***HELMET 2008*** Syysviikko 37

Alkuperäinen kirjoittaja Niisku-Rouva:
Iltoja.

Soittelin tänään neuvolaan sain neuvolankin jo ens ke 17.9 koska mulla on tosi huono olla. Vasenkylki nivusista lähtien särkee ja päästä heittää. Joten kohdunulkoinen raskausepäily siis täällä. Katsotaan nyt miten menee loppuviikko. :ashamed:
:hug: :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Löysin muuten netistä rahka-omppupiirakkaohjeen ( mikä sanahirvitys) en ollutkaan ikinä semmosesta kuullutkaan,vois olla ihan makoisaakin.
Se on hyvää :)

Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Oliskos kellään muuten mitään hyvää tortilla/burrito ohjetta.Olen aina laittanut vaan jauhelihaa,wokkivihanneksia ja pussista valmismaustetta..joten alkaa jo tökkiä tuo sama maku
Mä oon kasvissyöjä, mutta kokeile laittaa kanaa, salaattia, ananasta, ja tee siihen lisukkeeksi vielä vaikka sipuli-paprikapaistosta. Ja sit vielä asiaankuuluvat kastikkeet päälle, niin avot :p Me tehdään siis usein burritot ja tacot niin, että laitellaan mahdollisimman paljon kaikkee vihannesta (kurkkua, salaattia, tomsua, ananasta) ja sit kastikkeita. Ja lihat miehelle. Mulle joku papu-tofu-hässäkkä.

Voi ei, nyt tekee mieli burritoja :headwall:

Meillä otetaan unet päivällä 2-3 kertaa, 15-45min. kerrallaan. Tuntuu, että tyttö on ruvennut nukkumaan paremmin muutenkin päivisin, ihanaa =)

Mitähän vielä oli..En muista..

Ai niin, olipas taas hurja Todistettavasti syyllinen. Loppu oli kyllä ihana :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Niisku-Rouva:
Iltoja.

Soittelin tänään neuvolaan sain neuvolankin jo ens ke 17.9 koska mulla on tosi huono olla. Vasenkylki nivusista lähtien särkee ja päästä heittää. Joten kohdunulkoinen raskausepäily siis täällä. Katsotaan nyt miten menee loppuviikko. :ashamed:
Vo Niisku :hug: :hug: :hug: Täällä ollaan hengessä mukana :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Tänään pohdittiin ukon kanssa paljonko on paljon,kun annetaan pojalle puuroa.
Mä annan niin kauan kun suutaan aukoo halukkaasti, mut sitte ku menee ilme pohtivammaksi ja lopulta saattaa tulla pari puistatusta...sitte riittää. Siis niin paljo kuin haluaa...välillä pidän pieniä luovia taukoja, jotta puuro ehtii vatsaan asti ja katson joko vatta pullottaa... :D
Sama, paitsi hed./marjasoseissa pakko vähän rajoittaa...Annankin ennen niitä aina maidon. Mutta kun on sellainen herkkuperse niiden suhteen... Kerran syötin melkein 2 purkkia ja edelleen suu auki |O Mutta maitoa tai kasvissosetta ei tietty halunnu... :p

muoks siis ruokaa niin paljon kun uppoo....(kun ei tuota painoakaan ole päätä huimaavasti, niin ja vielä sitä öljyäkin sekaan :LOL: )
 
Meillä myös puuro on ykkösherkkua :) Teen sellaisen desin annoksen ja puoli purkkia hedelmäsosetta siihen vielä sekaan. Maitoa vielä päälle :)

*muoks* Nyt oon huomannnut, että täytyy vähän pienentää annoksia, jotta mahtuu maitoa vielä paremmin päälle..
 
Niiskulle :hug:

Meillä puuroa menee varmaan juuri tuollainen pilttipurkillinen kerralla. Nyt illalla meni sitten vielä melkein kokonainen banaani. Mutta se maidon määrä varmaan tulee ongelmaksi. Nythän sitä ei imetyksen takia tiedä, mutta tuskin 6 desiä tulee päivässä. Pojalle piti aloittaa kalsiumlisä, kun maitoa menee ehkä 0,5 dl/päivä. Ja ihan erikoistapauksia lukuunottamatta annetaan juomaksi vain maitoa. Eli hän ei vain yksinkertaisesti juo. Pitkään tein aamu- ja iltapuuron maitoon, niin se helpotti tilannetta, mutta nykyisin kalsiumia on tullut lähinnä jugurtista - jota ei sitäkään voi määräänsä enempää antaa. Joten jos veljeensä tulee, niin pieniä ongelmia on tiedossa.

Päiväunia meillä tyttö nukkuu 2-4 kertaa riippuen kestosta ja heräämisajasta. Yhteensä tulee varmaan sellainen 3-5 tuntia/päivä. Yöunet ovat n. 10 tuntia. Eli aika paljon nukkuu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Niisku-Rouva:
No päivä kerrallaan.

En masennu olen jo 2 km kestänyt kestän tämänkin kunhan ei hedelmällisyyteni laske tai mikään repeä. Se olisi kauheaa. :|

Nyt hyvää yötä. Toivottavasti huomenna olisi parempi olla. ;)

Kiitos :hug:
Hyvää yötä, huomenna on taas uusi päivä :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hippa:
Liinis, millainen hiusmalli sulle tuli? Lähtikö paljon ja ootko tyytyväinen?
Juu läks

:eek: ei sit tullu ihan polkkaa :( nyt mä näytän tooosi vanhalta ja tuntuu et rillit pomppaa päästä kolme numeroa liian suurina. Olihan tämä suht jees kun kampaaja laittoi,mut nyt on semmonen kynitty versio nuoltuna pitkin päätä :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Alkuperäinen kirjoittaja Hippa:
Liinis, millainen hiusmalli sulle tuli? Lähtikö paljon ja ootko tyytyväinen?
Juu läks

:eek: ei sit tullu ihan polkkaa :( nyt mä näytän tooosi vanhalta ja tuntuu et rillit pomppaa päästä kolme numeroa liian suurina. Olihan tämä suht jees kun kampaaja laittoi,mut nyt on semmonen kynitty versio nuoltuna pitkin päätä :headwall:
Et sä miltään vanhalta näytä kuitenkaan, se sopii sulle varmasti :hug: Itse on vaan niin tarkka ja tottunut siihen entiseen ulkonäköönsä :) Tuliko sulle siis lyhyempi kuin polkka?
 
Hippa niskassa on viel tukkaa mut ohuemmin kuin polkassa.Tätä mallia on kuulemma helppo pitää( niin aina ;) )ja kasvattaa takas

Pärrkkkeleee,meikäläinen just löysi tilaamani matkikset 100 e halvemmalla ja mielestänu tutkin kaiken mahdollisen :headwall: :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Niisku-Rouva:
Iltoja.

Soittelin tänään neuvolaan sain neuvolankin jo ens ke 17.9 koska mulla on tosi huono olla. Vasenkylki nivusista lähtien särkee ja päästä heittää. Joten kohdunulkoinen raskausepäily siis täällä. Katsotaan nyt miten menee loppuviikko. :ashamed:
Voi ei :hug: , peukut pystyssä täällä että kaikki ois ok :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Hippa niskassa on viel tukkaa mut ohuemmin kuin polkassa.Tätä mallia on kuulemma helppo pitää( niin aina ;) )ja kasvattaa takas
Oukei, kiva nähdä livenä ensi viikolla :)

Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Pärrkkkeleee,meikäläinen just löysi tilaamani matkikset 100 e halvemmalla ja mielestänu tutkin kaiken mahdollisen :headwall: :headwall:
Voi peese :/ Mikskähän muuten aina käy noin..Miksei koskaan löydä ekaksi sitä kaikista halvinta vaihtoehtoa :headwall:
 
Meillä kans syödään tortillat salaatipedillä, eli pistetään kaikki kuppiin erikseen ja siitä sit voi mielensä mukaan täytellä, meillä aika usein salaatti, kurkku, paprika, tomaatti, ananas, juustoraaste, jauheliha, kana, ja sit jotain niit kastikkeita tms... ja hyvää on :p :wave:
 
Helloja mammat! :wave:

Niiskulle isoisoiso :hug: ja toivottavasti olis kaikki ok pienellä masukilla! :hug:

Liiniksen tukka on mun mielestä ihan mukavan näköinen! Ja rillit on hyvät kans. ;) Oon aina puoliks toivonut rillejä, kun olisivat niin hienot. :xmas: En siis tietenkään oikeasti haluaisi mitään näköjuttuja, mutta kakkulat olisivat hienot. B) Ja sä et nyt Liinis saa surffailla noilla nettisivuilla enää. :kieh: Kohta löydät pian jotkut vielä hienommat ja sit kaduttaa. :LOL:

Tortillat (ostetaan niitä täysjyvätortillalettuja) tehdään meillä siten, että tehdään aina yksi lämmin täyte (silloin kun olin vege tehtiin kaksi :p ), joka on joko paistettua jauhelihaa taikka maustamattomia broiskunsuikaleita. Maustellaan nuo sitten pippurilla, suolalla ja chilillä. Lisäksi raastetaan juustoa, pilkotaan paljon erilaisia kasviksia (kurkku, tomaatti, sipuli, jenkkisalaatti) ja lisäksi on vaihtelevasti hillosipuleita, oliiveja, auraa, maissia, ananasta, valkosipulia, suolakurkkua ja aina jalapenoja. Tehdään aina yksi kermaviilikastike ja yleensä ostetaan yksi valmis soosi, guacamole tai salsa. Ja noista sitten moelmmat kokoavat mieleisensä. Eli molemmat laittaa kaikkea, mitä on. :LOL: :p :kieh: Pitäisköhän viikonloppuna tehdä? :p :
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Meillä kans syödään tortillat salaatipedillä, eli pistetään kaikki kuppiin erikseen ja siitä sit voi mielensä mukaan täytellä, meillä aika usein salaatti, kurkku, paprika, tomaatti, ananas, juustoraaste, jauheliha, kana, ja sit jotain niit kastikkeita tms... ja hyvää on :p :wave:
heh... Just laitoin ihan samaa. :xmas: B)
 

Yhteistyössä