***HELMET 2008*** Toukokuu

Huomenta!
Onnittelut vanheneville :flower: ;)
Saanen minäkin sitten hiukan hehkuttaa, kuinka iltavelli on vähentänyt yösyötöt kahteen :D Ja ihan pikkuhiljaa oon annosta nostellut, joten eiköhän me pian mennä yhdellä syötöllä... :whistle: Tänään tosin aamu valkeni niin kauniina, että poika ei malttanut 5.30 jälkeen nukkua. Kovasti yritin vielä nukuttaa, mutta iloinen höpötys vaan jatkui ja jatkui, kunnes kuului kovat peräpörinät ja oli ihan pakko nousta vaipanvaihtoon. Pessi, meillä oli tuota samaa pari viikkoa, että siinä 3-5 välillä piti käydä tuttia laittamassa koko ajan ja poika huitoi viuhtoi, vaikka ei ollut edes kunnolla hereillä :headwall: En tiedä mitä oli, mut siksi oonkin niin kiitollinen, että nyt saa nukkua ittekin hiukan. Toivottavasti se teilläkin menis pian ohi. Tuli muuten mieleen, että se viuhtominen tais loppua samoihin aikoihin, kun otettiin unipussi käyttöön. Liekö noilla mitään yhteyttä?

Minä oon nyt ollut jo pari päivää kauheessa flunssassa, mut onneksi ei oo kuume noussut. Pojan kanssa kun ollaan kahdestaan, niin ois ilkeetä, jos äiti ois ihan veto poissa. Panodolia oon ite ottanut, että oon jaksanut poikaa viihdyttää :snotty:
 
Kristelle, meilläkin poitsu on ihan unessa kun ährää ja huitoo. Yksi yö nostinkin sen sängystä ja yritin antaa tissiä, raukkaparka ihan nukuksissa.
Meillä on unipussi, mutta J ei oikein tykkää siitä. Sellainen kevyesti topattu, liian kuuma? Täytyy varmaan vaan yrittää kokeilla vielä nukuttaa siinä.
 
Meidän isi läks Kuopioon... :/ Moottoripyörällä, harmi kun ei pääse mukaan. Ei voi tänä kesänä tulla paljoo pyöräiltyä kun vauvaa ei pysty pitkäksi aikaa hoitoon jättämään. Ei meillä kyllä oo hirveesti noita jotka hoitajiakaan kun ei ole isovanhempia muita kun meidän mutsi ja sekin asuu eri paikkakunnalla... :/
 
Pessi, meillä on sellainen ohut college-unipussi, jonka ostin kirpparilta tässä taannoin. Siellä alla pitkähihainen body, yöpuku ja sukat. Meillä noin 22-23 lämmintä ja hyvin poika nukkuu. Mut taas jos tulee lämpimämpää niin tarvii jättää se body pois.
 
Lauantaihuomenet :wave:

Poika nukkuu vieläkin ja ite saa nauttia aamupalan ja kahvin rauhassa :p J tosiaan on alkanut nukkumaan öisin 12h :D Aamuyöstä syökäsee ja sitten seitsemän aikaan vielä pikkasen ja jatkaa unia 9-9.30. Elikkä saan olla tyytyväinen..

Menopaikoista oli puhetta, ite niin harvoin käyn mutta kyllä sen pitää olla jokin jossa voi tanssia ja kuuluu hyvää musiikkia :D Kait tää ikä vaikuttaa :saint:
Kuukausi sitten käytiin miehen kanssa kahdestaan syömässä ja kapakassa niin ikävä oli aivan mieletön! Siis jo ku syötiin niin tuli itku ku ikävä oli :heart:

Anoppi, mulla on mukava ja ihana anoppi. Ei puutu meidän asioihin ja neuvoo jos tarvetta on. =)


Onnea onniteltaville :flower:

Mie meen tästä laittamaan itteeni ja lähden serkun kanssa passion-muoti-messuille, vai mitkä lie ovat =)

Viikonlopun jatkoja!
 
Heipä hei taasen :wave: Meillä tuo pikku-ukkeli nukkuu öisin pelkällä vaipalla ja jos on unohtunut body päälle, niin kiemurtelee unissaan.
On tullut äitiinsä, kun tykkää nukkuu vain vaipassaan ja mä taas pelkissä pikkupöksyissä. Ihan hulluksi tulen, jos joutus paita päällä nukkumaan.
Täytyypi ulos lähtee... pikku-ukkeli heräs 9 aikaan syömään, joten veti kunnon yöunet.
Ai niin, ne pikku-ukkelin näppylät poskissa on sitten todettu hiki-ihottumaksi tai näppylöiksi.
On näköjään kuumaverinen kaveri, pitää vähentää vaatetusta, kun on úlkona vaunuissa.
 
Huomenta meiltäkin :) Tein ihmetervehtymisen eilen illalla, nukkumaan mennessä ei ollu edes lämpöä enää. Jaksoin siis nousta Artun kanssa jo yhelksältä :) Tai myö kyllä otettiin vellipullo sillon yheksältä sänkyyn mukaan ja vellin jälkeenkin vähän aikaa köllittiin ja halittiin ja suukoteltiin. Sit noustiin aamupesuille ja leikkimään. Nyt Arttu jo vetelee päivän ekoja päikkäreitä niin mie voin hyökätä tänne :D

Kristelle Parantumisia :hug: Älä popsi kauheesti niitä panadoleja. Ole yks päivä ilman ja anna kuumeen nousta niin tautikin tokenee nopeemmin :wave:

Huomenna on doulakurssi Tampereella, jonne oon aikeissa lähteä. Vähän hirvittää ajaa 5h suuntaansa yksin, varsinkin kun pitäs lähtee aamulla 5.30, että kerkeen Tampereelle oikeeseen paikkaan 11:sta :whistle: Teen miehelle kakun valmiiks ja jätän synttärikortin pöydälle lähtiessäni :saint:
 
Onnittelut vanheneville! :flower: :flower:

taas oli meikäläisen kotikylä ihanissa uutisissa. yks tuttu poika oli puukottanu toista poikaa joka sitte kuoli. :/ karmeaa. iltalehessäki oli jo juttua, mutta puukottajan kotipaikkakunta oli laitettu väärin. se oli ihan paikallisia. harmi kun meitin pikku tuppukylä saa aina vaan tällasta mainetta :/ oli se kolmoismurhakin ja nyt taas tällasta... ja toi puukottaja on lestadiolainen niinku kolmoismurhaajakin :( kivakiva. kauheaa mihin se viina vie....

meillä poju syö nyt paljo paremmin ja kakkakin tulee itsestään jo :) poju kyl teettää hommia ja on käränen mutta parempi jo nyt :)

nyt pitää lähtee taas tontille...

aurinkoista lauantaita kaikille!

Jepsu
 
Yllättävän iloinen tyty ollu koko aamun. Ei ole huutanut kuin kerran niin että vissiin mahaa väänsi.. Ja on näköjään ottanut pidemmän ruokatauon ku kolmatta tuntia on syömättä!

Naureskelin aiemmin kun kuuntelin tytyn ja isänsä keskustelua. Tyty siis jokeltelee lähes taukoamatta ja isänsä on kuulevinaan ihan selkeää puhetta: "hullu? en oo hullu.. köyhä? en oo köyhäkään.. Äijä? joo, äijä" :LOL: :D

On alkanut harjoittelut kääntyä selältä mahalleen. Aamulla oli sängyssään jo lähes kääntynyt, käsi vaan oli tiellä. Sama on jatkunut koko aamun ja pari kertaa on jo saanut kädenkin alta pois. Ja kun jaloilla otetaan vauhtia, on tyttö pyörinyt sit ympyrää :D

Ei paha B)

Meillevauva ja tyty 3kk+
 
Onpas täällä hiljasta!

Ei oo meidän herra kovinkaan innostunut tuosta soseen syömisestä. Ensin pyörittelee vaan suussa ja sit kun hoksaa nielasta niin menee muuten vaan hermot siihen touhuun ja rupee itkemään. Muistelisin että tuo neiti rupes heti ihan innoissaan aukomaan suutaan ja odottamana lisää, niin ne on erilaisia :D

Taas vähän tuo mies eilen innostu, neljän aikaan sanoin sille että ethän oo taas koko iltaa pihalla (teki kasvimaata) ja vastaus oli että en oo kun rupeekin olemaan valmista. No, tulihan se sitte puol 9 aikaan sisälle, oli käynyt kukkakaupasta hakemassa vähän kukkia ja niitä laitteli... Onhan se kiva et ees toinen meistä on viherpeukalo :D
 
siis mitä helv&%¤¤ miten saatte vaavit nukkumaan!! Meillä taas viime yönä nukkumaan 23 tissiä 1.20,3,5,7 !!! :headwall: :headwall: Ei suostu pulloon ei tuttiin ,yritin jopa antaa 5-6kk riisipuuroa yhtenä iltana mut kakomiseks meni!! Mulla lähtee järki ku en saa nukuu ees yhtä yli 4tunnin pätkää!!!

Hanni & Valvottava Vepsu kohta 3kk
 
hannipupu :hug: esikoiselta kyllä muistan ton kun ei nuku pitkää pätkää, 1-2h välein yöllä syötiin. Maissivelliä sillon kokeiltiin mut ei auttanu, sit tais helpottaa kun rupes soseita saamaan. Voisittekohan ruveta kohta kokeilee soseita?
 
Mie oon just laittamassa nukkumaan. Huomenna olis Tampereelle lähtö aamulla 5.30 niin pitää saada unta palloon, jos aikoo ajaa 5h putkeen ;)

Hannipupu Arttu oli Vepsun ikäsenä samanlainen :( 2h välein söi ympäri vuorokauden. Sillon olis kyllä pää hajonnu, jos ei olis ollu anoppia apuna :heart: Myötätuntohalit siis sinne :hug:
Mikä tuohon auttas... Meillä autto aika :/ 3,5-4kk paikkeilla rupes nukkumaan kokonaisia öitä. Ensin syöttövälit harveni, sit söi enää 1-2 kertaa yössä ja jotkut yöt meni ilman heräämistä. Nyt (kohta 5kk) enimmäkseen nukkuu yöt läpeensä. Joskus herää syömään aamuyöllä.
Velli alotettiin 3kk ja soseet 3,5kk iässä. Velli ei paljoo Arttua hetkauttanu, mutta nyt kun soseita syödään jo enemmän niin yöunetkin on parantunu :)

Pyysin miestä tulla herättään, jos Teräsbetoni voittaa viisut :D Sano että jättää lapun pöydälle niin voin lukee aamulla. Rassukka niin stressaa miun lähdöstä :heart: Viikon aikana varmaan kolmeen otteeseen vannottanu, että ajathan varovasti sitten :saint: Minnuu, joka ei uskalla edes yli 100:sta ajella motarilla :LOL:

Öitä :wave:
 
Hannipupu :hug: Tiedän tunteen. Meillä onneksi tuo maissivelli näyttää auttavan asiaan. Mä en silti ikinä eläissäni ole nukkunut yli 4h putkeen heräämättä. Oon koko ikäni (niin kauas taakse kuin pystyn muistamaan) aina öisin nähnyt kellon noin 2h välein. Mutta silloin joskus nukahdin aina helpolla uudestaan, mutta nyt se on kuitenkin eri juttu, kun tarvii oikein valvoa vauvan vuoksi, eikä saa toisina öinä nukahdettua itse ollenkaan. Sinuna minä varmaan tosiaan aloittelisin soseita :hug:

Mulla oli seurana tämän illan äiti, pikkuveli, täti ja pari serkkua :D Lähtivät juuri, eikä mua tietenkään väsytä kun oli mukava ilta, vaikka pitäisi pikimiten painua pehkuihin. Mua noi viisut ei oikein jaksa kiinnostaa tänä vuonna, joten taidanpa lähteä pesuille ja sänkyyn vaikka lehtiä lueskelemaan. Jos se nukkumatti kävis heittämässä mulle hiukan unihiekkaa ennen kuin pitää herätä yösyötölle (joita toivottavasti olisi tänäkin yönä vain kaksi) :whistle: :wave:

Öitä siis minun puolestani :wave:
 
:wave:
tervehdys täältäkin :hug: , hiljastahan täällä tuntus olevan tänäänkin :eek: .
Just tulin koirien kanssa lenkiltä ja neiti on ollu unten mailla jo kasista lähtien, nykyään nukahtaa kaheksan-yheksän maissa ja herää syömään klo 3-4 ja klo 6-7, mutta nyt pari kertaa on tuon aamusyönnin jättäny väliin, päivään heräillään tuossa yheksän maissa.
Tänään meillä neitokainen otti pitkästä aikaa kunnon päikkärit, 3,5 h. Liekkö vaikutusta pe-po vellillä *pyörittelee silmiään*. Maanantaina alotan soseet, ja siis bataattia ekkuna.

Meillevauvako se puhu tuosta liikkumisesta..meillä neiti kans pyörii kivasti ittensä ympäri ja eilen kun jätin En jumppikselle niin oli "valunu" alaspäin ittensä verran ellei enempikin ja siis selällään iteensä jotenkin hinaa :D

Turvallista matkaa Kiin :wave:
 
ajele varovasti Kiin!

vitsi minua alkaa jännittää ens lauantai ku on kaverin valmistujaiset ja joudun olemaan yön pois kotoa ku anoppi kännäilee niin mies ei pääse tuonne naapuri kaupunkiin matkaan lasten kans..oon vielä ainoa siitä porukasta kenellä lapsia niin ne ei varmaan oikein ymmärrä jos oikein kova ikävä pukkaa, joka varmasti jossain vaiheessa tulee, pitäs nyt yrittää saada se asenne että nauttii siitä reissusta täysin rinnoin ku lopultaki pääsee tuulettumaan ja ei tarvii lapsista huolehtia, ku sitä oon jo aika kauan odottanu ja nyt ku sitä saa niin vaan panikoin..no vielä tässä on viikko aikaa tsempata itteänsä, tiedän kyllä että mies hyvän huolen pojista pitää, mutta kalle huolettaa ku ei oo ennen niin kauan minusta erossa ollu..

mitäs muuten veikkaatte miten suomelle käy euroviisuissa? minä en usko että pääseevät kärki kymppiin
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi79:
Olikos täällä muuten monet vauvat kiukkuisia tms. 3kk rokotuksen jälkeen? Neiti tuntuu oirehtivan vielä tänäänkin, huusi tuossa yhtäkkiä naama punaisena ja selkä kaarella, vaikka ei koskaan tolleen huuda ns. turhaan :/ . Laitettiin sit taas suppo, jos se helpottais oloa kuten eilen.
Meillä oli viikon verran iltakiukkuilua. Lämpöä ei noussu, eikä annettu lääkkeitä. Kiukku rauhottui aina n. 15 minuutin - puolen tunnin jälkeen.
 

Yhteistyössä