imettäminen ei onnistu.

Kiin: sulla on hassu anoppi :D
 
kiin: :LOL: :LOL: kiitos taas hyvistä nauruista anoppiasiassa :D

mulla on mukava anoppi, tullaan hyvin juttuun =) joku puhu täällä, muistanko oikein, et ei oikeestaan oo anoppia tai sit kaks tjn? mun miehellä on kaks anoppia kun on mun äiti ja äitipuoli :whistle: B)

vierastamisesta, P ei vierasta ketään, niin paljon liikuttu ympäriinsä ja sitä on kierrätetty sylistä syliin et on tottunu. toki voi vielä vierastuskausikin tulla. tolla vanhemmallahan se kesti 5kk-1v :/

pyykkiä pesty 4 koneellista ja osa jo kaapeissaki takas. ihana ilma :p nyt pitää nostaa pärse tästä penkistä ja painuu pihalle :wave:
 
Meillevauva: Jos yhtään lohduttaa, niin täällä ollut alusta saakka pojallani ollut vatsavaivoja.Mennään taas ke lääkärille, olis hyvä jos sais tehtyä sen maitoallergia testin.Mutta kun vauvan iho on ihan priima, niin kuulemma ei allergiaa olis...Peräpää vaan paukkuu entiseen tapaan, ja ottaa se poikaa hermoon.Eikä ihme ole :( . Meillä on vasta tällä vkolla nukuttu vaunuissa pitempiaika,eli ei milloinkaan ennen :attn: ole jäänyt vaunuihin nukkumaan lenkin jälkeen..Vauva-aika ollut helppoa kuin heinänteko. Niin ja vappuna jouduimme lastenosastolle rs-viruksen takia. ..
 
Ja sekin vielä, kun näin ns.vanhoilla päivillä on saanut lapsukaisen, niin minnekään en turhaan
vauvaa vienyt.Kotona vaan oleilimme, ja silti virus iski...Itse hoitoalan koulutuksen olen saanut
ja tuntuu, et kaikki koettelemukset on vauva-aikana ollut.Jotenkin on niin ylihuolehtivainenkin.Tai jos se on vaan tää ikä.Yli 30-kymppinen on jo vanha ensisynnyttäjä......
Mutta on tämä silti niin iihhaaanaaaakin :heart: !!
 
Kiin Onpas hauska anoppi sulla :LOL:
Mullakin on mukava anoppi, tullaan ihan hyvin juttuun. Tuntuu että asuu vaan välillä turhankin lähellä (1km). Tosin voisin hyvinkin kuvitella anopin tekevän samoin kuin Kiin anoppi, kaikki pitää säästää. Itse kun olen sellainen että jos jotain ei ole vuoteen tarvinnut, niin ei sitä tule myöhemminkään käytettyä. Munkin pitäisi taas käydä noita kaappeja läpi ja heittää tarpeettomia pois...kun vaan jaksaisi alkaa...

Tervetuloa äiti tre joukkoomme
:)

Meillä tuota vierastamista on ollut. Itku on tullut isille, mummille, mun siskolle ja tytön kummitädille. Tänään ei kylläkään ollut moksiskaan kun pappa kävi kylässä (vaikka onkin silmälasit ja möreä ääni). Luulen että tyttö vierastaa selkeästi helpommin vieraassa paikassa vaikka äiti onkin vieressä.
 
Kylläpäs on juu hassu tuo Kiin anoppi :LOL: Äidiltään lien tuo munkin mies hamsterinvikaa perinyt, mutta on se mun kanssa olessaan onnex oppinut luopumaan tarpeettomasta melko hyvin :)

Tervetuloa äiti tre :flower:

Ja parisuhdepurkajille (itseni mukaan lukien): mikä sen parempi paikka, kun tällainen tuttu, mutta tuntematon yhteisö :D

Pikku-Katti:
tuo on kyllä veemäistä, että tuntemattomat kommentoi toisen tapaa ruokkia lastaan. Mitä se kenellekään muulle kuuluu minkä takia annat korviketta. Ja olen melkeinpä varma, että moni äiti mieluummin imettäisi kuin antaisi korviketta, jos se olisi mahdollista. Sitä paitsi paljon työläämpää on pulloja lämmitellä ja keitellä ja kuljettaa mukana. Joten laiskan äidin hommaksi tätä imetystä voisi pikemminkin kutsua :LOL:
 
pikku-katti, oletko varma että kommentti oli veetuilua? Ettei olisi sanonut enemmänkin kateellisena? Jos on väsynyt tiheään syömiseen?

Mä en noista toisten kommenteista niinkään perusta (paitti jos koskee mun painon nousua :kieh: ) ja varmaan niitä itekki lauon :ashamed: Musta ne on semmosta normaalia heittoa vauvoista (siis noi nälkä ym. kommentit). Onpas taas huonosti selitetty :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
pikku-katti, oletko varma että kommentti oli veetuilua? Ettei olisi sanonut enemmänkin kateellisena? Jos on väsynyt tiheään syömiseen?
tätä mäki ajattelin.. et ehkä se äiti vain on halunnut ottaa osaa keskusteluun ja todennu et heillä ei syödä pulloa.. (ehkä ollut sinulle/vauvallesi kateellinen, koska hänen lapsi ei huoli pulloa/tuttia) eikä ole sen kummemmin kiinnittänyt huomiota siihen ettet imettänyt lastas!
Ei äidin paremmuutta/pahemmuutta VOI mitata sillä miten lapsi saa ruokansa..

vierastamisesta meillä ei tätä ole vielä onneksi näkyny, mut luulen et odotettavissa on, sen verran tarkkaan tyttö katselee ihmisten kasvoja..vielä ne tosin naurattaa..
meillä on alettu nauramaan ääneen.. niin ja mä olen ihan "järkyttyny" tyttö on alkanu potkia eteenpäin, kun makaa paljaalla lattialla. Laittaa jalat koukkuun ja nostaa pyllyn ylös, siittä sit keikahtaa nokalleen.. tai haroo jaloilla, ikään kuin tekee ryömimis liikettä.. ei kai tämä jo nyt yritä päästä eteenpäin..??
zuku ja tyttö 2.5kk
 
Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
pikku-katti, oletko varma että kommentti oli veetuilua? Ettei olisi sanonut enemmänkin kateellisena? Jos on väsynyt tiheään syömiseen?
tätä mäki ajattelin.. et ehkä se äiti vain on halunnut ottaa osaa keskusteluun ja todennu et heillä ei syödä pulloa.. (ehkä ollut sinulle/vauvallesi kateellinen, koska hänen lapsi ei huoli pulloa/tuttia) eikä ole sen kummemmin kiinnittänyt huomiota siihen ettet imettänyt lastas!
Ei äidin paremmuutta/pahemmuutta VOI mitata sillä miten lapsi saa ruokansa..

vierastamisesta meillä ei tätä ole vielä onneksi näkyny, mut luulen et odotettavissa on, sen verran tarkkaan tyttö katselee ihmisten kasvoja..vielä ne tosin naurattaa..
meillä on alettu nauramaan ääneen.. niin ja mä olen ihan "järkyttyny" tyttö on alkanu potkia eteenpäin, kun makaa paljaalla lattialla. Laittaa jalat koukkuun ja nostaa pyllyn ylös, siittä sit keikahtaa nokalleen.. tai haroo jaloilla, ikään kuin tekee ryömimis liikettä.. ei kai tämä jo nyt yritä päästä eteenpäin..??
zuku ja tyttö 2.5kk
Sä osasit kirjottaa hyvin ton mitä mä ajattelin ja yritin kirjottaa tosta kommentista :D

Meillä poitsu on välillä selällään ollessaan päässyt taaksepäin kun nostaa jalat ilmaan ja sit laittaa vauhdilla jalkapohjat maahan niin on liikkunut. Tosin tuskin kovinkaan tietosesti sitä tekee...
 
Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
pikku-katti, oletko varma että kommentti oli veetuilua? Ettei olisi sanonut enemmänkin kateellisena? Jos on väsynyt tiheään syömiseen?
tätä mäki ajattelin.. et ehkä se äiti vain on halunnut ottaa osaa keskusteluun ja todennu et heillä ei syödä pulloa.. (ehkä ollut sinulle/vauvallesi kateellinen, koska hänen lapsi ei huoli pulloa/tuttia) eikä ole sen kummemmin kiinnittänyt huomiota siihen ettet imettänyt lastas!
Ei äidin paremmuutta/pahemmuutta VOI mitata sillä miten lapsi saa ruokansa..

Niin, en tosiaan ajatellut asiaa tolta kannalta. Saattaa olla, että tosiaan itsekin olisi halunnut pulloa antaa. Kuitenkin jäi jotenkin sellainen "kylmä" olo siitä henkilöstä, että sillä perusteella pidin sen kommenttia kettuiluna. Hmm..ehkä mä oon tosiaan vähän yliherkkä tosta imetysasiasta. :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
pikku-katti, oletko varma että kommentti oli veetuilua? Ettei olisi sanonut enemmänkin kateellisena? Jos on väsynyt tiheään syömiseen?
tätä mäki ajattelin.. et ehkä se äiti vain on halunnut ottaa osaa keskusteluun ja todennu et heillä ei syödä pulloa.. (ehkä ollut sinulle/vauvallesi kateellinen, koska hänen lapsi ei huoli pulloa/tuttia) eikä ole sen kummemmin kiinnittänyt huomiota siihen ettet imettänyt lastas!
Ei äidin paremmuutta/pahemmuutta VOI mitata sillä miten lapsi saa ruokansa..

vierastamisesta meillä ei tätä ole vielä onneksi näkyny, mut luulen et odotettavissa on, sen verran tarkkaan tyttö katselee ihmisten kasvoja..vielä ne tosin naurattaa..
meillä on alettu nauramaan ääneen.. niin ja mä olen ihan "järkyttyny" tyttö on alkanu potkia eteenpäin, kun makaa paljaalla lattialla. Laittaa jalat koukkuun ja nostaa pyllyn ylös, siittä sit keikahtaa nokalleen.. tai haroo jaloilla, ikään kuin tekee ryömimis liikettä.. ei kai tämä jo nyt yritä päästä eteenpäin..??
zuku ja tyttö 2.5kk
Sä osasit kirjottaa hyvin ton mitä mä ajattelin ja yritin kirjottaa tosta kommentista :D

Meillä poitsu on välillä selällään ollessaan päässyt taaksepäin kun nostaa jalat ilmaan ja sit laittaa vauhdilla jalkapohjat maahan niin on liikkunut. Tosin tuskin kovinkaan tietosesti sitä tekee...
meillä peruutetaan kans mut vaan siks et niin paljon voimaa jaloissa ni potkut vie välillä taaksepäin, näin mä luulen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pikku-Katti:
Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
pikku-katti, oletko varma että kommentti oli veetuilua? Ettei olisi sanonut enemmänkin kateellisena? Jos on väsynyt tiheään syömiseen?
tätä mäki ajattelin.. et ehkä se äiti vain on halunnut ottaa osaa keskusteluun ja todennu et heillä ei syödä pulloa.. (ehkä ollut sinulle/vauvallesi kateellinen, koska hänen lapsi ei huoli pulloa/tuttia) eikä ole sen kummemmin kiinnittänyt huomiota siihen ettet imettänyt lastas!
Ei äidin paremmuutta/pahemmuutta VOI mitata sillä miten lapsi saa ruokansa..

Niin, en tosiaan ajatellut asiaa tolta kannalta. Saattaa olla, että tosiaan itsekin olisi halunnut pulloa antaa. Kuitenkin jäi jotenkin sellainen "kylmä" olo siitä henkilöstä, että sillä perusteella pidin sen kommenttia kettuiluna. Hmm..ehkä mä oon tosiaan vähän yliherkkä tosta imetysasiasta. :ashamed:

:hug: suotta podet huonoa mieltä ettei imetys onnistunut! et ole ainut ja uskosin et suurin osa äideistä jotka ovat joutuneet luopumaan imettämisestä miettii samoja epäonnistumisen ajatuksia!
mutta totta on kyllä sekin että kaikki eivät ymmärrä ettei imetys ole aina helppoa ja toisaalta ettei kaikki lapset huoli esim tuttia (edes väkiste)..
 
Hei vaan,
Päivä jumbossa on vietetty ja huh huh, ei toi meidän neiti enään vaan nuku kaupapreissuja vaan rupee jo välillä ihan komentaan rattaista, helpotti hieman kun nosti pykälän ylemmäks että näki paremmin. Me kans oltiin lastenhoito huoneessa ruokailemassa ja pullosta annoin ja viereen tuli äiti joka imetti ( olikohan joku Helmi kun oli samoja ikiä ;) )..tuli kyllä hiukka kurja fiilis kun toinen veti tissin esiin ja me siinä pulloteltiin, vaikka siis kyseinen äiti ei mitään semmosta sanonutkaan, oma fiilis vaan on semmonen ton imetyksen kanssa :ashamed: , ois ollu niin kiva imettää pidempään ja ennenkaikkea kunnolla. Noh, toisinaan pullojen kanssa on kuitenkin helpompaa..

Ja ai niin, voin sanoa että ei kannta pestä lapsen pyllyä yhtä aikaa ja puhua puhelimeen...meinaan huonosti kävi :headwall: |O :LOL:

mitäköhän mun vielä piti..
 
Heips,

Pikku-Katti:
zuku:
Vinja:
pikku-katti, oletko varma että kommentti oli veetuilua? Ettei olisi sanonut enemmänkin kateellisena? Jos on väsynyt tiheään syömiseen?




tätä mäki ajattelin.. et ehkä se äiti vain on halunnut ottaa osaa keskusteluun ja todennu et heillä ei syödä pulloa.. (ehkä ollut sinulle/vauvallesi kateellinen, koska hänen lapsi ei huoli pulloa/tuttia) eikä ole sen kummemmin kiinnittänyt huomiota siihen ettet imettänyt lastas!
Ei äidin paremmuutta/pahemmuutta VOI mitata sillä miten lapsi saa ruokansa..





Niin, en tosiaan ajatellut asiaa tolta kannalta. Saattaa olla, että tosiaan itsekin olisi halunnut pulloa antaa. Kuitenkin jäi jotenkin sellainen "kylmä" olo siitä henkilöstä, että sillä perusteella pidin sen kommenttia kettuiluna. Hmm..ehkä mä oon tosiaan vähän yliherkkä tosta imetysasiasta.
Täällä yks äiti, joka kateellisena olis voinu hyvinkin todeta, ettei meillä syödä pulloa eikä tuttia :wave: Se on oikeesti joskus hankalaa, kun aina pitäis olla tissiä antamassa, vaikka pakastimessa ois vaikka kuinka paljon omaa maitoa pumpattuna. Eli Pikku-Katti, älä ota tollaisesta kommentista suotta itseesi =)

Täällä ei mitään kummempaa, typy on ollut oma aurinkoinen itsensä ja viikonlopun pitkä matkustus (yht. n. 1000km autoilua :eek: ) meni loistavasti! Neiti nukkui hyvin kaukalossaan ja hereilläkin jaksoi istua kiltisti. Välillä toki vähän kitisi.

Meillä ei myöskään ainakaan vielä vierasteta, ei edes mummon silmälasit tai vaarin musta parta pelottanut pientä, vaikka ei kuukauteen ollut isovanhempiaan nähnytkään.

Jos menis kattoon jalkapalloa... Huomenna 3kk neuvola ja vähän jännittää, kun pientä pistetään :/
 
me kokeiltiin tänään kylvyssä kannutusta ja hyvin meni vaikka alkuun vähän jännitti ku toi vanhempi ei siihen tottunu millään ja jäi sukellukset väliin :/ niin ja kyse nyt siis vauva-uinnista tai siihen valmistautumisesta B) mehän päästään vasta syksyllä ku nyt on kesätauko :/
 

Yhteistyössä