***HELMET 2008*** Toukokuu

Hitto kun mie en osaa päättää....tilaisko parturiin ajan vai alkaisko taas kasvattaa :/ Hiuksia kyllä lähtee aivan kaameesti :eek:
Mlla siis on ihan lyhyet "poikahiukset" melkeen, mutta nyt just niin ärsyn pituset, ettei saa millään asettumaan...kai ne vois leikkaa, ei mun hermo kestä kasvattaa :headwall: :whistle: :LOL:
Jos huomanna varais ajan (piti jo 2vko sitte :headwall: )...
 
hei tosiaan..toi hiusten lähtö! Hyvä kun mainitsit jahvetti. Onko se jotenkin normaalia? Siis että kuuluko se synnytyksen jälkeisiin iloihin vai mitä ihmettä..minullakin lähtee tosi paljon hiuksia!! :kieh: Ihan pyllystä koko homma. Minulla on kampaaja perjantaina..eikä yhtään liian aikaisin! :whistle:
 
äippäHki kuulemma joo normaalia hormonitoiminnan oikuttelua...kiva kiva |O |O Mulla tosin ei KOSKAAN aiemmin oo lähtenyt, vasta nyt neljännen kanssa |O Onkohan tää niinku tyttöjen jälkeen yleinen vaiva :LOL: :LOL:
Mut kyllä niiden pitäs takas kasvaa :whistle: TOIVOTTAVASTI, mulla nimittäin on muutenki niin ohut letti |O |O
 
no toivottavasti kasvaa..minulla nimittäin toinenkin vaiva... :LOL: silmäripset on minusta paljon lyhyemmät kuin ennen!!!! :kieh: Että näin..äitiys kaunistaa!!! :p Tai ehkä mä vaan muistelen olleeni kauniimpi ja hehkeämpi kuin olen ikinä ollutkaan..aina ollu lyhyet silmäripset! :LOL: :LOL:
 
Hiuksia lähtee täälläkin.Välilä katson, että niitä löytyy vauvelin kädestäkin,saa niitä repiä nyrkistä pois.Kampaajalla käynti on ihanaa!Mitä useammin sen parempi!Viimeksi otin vaaleita
raitoja kuukausi sitten tummaan kuontalooni, mutta nyt näyttää taas, että tukkamallini olisi
revennyt liitoksistaan..Siihen vaan menee aina se parisen tuntia.No, se on sitä omaa aikaa sitten =) .Vaikkakin sitä näin yhden lapsen äitinä ei ole vielä täystyöllistetty :whistle:
 
Neuvolakeikka taas heitetty ja hienosti tyty kasvaa edelleen eli

paino 6230g
pituus 64cm
py 42cm.

Pitkä hoikkeliini edelleen, tasaisesti kasvaa omilla käyrillään. V:lle on kesäksi hommattu iso pino 68-senttisiä kesämekkoja yms., tätä tahtia jos senttejä tulee niin menee kesävaatteer uusiksi puolivälissä kesää...Neiti heitti sit neuvolassa omaan tapaansa kunnon pulauttelut useampaan kertaa ja oli sit siinä vaatteet märkinä jo toisen kerran aamun aikana-otti sit terkkakin kantaa tohon pulautteluun kun sen näki ja totesi että seuraillaan ja jos ei ala rauhoittua niin lääkärille tutkittavaksi jos on kuitenin refluksia. Oon kyl joka kerta siitä sanonut, mut piti kai itse nähdä ettei tosiaan ole mitään pikkupulauttelua. :kieh: Kyseli et onko just syöny kun noin paineella tulee, juu ei, edellisestä syönnistä oli 1½ tuntia... :whistle:

Rokotteen
sivuvaikutuksista en osaa vielä sanoa kun tyty sai sen tosiaan vasta muutama tunti sit-esikoiselle ei tullut tästä mitään, ainoa mistä tuli vähän lämpöä oli just toi sama 1,5-vuotiaana saatu(ei pysty muistamaan mikä se oli =) ) mikä cruellan pojallakin.

Ihmisten sanomisista mua ärsyttää ehkä eniten kun aina kysytään onko se kiltti? Siis ihan kun pieni vauva osais olla tuhma... :eek: :whistle:

Tyty ei kauheasti säiky ääniä, isoveli on pitänyt huolen siitä että on aika hyvin siedättynyt jos jonkinlaiselle mölylle. Ainoastaan jos on just nukahtamassa ja silloin kolahtaa saattaa parahtaa itkuun. Muutama lelu kyllä sen sijaan on, jotka saa aina takuuvarmasti huulen väpättämään.

Kiin teidän Arttuhan on jo suorastaan aikamies :D itse ihmettelee minne nämä kolme kuukautta V:n kanssa on hävinneet, niin teillä tulee kohta jo puolivuotta mittariin...
 
se muuten oikeesti on! siis dementiakin :LOL: mä olen paljon huonomuistisempi ja hajamielisempi kuin ikinä. mies on välillä ihan ihmessään mun puuhista ja puheista!!! onneks en ole töissä, vaan kökin tyhmyyspäissäni täällä kotona! :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja äippäHki:
se muuten oikeesti on! siis dementiakin :LOL: mä olen paljon huonomuistisempi ja hajamielisempi kuin ikinä. mies on välillä ihan ihmessään mun puuhista ja puheista!!! onneks en ole töissä, vaan kökin tyhmyyspäissäni täällä kotona! :LOL:
Meillä tuo dementia on iskeny mieheen :whistle: Se on tekemässä jotaan ja ihan yhtäkkiä unohtaa, että mitä ihmettäse onkaan tekemässä |O |O |O
Se vissiin sekos tosta tytöstä :p :LOL: :LOL:

Hyvä esimerkki eilen...se tyhjäsi astianpesukonetta ja kesken kaiken näki kauppakassin jota ei ollu purettu, alko sitä sitte purkamaan ja kun kassi oli tyhjä, ni ihmetteli, et miks apk:n luukku on auki, et eikai se jääny häneltä kesken |O |O |O Juu ei...kattelin vaan vähä himmeenä, mut en sanonu mitää :xmas:
 
hilunen totta tosiaan toi kiltteysjuttu on ihan hullua! muutenkin on älytöntä puhua siitä, onko lapsi kiltti vai ei kiltti..saati sit pienestä vauvasta, joka itkee ja vaatii huomiota vaistojensa varassa jos itkee. toinen sana mitä mä vihaan on reipas et onpas se niin reipas tyttö/poika! yök! :kieh:
 
mun vakipuuhaa on nykyään se, että mä muka puhun asiat ääneen mitä on mielessä ja sit kilahdan miehelle kun se ei muista mitä olen sanonut! :LOL: Nyt mä jo uskon, että siinä tosiaan käy niin, että en ole koskaan edes niitä juttujani ääneen sanonut. :whistle:
 
Musta on inhottavaa, kun monet puhuu tolle mein keskimmäiselle pojalle, et ootpas sie tuhma jne...kun se ei oo tahallaan tuhma :ashamed:
Se vaan on sellanen...ja siitä ollaan tutkimuksiin menossa, mutkun se ei ihmisille mee päähän, ettei se tahallaan saa niitä kilahduskohtauksia vaan ne rassaa sitä itteeki :ashamed:
 
Hiuksia lähtee juu täälläkin ja normaalia on ja alkaa usein just tässä 3 kk korvilla. Ja Jahvetti ainakaan mulla ei liity tyttöön, pojan jälkeen oli vielä hurjempaa karvanlähtöä kuin nyt! :p

äippähki meillä tuo esikoinen asui asumistaan tissillä just tässä kohtaa, tuntui että elämä oli vaan maitobaarina oloa. Pari viikkoa muistaakseni kesti ja sit tuli taas kunnon syöttövälit, mut välillä nyppi ja rankasti istua sohvannurkassa tunnista toiseen lutsutettavana. Odotin oikein koska neidin kanssa alkaa sama homma ja vähän kauhullakin mietin mitä siitä tulee vilkkaan esikon kanssa jos itse on koko ajan kiinni toisessa-no, tähän mennessä ei ole vastaavaa näkynyt ja muutenkin tuntuu että tämä kakkonen saa eväänsä vähemmällä työllä. Vaikuttaneeko sitten tosiaan kun on jo yksi imetys takana, tiedä häntä.

Ja synnytyksestä mulla kummitteli esikoisen jälkeen synnytys mielessä päivittäin kuukausitolkulla, oli sen verran traumaattinen kokemus vaikka synnytys olikin nopea ja kaikki meni hyvin. Varmaan joku puolivuotta asia pyöri mielessä ja tuli uniinkin, kunnes jäi taka-alalle. Tietty nyt raskausaikana tuli mietittyä taas että onko se yhtä hirveää nytkin... :| :/ No, tällä kertaa synnytys olikin ihan toista maata, vaikka kipeää se teki tälläkin kertaa :p , niin ei jäänyt kyllä yhtään kaihertamaan ja tuntuu että tämä jälkimmäinen kokemus jollain tapaa "kumosi" ekan vähemmän kivan synnytyksen. Neuvolassa kysyivät tytyn raskausaikana edellisestä synnytyksestä ja että haluanko pelkopolille juttelemaan, mut en sitten kokenut sitä enää siinä kohtaa tarpeelliseksi.
 
nopsaan kävi jahvetin kampaajan varaus. :whistle: ja olen mä kyllä hiukan kateellinen, teille kaikille joilla isovanhemmat lähellä! :/

Hilunen kiva kuulla, että muitakin maitobaareina illat ja yöt istuneita löytyy! :D Välillä on nimittäin meinannut usko loppua kesken! :eek: Ja tosiaan..pelkopolit siis mitä ilmeisimmin tarjoo palveluita myös jo synnyttäneille. Pitää huomenna ottaa puheeksi neuvolassa...
 
Mulla on päinvastanen kuva synnytyksistä...eli oon melkeempä kateelline niille, jotka sen saa viel kokee...minä en :ashamed: Kai mie jonku sortin masokisti oon :whistle:
:whistle: Tää viimenen viel mitä ei ees käynnistetty (3 ekaa käynnistettii), ni oli niin superihmana, et ihan itkettää, etten enää koe sellasta :ashamed:
Mut toki ymmärrän, et monella on mm alhasempi kipukynnys, ku mulla :/ Ja jokainen synnytys on erilainen...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja äippäHki:
nopsaan kävi jahvetin kampaajan varaus. :whistle: ja olen mä kyllä hiukan kateellinen, teille kaikille joilla isovanhemmat lähellä! :/
Meilläon toiset alle kilsan päässä ja toiset n. 3 kilsan :p :D En valita :kieh:

Meilläkin mun vanhemmat asuu melkein nurkalla, matkaa joku 500m ja anoppikin löytyy parin kilsan päästä. Että ei valiteta täälläkään! :D

Jahve mullakin sama fiilis että eikö enää yhtään synnytystä... :/ tytyn synnytys oli niin helppo, että vielä voisi sen puolest kerran koittaa ;) pojan jälkeen tunne oli kyllä ihan päinvastainen.
 
Jahvetti olisi ollut ihanaa saada kokea alatiesynnytys ja vieläpä hyvin mennyt sellainen. Jään varmasti aina kaipaamaan sitä jos tämä jää viimeiseksi vauvaksi. :snotty: Ja vaikka meille tulisikin toinen lapsi, niin joudun varmaan synnyttää hänetkin sektiolla, eli tuskin alatiesynnytystä koskaan siis koen. Mutta, tosiaan..kyse ei varmaankaan ole kipukynnyksestä tms. vaan niin moni juttu voi mennä pahasti pieleen synnytyksessä, että siinä ei enää kipukynnyksellä ole mitään tekemistä. :(
 
kaikille kotikokeille..joiden joukkoon itse vain satunnaisesti lukeudun, niin hyvä nettivinkki...www.hellapoliisi.fi. mahtavia juttuja ja helppoja reseptejä. tunnen kyseisen blogin pitäjän ja ne herkut maistuu!! :p

*muoks* katselen just broileri-pasta -salaatin ohjetta..se on niin hyvää...josko teksin illaksi
 
eilen unohtui tosiaan onnitella tuttemuita plussasta, kun niin kiireessä lueskelin vanhat viestit.. eli suurensuuret onnittelut ja ihanaa raskausaikaa!!! :flower:

meillä on tämä päivä menny vatsakipuillessa ja eilenkin tuntui kovasti vatsaa vääntävän, kun asiaa tarkemmin mietin. edelliskerrasta onkin jo pitkä aika, joten heti meni omat syömiset mietintään. tuohon kipuiluun on myöskin liittyneet tissiraivarit, joista Tarppa ja Pessi olikin puhuneet. neiti kyllä alkaa innokkaasti syömään ja silittelee mua ihanasti syödessään, mutta vähän ajan päästä maha lurisee oudosti ja sitä seuraa lohduton itku. raivari on ehkä väärä sana, mutta kyllä toi itkukin tuntuu kurjalta. ja tosiaan sen jälkeen ei enää syö, vaan pelkästään sylittelemällä oon onnistunut lohduttamaan pientä. en vaan mielestäni ole mitään erityisen outoa syönyt, joten vaikeaa sanoa mistä tämä nyt johtuu. ainut muutos on se, etten oo nyt parina aamuna pumpannu (laiskuuttani) ennen syöttöä, joten maito on suihkunnu varmaan aika vauhdilla ja oliskohan sen mukana sit menny paljon ilmaa vaavin massuun..? no, toivottavasti helpottais vähän. aamusta päästiin vielä ihan mukavasti liikkelle, kun otin neidin liinaan ja hän nukahti siihen välittömästi, mutta heti kotiinpalattua alkoi tämä vatsanvääntö :/. eli jäi sitten babyjumppakin väliin, kävittekö Pikku-Katti L:n kanssa siellä tänään? me oltiin viime viikolla ma:na ja pe:na, ja alkaa vähitellen olla askeleet tuttuja :)

nauramisesta oli ollut puhetta, meillä vaavi on kans jo varmaan kuukauden ajan hekotellut ja ihanalta se kyllä kuulostaa :D. helpoiten naurut saa aikaan, jos naureskelee itse ääneen, mutta toisinaan pieni nauraa myös leluilleen. kutitus ei tehoa ollenkaan, mutta on kai tullut siinä suhteessa isäänsä :).

3kk rokotteita ei olla vielä saatu, joten niihin oireisiin en osaa oikein kommentoida. rotasta saatiin silloin about kaikki sivuoireet, joten saapa nähdä miten sen kakkosrokotteen kanssa menee...

kiva kuulla, että Jepsun vauveli alkaa olla paranemaan päin! ja toivottavasti Marie82 toivut kans siitä sappikohtauksesta nopeasti!

nyt neiti kuulostaa kaipaavan syliä tai ruokaa, pitänee mennä katsomaan.

ihanaa päivää kaikille!
 
Jihuu, nyt kun olen antanut tuota korviketta tissimaidon ohella niin syöttöväli on jopa 3tuntia!!! :D Mutta noihin päikkäreihin ei ole vielä tapahtunut muutosta.

Wode tuosta bodyn pukemisesta, niin se pääaukko menee hyvin mutta kun on nuohihat mihin pitäisi kädet laittaa. :headwall: Välillä tosiaan menee sekin hienosti, mutta useemmin ei...
 
just just.. rotarixin sai melkein 3 h sitten ja johan alkoivat vatsaväänteet, siis pieruja vissiin huutaa taas. tooosiii kiva :'(. pitää vissiin vaan aatella että tuedetäänpähän selvä syy miksi huutaa mut en mä silti nyt jaksais.
ja kun mun piti lähteä illaksi koirien kaa treenaamaa mut tällä menolla ei tuu kyllä lähettyä. musta tuntuu NIIN pahalta antaa huutava lapsi isänsä hoitoon (riesaksi). musta tuntuu että tän 3kk aikana mies on saanu iloisen tytön ehkä pari kertaa.. muuten se vaan huutaa tai kitisee illat.

 

Yhteistyössä