Kiitos Jahvetti....
Työhönmenosta vielä, että sain eilen uupumiskohtauksen oikeastaan, kun mieheni sijaisuus nyt samalla päättyi ja muutenkin jonkinlaisen parisuhdeangstikohtauksen. Minusta tuntuu, että minulla on aivan liikaa vastuuta kaikesta ja oikeastaan olen tämän muutaman kuukauden sijaisuuden aikana ollut kaikkea muuta kuin vapaa työstä. Meidän roolit on jotenkin valitettavasti muodostuneet niin, että minä johdan vähän liikaakin kaikkea. Mies ei ole opettajan roolissaan kovinkaan varma ja olen suunnitellut hänelle suurimman osan tunneista aina iltamyöhään. Hän alkaa tehdä kaikkea viime tipassa, joten aina yöllä iskee paniikki seuraavasta päivästä ja sitten istun vieressä ohjaamassa tosi väsyneenä....Nyt viimeisen kurssin ajan sanoin vain, että voit ihan itse suunnitella vapaasti tunnit ja kauhea paniikki yleensä iski...Mies on aivan ihana monin tavoin, hyväsydäminen ja hellyttävä tähtisilmineen, mutta mutta....ehkä hän on omimmissa sfääreissä basson takana. Nyt kun menen itse töihin, olen oikeastaan helpottunut, sillä ihan kuin olisin ollut töissä koko ajan kuitenkin. Ulkomaalaisena ei ole tietenkään helppoa ja suomen kielen kurssit jäi kesken, mutta itsekin olen asunut ulkomailla ja ollut todella oma-aloitteinen ja sinnikäs töiden suhteen. Helposti sitten tulee minulle tämä nalkuttava rooli, kun pitää näitä ikäviä asioita jankata ja muistuttaa ja eilen menin läpi kaikki vielä tekemättömät työt, korjaamattomat esseet ym miehen kanssa ja patistin tekemään. Hänellä helposti unohtuu käytännön jutut, minä olen taas ylitunnollinenkin töiden suhteen. Nyt mietin pitäisikö minun muuttaa vähän käytöstäni...neuvoa vähemmän ja olla vähemmän dominoivampi...Mies tulee nyt helposti Mitjan kanssa minun luo ja kysyy mitä tehdä ja haluaa ohjeita...Olen niin väsynyt näihin kaikkiin ohjeisiin jo kaikessa muussakin eli ehkä olisi parasta hänen ihan itse oppia....
Siinä parisuhdepurkausta....minua muutenkin on väsyttänyt todella paljon jatkuva miehen toimeentulosta huolehtiminen ja tämä sijaisuus oli kyllä hänelle hyvä tulonlähde, mutta päädyin kyllä itse tekemään liikaakin töitä siinä samalla. No, nyt tuli mies juuri kaupasta, jonne hänet passitin pikaisesti hakemaan terveyssiteitä...mies raukka....Hän on kyllä kiltti ja ihana. Pyöränkin on nyt laittanut ja huoltanut kuulemma valmiiksi ja odottaa pihalla. Kauheaa täällä palstalla nyt purkaa angstejaan ja kaiken kaikkiaan onnellisia olemme, mutta hiottavaa vähän olisi....