***HELMET 2008*** Toukokuu

nelli sinua ollaan kaipailtukin! niinku täällä jo moni on kirjotellukin...

me käytiin pojan kanssa labrassa jo aamulla ja verikokeet otettiin. iltapäivällä soittoaika sitten lastenlääkärille niistä. Aamulla tuli jopa jo oma kakka :D kyllä äitee pomppas sängystä kun turahdus kävi ja huusin että kakka tuli... maitokin on maistunut erilailla. tännään on menny maitoa jo n.400ml ja eilen sai taistella kokopäivän ajan saldoksi tuon määrän. :(
Jospa meilläkin elo alkaa nyt tasoittua.

Poju on nyt aamun ekoilla päikkäreillä. Tuossa sitterissä tuhisee vieressä. tyttö mesuaa ja leikkii äänekkäästi ja käy äitiä välillä taputtelemassa ja sanoo että tässä äiti.

Meillä on rokotus 27.5. mites teidän pikkusen on reagoinu siihen 3kk rokotukseen? varmaan ootte kirjotellukin jo mutta sama pää kesät talvet.

oliko tuttemui plussannut?
vai muistanko lukeneeni väärin? untakin oon voinu nähdä... :ashamed: mä oon ollu vähän pihalla nyt tän säikäyksen jälkeen että anteeksi sekava käytökseni, mutta lupaan nyt petrata...

Lähetään käymään kohta tontilla kattomassa että onko keittiön asentajat tullu...

Hauskaa päivän jatkoa kaikille!

Jepsu paremman mielen kanssa :)
 
Pikaseen tulin vastamaan...

Ei ole kovin säikky meidän poika, tosi harvassa on ollut että säikähtää. Sillonkin kun koira näkee jotain ikkunasta (esim koiran tai ohikulkevan ihmisen, oravan, KISSAN...) niin alkaa kauheesti haukkumaan, poika ei välitä. Mä kun karjasen koiralle että on hiljaa niin poika rupee vaan hymyilemään että taas tuo äiti tossa karjuu :whistle: Tuon isomman muistan että säikähti just aivastuksia.

On siis ollut vieraita niin en oo ehtiny täällä käymään, palaan kun olen ehtinyt enemmän lukemaan =)
 
Hyvä pusuapina että korjasit tuumailuni, ihan vaan ei aina voi kaikkee muistaa :whistle: :LOL:
Oma aika on mulla noiden koirien kanssa puuhastelu ja mies onneks on hyvin messissä, eli pääsen treenaileen sillon kun haluan ja viikonloppusin kisoihin aina sillon tällön. Lenkille lähen yleensä ihan liian myöhään noin niinko unen kannalta mutta Neiti sillon on unten mailla.

Unirytmiä olllaan muokattu silleen että nyt neiti rupeaa nukkumaan yheksän-kymmenen aikaan, yleensä sit herää kerran syömään, toisinaan kaksikin kertaa..sit aamun heräillään tässä puoli ysin-ysin maissa

Rokotteesta mellä tuli itkukohtauksia sillon samana päivänä ja vattan väänteitä ja puklailua, siis normaalia enemmmän ja rokote saattiin torstaina, myös rota. Ekana päivänä annoin pandolia.


JA sit..titdididididididdiiiii..aamupisulla menkat bongattu...demed |O :x :$

-n-
 
Poitsu on välillä vähän herkkis; just aivastuksia tai yskäisyjä säikkyy. Se on niin hellyyttävää, kun alahuuli alkaa väpistä ja menee rullalle ja sitten tulee isoja krokotiilin kyyneleitä :heart:

Oma aika, ei ole tarvinnut tapella. Itse välillä toivoisin, että mies olisi enemmän kotona töiden jälkeen. Hän kun harrastaa kaikenlaista urheilua. Minua oikein välillä tuupitaan, että soita jollekin kaverille ja lähde kahvittelemaan!

Mummi (äitini) oli eilen pojan kanssa pari tuntia, kun käytiin miehen kanssa syömässä. Ihan hyvin oli mennyt, oli poika vaan protestoinut unien jälkeen tuttipulloa (on tottunut saamaan silloin tissiä ).

Yleensä meillä nukahdetaan yhdeksän maissa. Eilen illalla poikkeuksellisesti valvottiin vielä yhdeltätoista |O Toinen kihertää silmät suurina, että ei mua väsytä yhtään. Sylissä kantelee kämppää ympäri, niin jossain vaiheessa aina nukahtaa :ashamed: Yleensä nukahtaa isin syliin iltapullon jälkeen, tai sitten röykytetään parvekevaunuja olohuoneessa.
Ei tule mitään, jos yrittää yksin laittaa saamaan unen päästä kiinni.
 
Nelli Tosi kiva kuulla sinusta :wave: En ole rohjennut sinulle tekstiviestiäkään laitella, vaikka sun numeros taitaa vieläkin olla mun kännykässä.
Oon aatellu, että kerrot sitten kuulumisia kun haluat.

Meilläkin nauretaan ääneen, oikeen kippurassa välillä hekotetaan ja sitten pörähtää pieru :LOL:
Ekan kerran nauroikin olikos se nyt 2kk neuvolassa ääneen ja siitä lähtien on naurettu.
Suosikki laulu on leijonaa mä metsästän. Istuu sylissä ja hyppyytän ja laulan ja aina tulee isot hekotukset kohdassa... tahdon saada suuren :LOL:
Jalkapohjista, kun kutittaa niin se saa kans isot naurut aikaseksi!
 
Huomenta!

Pikku E oleilee tuossa sitterissä ja kuulostaa siltä että kohta pitää mennä kakkavaipan vaihtoon. Yleensä vaippa on Niin täynnä ettei kaikki edes mahdu vaippaan... :LOL:

Unirytmi illalla kahdeksan aikaan on syöttö ja sen jälkeen tyttö omaan sänkyyn. toisinaan nukahtaa heti sinne , toisinaan saa käydä nostamassa tuttia pariin kertaan. Pari syöttöä siinä yöllä on.

*nyt on se vaippa vaihdettu, eikä ollut räjähdystä tapahtunut*

Siitä tulikin mieleen että onko teidän vauvoillenne tuo bodyn laittaminen yhtä huutoa? Meillä on 99%:sti. Nyt kuitenkin selvittiin ilman huutoa... :whistle:

Omasta ajasta Eilen illalla lähdin lenkille kun olin saanut tytön nukkumaan. 15-20min olin kävellyt kun mies soitti ja taustalla kuului raastava itku :( Ei kuulemma rauhoittunut ollenkaan. Olin kuitenkin jo kävellyt melko pitkälle joten 10-15min meni kun olin kotona takaisin (kyllä ihmiset varmasti katsoi kun tällainen huonokuntoinen äiti yritti juosta hengästyneenä :LOL: ) Noh, kotiin kun pääsin niin itku ei ollut laantunut. Samantien kun otin syliin niin alkoi rauhoittuu. vähän aikaa siinä syliteltiin ja kun laitoin tytön takaisin sänkyyn niin naureskeli. Joten nyt täytyy alkaa harjoittelee isin kanssa tuota työn hoitamista. Tai kyllä tuo hoitaa, mutta selkeästi vähemmän kuin aikaisemmin ja nyt taitaa kostautuu...

Nyt olen muuten alkanut antaa korviketta tissimaidon rinnalla. sellainen tunne ettei tuo oma maito enää riitä.

Ciba ja pikku E tänään 3kk
 
Poika säikähtelee meilläkin välillä aivastuksia ja muita äkkinäisiä ääniä. Pahin on se äiskän aivastus, kun on syömingit kesken tissillä :(

Kuinkas nopeesti te vellittelijät ootte uskaltanut nostaa sitä vellimäärää? Eilisellä 40ml:llä maidon seassa sain pojan nukkumaan 4h =) Josko pian meillä selvittäis vaikka kahdella syötöllä... Meillä kyllä unikoulua tarvitsisin minä, poika on jo niin hyvin oppinut nukkumaan noita useita yösyömisiä lukuunottamatta. Mutta minä se vaan en saa nukutuksi |O Alkuyöstä nukuin 1½h, mut sen jälkeen vaan pari kertaa 15min ja puoli 7 noustiin ylös, kun poika ei halunnut enää torkahtaa. Meni hermot mieheenkin jo, kun sille valitin nukkumattomuutta ja se vaan tokaisi "no mikset nuku? ei kukaan sua estä nukkumasta kun mekin pojan kans nukutaan" :kieh: Niin just, kyllähän mä nukkuisin jos uni vaan tulisi! Eikä mies tajua, että vois vähän edes kotitöissä auttaa joskus, mut aina pitäis erikseen pyytää... Aattelin kyllä olla tänään tekemättä mitään, tosin pyykkiä pesen, mut se nyt ei kovin rasita, kun kone hoitaa työt.

Joo tulipas taas valitusta ja omaa napaa kerrakseen. Taidan tänään siis nörtitellä tässä koneella :xmas:
 
meillä herättiin tänään jo viideltä tjn |O ja sitte simahti seuraavaks vasta puol ysi :kieh: ja illalla pitäs vielä töihin raahautua eikä puhelintakaan et päivällä kerkeis levätä :kieh: onneks enää tä ja huominen ilta duunia ja sit pitempi vapaa :p P potkii niin kovasti jaloilla et pääsee peruuttamaan ni aamulla oli hyvä ku pää kopsahtiki sängyn päätyyn kesken kaiken :D

nelli: tosi kiva kuulla sinusta =) kerhon puolella enempi kuulumisia sit =)

kiin: meillä just noi samat temput aiheuttaa ääneen hekotuksen :D

rokotuksesta, meillä ei siis kumpikaan, rota eikä se piikki aiheuttanu Peelle mitään. myöskään toi vanhempi ei koskaan reagoinu rokotteisiin paitsi 1,5 veenä tais tulla kuumetta mut se kuulemma tosi yleistä et siitä rokotuksesta tulee.
tervetuloa vaan uusillle, mahtuuhan tänne =)
 
Onko teille vauvan äitinä sanottu /kysytty jotain sellasta mikä ärsyttää??

Mun täytyy sanoa että mulla nousee niskakarvat ylös kun joku kysyy heti kun tyttö inahtaa, että onko sillä nälkä? Tekis joskus mieli sanoa että kyllä varmaan, mutta empä taida antaa..... :kieh: Tyhmänäkö ihmiset pitää...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ciba:
Onko teille vauvan äitinä sanottu /kysytty jotain sellasta mikä ärsyttää??
Mut saa ärsyyntymään olettamalla, että nyt me aletaan tehtailemaan näitä kersoja lisää :kieh: Pojan kummit kävivät viikonloppuna, ja harmittelin heiltä saadun vaatekappaleen olevan jo liian pieni. "No, seuraavalle säästöön sitten". Ai mille seuraavalle :whistle:

Minä otan neuvoja kokeneemmilta vastaan mielelläni.. :D
 
Hurjan vauhdikas viikoloppu takana :D 7 lasta tässä touhusi :whistle: Aikasta väsynyt olo.. Neiti ei ole pariin päivää meinannu tissiä huolia eikun pötkyilee vaan tissillä eikä kunnolla suostu imemään!! |O |O Onkohan tää nyt ihan normaalia? :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tarppa:
Hurjan vauhdikas viikoloppu takana :D 7 lasta tässä touhusi :whistle: Aikasta väsynyt olo.. Neiti ei ole pariin päivää meinannu tissiä huolia eikun pötkyilee vaan tissillä eikä kunnolla suostu imemään!! |O |O Onkohan tää nyt ihan normaalia? :/


Onko imetyksellä pelkästään? Meillä pojalle kelpaa enää tissi vain unilta herättyään, muutoin vaatii pullon :(

*mites se nyt mustaks vetäisi??*
 
"Pessi"

Onko imetyksellä pelkästään? Meillä pojalle kelpaa enää tissi vain unilta herättyään, muutoin vaatii pullon :(


Tuota joskus välillä saa pullosta lähinnä yötä vasten lisäksi... :whistle: Nytkin neiti raivoo tuossa ihan selvästi on nälkä mutta ei kelpaa tissi.. :headwall: :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ciba:
Onko teille vauvan äitinä sanottu /kysytty jotain sellasta mikä ärsyttää??

Mm. tän nelosen jälkeen, et joko nää
NYT oli tässä...tekis piruuttaanki tehä viel 4 lisää :headwall: :headwall:

Anoppi on aina "Vooooi onko sulla kylmä" (hellepäivänä oli t-paita ja pitkäthousut päällä viltillä lattialla iha hikisenä :headwall: )

Tuo nälkä juttu kanssa aina...tai sit jos kenkuttaa, ni ei mikää muu voi olla syynä, ku vatsakipu anopin mielestä :whistle:

Kyllä noita on tähän 10 vuoteen mahtunu vaikka kuinka....mut olen oppinu olee noteeraamatta niitä :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ciba:
Onko teille vauvan äitinä sanottu /kysytty jotain sellasta mikä ärsyttää??
Toi raivostuttaa myös mua että jos lapsi alkaa vähänkään kiukuta niin puolet paikalla olijoista alkaa hokea että voiii onko sulla nälkä niiiiiin, voi voi... |O

Jälkitarkastuksessa poika oli mukana ja heti kun menin tutkimuspöydälle makaamaan niin karsea kiukuttelu ja ärhäys kaukalossa alko etten saanut lääkärin puheistakaan selvää. Sitten terkka ja lääkäri lähes yhtäaikaa kysy että onko sillä nälkä. Joo, ei oo, söi 15 minuuttia sitten. Parkuisko siks että on oudossa paikassa ja äiti käden ulottumattomissa... hohhoijaa.

Mun miehen sisko saa mut kyllä kans välillä raivon partaalle, tiesin jo odottaessani että se on takuulla aina neuvomassa ja varottelemassa. Eilen nähtiin se kylillä, poika oli isänsä sylissä ja sen selkä hetken aikaa pilkotti kun mies nosti pojan autosta ja kun ei ollut bodya vaan ihan paita ja takki niin luonnollisesti se ei nyt just pysynyt paikoillaan. Heti kun miehen sisko tän katastrofin näki niin "voiiiii kylmä tulee" ja alkoi repiä pojan takinhelmaa alaspäin ennen kun isukki ehti edes autonoven sulkea. :whistle:

Tämä samainen naisihminen oli pakkasten aikaan myös hirmu huolissaan mun rinnoista. "Varo ettei sun rinnat palellu! Laita nyt kunnolla päälle ettei tule rintatulehdusta!" Tyhmähän minä toki olen, mutta kyllä olen sään mukaan osannut pukeutua aikas monta vuotta ihan itse...
 
Mulla oli sitten eilen sappikohtaus :( Yhtäkkiä tuli ylävatsa tosi kipeeks, eikä tienny miten päin ois ollu ku mahaa kramppas ja kipuili nii että. Tk:ssa piti sit käydä ja sappikohtaushan se. Laitettiin litalgin tms. piikki ja helpotti sillä. Lääkäri sano että sappikohtaukset on aika yleisiä raskaana olevilla ja juuri synnyttäneillä, johtuu hormooneista. Jos tulee uusia kohtauksia niin piikki taas ottamaan. Toivottavasti ei tule, oon täänki viikon illat yksin pojan kanssa kotona. Masu on vieläkin vähä outo ja sellasta pientä jomotusta koko ajan, mut kai se tästä. Tätä kohtausta ennenki mulla oli muutamia kertoja jo raskaana ollessa ylävatsa välillä kipeä, mutta se meni sit ohi aina.
Onkos muilla kokemuksia sappivaivoista? Ja onko jotain ruokia tai juomia mitä tulis välttää?

T: Marie82 ja poika 3,5kk
 
Kiin mä alan vasta tottua siihen että poika on jo 3 kk ja sitten ihan säikähdin kun luin että Arttu on kohta 5 kk :D meillähän oli sama laskettu aika! Teillähän vauva tuli etuajassa, rv35 muistaakseni, ja meillä rv41+6 joten melkein 2 kk tuli ikäeroa kuitenkin. :whistle:

Rokotteesta meillä ei tullut mitään sivuvaikutuksia, perjantaina saatiin siis sekä se yhdistemärokote että rotarokote.

Nyt pitää mennä taas...
 
Heipsan! :wave:

Pitkästä aikaa ehdin kirjoittelee. On tää niin kiireistä tää mammalomailu. :whistle:

Paljon taas asiaa tullut..

säikähtelystä meilläkin pieni säikkyy ihan ihme juttuja. Yleensä ei herää mihinkään ääneen ja tv jne saa olla kuin kovalla vaan kun nukkuu, mut just aivastus, tai joku napsahdus saa valtavan säpsähdyksen aikaan. Ihan sääliksi käy kun koko pieni kroppa hätkähtää. :(

pukemisista meillä suosikkipaikka on hoitopöytä ja pukeminen sujuu kuin tanssi. ;) Pikkuinen vaan jutustelee omiaan ja on ihan rauhassa. Ehkä meidän pukemisraivot kertyy kaikki sinne kurapukukauteen sit kun neidillä jo voimaa ja tahtoo enemmän. :whistle:

Imetysasiaakin olitte puhelleet. Meillä siis mennään täysimetyksellä edelleen ja siltä on kyllä viime viikot tuntuneet. |O Pelkkää imemistä ja imemistä. Soittelin jo aiheesta neuvolaankin, mut sieltä sanottiin vaan, että tiheän imun kausi osuu just usein tähän 3kk aikaan ja se aiheuttaa niitä rintaraivareita, kun ei saa heti ja nopeesti niin paljon kuin haluaisi. ja sit kun tämä kääntyilyvimmakin on nyt just ollut 2 viikkoa kuumimillaan, niin neiti varmaan tarviikin energiaa enemmän. Noh..mä oon nyt sit ollut oikea imettäjä ja selkeesti helpottaa..maitoo tulee kunnolla ja raivarit vähentyneet ja paino nousee. Eli kai se hankala vaihe alkaa olla ohi. Mut jos tässä pyöris esim. toinen lapsi tai olisin väsyneempi niin kyllä olis varmaan imetys tässä kohdassa jäänyt. :/ Mutta hyvä näin! Huomenna 3kk neuvola joten pitää siellä kuulostellla vielä aiheesta. ja samalla saadaa sit rokote ja rota. Saas nähdä miten käy..tuleeko oireita vai nou. :/

joo, noi on kyllä niin ravostuttavia noi kaikki kommentit mitä satelee. jut toi et onkohan sillä nälkä jep jep..on nälkä, en ole antanut ruokaa koko viikkoon!!! :kieh:

Onko teillä kenelläkään, joilla oli hankala tms. synnytys niin jäänyt se pyörii mieleen? Mä nimittäin mietin sitä synnytystä jatkuvasti ja aina kun näen raskaana olevan naisen, niin ajattelen et voi raukkaa toi joutuu synnyttää. :ashamed: Ja jossain tv-ohjelmassa oli kätilö, niin mua ihan puistatti koko ihminen..vaan siis siksi, että se toi mieleen sen synnytyksen. Mun varmaan pitäis mennä sinne sairaalaan et joku kävis ne paperit synnytyksestä mun kans läpi tai jotain. Tietääkö kukaan, onko ne pelkopolit myös tällaiseen tarkoitukseen, eli jo synnyttäneille? :/

Nyt taas mentävä..tuhinaa ilmassa...
 
Marie82: Mulla on ollut joskus sappikohtaus, aika kaamea kokemus.Se oli aika paha, tais synnytykseni olla kelvempi...Elikkä kaikki rasvaset ruoat mielestäni ei käy sappivaivaiselle, ja se sipuli on ainakin yksi pahimmista.Semmoset ruskeat kastikkeet tai vastaavat on aivan out.Ja kaipa sen itsekin sitten jo alkaa tietämään mitkä ruoat ei käy.

Ciba:Bodyn laitosta.Varmaan niin teetkin, mutta vinkkinä, että laittaa bodyn leuan alta ensin, ettei tule sellaista kohtaa ollenkaan, missä vauva olisi bodyn ' peitossa ' .Laitoinkohan tän nyt ymmärrettävästi :LOL: Vauva vaistoaa tietysti myöskin kaikki meitin mielentilat ja odotukset aika tarkalla vainulla.
Ja on tosiaan sanottu sellaista mikä ärsyttää aivan mahottomasti.Just se kun vauva huutaa, ja ilmaistaan, ettet ole sitten just antanut ruokaa.Ja juuri tietysti olen syöttänyt...Kun ne vauvat nyt taitaa huutaa välillä muutenkin, varsinkin sitä väsymystään. |O
 

Yhteistyössä