***HELMET 2008*** Toukokuu

Olikos täällä muuten monet vauvat kiukkuisia tms. 3kk rokotuksen jälkeen? Neiti tuntuu oirehtivan vielä tänäänkin, huusi tuossa yhtäkkiä naama punaisena ja selkä kaarella, vaikka ei koskaan tolleen huuda ns. turhaan :/ . Laitettiin sit taas suppo, jos se helpottais oloa kuten eilen.
 
piipi, meillä ei ainakaan toistaseksi ole tullut mitään muuta oiretta rokotuksen jälkeen kuin väsymys. On nukkunut huomattavasti enemmän päiväunia. Toivottavasti ei muuta tulekaan!

Onnea ja osanottoja synttärisankareille :D

jahvetti mulla ois kans ihan viihdeviihde tilaisuus (tuparit/syntträrit) huomenna mut jätän väliin, ei nappaa olla koko yötä pojasta erossa... Ens viikon saunailtakin on nopea reissu ja selvinpäin.
 
Pikkumies säikäytti äidin tänään. Heräs aamupäiväunilta kauheeseen huutoon, siis sellaseen ns.kipuhuutoon, eikä loppunu millään. Nenästä tuli aika paljo limaa ja hengitys oli sellasta katkonaista, nykivää. Ei huolinu tissiä. Pikkuhiljaa sit sylissä rauhottu, mut hengitteli edelleen oudosti. Lähin sit varmuuden vuoks tk:ssa käymään, mut lääkärin vastaanotolle päästyämme poika oli jo ihan normaali itsensä. Lääkäri kuiteski kuunteli hengityksen jne. ja kaikki oli hyvin. Sano et jos maitoa menny nenään ni limaa tulee ja sit joutuu hengittää suun kautta ja suu kuivuu , ni sit tulee tollanen reaktio ja se lima voi vielä jäädä seilaan sinne kurkkuunki.
Mutta kun eka lapsi on, ni ei voi tietää ja hyvähän se oli käydä ihan oman mielenrauhanki takia tarkistuttamassa tilanne. Mutta nyt kaikki hyvin ja poika iltapäiväunilla ulkona. Toivottavasti ois miellyttävämpi herätys noilta unilta.

Marie82 ja Elias reilut 3½ kk
 
marie: mulla kun oli toi vanhempi poitsu jonku ehkä kk vanha tjn ja se vetäs ilmeisesti maitoa vikakurkkuun ja luulin et se tukehtuu ni mä soitin ambulanssin koska menin niin paniikkiin :ashamed: et ihan normaalireaktio sulla ja mä oon sitä mieltä et mieluummin ns turhaan kun liian myöhään :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
marie: mulla kun oli toi vanhempi poitsu jonku ehkä kk vanha tjn ja se vetäs ilmeisesti maitoa vikakurkkuun ja luulin et se tukehtuu ni mä soitin ambulanssin koska menin niin paniikkiin :ashamed: et ihan normaalireaktio sulla ja mä oon sitä mieltä et mieluummin ns turhaan kun liian myöhään :|
samaa mieltä, et ei ole "väärin" käydä tarkistuksella vaik vain ihan oman mielenrauhan takia!
meil Anna "kauhussaan" ku laitan sille nenään suolatippoja, kai se luulee et äiti hänet hukuttaa..
kävi täs naapurin lapset leikkimässä..3v tytöllä lirahteli pissaa housuun, niin sisarukset sano et sil on vissiin pissatulehdus.. mut eivät oleet käyttäneet lääkärissa :kieh: :kieh: teki mieli sanoa pari sanaa :kieh:
 
Eipä tarvi tän naisen käydä iltaisin missään. Oon ollu ihan silmät ristissä koko päivän, kiva kehitellä sirkushuveja tytölle.. Onneksi on tähän mennessä päästänyt mut vähällä, jos kitisee niin annan hetken kitistä ja vasta sit kokeilen tuttia tai pulloa. Kummasti on yhteistyökykyisempi. Ehkä mä oon ollu liian kiltti sille koko ajan ku nyt noin "helppo" on.. :|

Nuista pintaliitopaikoista.. Mä oon kans niin out noista. Ei ollenkaan mun paikkoja, ennemmin (jos missään kävisin) menisin kans johki pubiin.. Mut ku firman pippalot niin tokihan sinne meni, moikkaamaan työkavereita.
Kotimatkalla bussista ovelle, matkaa parisataa metriä, oli kaksi kutuparia :eek:. Kyl totesin ukolle, että onneksi ei tarvi enää ettiä itelle miestä. Enhän mä jaksais!

Me ollaan ny kolmisen päivää syöty yhdellä aterialla maissivelliä. En ole kyllä varma sen tarpeellisuudesta.. Ruokavälit on sen 2h päivällä (okei, velliä on ollu vasta vähän noin 50ml). Ja kun tossa rotarix-oireissa oli kans ummetusta ja ilmavaivoja, en yhtään tiiä onko tytöllä ne rotarixin aiheuttamaa, maissivellin aiheuttamaa vai sitä samaa vanhaa. Ostin kaappiin jo päärynäsosetta ja luumusosettakin. Aattelin ehkä aloittaa luumulla, olispahan samalla vatsan kannalta hyvä aloitus..

 

:wave:

Töihinpaluu oli oikeastaan kivaa! Hauskaa oli nähdä opiskelijoita ja työkavereita ja kaikkein ihaninta oli pyörämatka työpaikalle. Viime kesä meni pahoinvoinnin takia totaalisesti ohi ja olen todella kaivannut pyöräilyä samoin kuin rullaluistelua, eiköhän sekin onnistu jossain vaiheessa. Paluu kuitenkin työn rasittaviin puoliin tapahtui pian, kun sähköposti on ihan tukkeessa, helppoa olisi jo työ olisi pelkkää opettamista, kaikki muu sälä rasittaa....Mies oli todella väsyneen oloinen, kun tulin töistä kotiin ja Mitja oli ehkä ollut vähän ihmeissään ja itkuisempi ja mies ei vielä osaa tulkita ja on vähän epävarma, mutta kyllä hän oppii.

:flower: Eilen lähdimme ensimmäistä kertaa yhdessä ulos, kun oli miehen syntymäpäivä. Ystäviä tuli kyläilemään ja sitten menimme Storyvilleen, jossa ystävämme oli keikalla. Mies sai bändiltä oikein hienon syntymäpäivälaulun ja oli hämillään ja ujona...Olen aikoinaan käynyt ulkona paljonkin ja eniten olen viihtynyt boheemeissa "taiteilija"kapakoissa ja livekeikoilla. Syksyllä kävin ison mahani kanssa ahkerasti miehen keikoilla ja hienoin kokemus oli Saariselällä, kun mies soitti Kaamos-jazz festareilla. Huomenna Maailma kylässä ja mistä Ieva niitä vauvojen kuulosuojia oikein saa ostettua? Babypeltorit? Kumpulassakin olisi kyläjuhlat....Minä olen onnellinen, kun onnistuin saamaan viimeiset liput haluaamani konserttiin Huvilatelttaan tänään...eli ehkä sitten elokuussa menemme seuraavan kerran yhdessä ulos.
Olenkohan vanha, sillä kyllä on zombie olo eilisen jälkeen ja unta arvostaa niin paljon ja vauvan kanssa on enemmän energiaa, kun on nukkunut kunnon yöunet, joten ei ole mikään hinku käydä missään.
Olen nyt lukenut monelta, että rokotukset ovat aiheuttaneet huonoa oloa. Meidän 3 kk rokotukset siirtyivät ensi viikon torstaille, kun neuvolasta soitettiin ja peruttiin kaikkien ajat loppuviikoksi, hoitaja kai sairastunut. Olen helpottunut, että siirtyi viikolla, sillä Mitjan Allergia-sairaalan maitoaltistus oli ihan tarpeeksi rankka tälle viikolle....

:hug: Onnea syntymäpäiväsankareille!
 
3kk neuvola oli tänään:
6310g (3490)
62,7cm (51)
41,5 (35,5)

Rokotus saatiin, toivottavasti ei tule mitään ikäviä juttuja. Yöksi annetaan varmaankin kaiken varuilta nestemäistä Panadolia.

Baareista olitte puhuneet. Mäkin viihdyn enemmän pubi-tyyppisissä kuin missään lihatiskeillä. En mä vaan jaksa tällä hetkellä lähteä mihinkään iltarientoihin.. :ashamed: Ihan hyvin voisin kyllä mennä, poika pärjää isänsä kanssa hyvin pullolla jne. Kammottaa vaan jo valmiiksi se seuraava aamu. Tällä iällä darrat ei ole mitään ihan pikkujuttuja :LOL:
Parin viikon päästä ollaan menossa työkavereiden kanssa syömään, jos sitä silloin jaksaisi vaikka terassilla käydä.

Marie kyllä mäkin olisin käynyt näyttämässä :hug:
 
No nii,
rauha maassa ja pikku-sisko 500km päässä :LOL: , ei vaan mukava oli kun kävivät, vaan rankkaa oli tosiaan suihkia sinne tänne. Ja todellakin tuo mun vauvani näyttää niin isolta että ihan itku tuloo :snotty: , mihin katosi se mun pieni myttyni joka mahtu 56 cm vaatteisiin, nyt jo lähes kaikki 68cm....

Baari elämä, mitä se on |O , mulle tärkeintä baari illassa on hyvä musiikki, muulla ei oikeen väliä, Helsingin tarjontaa en oo juurikaan katsastanu, muutamassa hassussa kävässy, saas nähä millon seuraavan kerran tulee lähettyä :eek: .

Rokotteesta meidän neiti sai ekana ja tokana päivänä tommosia itku kohtauksia, annoin panadolia ja onneksi auttoi.

Sit taas raha asiaan; ihan järkkyä kun kävästiin kaupassa ja tarkotuksena oli siis täydentää nanni varastoja vaan kuinkas kävikään...mentiin cittariin (normaalisti prisma) ja sinne jäi nannit...meinaan cittarissa makso 1.20? ja Prismassa 1.09?...joten...kyl saakin olla tarkkana näköjään noiden kanssa |O |O :attn:

-n-
 
Vittu että palo kiinni äsken ukon kanssa!!!! |O |O
Teki tänään sosetta Artulle ja oli siihen laittanu 1 porkkanan ja 3 perunaa. Sen kun soseuttaa sauvasekottimella niin liisteriähän siitä tulee. Noh, eihän siitä voi suuttua, kun toinen yrittää eikä tiiä, että niin siinä käy. Mutta siitä voi suuttua, jos rupeaa tekemään uutta sosetta ja tekee uudelleen saman mokan!!! :eek: :eek: :kieh: Ja pyysin vielä tekemään isomman satsin niin ei tartte heti olla tekemässä uutta. Mie nimenomaan sanoin, että porkkanoita pitää olla yhtä monta kun perunoita niin sama ei käy uudestaan :headwall: :headwall: :headwall: Mutta ei, eihän miehen älykkyys voi sellaseen riittää!!! |O :kieh: Nyt meillä on sitten about litra liisterisosetta biojätteessä. Vituttaa heittää ruokaa roskiin vaan sen takia kun yks ei viitti kuunnella mitä mie sanon!! |O
Ja sit mie satutin vielä sormeni, kun raivopäisenä pengoin pakastinta :snotty: Itkuhan siinä tuli. Eikä edes helpottanu... Jos vaikka yks tupakka tasottas hermoja, en olekaan kolmeen päivään polttanu, kun oon ollu kipeenä :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Vittu että palo kiinni äsken ukon kanssa!!!! |O |O
Teki tänään sosetta Artulle ja oli siihen laittanu 1 porkkanan ja 3 perunaa. Sen kun soseuttaa sauvasekottimella niin liisteriähän siitä tulee. Noh, eihän siitä voi suuttua, kun toinen yrittää eikä tiiä, että niin siinä käy. Mutta siitä voi suuttua, jos rupeaa tekemään uutta sosetta ja tekee uudelleen saman mokan!!! :eek: :eek: :kieh: Ja pyysin vielä tekemään isomman satsin niin ei tartte heti olla tekemässä uutta. Mie nimenomaan sanoin, että porkkanoita pitää olla yhtä monta kun perunoita niin sama ei käy uudestaan :headwall: :headwall: :headwall: Mutta ei, eihän miehen älykkyys voi sellaseen riittää!!! |O :kieh: Nyt meillä on sitten about litra liisterisosetta biojätteessä. Vituttaa heittää ruokaa roskiin vaan sen takia kun yks ei viitti kuunnella mitä mie sanon!! |O
Ja sit mie satutin vielä sormeni, kun raivopäisenä pengoin pakastinta :snotty: Itkuhan siinä tuli. Eikä edes helpottanu... Jos vaikka yks tupakka tasottas hermoja, en olekaan kolmeen päivään polttanu, kun oon ollu kipeenä :|
Meillä toi vois käydä kyl just toisinpäin :ashamed:
Mies tajuu noista paljon enemmän ku minä ja siltä noista soseitten teoista kyselenkin... Että kuinka paljon mitäkin laitettaan et tulee hyvä sose... :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Vittu että palo kiinni äsken ukon kanssa!!!! |O |O
Teki tänään sosetta Artulle ja oli siihen laittanu 1 porkkanan ja 3 perunaa. Sen kun soseuttaa sauvasekottimella niin liisteriähän siitä tulee. Noh, eihän siitä voi suuttua, kun toinen yrittää eikä tiiä, että niin siinä käy. Mutta siitä voi suuttua, jos rupeaa tekemään uutta sosetta ja tekee uudelleen saman mokan!!! :eek: :eek: :kieh: Ja pyysin vielä tekemään isomman satsin niin ei tartte heti olla tekemässä uutta. Mie nimenomaan sanoin, että porkkanoita pitää olla yhtä monta kun perunoita niin sama ei käy uudestaan :headwall: :headwall: :headwall: Mutta ei, eihän miehen älykkyys voi sellaseen riittää!!! |O :kieh: Nyt meillä on sitten about litra liisterisosetta biojätteessä. Vituttaa heittää ruokaa roskiin vaan sen takia kun yks ei viitti kuunnella mitä mie sanon!! |O
Ja sit mie satutin vielä sormeni, kun raivopäisenä pengoin pakastinta :snotty: Itkuhan siinä tuli. Eikä edes helpottanu... Jos vaikka yks tupakka tasottas hermoja, en olekaan kolmeen päivään polttanu, kun oon ollu kipeenä :|
Ai siitä ei tule liisteriä kun laittaa puolet perunaa ja puolet porkkanaa? Mä en ole kunnollista sosetta saanut perunasta muuten kuin sosemyllyllä. Muut olen kyllä soseuttanut yleiskoneella ja sitten sekoittanut mössöt. Aina oppii jotain uutta... tosin sosemylly on kyllä kätevä vehje, sitä tulee varmaan jatkossakin käytettyä, perunan soseuttamiseen siis. Porkkanaa ainakaan sen läpi ei helposti saa.

Kohta se on kai tuon pojankin kanssa näihin soseralleihin taas ryhdyttävä... miksi se kasvaa niin nopeaan :'(

Kukas taas kyseli rokotuksista, me saatiin se yhdistelmärokote ja rotarokote viikko sitten. Yhdistelmärokotteesta kai pitäisi tulla aika pian oireilut, ei tullut kyllä mitään. Mutta nyt viikon kuluttua rokotuksista pojalla on ollut mahavaivoja, kuten viimeksikin rotarokotteen jälkeen. Tulee kyllä aika viiveellä siitä kipuilut, mutta molemmilla rokotuksilla tullut samalla lailla.
 
Ai niin, siskonpoika oli tänään vähän aikaa hoidossa =) melkoinen meno päällä heillä tuon esikoisen kanssa. Miehelle jo sanoinkin, että tätä se on meillä sitten parin vuoden päästä kun vauva ja esikoinen leikkii keskenään. :whistle: Ja samalla mietin että olenko aivan hullu kun kolmannesta haaveilen :LOL: jos siihen nyt sitten joskus lääkäriltä lupa saadaan... :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Ai siitä ei tule liisteriä kun laittaa puolet perunaa ja puolet porkkanaa?
Tosi varovasti sitä pitää soseuttaa kuitenkin, mut auttaa kun laittaa vaan puolet perunaa ja sit jotain muuta sekaan. Soseuttelen sauvasekottimella silleen "nytkytellen" (päälle-pois-päälle-pois) ettei tuu liikaa surruutettua :)

Noh, mie just pyysin mieheltä anteeks räjähtämistäni :ashamed: Minnuu on harmittanu muutama muukin juttu tänään niin tuli purettua mieheen vissiin sit kaikki kerralla, kun sai "hyvän" syyn nalkuttaa.... :ashamed: Onneks tuo on sellanen lempeäluontonen, että antaa anteeks eikä mökötä :heart:
 
Meillä ei esikoselle kelvannu kun haarukalla tai valkosipulinpuristimella soseutettu peruna. Muuten oli liian liisterimästä. Mutta olihan siinä melkoinen homma, helpompaa olis ollu tehdä sauvasekottimella.

Ukko tossa istuu vieressä lukemassa ja kommentoi, että mitä noi valittaa, laittais maitoa joukkoon. Niin hän siis ottais jääkaapista ykkösmaitoa ja lurauttais joukkoon. No nää ruoanlaitot on kyllä meillä mun hommia, että ei tuo pääse soseitaan tekemään :)
 
Huomenta! Kylläpä heräsin vikkelään äsken ja menin pikku-ukkelia kattomaan, että onko ees hengissä.
Meni yöunille jo 19 aikaan ja vieläkin nukkuu :eek: Ei oo kertaakaan herännyt! Normaalisti nukahtaa yöunille 20-21 aikaan ja syö sitten 6.00 aikaan ekan kerran.
Iltapalaksi söi 100ml velliä ja muutaman lusikallisen hedelmäsosetta.
No minä nautin aamukahvistani ja odottelen, koska herää syömään.
Eilen olikin hieno ilma, meni taas koko päivä pihatöitä tehden. Mökillä käytiin pihahommissa ja sitten tultiin kotiin ja ja jatkoin pihatöitä tuossa meidän pihalla.
Sen jälkeen vielä siivottiin miehen kanssa koko asunto.

 
Hehkutan tuota nukkumista sen takia, kun meillä tuo toiseksi nuorimmainen harrasti yöheräilyä 4-vuotta, ja oppi yönsä nukkumaan vasta pikku-ukkelin synnyttyä.
Tuntuu niin ihanalta, kun kerrankin saan nukkua kokonaisia öitä 4-vuoden heräilyjen jälkeen =)
 
huomenia :wave:

kevytmel: saahan täällä hehkuttaa, hehkuttaisin mäki jos P nukkus yöt läpi =) meillä vaan aamuvirkku tapaus et pitkään nukkumiset unelma vaan |O no onneks sitä on ite jo vanha ni alkaa kukkua kohta jo öitäki B)

tänään hellsinkiin ;) käymään ja illalla sit radalle, saa nähä kuin ämmän käy :whistle: epäilen et puoliltaöin saattaa valomerkki välähtää B)

jahvetti: onnea nyt vielä tänä kyseisenä päivänäkin :D :flower: ja aattele, siitä on tänään tasan vuosi ku plussasit :heart:
 
Huomenta!
Mikä p tuota poikaa aina valvottaa kolmen jälkeen yöllä?? :headwall: Tutti ei pysy suussa yhtään, kädet ja jalat sätkii&potkii. Kyllä mäkin hehkuttaisin jos tuo joskus nukkuisi kunnolla..

Mies meinaa mennä tänään mattopyykille. Meillä on kaikki matot kissan yrjössä sen taannoisen lahjanaru-episodin seurauksena :x Minen kyl mitään lähde hinkkailemaan.

Sain vihdoin aikaiseksi varattua kampaajan tiistaille. Tai no, kaverin liikkeeseen menen. Järkky tyvikasvu ja latvat kaikki kaksihaaraisia. Mieskin eilen kuittaili, kun ostin kaupasta elämäni ekan lippiksen, että taitaa tulla päähine tarpeeseen :LOL:

Kaunis päivä tuloillaan =)
 
Pessi Kuinka paljon poika nukkuu päivisin?
Meillä normaalisti menee päivä näin Klo 6 syö, sitten jatkaa uniaan klo 8-9 asti, sitten nukkuu seuraavan kerran 12 aikaan ja yleensä tuonne 14-16 asti, jos herää 14 aikaan niin sitten nukkuu 16-18 ja yöunille menee 20-21 aikaan.
Jos taas herää 16 aikaan niin sitten valvoo 20 asti ja menee yöunille.
 

Yhteistyössä