***HELMET 2008*** Toukokuu

Tervetuloa Wode! Kyllä tänne aina yksi mukaan vielä mahtuu =)

Meillevauva: meidän tytsyllä toi kakka on ollut kanssa välillä vihertävää. Eikö teillä ollutkin tyttö kanssa korvikkeella? Silloin mun mielestä voi ihan hyvin tulla vähän vihertävämpää kakkaa. Jos ei ole ihan lirua niin mä en huolestuisi, jos se on suht kiinteää kokkareista tai tahnamaista niin on mun mielestä ihan normaalia.

Shiva: olipas kiva kuulla sun kuulumisia! =)
 
Kiin: meilläkin on alettu nauraa ääneen. Eikä puhettakaan että se olisi kaunis tyttömäinen kiherrys...ennemminkin sellainen "höhöhöhööö" :D Nauru tulee välillä kun tytölle nauraa ja hymyilee, kerran se nauroi jopa unissaan :heart:

Nyt huippista katsomaan.
 
Meillä nauretaan ääneen myös, kun poskea ja kaulaa kutitellaan kunnon ääniefekteillä. =) Maailman ihaninta kuunneltavaa!Saattaa joskus muutoinkin itsekseen alkaa hekottamaan,
nauraa varmasti äitiä, aamuisin ainakin on tosi naurettavan näkönen :LOL: Meillä vauva meni
jo yöunille, mites muilla?Mihin aikaan unimatti tulee??Päiväunet sen sijaan on tosi huonoja, mutta parempi näin, kaiketi.
 
Wode: meillä mennään aina 19-20 välillä nukkumaan, näin on ollut muutaman viikon iästä saakka. Aamuherätys on 6-7.00. Mun mielestä ihan hyvä rytmi. Niin ja yösyöttö on 3-4 välillä. Päikkäreitä nukutaan mun laskujen mukaan 4-6 tuntia päivässä.
 
Raivari itkut tulee meilläkin vähintään kerran päivässä, yleensä iltapuolella. Huudon alkaessa rauhoittelen tytön ja tutti suuhun. Tuossa tilanteessa oon huomannu, että parempi laittaa hinkki piiloon vähäksi aikaa. Syödään sitten hetken päästä. Muutenkin O ollut rinnalla aika levoton viime aikoina. Lieneekö maito vähenemässä vai eikö sitä tule heti tarpeeksi.
Soseita ja vellejä olen ajatellut antaa joskus 3,5kk rajan ylityttyä.

Uni tuli tytölle silmään tuossa kasin maissa. Taitaa kuitenkin vielä nousta syömään joskus tunnin päästä ennen varsinaisia yöunia.

Naurua ei ole vielä tullut, kaikenmaailman hihkumisia kylläkin. Kaipa se hulvaton hetki vielä täälläkin tulee :LOL: :LOL:

Kävin tänään puutarhamessuilla. Olihan siellä vaikka ja mitä, tosi hienoja kukkapenkkejä tehty ja kaikkea muuta ihanaa. Pakko kai se on tilata sitä muurikiveä tuohon kukkapenkkiin, on se niiiin hienon näköstä, vaikkakin aikas kallista.
 
Tervetuloa mukaan Wode. Meillä myös nauretaan ääneen, samoilla keinoilla täälläkin nauru irtoaa eli pusuttelulla/kutittelulla. Ja vanhempien ilveilyillä myös :LOL:

Kakkajuttuja jälleen =) Meillä myöskin pojalla, joka siis täysimetetty, on ajoittain vihreää kakkaa. Varsinkin aamuisin ja kakkahan muuttuu vihreäksi mm. jos suolistossa on ilmaa. Olen itse aatellut sen johtuvan lähinnä siitä, etten enää odottele röyhyjä yöllä, jos ei heti tule, muutoin röyhtäilee kyllä komeasti.

Meillä poika menee myös yöunille aina tässä klo 20 paikkeilla. Yöheräilyt ja päikkärit ovatkin sitten pikkasen epäsäännöllisempiä. Tosin nyt jo kolmena päivänä poika on nukkunut noin 2h päikkärit aamupäivällä vaunuissa ulkona. Sitten vielä 2x30min loppupäivän aikana. Sopii vaan toivoa, että nyt alkais jotain rytmiä olemaan niissäkin :whistle:

Minä nyt uskaltauduin antamaan iltavelliä, koska päivällä ei ainakaan pojasta huomannut mitään, vaikka saikin aamulla sen 30ml. Nyt annoin 40ml. Miten teillä helmet nukahtaa? Tissille/pullolle vai omaan sänkyyn? Millaisilla auttamiskeinoilla se nukkumatti muilla tulee?

Viimeisen syötön jälkeen meillä laitetaan poika omaan sänkyyn, tutti suuhun (syö tuttia ainoastaan nukkuessaan) ja unirättinä toimiva harso laitetaan pojan kasvojen päälle. Sen siis pitää olla silmien päällä niin poika rauhoittuu heti. Muuten on niin paljon katseltavaa (lakanoiden kuviot, pinnasängyn katosverho ym.), että uni kaikkoaa. Sitten kun uni on tullut käyn nappaisemassa harson pois kasvoilta, ettei vaan tukehdu, vaikka kyllä ilma aika hyvin tuon yksinkerroin olevan harson läpi kulkeekin :)
 
Tulinki pikaisesti takaisin kattomaan.. Ehkä mun ei tarvi sit huolestua kakan koostumuksesta =). Oikeestaan vaan hyvä että vatsa toimii..
Ei muuten itkenyt koliikki-itkuakaan B). Voi jospa ne alkais olla hiipumassa...

Meillä kans tyty nukahti jo. Mies vaan totesi että herää sit aamuneljältä. Me voidaan laskea se 8 tuntia yöunia putkeen. Noh, jotenki ei taas haittaa toikaan. Mielenkiinnolla ootan huomista, että tuleeko itkuinen päivä.. Nyt on tää vkl mennyt uusia kokien, että voi tulla takapakkia uuden kokemisessa.

Nauretaan täälläkin välillä ääneen. Hihittelee välillä kun leikitään lentokonetta ja sit tulee äkkilasku. Ja samoin voi naurahtaa kun imuttelen suukkoja poskelle.

 
Meillevauva: Meillä koliikki-itkua iltaisin ollut ns.pienempänä enemmänkin, masuvaivoja on
riittänyt.Ja niitä on edelleenkin :( Lastenlääkärillä käyty, vyöhyketerapiassa käyty x 5 ja
kaikki cuplatonit, levolacit yms.koitettu.Mutta kai tää tästä kun poju jo yli 3 kk...

Kristelle: Poika nukahtaa tissille ja sitten kannetaan omaan sänkyyn.Melko hyvin nukkuu sitten
noin puoli kolmeen.Saattaa huutaa masuvaivoja muutaman kerran, mutta ei herää kokonaan.
 
Iltaa täältäkin... :wave:

Tyty ei vielä oikeastaan naura ääneen, muutamaan otteeseen on naurun tapaista tapaillu kun kaulaa suukoteltu, joten eiköhän se sieltä ajastaan tule. =) Kovasti sitä naurua kyllä odottaa, pienen vauvan nauru kun on niiiin ihana. :heart:

Nukkumaan neiti käy kahdeksalta, viimeisen syötön jälkeen tutti suuhun ja sylitellään hetki kunnes siirretään omaan sänkyyn nukkumaan. Sinne sitten itsekseen nukahtaa unirättiä nuhjaten-vaatii oman rauhansa nukahtamiseen, raivoamiseksi menee jos ei ymmärretä ajoissa siirtää omaan sänkyyn! Syö yöstä ja illan tankkaamisen määrästä riippuen 1-2 kertaa yössä ja aamuherätys onkin sit seitsemän pintaan.
 
Iltoja!
Tänään oltiin siskon 1-vee pojan synttäreillä ja laitoin pojalle farkut, jotka ostin sen ollessa joku kuukauden ikäinen ja ajattelin että eihän nää mee pieniks vielä aikoihin... Ovat kyllä 62:set, mutta kyllä ois pyllyvako vilkkunut jos ei ois ollut vaippaa :D Pakko oli edes kerran käyttää, laitetaan sitten vaikka kehyksiin :p

Naurut... Tänään on pari kertaa kuulunut sellanen hörähdys pojan suusta, muttei varsinaista naurua tai kikattelua vielä. Toisella kerralla oli sikahassua kun äiti pörisytti suuta :D

Onko muilla säikkyjä vauvoja? Kyllä meillä kotona televisio ja radio voi pauhata eikä poika ole moksiskaan, mutta jos aivastaa tai yskii liian kovaäänisesti niin Jii alkaa lähes aina itkemään. Jopa vaarin haukotus säikytti meidän mussukan, kun vaari meni päästämään sellasen leijonamaisen äännähdyksen siinä samalla :whistle:
Siskon 3 veen "tavallinen" puheääni saa meijän piänen kans säpsymään aina, ja välillä se suu menee rullalle että nyt kyllä itkettää...

Pojan eka uni"pätkä" viime yönä kesti 9 tuntia! Heräsin tunti ennen pojan heräämistä siihen kun rintoja pakotti tuhottomasti, en pystynyt yhtään nukkumaan sen jälkeen. Rinnat oli kun silikonipallot ja sänky lainehti... Kokeilin siinä odotellessani pienen heräämistä että onkohan se enää hengissä, kun vetää tälläset unet... Nukkui syömisen jälkeen vielä kolme tuntia =)
 
Heips aikoihin kaikille!

On aika hurahtanut, enpä ole käynyt about 3kk:een kohta tääl palstalla :ashamed: . Mutta mulla menee tää elämä täällä kotosalla kaiken edelle. Olin niin aktiivinen odotusaikana täällä, että ei kehtaa juuri enää "naamaansa" täällä näyttää. Paitsi nyt :D .

Jotain pätkiä olen lueskellut illon tällön sieltä täältä. Kaikilla taitaa mennä ihan ok vauvansa kanssa. Kiva. Meillä menee "Pullan" (en taida nimeä paljastaa) kanssa tosi hyvin. Helpoin tapaus mun lapsista. On sellanen kärsivällinen ja rauhallinen tapaus. Leikkisä ja nauravainen. Itke tai inahda ei, jos ei ole hätä. Ja tämä "hätäkin" tulee aika harvoin. Nälkäänsä ei itke ja masuvaivat jäi siinä kuukauden iässä vyöhyketerapian avulla. Pierupylly se on ja kakkaa harvakseltaa, n. viikon välein. Niin ne vikat päivät ennen sitä seremoniaa voi olla hiukan hankalia ja kipristäähän se sitten. Täysimetyksellä on ja maito riittää hyvin.Mä niin nautin imetyksestä..haaveilen ihan pitkästä imetysajasta, jonnekin vuoden ikään asti. Katsotaan kuin käy. Kesän pidän helppona ja mennää pelkällä rinnalla ja elokuussa vasta kiinteätym pöperöt. Tietty jos nyt maito sattus loppuu, ni sit sen mukaan.

Pahastutteko te, jos mä käyn täällä joskus kommentoimassa tai kertoileen kuulumisia? Kun en lupaa mitään aktiivisuutta osaltani. Toi kerhopuolikin aivan täysin paitsiossa. On vaan päivät aika täysiä.

Oikeen mukavia hetkiä teille ja pienokaisillenne =) .

Ai niin, meillä nauretaan kanssa ääneen..ylisulosta!!! :heart:

:heart: nelli
 
Mie oon ihan rikki |O , siis niin väsy, viikonlopun oon ollu kurssilla ja joutunu siis herään aamusin jo ihan liian aikasemmin, seittämältä..ja mies joutu käyä päivystyksessä kun eilisestä lähtien on ollu rytmihäiriöitä :| , huomenna lisätesteihin :/

Meille tulikin viikoksi vieraita, pikku-sisko kuukauden ikäisen vauvansa kera :heart: , ja hitsit kun se on pieni ja kevyt, meidän neiti E tuntuu ihan jättiläiseltä |O .

Ääneen naurut on meilläkin vielä semmosia epämääräisiä kiljahduksia :heart:

äh, nyt pullo pyykille.

-n-

ps. Mikäs tilanne Jahvetilla on, joko on rauha maassa :wave:

*muoks*Kiva kuulla että kaekki hyvin nellillä :hug:

Ja Wodelle tervetuloa, taitaa olla meijän lapsosilla sama synttäripäivä :heart:
 
Kyllä Nellisun perään on aika moni täällä kysellyt ja ihmetellyt missä olet(allekirjoittanut mukaan lukien), joten uskallan sanoa :D ettei kukaan todellakaan pahastu jos sustakin välillä täällä kuullaan! =) Mulle kävi vähän päinvastoin, odotusaikana tuli kommentoitua harvakseltaan, mutta nyt oon koukuttunut lopullisesti :p :xmas: ja täällä tulee roikuttua kun muksut nukkuu...
 
NO täällä roikun nyt sitte, kun uskaltauduin tulemaan :ashamed: . Kiva jos on kyselty. Mä en kyllä juuri tiedä teidän eloista paljoa mitään, onks jollain ollu jotai erityista tmv. Paljon mietin teitä, koska oottoaikana kuitenkin koin monenkin kanssa olevani läheine..tai tää yhteisö on aika intiimi. Mä ooin aina ollu vauva tultua aika kiinni siinä. Nyt on vielä nää neidit keiden kanssa haluan myös touhuta, niin illat katsonki töllöä jne..vaikka meillä hiljenee mökki jo puol kasi, siis kaikki kersat unilla sillo..että aikaa ois surffailla. Tiiä sit, saanko tästä kipinän taas =) . Mutta kaikkien elo kiinnostaa ja kiva lueskella edes silloin tällöin. Tosin en ole ajan hermoilla. Että itsekyyttä ei ole, jos en jotain tärkeää tajua kommentoida.

Ootteko te nimiä paljastanu? Onks jotai listaa niistä tmv? Vois rohjeta itsekin ehkä..

:heart: nelli
 
Nelli mukava kuulla kuulumisiasi. :)

Imetyksestä Meillä menee imetys niin hyvin, että mulle ei ole tullut edes mieleen antaa mitään tissimaidon lisäksi. Elokuussa olen ajatellut jotain soseita aloittaa.
Unista Tyttö nukahtaa yöunille jotain 21-22 välillä ja herää syömään vasta n. klo 7.00 ja nukkuu vielä sen jälkeen 9-10 tänään heräsi vasta 10.30. Mulle sopii tämä rytmi, joudun tosin heräämään lypsämään klo 6-7 välillä, kun maitoa tulee tulvimalla silloin, olisi tytön hankala syödä niin täysistä rinnoista.

Peukaloa meillä syödään edelleen, yritän tuttia ainakun muistan tarjota, mutta melko huonolla menestyksellä :( .

Varpaat löydetty Tyttö roikkuu varpaissa kiinni kokoajan, hellyttävän näköistä :heart:

Lätkän loppuratkaisua menen nyt katsomaan, taitaa olla jännät paikat :wave: :xmas:
 
Kiva kuulla Nellistä =) käy ihmeessä kertomassa kuulumisianne, mä välillä jo ajattelin että eihän teille ole mitään sattunut kun ei ole mitään kuulunut. :whistle:

Unista yleensä poika sammuu yöunille 20-21 välillä. Syö yleensä kerran noin 4 maissa ja sitten herää noin 8 maissa. Aamuherätys vaihtelee kyllä aika paljon, samoin päiväunet, kolmet päikkärit nukkuu ja niiden välillä valvoo yleensä 1,5-2 tuntia.

Helppo tapaus meilläkin tuo poika, Disflatyl vei masuvaivat ja muuten on rauhallinen luonne. Onneksi, tuon temperamenttisen koliikkiesikoisen jälkeen. :whistle: Ihan outoa tällainen vauva-aika, kun kaikki on koko ajan hyvin. :D

Imetyskin sujuu hyvin nyt, alku oli hankalaa mutta helpotti kun päästiin rintakumeista eroon. Täysimetyksellä ollaan menty noin ekan kuukauden jälkeen. Jos vaan homma toimii yhtä hyvin ja maitoa riittää niin kyllä mäkin jonnekin vuoden ikään voisin imetellä... tosin esikoisen perusteella osaan odottaa maidontulon laantuvan kovasti kun yösyömiset loppuu, joten katsotaan. :/ Soseita aloitellaan sitten kun poika alkaa niitä tilailla, nyt on menty pelkällä rinnalla eikä tarvetta lisäruualle tunnu vielä olevan.

Pusuapina meidän pojan saa välillä esikoisen kiljahdukset ja karjahdukset kauhun valtaan. Alkaa huuli väpättämään ja välillä pääsee kunnon hätäparku. Poikaparka, se on vaan totuttava, tuo tyttö ei tuosta ihan heti hiljene. :LOL:

Tulipa aika lailla omaa napaa, jos huomenna ehtisi kommentoimaankin kun mies on töissä eikä yritä änkeä koko ajan tähän koneelle. :kieh:
 
Kävin tuolla kerhon puolella, kun olin tuolta viesteistäni löytäny salasanat ym jotka olin jo saanu tammikuussa :whistle: . Mä taidan käydä sit vaikka siellä turisee,kun sille päälle satun :) . Pysympä jotenkin ehkä jollain minimaalisella tasolla perillä, miten teillä menee.

Nyt katon lätkän loppuun ja painun pojan viekkuun köllimään :heart: . Öitä ja kerhon puolella palataan :wave:

Nelli
 
jos pitkästä aikaa ehtis jotain kommentoimaan..aktiivisesti kyllä tausatilen mutta ei tahdo olla aikaa kirjoitella ku yritän antaa taaperolle laatuaikaa sillon ku pienempi nukkuu.osaa muuten ilmoitella olemassaolostaan liian suurin elein :kieh:
Tervetuloa mukaan uudet minunki puolesta!
Meilläki pikku m on pari kertaa nauranut ääneen ja useammin unissaan, ei vissiin osata hauskuuttaa tarpeeks nii nauraa sitte omille unilleen :LOL:

UnirytmistäMeillä mennään nukkuun 21-22 ja nukutaan yleensä aamuun klo 9 asti.tosin aamuyöstä saa pari kertaa tuttia korjailla.joinain yönä saattaa syödä aamuyöstä. sitte nukkuu pitkät päikkärir jos ulkona ollaan nii 10-14 ja vielä 2-3 pienet 15-30minsan tirsat syöttöjen välillä.nyt muutama ilta ollu väsy itkua/kätinää alkuillasta.Mutta unelmavauva, kaikin puolin tyytyväinen verrattuna vatsavaivaiseen isosiskoonsa :D Nii ja nukahtaa illalla omaan sänkyyn maitopullon jälkeen.
Kertokaapas jo 3kk:n neuvolassa käyneet tuliko rokotteesta oireita?Erehdyin menee tonne vauvojen terveys palstan rokotus osioon lukeen nii sielä oli kauheita kauhu tarinoita rokotteesta.Apua!vaikka ei meillä kyllä tuolla isommalla tullu ku vähä itkuisuutta aikoinaan..

Itsensä huolehtimisestaoli olu puhetta..olen ehkä vähä tällänen luonno lapsi etten muista aina etes peiliin katsoa ku ihmisten ilmoille lähen.aamulla laitan kyllä hiukset ja puuteria naamaan..vaatteet on lökövaatteita enkä muodista tiedä mitään :LOL: Kampaajalla käyn kun en enää karvoineni pärjää..
Miehetoolu myös puheen aiheena.kun apu lehdessä on se lasten suusta palsta nii eikös vois perustaa sellasen miesten suusta palstan :saint: tuo oli kyllä hyvä kommentti muistaaksen pikku-katin ukon suusta että "onpas kiva istua välillä valmiiseen pöytään:)ja joku sanoi että vauva vielä yöpuvussa kun palasit kotiin..miehet ei vaan nää noita juttuja.siis ei ymmärrä miksi silmät ja pylly pitäis pestä ku eihän ne likaset oo?miks vaihtaa vaatetta jos se on puhdas? :LOL: ne on just tollasia ei voi mitään.höpöttää kyllä saa ja neuvoja antaa mutta ne menee ainaki meillä toisesta korvasta ulos..
OMISTA MENOISTA meillä ei ole tullu riitaa..käyn lenkillä, salilla, asioilla sillon ku tuntuu siltä ja mies käy 4kertaa viikossa salilla.muuten viihdytään perheen kesken.alkoholia ei meidän perheessä nautita ku ehkä 2-4kertaa vuodessa nykyään nii ei viihteelle lähdöstäkää tuu riitaa.
mutta..nyt nukkuu tulipa tekstiä!HALAUS kaikille ihanille helmille.oon kyllä täysin koukussa tähän palstaan:)

minni80 ja pikku m viikon päästä 3kk
 
Pusuapina Arttu kans säikähtää aivastuksia ja yskähdyksiä. Nyt on jo tottunu serkkunsa (1v3kk) kiljahduksiin eikä pane pahakseen vaikka joutus vähän muksinnankin kohteeksi :D
Uusi alahuulen väpätyksen aihe on, jos ei huomata, kun Arttu ottaa kontaktia. Esim. jos on miun sylissä ja mie katon telkkaria niin loukkaantuu kauheesti, jos mie en huomaa, kun se yrittää hymyillä miulle. Rassukka... :heart:

nelli Kiva kuulla siusta =) :flower: Käy ihmeessä laittamassa kuulumisiasi, vaikka ihan harvakseltaankin :)

minni Artulle tuli yhdistelmärokotteesta punotusta ja kuumotusta pistokohtaan ja oli uninen rokotteen jälkeen. Päivässä menivät oireet pois, joten ei hätää :)

Kristelle Meillä nukahdetaan syliin ja siirretään sitten omaan sänkyyn. Iltatoimet (velli, ilmakylpy, yöpuku) alotetaan 19.30 ja Arttu nukahtaa 20.30-21 aikaan. Ennen 24 saattaa vielä tankata maitoa pari kertaa.
Välillä illat on yhtä taistelua :kieh: Nukkumaan ei rupeais millään, vaunuissa laudanpätkän yli ollaan hytkyytetty välillä vielä puoliltaöin ja poika vaan karjuu pahka punasena |O Tai vastaavasti jokeltelee itekseen sängyssään, kun myö yritetään nukkua :D

Kauheeta, miun pikkunen on parin viikon päästä 5kk!! :eek: Mihin se aika on menny? :snotty:
 
Kyllä tää nykyinen kerho oli voimassa jo tammikuussa. Pääsin 30.1. sinne katteleen ja oli mielenkiintosia aiheita mutta en kerinnyt juuri sillä hetkellä lukemaan, ajattelin että viikonloppuna sitte. Pe 1.2. jouduin yllättäen sairaalaan pötköttämään enkä kymmeneen päivään päässyt nettiin piru vie, sitä en voi unohtaa :kieh:

Rokotteen jälkeen poika ei ollut kiukkunen, mutta nukkui tosi paljon, kaks seuraavaa päivää ei juurikaan hereillä ollut... Ruoka kyllä maistui hyvin... että helpolla päästiin.

Täällä kuulemma järjestettäis vauvauintia jos olis ohjaajia, näin sanottiin uimahallilla kun mies kävi kysymässä. Sellasta on etitty, mutta ei ole löytynyt..Näin meillä...
 

Yhteistyössä