***HELMET 2008*** Syysviikko 37

Hip, varastin sen Elisabeth Pantleyn Höyhensaari-kirjan, pitää käydä tänään hakemassa! =)

muoks: siis varasin (ja mikä ihme tässä sanassa on ku tähän muokkaukseenki kirjoitin ensin että varastin...) kirjan, en pöllinyt mistään! =) ;)
 
Niiskulle :hug: Toivotaan parasta.

Mä sain pojan jo päikkäreille, noustiin hiukan yli kuusi. Ehkäpä tänään tuo ottaa sitten vielä toisetkin päiksyt :whistle:

Nuo Liiniksen punaiset matkikset on kyllä hyvä valinta. Niillehän voi tulla käyttöä myöhemminkin ja punainen on mun mielestä sukupuoleton väri. Mulla on pojalle punaistakin vaatetta. Sopii hyvin, kun yhdistää muuten äijämäisiin kuteisiin :heart:

Meillä ei oo tälle päivälle mitään ohjelmaa :eek: Mitähän sitä kehittelis? Kirpparin meen tsekkaamaan kun mies tulee töistä. Ois tarkotus siis mennä omia kamoja myymään, mut en uskalla puhelimitse varata pöytää, kun en oo ko. kirppiksellä ikinä käynyt. Haluun tietää vähän paikkaa ensin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Hip, varastin sen Elisabeth Pantleyn Höyhensaari-kirjan, pitää käydä tänään hakemassa! =)
Varastit! Ai, ai! Tais olla kirjoitusvirhepaholainen :LOL:

Mäkin pohdin tuota kirjan lainaamista silloin about kuukausi sitten, mutta onneksi poika oppi itekseen nukkumaan paremmin. viime yönäkin kävin muutaman kerran pojan luona. Laitoin tutin suuhun, peiton paremmin ja pidin vaan hetken kättä pyllyllä, niin rauhoittuu heti takaisin unille :heart:

Tsemppiä teille unikouluun ja muillekin heräilijöille :hug: Mä en itse kannata mitään huudatusmenetelmiä, enkä usko, että huudattamiseen edes kykenisin. Pehmeämmät keinot miellyttää enemmän.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Hip, varastin sen Elisabeth Pantleyn Höyhensaari-kirjan, pitää käydä tänään hakemassa! =)
Varastit! Ai, ai! Tais olla kirjoitusvirhepaholainen :LOL:

Mäkin pohdin tuota kirjan lainaamista silloin about kuukausi sitten, mutta onneksi poika oppi itekseen nukkumaan paremmin. viime yönäkin kävin muutaman kerran pojan luona. Laitoin tutin suuhun, peiton paremmin ja pidin vaan hetken kättä pyllyllä, niin rauhoittuu heti takaisin unille :heart:
Hih, joo kyllä mä varasin, en suinkaan varastanu!! :D

Meillä meni viime yö samoin kuin teillä. Nyt siis lähinnä mielenkiinnosta tuota kirjaa luen, yöt on jo paremmalla mallilla. Vaikka enpä kiellä etteikö noistakin kahdesta heräyksestä ois kiva päästä eroon jo. Paljosti uskon kyllä että heräilee siksi että palelee, sen takia on tuo unipussi-projekti äitin kans viikonloppuna meillä.

 
Meillä tyttö on alkanut höpöttää ja mumisemaan unissaan tai puoliunissaan :eek:
Pahimmillaan voi olla sellaisessa "kumarran mekkaan"-asennossa mutta simmut kiinni. Yleensä aloittaa meuhkaamisen aamu-neljän aikaan ja sitä voi jatkua seiskaan astikin. Kyllähän mä herään siihen ja katon aina onko jokin hullusti sekä tulppaan.. Mutta koska meillä ei sen ihmeempiä uniongelmia ole, en ole tuohonkaan aatellut puuttua. Ehkä on vaan yhtä villi nukkuja kuin äitinsä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Paljosti uskon kyllä että heräilee siksi että palelee, sen takia on tuo unipussi-projekti äitin kans viikonloppuna meillä.
Meillä kans nyt unipussi taas pesussa, niin pitää peittoa korjailla, kun eihän se tuolla yömöyrijällä päällä pysy. Meillä on myös äitini kanssa paksumman unipussin teko edessä tässä kunhan keritään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Meillevauva:
Meillä tyttö on alkanut höpöttää ja mumisemaan unissaan tai puoliunissaan :eek:

Meillä kans puhuu unissaan :heart: Nyt oon kyllä jo oppinut, että milloin tarvii mennä ja milloin ei. Poika kun nukuu omassa huoneessaan, niin en jaksa turhaan ravata =) Suloisen kuuloista ja näköistä kyllä =) :heart:
 
Ootteko tallettaneet kuvia vauvoista kuinka moneen paikkaan?

Ite suunnittelen ison muistitikun ostamista, ehkä 4 tai 8kb. Just tuossa tallennin kuvia pleikkarille ja kuvat on koneellakin ja sitten tietty oon teetättänyt mutta mulla harmittais ihan hirveesti jos kuvat hukkuis johonni, esim. jos kone menis rikki.. :|

Ja meillä ei oo videokameraa mutta jotain pientä pätkää ollaan kameralla kuvattu niin mitenhän niitä vois sitten tallentaa ja kattoa..? Tietääkö kukaan.. Nyt ne on koneella ihan vaan ja pystyy kattoon vaan yhellä ohjelmalla..
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Nyt ulos aurinko paistaa =) . Ollaan tosiaan flunssassa koko poppoo, mut pihalle vaan vähä henkäilemään hapekasta ilmaa... :wave:
Me lähdetään kans piakkoin (lounaan jälkeen) käpöttelemään kohti kaupunkia. Mennään ikkunaostoksille, kun ei nyt paljon mitään vois ostella. Tuleehan tuossa mulle ainakin 7km lenkki ja poika saa raitista ilmaa =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saanukka:
Ootteko tallettaneet kuvia vauvoista kuinka moneen paikkaan?

Ite suunnittelen ison muistitikun ostamista, ehkä 4 tai 8kb. Just tuossa tallennin kuvia pleikkarille ja kuvat on koneellakin ja sitten tietty oon teetättänyt mutta mulla harmittais ihan hirveesti jos kuvat hukkuis johonni, esim. jos kone menis rikki.. :|

Ja meillä ei oo videokameraa mutta jotain pientä pätkää ollaan kameralla kuvattu niin mitenhän niitä vois sitten tallentaa ja kattoa..? Tietääkö kukaan.. Nyt ne on koneella ihan vaan ja pystyy kattoon vaan yhellä ohjelmalla..
Meillä on koneella ja osa kuvista ihan cd:llä tallennettuna. Tietty paperikuviksi on kans osa teetetty. Noita kameralla otettuja videopätkiä voi ainakin DVD:lle tallentaa ihan niin kun kuviakin. DVD:lle kun mahtuukin aika paljon. Mun ois tarkotus kans tehdä semmonen levy, jossa ois sit pojan eka vuosi, kuvat ja pienet kameralla otetut videopätkät =)
 
heipparallaa :wave:

tylsä ilma koko ajan :/ ei tee mieli ees ulos lähtee...
no ei sen puoleen,yks sun toinen tästä porukasta jonkinasteises räkätaudis :snotty:
esikolla ollu perjantaista asti kuumetta ja nyt alkanu yskimään,käytettiin jo lekuriski mut menee kuulema vaan itekseen ohi...

käytiin ostaa pojalle eilen se britaxin multitech vaikuttaa kyllä tosi hyvältä istuimelta,tosi jämäkästi on paikallaan =) ensin ajattelin et toi poju hukkuu siihen mut ei se hukkunutkaan,on ihan sopiva siihen =)

ruuanlaittoon nyt ja jos sit ehtis lukasee teidän kirjoituksia jossain vaiheessa :wave: =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja hulipumpsis:
tylsä ilma koko ajan :/ ei tee mieli ees ulos lähtee...
no ei sen puoleen,yks sun toinen tästä porukasta jonkinasteises räkätaudis :snotty:
Tuu tänne tääl paistaa aurinko ! :wave:

Tultiin juuri ulkoa ja täytynee ruuan jälkeen taas heittää pari kierrosta talon ympäri... *halvat huvit* :D
 
Meillä oli sitte aivan kamala yö :eek: :/ Klo 22 - 24 neiti nukku ihan hyvin omassa sängyssään veljen huoneessa, mutta sitte alko itku ja kitinä. Aluks oli pätkittäistä, rauhottu vähän tutilla, silittelyllä ja tissillä. Sitte alko yhtenäinen itku, joka ei rauhottunu, vaikka otin neidin meijän sänkyyn. Annoin Panadoia ja neiti nukahti hetkeks omaan sänkyyn, mutta sitte alko hysterrinen kiljunta, johon ei mikään auttanu. Tollasta ei oo ollu kuin ihan parin viikon vanhana. Otin sitte tytön ja mentiin yhdessä vierashuoneeseen nukkumaan talon toiseen päätyyn. Siellä loppu se kirkuminen, mutta itkuinen ja katkonainen oli loppuyökin.

Nyt nukuin itekin aamupäiväunet. Jospa keittäis vielä pannullisen kahvia.
 
:wave: "pitkästä" aikaa...

Pikaisesti ennenkuin poika herää, päivittelen teidän kuulumisia myöhemmin. =)

Tärkein ensin: Musta tuli sunnuntaina toista kertaa täti. =) Ihana pikkuneiti. :heart:

Poika yllätti ja alkoi ryömiä muutama päivä sitten, luulin jo että se jää kokonaan väliin. =) Nyt pitäisi vaan olla silmät selässäkin, kun tuo tyttö jättää kaikenlaista lattialle mikä ei paranisi pojan suuhun päästä... :eek: tämä oli kyllä helpompaa esikoisen kohdalla, kun kaikki sotku oli omilta jäljiltä. :/

Yöt on rauhoittuneet, poika heräilee muutamaan otteeseen ja pari kertaa syö, mutta tyttö on ja pysyy omassa sängyssä koko yön! B) Resepti yöunien paranemiseen olikin yllättävän yksinkertainen: digiboxi hajosi. :ashamed: :snotty: Sille oli tallennettu tytölle piirrettyjä, mitkä meni sen sileän tien, samoin kuin yövalvomiset. Eli näköjään aiheutti tuon yölevottomuuden... ennen pojan syntymää tyttö ei edes juuri telkkaa katsonut, ei ollut edes kiinnostunut, mutta pojan syntymän myötä olen piirretyillä "ostanut" itselleni imetys- yms. rauhaa. Joko sitten on katsonut telkkaa liikaa tai ohjelmat on olleet vääränlaisia... veikkaan että on ollut turhan "rauhattomia" ne piirretyt, liikaa virikkeitä. :/ Tästä lähin meillä katsellaan vain Ti-Ti-nallea yms. rauhallisia ja "harmittomia" ohjelmia... ja kun vaan imetys loppuu ja päivät alkaa muuten rullaamaan vähän helpommin noitten kahden kanssa, niin telkka napsahtaa kiinni ja mennään porukalla vaikka ulos. =) Mutta siihen saakka annan tytön sitä vielä katsella, toki rajoitetummin ja ohjelmia seuloen, ei oma jaksaminen riitä tällä hetkellä tytön kokoaikaiseen viihdyttämiseen. :ashamed:

Millähän ilveellä tuon pojan saisi hyväksymään korvikkeen? Onko niissä makueroja? Alkaa kohta epätoivo iskeä. Emman nokkiksen poika jossain määrin hyväksyy, ja pakastettua lypsymaitoa on parhaimmillaan sieltä hörppinyt noin 20 milliä, mutta korviketta ei huoli. :kieh: Mä pelkään että poika lopettaa yösyömisen, silloin loppuu maidontulo, ja mikä sitten eteen? :eek: Ja toisaalta kyllä toivoisinkin että yösyönnit loppuisi, olisi ihan kiva jo nukkua täysiä öitä itsekin. :/ Mutta maidontulon vuoksi on pakko jatkaa yösyöttöjä niin kauan kuin se korvike alkaa kelvata. :(

Onko kellään kokemusta Carenan matkarattaista? Ostin sellaiset kirpparilta, maksoi 25 ?, aika siistikuntoiset. Sadesuoja niihin kyllä pitäisi jostain keksiä. Himoitsin kyllä Brion matkiksia (oli tosi hienot) mutta kun oli hintaa satanen, liikaa mun lompakolle. :( Löytyi myös seisomalauta rattaisiin kympillä sekä tytölle Lassietecin ihan uusi talvihaalari 40 ?, laputkin vielä tallella. Sekä yhtä ja toista pienempää ostosta. =)

Tuli varmaan aika sekavasti kaikessa kiireessä, nyt täytyy välillä käydä lounasta laittelemaan...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Millähän ilveellä tuon pojan saisi hyväksymään korvikkeen? Onko niissä makueroja? Alkaa kohta epätoivo iskeä. Emman nokkiksen poika jossain määrin hyväksyy, ja pakastettua lypsymaitoa on parhaimmillaan sieltä hörppinyt noin 20 milliä, mutta korviketta ei huoli. :kieh:
Ei meilläkään korvike kelpaa... Nokkiksesta annan vesihörppyjä, mut maito purskahtaa suusta heti ulos...inhoväristysten kera |O . Myöskään tuttipullo ei oo kelvannu, joten en poikaa siihen sitten enää opetakkaan... Tietäis vaan tosiaan mitä tuolle alkaa juottamaan ku oma maito loppuu...vai onko se niin että ku ei muuta saa...alkaa korvikekin kelpaamaan.. :/
 
Kaffepaussi :D
Aloin setvaamaan poikien kaappeja, et löytys seuraavalla kerralla sopivaa vaatetta päälle :kieh: 5vee perhekerhoili tänään 8veen ulkoilutakilla B) Pikkasen joutu helmoista pitelee kiinni (ei oo kumpparia helmassa) ettei kompastele :LOL: :p
 
Hissukka, juoko poika siis pullosta kuitenkin, jos sieltä tarjoillaan sinun omaa maitoa? Vai onko ongelma sekä pullossa että juomassa? Kun mietin että jos pullo kuitenkin kelpaa, niin alkaisit pikkuhiljaa oman maitosi sekaan laittaa korviketta ja sillai huijaisit pojan kelpuuttamaan korvikkeen? Entä oletko kokeillut kaikki eri korvikkeet; tutteli, nan ja semper? Meillä esikolle ei tutteli kelvannut mutta nanni maistui kyllä. Entä hörpyttäen?

Oli ihana kuulla sinusta pitkästä aikaa! :heart: Hyviä kirpparilöytöjä olet tehnyt! =)
 
Muori symppis :hug: Tuttua toimintaa kyllä,muutamana yönä ollut vastaavanlaista enkä ole keksinyt mitään selitystä.

Hissukalle täti onnittelut ja ryömiminenkin oli aloitettu :flower:

Tänään jatkuu ah niin ihana juurihoito :kieh:

Poika sit päätti että yhden päivän ryömiminen riitti :/ :D
 
Tervehdys täältäkin!
Mulla on hirveä kiire ollut ja väsy, kun mies on olllu kipeenä. Oon siis töiden lisäks (noh, en mä ny kauheesti oo töissä ollut mut kuitenkin) hoitanut miehen ja pojan ja kodin. Pelkään koko ajan itekin että tulisin kipeeks. :/
Niiskulle :hug: Toivotaan parasta.

Mä olen hukannut meidän nlakortin! :eek: Mutta lääkärillä käytiin viime torstaina, ja siellä painoa oli jo 7.2kg, noin suurinpiirtein. Pituutta yhäkin se 65.6cm. Sanoivat että pituutta pitäis olla lisää, mutta mun mielestä toi on ihan hyvä noin. Kaikenlisäks ovat aina ennen valittaneet painosta, joten tuli sellanen fiilis että heidän on pakko JOSTAIN huomauttaa.

Meillä ryömitään ihan tajutonta vauhtia, ja kontataan myös. Konttaus "unohtuu" aina välillä tosin vielä.. Kiipeillään myös, esim ihmisten päältä ja matkalaukun päälle etc. Seistään hienosti nojaa/tukea vasten ja yritetään kovasti vetäytyä seisomaan, jos vain on joku tuki hyvällä paikalla. Mies myös kävelyttää Vallea kovasti, ja kovasti siitä tykkäävät, kummatkin.

Mites ieva, vieläkö sunnuntaina oot Tavastialle menossa? Olin itte unohtanut jo koko homman, kunnes kaveri kyseli minua sinne. Eli me ollaan ainakin menossa, jos nyt ollaan vaan terveitä sillon.
 
:wave:

Lueskelematta edellisiä tekstejä laitan muutaman rivin tässä. Palailen parin päivän tekstien pariin paremmalla ajalla.

Meillä on ollu mummu kylässä pari päivää ja ollaa oltu menossa tässä koko ajan.

Tänään 7 kk päivän kunniaksi käytiin hakemassa uudet mitat neuvolassa.

Paino 8910 g
Pituus 73,5
Pipoa en ees muista. Painoa siis tullu vaan parisataa grammaa ja pituutta taas sitten vähä enemmän. Ei päästy sitte vieläkään yli 9 kilon :/ Äitikin kävi samalla neuvolassa ja sydänäänet kuultiin pojan kanssa :heart:

Meillä yöt edelleen rikkonaisia mutta alettiin miettimään että näinköhän poika vierastaa tota uutta huonetta. On meinaa eri seinät, sänky eri paikassa ja sängyn pohjaakin laskettiinja pehmusteet vaihdettiin eli muutosta kerrakseen. Tuli vaan mieleen koska syliin ja viereen poika nukahtaa heti ja nukkuukin vieressä koko yön sitte heräilemättä. Pitää kokeilla laittaa jotain tuttua tuonne sänkyyn niin jos ne yöt helpottuis.

Nyt taas käsky käy joten jäi vähä omanapaiseksi ja pikaiseksi :wave:
 

Yhteistyössä