***HELMET 2008*** Toukokuu

vanamo, kenzie (ja muut pk-seutulaiset joita en oo vielä tajunnut henk.koht. kutsua) :D eli siis vielä jaksan mainostaa:

Meillä ois (töölössä) Me&i -(lasten)vaatekutsut ke 28.5. klo 18 -> . Homma toimii samalla tavalla kun tupperware :D ei ostopakkoa mut nyt on osta3maksa2-kampanja menossa, uusretroa mallisto ja mitäköhän muuta... ai niin, kahvia tarjoon ja jotain olin ajatellut leipoa kanssa :p, niin et tervetuloa vaan! ilmottele jos kiinnostaa liittyä seuraan! www.meandi.se
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Niin ja meillä on atooppista ihottumaa poskissa. :( |O
Nonni, palsta tiesi :p :LOL: Kyllä tää netti on kätevä...kohta tarvii lääkäriin enää mennäkään ;) :LOL:
Mut siis kurjaa, että se sitä on :| Saitteko hyvät rasvat? :wave: :wave:
No, ei me nyt siis vielä lääkärissä olla oltu, mutta näkeehän tuon mitä on... :whistle: Monet sanoneet siis... ;) Neuvola on kuun vaihteessa ja sovittiin terkkarin kanssa, että kokeillaan siiheks eri rasvoja ja katotaan sit sitä resepti-/lääkärihommaa. =) Nyt kokeilussa Ceridal + Ceralan. Ja posket on ihan hyvässä kunnossa. :)

Laitoin tuon tekstin vaan nopeest vastauksena, kun joku kyseli, että onko ihottumia.
meillä on kans nyt ollu tuota ceralania kallella käytössä ku on atoopikko ihan selvästi niinku isänsäkkin, posket ja raajat kuivuu, erityisesti käsivarret ja olkapäät, tuo ceralan on ollu tosi hyvä meillä. aikasemmalla tuntu niinku olkapäissä olis ollu jotku panssarit ku ne oli niin kuivat ja kovat, mut nyt alkaa tuntua jo ihan normaalilta iholta.

parisuhteista on puhuttu..meillä ei kyllä tuo ukko edelleenkään älyä mitä tämä kotiäidin elämä on kahden lapsen kanssa, luulee suurinpiirtein että vedän vaan lonkkaa päivät pitkät, hitto mä hoidan lapset kaikkine tarpeineen,pesen pyykit,pesen astiat, pidän kämppää niin siistinä ku jaksan,teen ruuat,käyn kaupassa, hoidan kaikki virasto asiat ja siis kaiken, ukon ei tarvii muuta ku raahata persettään töihin ja kotiin ja sitten ku ukolla on vapaapäivä niin se kans pitää sen vapaapäivänä. ymmärrän täysin että 3vuorotyö uuvuttaa ku ei ole mitään säännöllisyyttä ja yleensä mies tekee yötöitä,nytki alko 5 yön putki ja tottakai tarvii levätä kunnolla ku on mahdollisuus ja en kyllä ikinä hänen untaan häiritse ja monesti mennään lasten kanssa jonnekki moneksi tunniksi kyläilemään että saa varmasti nukuttua,MUTTA kyllä meki sitä huomiota tarvitaan. mies just sano toissa iltana että kalle selvästi häntä vähän vierastaa, ku ei oo sen kanssa kovin paljoa. saa nähdämiten mies pärjää ku minä lähden tämän kuun viimenen päivä naapurikaupunkiin tuulettumaan parhaan kaverin valmistujaisiin ja joudun olemaan yön pois ku ei oikein aamuyöstä pääse tuolta 100 kilsan päästä kotiin, muuten tulisin kyllä oikein mielellään kotiin nukkumaan just kallen takia, mut toivottavasti kaikki menee sitten ok.

kallella edelleen ripuli jatkuu ja nyt on ollu parina päivänä vähä kiukkunen, en tosin tiedä voisko ruveta jo hammasta pukkaamaan vai vaivaako maha..ens viikolla läkärinneuvola niin pitää siellä kysellä että mitä ton mahan kans tehdään, et pitäiskö sitä maitoallergia testiä tehdä.. :/ mut nyt vielä kerhon puoli tarkistamaan ja sitten nuq...

piipero86 & kalle 3kk :eek: :heart:
 
Heipsan

Oltiin tyttöporukalla teatterissa (hkiläiset :attn: Itkosen Kohti, suosittelen!) ja mukavaa oli! =) Muuten päivä menikin ihan harakoille, kun ei mitään tullut tehtyä. :/ P oli tänään vähän kärttyisempi kuin normaalisti. Paluu arkeen prinsessallekin. :saint: Eilen tultiin siis reissusta, missä tyttö sai huomiota ylenpalttisesti koko ajan. =) Tänään sitten kun minä tai isänsä erehdyimme olemaan hetken aikaa huomioimatta armon neitiä, niin johan pomppas. Oikein komensi meitä. :heart: :headwall: Meillä ei muuten vierastella lainkaan. Sukulointireissuillakin tyttö seurusteli tyytyväisenä kaikkien sukulaisten kanssa.

Anopeista vielä, niin mä tykkään kyllä kovasti anopistani (molemmista), mutta en vaan tiedä, miks ärsyynnyn aina välillä siihen. :ashamed: Musta tuntuu, että se vika on useemmin mussa kuin anopissa. :snotty:

nipsuli: Me&I -vaatteet tuli myös tänne. Neiti sai oikein hienoja juttuja, muttei niitä froteepökiä. Salaisena vaatteena tuli v.pun trikoot. |O
Laita kuvia kirpparilöydöistäs! :p Mä löysin viikonloppuna ja maanantaina P:lle ihania leluja kirppareilta: retrosia puisia Brioja, muovisen Fischer Pricen palikkapurkin, kirjoja, muovisia 80-lukuisia tähtipalikoita ja soittimen("mikä-hitto-sen-nimi-on-mis-on kehällä-kilistimiä").

kenzielle tsemiä töihin! =)

:hug: kaikille sitä kaipaaville; ainakin meillevauvalle & pupille!

Pikku-Katti: :hug: Tommosia ajattelemattomia valitettavasti on olemassa. Vaikka ei tarkoittais mitään, niin on muutama asia, joista ei kannata heitellä ajattelemattomia kommentteja ja imetys on yksi niistä.|O :( Mä oon myös aika herkkä imetyksen suhteen; otan varmaan liiankin henkilökohtaisesti tuontyyppiset kommentit. Nyt olen päässyt jo hieman paremmin yli asian (imetyksen epäonnistuminen) suhteen, mutta oliskos siitä joku kuukausi aikaa, kun vedin hirmuset pultit yhdestä vähän samantyyppisestä kommentista. Älä kuitenkaan anna asian painaa mieltäsi; hyvä äitiys ei TODELLAKAAN ole imettämisestä kiinni. :hug:

zuku: Meillä tyttö alkoi myös tuossa parin kuukauden iässä potkia itseään eteenpäin kuvailemallasi tavalla. Hoitopöydällä on aina pahin meno, joten ei voi hetkekskään kääntää selkäänsä.

Tervetuloa uudet! =)





 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja äippäHki:
Jahvetti kyse ei varmaankaan ole kipukynnyksestä tms. vaan niin moni juttu voi mennä pahasti pieleen synnytyksessä, että siinä ei enää kipukynnyksellä ole mitään tekemistä. :(
Jep, tää on totta. Mutta monelle ne kauhukuvat yms tulee/jää just siitä kivusta ja mie en siitä tiiä kyllä mitään :whistle:
tiiän,mun piti mennä nukkumaan mut tänne mä vaan jumitin..tosiaan noista kauhukuvista niin mulle jäi just siitä kauheasta kivusta,senki takia pelottaa edes haaveilla kolmosesta..puudutukset jäi saamatta ja synnytys kesti kaiken kaikkiaan 17,5 tuntia ja yhtä tuskaa koko aika,viimeset 10 tuntia ne kauheimmat niin ei se oikein naurattanu..ja se että ihmiset huutaa synnytyksessä on mulle tosi outoa ku en olis voinu kuvitellakkaan huutavani, olin aivan hiljaa ja silmät kiinni ja ajttelin koko ajan että olisipa tämä jo ohi, välillä ääni vapisten ja suurinpiirtein kuiskaamalla pyysin puudutusta mutta ei herunut mitään ja kätilöt joutuivat monta kertaa pyytämään minua aukaiseman silmiä välillä
 
Pitää tulla tänne ihan hehkuttamaan, että meillä kakattiin vihdoin! 11 päivää tyttö panttasi ja eilen illalla sitten hiukan kuumemittarilla ärsytin ja saatiin kakka tulemaan ennen nukkumaanmenoa. Levolacia tyttö sai jo kahtena päivänä ja omin avuin kakka olisi varmaan tullut yöllä, mutta en vaan jaksanut odottaa sitä muutaman tunnin huutokonserttia, joka kakkaa edeltää.

Mutta toiseen suuntaan. Pimulla on nuha. Yöllä heräsin, kun parka yskiskeli ja nenu korisi niin kovasti, että tulimme loppuyöksi sohvalle. Saan sohvalle fankattua itseni puoli-istuvaan asentoon nukkumaan ja otin tytön rinnalle nukkumaan, ettei tarvinut olla ihan maaten. Tänään tarvii hakea keittosuolatippoja ja niistämishärveli.
 
Meitsillä on ollu tänään joku itkuvimma. kokopäivän oon tirautellu ja mulla on ollu todella paska fiilis. mä oon niin väsyny ja masentunu että tuntuu ettei jaksa :( Poika on nyt sen kohtauksen jälkeen ollu todella kiukkunen ja massuvaivat pahentunu... onneks ensivkolla on neuvola että voi kysyä noista mahavaivoista. kakka on ollu ihan myrkyn vihreetä ja seassa muutama keltainen ryyni. yöt menee yleensä kahdella syötöllä mutta joka syöttöä ennen on itkuhuutoraivari tappelut. huh huh...eikös nää pitäny 3kk loppuua?! koliikin siis...oon sittenkin sitä mieltä että pojalla ehkä osittain koliikkia ja massukipua.

nyt pitää mennä....
 
Jepsulle kovasti voimia ja :hug:. Ei toi koliikki aina 3kk:een lopu..nimimerkillä "meillä myös".

Aloitettiin eilen maissivelli. Tänään laitoin jo 40ml ja 100ml omneota. Aamu meni huutaessa, iltapäivällä tyty vaan simahti ja on nyt yllättävän hyväntuulinen. Oltiin kengurukerhossakin, joka meni väsymystä kitistessä.. Ihan kiva kuitenkin että noinkin hyvällä tuulella kun mä lähen vapaailtaa viettämään. Jäävät tyty ja isänsä koti-iltaa viettämään..

 
Ai, en mie vaan ole edes huomannu, että sivusto on kaatunu :eek: Tosin mie makasin sängyssä kolmeen asti :snotty: Hitto, että on kamala olo |O Poskia särkee, hikoiluttaa ja huippaa kun jotain yrittää tehä. Väsähdin, kun leikin Artun kans jotain 10min :( Otsa on kylmänhikinen ja kuitenki lämpöä 37.5. Anoppi on hoitanu Arttua koko päivän, lähtivät just kaupungissa käymään Artun tädillä.
Mie taidan mennä tuonne sohvalle taas pötköttämään :wave: :snotty:

Jepsu :hug: :hug: Tuommonen olo on niin kamalaa :( En mie osaa mitään lohduttavaa sanoa :ashamed: Jaksamista :hug:
 
Heissuli!

Raivostuttaa niin että järki lähtee! Yöllä heräsin kun mun puhelin soi, en tuntenut numeroa, joten en vastannut mutta selvitin kenen numero se oli. Noh, yks ääliö menneisyydestä. Soitti uudestaan, en vastannut mutta laitoin viestiä että jumankauta mulla on pieni lapsi täällä joka
herättää mua yöllä riittävästi että voit lopettaa.

Mies sitten otti asiasta nokkiinsa ja lähetti töistä viestin jossa vähän niinkun vihjaili että mulla vissiin on enemmänkin tekemistä tyypin kanssa. Tuntu että oisin voinut repiä kummankin ukon pään irti! Nyt sitten miehen kanssa mökötetään ja periaattessa ilman syytä, koska mun ainoa rikos on että mulla on menneisyys, joka päätti ruveta minulta lupaa kysymättä kummittelemaan... |O

Anopista... Tapaisin mielellään enemmänkin mutta melkein puolitoistavuotta sitten mies pisti välit poikki äitiinsä. Ihan syystä oli vihainen, mutta kyllä toi oli jo ehkä vähän liian raju rangaistus... mutta ei kuulu minulle. Nimiäisiin mies kyllä suostui äitinsä kutsumaan, mikä tuntu tosi kivalta ihan pojankin takia.

'Kumman näkönen'... Kyllä tuo poitsu on enemmän isältään ottanut ulkonäköä. Voi olla parempikin :D Poika on niin isänsä näköinen, että edes mun sukulaiset ei ole voinut asiaa kääntää toisinpäin =)

Meillä poika on alkanut treenaan jo vatsalihaksia :D Oltiin eilen mummilla ja poika istu kaukalossa. Pian se alko nosteleen itseään hartioista asti ylös, niinkun vatsoja ois tehny =) Samaa alkoi illemmalla autossa tekemään... Kyllä uni sitten maistukin rankan jumpan jälkeen... :)
 
Pusuapina No onpas siulla lapsellinen mies :eek: Ja aika ääliö exäkin, jos ei tajua olla yöllä soittelematta. Tiesikö se, että siulla on perhe?

Tänään on TUDORS- päivä!!! :attn: :heart:

Miehellä on sunnuntaina synttärit. Tilasin sille lahjaksi Indiana Jones boxin :D Mie oon vaan sillon reissussa, jos nyt pääsen lähtemään tän taudin kanssa, Tampereella doulakurssilla :( Vähä harmittaa olla koko päivä poissa kotoa (aamu 6- ilta 20), kun toisella on synttärit, mutta kun mie niin haluun mennä :ashamed: Kun ei tiiä millon on seuraavan kerran mahollisuus.
 
Onpas täällä hiljasta tänään.Mul on tänään ollut niin väsynyt päivä, vähän tossa miehen kanssakin yhteen otettiin.No, viime yhteenotosta onkin jo tovi aikaa.Ihan hyvä on välillä tuuletella tuntoja, on se muuten niin kiltti mies.Kaikki tunteet ulos, ettei patoudu hartioille :kieh: !On muuten harteet viime aikoina ollut aika tiukassa...Pojua tulee kannettua aikalailla.Mielellänihän sen teen, mutta välillä tuntuu raskaalta.No, haba kasvaa ainaki!!
Onko muita heikko lihaksisia :LOL: ??
 
mä olin töissä, ei ois ollu vuoroa mut tein yhen työkaverin vuoron ku se oli lipsahtanu kännin puolelle B)
ja päivällä oltiin tarhassa ja sit mentiin vielä uimaan. ja ku jossain vaiheessa tänne yritin ni töks töks taas |O oikeesti hyvä et ei ollu nyt niin paljo lukemista :whistle: ;)

kiin: mulla ja jahvetilla on lauantaina synttärit B) mä en kyllä oikeesti halua muistaa koko asiaa :kieh: onnittelut miehelles :flower: (vai otetaanko jo osaa?) ;)

jaksamista masuvaivaisten vauvojen kanssa :hug:
 
Meillä on tyty yrittänyt äheltää koko päivän mahalleen kääntymistä, vääntää ja vääntää ja melkein pääsee, ei jää paljosta kiinni, mut kun ei onnistu niin käämihän neidillä palaa. :whistle: Sit kun avittaa mahalleen, niin kääntyy samantien selälleen tyyliin ei tartte auttaa ja taas kiljuu kun ei itse pääsekään. :p Ja pönkää myös itseään jaloillaan liikkeelle ja nyt on alkanut pyöriä myös napansa ympäri samalla kun koittaa kääntyä.

Pikku-Katti tollaset imetyskommentit kannattaa jättää kyllä ihan omaan arvoonsa. Vaikka imetinkin poikaa suht pitkään ja sama tarkoitus tytynkin kanssa, niin omaan päähän ei mene millään imetyksen korostaminen jonkinlaisena hyvän äitiyden mittarina. Meillä tuo poikahan ei huolinut pulloa lainkaan vaikka kuinka yritettiin-ei paljon auttanut että pakastin oli maitoa täynnä kun ei huolinut muuta kuin tissin oli sitten yö tai päivä, joskus olisi ollut kiva vaikka nukkua koko yö ja antaa miehen hoitaa yösyötöt...

Anopista mulla mukava anoppi ja juttuun tullaan kivasti, ei tuppaudu meille liikaa :D , mut tuppaahan tuo silti välillä ärsyttämään. Ievako sanoi että taitaa vika olla enempi omassa itsessä ja voipi olla sama juttu täälläkin. Joskus vaan menee hermo, kun raahaisi varsinkin tuolle isommalle leluja lelun perään ja yleensä just sellasta muoviroinaa, jota on aina liikaa ja joka hajoaa heti ekassa leikissä! Nyt kun ollaan reilu kaksi vuotta siitä sanottu enemmän ja vähemmän nätisti :whistle: on tavaravirta vähän rauhoittunut...ostais vaikka mieluummin vaatteita, vaikka kyllähän ton ostovimman toisaalta ymmärtääkin kun ovat ainoat lapsenlapset.

Niin ja kaikille sitä tarvitseville :hug: !
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
kiin: mulla ja jahvetilla on lauantaina synttärit B) mä en kyllä oikeesti halua muistaa koko asiaa :kieh: onnittelut miehelles :flower: (vai otetaanko jo osaa?) ;)
Onnittelut jo etukäteen :flower:
Mies varmaankin haluaa jo että otetaan osaa, täyttää 31v. Totes just ite, että käy sitten jo neljääkymmentä :D Rassukka :heart:
*muoks* Kysyin ukolta niin saa kuulemma ite valita onnitteleeko vai ottaako osaa :wave: :D
 

Yhteistyössä