***HELMET 2008*** Toukokuu

Minulla on enää kaksi päivää mammalomaa jäljellä ja olen kyllä todella surullinen ja haikealla mielellä. Huomenna olemme menossa Mitjan kanssa koko päiväksi aamuvarhaisesta Allergiasairaalaan tutkimuksiin. Almiron Peptillä ja rintamaidolla olemme nyt menneet ja Mitja on kasvanut ja pulskistunut silmissä! Aluksi hän söi noin 600 milliä päivässä, nyt aina yli 900 milliä ja syöttöjä on kuusi vuorokaudessa eli aika pitkät välit tulee. Minä herätän Mitjan aina syömään yhdentoista maissa illalla viimeisen kerran ja sitten hän nukkuu heräämättä aamuun asti ja heräilee aina kahdeksan yhdeksän paikkeilla yleensä iso kakka housuissa ja muuallakin, mutta hyvin iloisena ja nauravaisena. Mitja on aina aamuisin todella hyväntuulinen ja iloista jokeltelua alkaa kuulua heti herättyään.

Naurusta...Mitja nauraa todella paljon ääneen ja eniten tuntuu naurattavan isosiskon ilmeilyt. Mitja kyllä säikähtää myös helposti ääniä ja alahuuli menee rullalle ja alkaa kova itku. Viimeksi näin kävi, kun Mitja oli sylissäni ja minulta tuli iso riemunkiljahdus, kun Suomi teki maalin pronssiottelussa. Eilen jännitimme Kanadan peliä ja yhtäkkiä havahduin, että Mitjahan on puoliksi kanadalainen.

Eilisenä museopäivänä vietimme monta tuntia Kansallismuseossa ja Mitja oleili tyytyväisenä rintarepussa. Ihanaa on ollut käydä museoissa ja galleriossa ja rintareppu on tosi kätevä. Meillä tämä vaunuilu tuntui olevan niin hankalaa, etten ole edes moneen viikkoon yrittänyt sitä, ehkä voisi kokeilla nyt...

Laitoin kerhon puolelle tapaamisehdotuksia ja voisin aloittaa siellä matkoistakin oman keskusteluaiheen...taidankin mennä sen tekemään nyt....
 
Täytyisiköhän antaa korviketta kanssa lisäksi..?Syöttövälit on tosi tiuhaan tahtiin.Tässä viimeksi kun korviketta tarjosin, niin nousi hirveä huuto :( .Ei oikein pullo pojua innostanut.Ja onhan
tämä tissittely tosiaan laiskan naisen hommaa. :LOL: Passaako muille vauvoille pullo
hyvin?
 
Miulla on kurkku kipee ja nenää kirvelee |O Mies jo pikkuhiljaa toipumassa taudista niin mie tietysti seuraavana :headwall: Toivottavasti Artun pöpö ei tuosta pahene, nyt yskii pikkasen ja ääni on välillä käheä. Otin Bafucinin niin ehkä tää tästä...

"Onkos sillä nälkä?" on miunki inhokkikysymys :kieh: :kieh: Mitäköhän mummot tuumais, jos kaupassa vastais "Niinpä taitaa olla" ja alkais kaivaa tissiä esiin siinä kassajonossa? :D Vaikka en mie edes imetä, mut olis kiva näpäyttää :kieh:
Toinen on kans "Tuleekohan sille kylmä?". "Joo, se yleensä hikoilee kun sika kun sitä paleltaa" :headwall: :headwall:

Hitto, mie unohdin loput kommentoitavat :snotty:
 
Alkuperäinen kirjoittaja emmie:
lapsiluvusta mä haluaisin viis (tai seittemän) :D (meitä oli 4 sisarusta ja musta se oli liian vähän) mies haluis niin monta kun tulee ??:xmas: mut kun haluun samalla tehdä uraa niin ehkä tuo munkin 5 jää haaveeks...(missä välissä sen uran sit ehtis?) tai no en tiä onko se 5 mun haaveena enää, joskus oli, mut nyt oon ihan superonnellinen tän yhdenkin kans! :heart:
meilkin on ajatuksena että saa tulla niin monta kuin on tullakseen.. mul itellä 5 pienempää sisarusta. Niin ja miehellä on...no muutama enempi :saint:
meil iso talo ja vielä isompi piha, et tänne mahtuu :D
Töihinki aijon jossain välissä voimien mukaan yrittää..
Toki tämä yksikin on jo sellainen Rakkauspakkaus..mut lisää näitä saa tulla :D

oltiin viikonloppu sukuleirillä.. tyttö meni mukavasti "mukana" nyt vain on ihmeissään, ku ei ole kokoajan joku jututamassa :D ei ole suostunu lattialle koko päivänä, jos toinen meistä ei viihytä
:kieh:
nyt ruuanlaittoon ja jos illalla viel tekis pihahommiaki..
 
Moikka

Inhokkikysymys on mulla ehdottomasti se kun toinen vähän ärähtää niin heti sanotaan "voi pientä, masuako kipristelee", pitäis vaan vastaa että "ei vaan sitä ärsyttää hössöttäjät" :D

Pitäis lähtee kohta kaverin kanssa juoksemaan, vähän kammottaa kun toinen on ihan hemmetin kovassa kunnossa, että miten mä pysyn sen kannoilla...en varmaan mitenkään :p Onko muuten menijöitä Naisten Kymppiin? Mä en ole ilmoittautunut, mutta olen aikaisemmin ollut mukana ja nyt tekisi vielä mieli ilmoittautua. Se on siis tänä sunnuntaina.
 
inhokkikysymys Mua kans ärsyttää suunnattomasti tuo 'onkohan sillä nälkä?' tai 'voi voi, onko maha kipeä'. Viimeksi olin imettämässä ja tyttö suoputti sinne tälle niin tuli 'tuleekohan sulla tarpeeksi maitoa'. Voi, että osaaki ottaa pannuun :kieh: :kieh:

Kävin tänään kampaajalla värjäämässä tämän kuontalon, piiiitkästä aikaa. Täytyy sanoa, että iiihanan kallista. Mukava, et vaihteeksi tukka on hyvin, huomenna voi olla sitten toisin. Soittelin päivällä n klo 11:45 parturiin ja kysyttiin pääsetkö kahdeksitoista. Juu kyllä, onneksi oli just päikkäriaika ja alamäki menosuuntaan.
 
inhokkikysymykset:

"onkohan sillä nälkä?" ...juu on tai ei ole...tai paskat housussa, tai harmittaa muuten vaan tai on kuuma tai kylmä tai ikävä iskää tai haluaa syliin tahi nukkumaan, voi olla myös kupla mahassa tai vaippa liian kireällä... tai sit sil tosiaan on nälkä...

ja

"miten teil on nyt sit mennyt pienen vauvan kanssa?" (*höystettynä tällasilla ilmeillä: =) *)
(...juu voin kertoa miten meillä menee, jos OIKEESTI kiinnostaa ja jos jaksatte kuunnella semmosen 5 tuntia että saan kaiken kerrottua...) ...tähän vastaan yleensä että " oikein hyvin, kiitos =) =) "
 
Piru, Jii oli ihan sikaväsynyt seittemän aikoihin ja puoli kasilta unimies vei... Tarkoittaa sitä että mun ois ehkä tunti sitten jo pitänyt mennä nukkumaan jos haluan huomenna jaksaa tehä jotain. Mieluummin sinnittelen illalla pidempään odotellen pojan nukahtamista, kuin aamulla sitten kuljen silmät ummessa ja kuvittelen nukkuvani. Mutta minkäs teet kun poika on samanlainen illantorkku kun äippä :)

Tänään oikein repäsin, tiskasin ennen kun ehti kerääntyä järjetöntä vuorta tiskiä, imuroin paikoista joihin en yleensä jaksa änkeä kun on roinaa tiellä ja tein ruokaa ennen kun mies ehti kotiin. Tosin se tulikin vähän myöhempään kun yleensä niin se meni sillei luonnostaan. =)

Huomenna jos sais vaikka kuvia albumiin päikkäreiden aikaan, alotin homman tammikuussa :saint:
 
SEE
KRISTELLE Mä nostin aika nopeasti velli annostusta. Eli kun ei mitään vaivoja tullut niin annoin ekana aamuna 20ml illalla 40ml seuraavana aamuna 60ml ja illalla 80ml ja sitten jo 100ml aamuin ja illoin ja korvikkeen sekaan olen aina laittanut.

3kk neuvola

6515 gr (3180)
61.6cm (50)
pipo 41.5(33)


Nyt lukemaan loput kirjoitukset kun täällä niin ahkeraa porukka että kirjoituksia tulee hurjaa vauhtia!
 
huh... pikakelauksella vedin viis sivua viestejä läpi... Anoppilassa ollaan nyt ja huomenna kotiin. :xmas: Ei ees muista, mitä kaikkea piti kommentoida... :/
shiva: Meillä on tuosta norsupulista Myllymuksujen tasku. :p

Samat kysymykset ja kommentit ärsyttää kuin teitäkin. :kieh: :kieh:

Niin ja meillä on atooppista ihottumaa poskissa. :( |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja äippäHki:
Jahvetti kyse ei varmaankaan ole kipukynnyksestä tms. vaan niin moni juttu voi mennä pahasti pieleen synnytyksessä, että siinä ei enää kipukynnyksellä ole mitään tekemistä. :(
Jep, tää on totta. Mutta monelle ne kauhukuvat yms tulee/jää just siitä kivusta ja mie en siitä tiiä kyllä mitään :whistle:
 
Tätä ette usko! Tyttö oli ollut iloinen ja juttelutuulella koko illan isänsä kanssa :attn:. Mä siis uskalsin lähteä koirien kanssa treeneihin ja kotiin tullessa vastassa oli aurinkoisesti naurava tyttö =). Ei ollu kuulemma itkenyt kuin pari lyhyttä kertaa ja vetäisi jopa päikkärit illalla. Vähänkö oon iloinen :heart:.
Voihan tää olla ihan poikkeus mutta fiilistelen silti..

 
Hep :wave: ,
samat kysymykset ärsyttää juu tääläkin...mutta nyt kun kylässä on pikku-sisko 19 v vauvansa kanssa niin huomaan olevani itse se ärsyttävä kyselijä..onkohan sillä nälkä :headwall: :x |O

Meillä neiti on tänää kiukunnu unta vastaan, ei millään malttas nukkumaan ruveta toki sekin vaikuttaa varmaan että isänsä oli niin heikko että rupes tossa vaipanvaihdon yhteydessä neidille ilveilemään ja nyt ei sit malttas nukkuu. Noi kädetkin on nykyään ihan joka paikassa, enään ei niin vaan pistetäkkään neitiä pakettiin kun on neidillä selvästi haba kasvannu :LOL:
 
äippäHki Siinä mielessä mä oon samaa mieltä, että ei synnytyksessä ole kyllä kipukynnyksestä kyse.
Jos sama ihminen kestää yhden synnytyksen hyvin ja toisessa on kamalat kivut, niin eihän se ole silloin kipukynnyksestä kyse, koska muutenhan tämä sama ihminen kestäisi kaikki synnytykset hyvin.
Mulla ainaskin on ollut niin, että joka synnytys erilainen ja tämä viimenen ihan kauhea.... siinä on tekemistä 14 tuntia kärvistellä keinotekosten supistusten kanssa joita kokoajan lisätään ja samalla kätilö miettii kuinka paljon ihminen vielä kestäisi lisää supistuskipua, että saataisiin paikat kypsymään.



 
Meillevauva kiva ilta :flower:

Anoppi oli meillä eilen koko päivän :xmas: ihan mukava tätsy, mutta oli vähän outoa olla sen seurassa noin kauan "kahdestaan". Mies oli kuitenkin neljään asti töissä.

Poika heräsi jo 4.30. Kovasti oli juttutuulella. Sain vaunuissa hyssyteltyä takasin unten maille, mutta noustiin kuitenkin jo 6.45 :/

Vellin annostus: maidon sekaan laitetaan mekin, velliä 60ml+maitoa 20-30. Kohta voisi varmaan antaa ihan pelkkää velliä.
 
velleistä mä ajattelin jättää ne väliin kokonaan. ja soseet sitten vaan pikku hiljaa käyttöön.

3kk tulee meidän pikkumiehellä täyteen huomenna. siis kamalan nopeesti on aika menny.

tuttemuille jättisuuret onnittelut plussasta! :hug: :flower: :heart:

lapsiluku mä oon aina halunnu monta lasta mutta eilen miehelle sanoin että nyt minusta tuntuu että meidän lapset oli tässä. musta on tullu nyt ylisäikky ton M:n kohtauksen jälkeen että ette usko. Massuvaivat päälle niin kiesus sentään. Mä nukahdin eilenkin samantien kun sänkyyn kaaduin 20:30. Ja sitten synnytyksen ponnistusvaihe kummittelee mielessä vieläkin...se oli niin kivulias että.
Mutta mielihän voi muuttua kun eteenpäin mennään mutta useampi vuosi kyllä tulee nyt ikäeroa.

sorry kun en oo kommentoinu teidän juttuja,vaan keskittyny niin omaan napaani vaan, mutta toivottavasti ymmärrätte ... :ashamed: :ashamed: :ashamed:

Marie :hug: toivottavasti ei uusi tuo sinun sappikohtaus! :hug:

parturi mikäs se sellanen on? :LOL: mä oon käyny viimeks muistaakseni tammikuussa. tukka tosiaan tonne puoleen selkään ja värit on miten on...piristäs varmaan käydä...ne vaan on niin pirskatin kalliita.

missäs äitsy on? Meitä on täällä niin iso sakki (joka on hyvä) et ykskaks aina huomaa et jostain ei oo kuulunu mitään...

Galluppi: onkos täällä paljonkin uutta vauvaa jo yrittäviä?

ärtsyt kysymykset ensinnäkin vituloittaa se kun on jäänyt tuota löllöö nahkaa tuohon eteen niin se että kysytään et ootko taas raskaana?!
ja samat kysymykset kuin teilläkin on todella ärsyttäviä...ihmiset ei taida ajatella mitään kun laukovat kaikkea tyhmää....tai sit ne ei ymmärrä et se sanonta voi loukata toista.

kiin jessus sentään...Arttuko on jo niin vanha... onpa tää aika juossu ihan huimaa vauhtia.

nyt meen hakee aamupalaa kun M nukahti.

Jepsu
 
Alkuperäinen kirjoittaja kevytmelankolia:
Jos sama ihminen kestää yhden synnytyksen hyvin ja toisessa on kamalat kivut, niin eihän se ole silloin kipukynnyksestä kyse, koska muutenhan tämä sama ihminen kestäisi kaikki synnytykset hyvin.
No mulla kyl kaikki on ollu kivuiltaan yms erilaiset, mutta silti en koe niitä vaikeina tai kauheina...kivut on mullaki melkoset ollu, mutta osaan ns. siirtää sitä kipua...hmm...tajuuko kukaan :whistle: Siis osaan päästä sen kivun herraksi... :/
Ensimmäinen mulla oli "kauhea" imukuppisynnytys, mutta senkin koin vaan ihanana, ei mitään traumoja tms jääny =)
Ja kolmessahan mulla on ollu keinotekoset supparit...tää viimenen itelleen tullut oli kyllä ihan toista luokkaa =) Sempä takia oiskin kiva päässä viel kerran koittaa :p Tosin kukaan ei voi varmaksi sanoa, että se tulis itelleen :whistle:
Mutta, mitäpä näistä kinaamaan... :whistle:
 
Meillä valvottiin yö! :eek: Tissi raivareita ja lopuksi ei kelvannu sitten pullokaan... :headwall: :headwall: Juu ja mie kuolen mulla alko menkat (2viikkoa sitten) :headwall: :headwall: eikä loppua näy... :eek: :eek: ja sitten vielä silmät märkänee päähän siitepölyaika eikä pysty syömään noita lääkkeitä kun imettää :headwall: :headwall: :headwall: IHGUA! Tänne tämmöstä.. vali vali tänään :ashamed: :ashamed: :ashamed:

Tarppa ja raivari Netta 3,5kk
 
Ensin neuvolakuulumisia 3kk-käynniltä:

7260g
64cm
39,5


Poika sai rokotteen ja ensimmäisen annoksen rotarixia. Pikkuitkahduksella selvittiin. Saas nyt nähdä millainen ilta tulee... Neuvolatäti kehui kovasti ja kannusti antamaan velliä iltaisin, jotta poika sais pidempää unipätkää.

Meillevauva, pidetään peukkuja, että tytön itkut ois pikkuhiljaa jäämässä pois
:flower:

Samoja inhokkikysymyksiä täällä kuin muillakin. Ja sitten myös se, että "ei kai sillä TAAS voi olla nälkä?" :kieh:

Synnytyskokemukset
on puhuttanut. Mulla oli itsellä onneksi ihan normaali synnytys ja kipukin on jo unohtunut, vain positiivisia ja ihania muistoja on siitä. Ja ehdottomasti haluan kokea sen uudelleen, vaikka synnytyksethän ovat erilaisia. Jepsun galluppiin: ei vielä uutta vauvaa tehtailemassa, mutta miehen kanssa asiasta ollaan kyllä keskusteltu ja tuonne 2009 syksyyn ollaan ajateltu ajoittaa pikkukakkosen yritystä ;)

Parturissa mä pyrin käymään 5-6 viikon välein ainakin leikkauttamassa. Juuria värjäilen toisinaan itse. Mullakin kun on lyhyt kuontalo, niin se rehottaa helposti, jos tulee liian pitkä väli. Nytkin on hiukan tuskaisaa saada nuo harvenevat karvat ojennukseen, kun sain kampaajan vasta ensi keskiviikoksi.

Tarpalle jaksamista ja :hug: . Meillä oli myös eilen tissin hylkimistä ja kunnon raivoa :eek: Olin ihan ihmeissäni, et miksi ei kelpaa, kun nälkä kerran on. Ja huuto kun tuli heti kun tissin kaivoi esiin :eek: Pistin sitten aina piiloon ja pojan rauhoituttua odotin uutta "ruokapyyntöä" ja tarjosin uudelleen, jolloin kelpasi. Syöttövälit olivat siis eilen ihan pitkät. Illalla sama toistui myös pullolle, kun sitä velliä koitettiin tarjota. Kyllä se sitten lopuksi upposi. Meillä oli eilen sitten 50ml ja tänään aattelin antaa 60ml maidon seassa jne. Kaipa ne heräilyt sitten vähenee kun tuota annosta saa kasvatettua ja annettua sitten vellin vellinä :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tarppa:
mie kuolen mulla alko menkat (2viikkoa sitten) :headwall: :headwall: eikä loppua näy... :eek: :eek:
2 viikkoa nyt ei oo viel mitään :whistle:
Lohduttaako jos sanon, että mie oon nyt vuotanu yhtäpäätä 7 viikkoo!!!!! :headwall: :headwall: :headwall:
Jälkivuoto kesti 3 viikkoo...et ehtihän siin jokusen viikon olla vuotamattakii :p
 
Kristelle vähän teil on iso jätkä |O :LOL: Mein neiti oli 5460g/57cm rääpäle :LOL: Pojat on ollu kaikki 6-6½ kilon väliltä =)
Mimmonen lyhyt fleda sulla on? Siis malli? :D Mulla on nyt toistavuotta ollu tää sama, yhtä poikkeusta lukuunottamatta, ku olin puol vuotta käymättä, ku aattelin kasvattaa :kieh: Et toisaalta tekis mieli vähämallia muuttaa :whistle:
 

Yhteistyössä