***HELMET 2008*** Kesäviikko 34

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja VanamoBr
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huomenta!

Hengissä ollaan stressaavan viikonlopun jäljiltä :kieh: Appivanhemmat oli siis kylässä, eikä anopille mee edlleenkään jakeluun, että minä olen lapseni äitinä se, joka sanoo, milloin syödään, nukutaan jne. Anoppi ei esimerkiksi antanut mulle poikaa syömään, vaikka ruokakin oli jo valmiina pöydässä ja mä yritin ruokalappu kädessä pyytää, että nyt ois pojan aika tulla syömään :o Se siitä, koitan olla ajattelematta enempää. Täällä on taas tuttu kaaos heidän vierailunsa jäljiltä, joten siivoamista piisaa koko päiväksi. oon jo aloitellutkin, mutta jatkan kunhan jaksan. Sain pojan juuri päikkäreille.

Mun ylioppilaskuvasta oli valokuva aikoinaan teettänyt jumalattoman ison suurennoksen ikkunaan ilman mun lupaa ja mä pakotin meidän äidin käymään pyytämässä ottamaan sen pois sieltä. Äiti ostikin sen sitten itselleen, sai silloin aika halvalla sen. Hääkuvasta valokuvaaja (eri studio) kysyi suostumuksen kuvan laitosta nettisivuilleen ja saatiin "palkkioksi" ilmainen suurennos yhdestä kuvasta =)

Meillä on tänään 6kk-neuvola, mittoja tuun ilmoittelemaan sitten iltapäivällä.

Oli ihan järkyttävä ukkonen muuten koko yön. En saanut nukutuksi sen takia juuri yhtään. Vettä tuli ihan perkuleesti, kauhea jyrinä ja salamat vaan välkky monta tuntia :o Onneksi poikaa ei ukkonen hetkauttanut, vaan nukkui kiltisti jo kuudennen yön putkeen heräämättä =)

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
nukkui kiltisti jo kuudennen yön putkeen heräämättä =)

Hienoa! :) :flower:

Taisi poika päättää, että kun puolivuotta täyttyy ollaan jo niin isoa poikaa, ettei viitsitä yöllä enää herätä tissittelemään :D :heart: Toivotaan, että teilläkin yöt rauhottuisi, samoin Meillevauvalle myös :hug: huonon yön jäljiltä.

Taisi poika päättää, että kun puolivuotta täyttyy ollaan jo niin isoa poikaa, ettei viitsitä yöllä enää herätä

Sekö se on... *odottaa sunnuntaita kuin kuuta nousevaa* :D

Taisi poika päättää, että kun puolivuotta täyttyy ollaan jo niin isoa poikaa, ettei viitsitä yöllä enää herätä

Sekö se on... *odottaa sunnuntaita kuin kuuta nousevaa* :D

Meillä aloitettiin siis muutama pv etukäteen...nyt poika 6kk2pv :whistle: Jos siis vielä pari huonoa yötä vaan ois teilläkin jäljellä =)

Huomenta!

Hengissä ollaan stressaavan viikonlopun jäljiltä :kieh: Appivanhemmat oli siis kylässä, eikä anopille mee edlleenkään jakeluun, että minä olen lapseni äitinä se, joka sanoo, milloin syödään, nukutaan jne. Anoppi ei esimerkiksi antanut mulle poikaa syömään, vaikka ruokakin oli jo valmiina pöydässä ja mä yritin ruokalappu kädessä pyytää, että nyt ois pojan aika tulla syömään :o Se siitä, koitan olla ajattelematta enempää. Täällä on taas tuttu kaaos heidän vierailunsa jäljiltä, joten siivoamista piisaa koko päiväksi. oon jo aloitellutkin, mutta jatkan kunhan jaksan. Sain pojan juuri päikkäreille.

kuullostaa vähä samanlaiselta ku meillä :hug: tiedän et on rankkaa..

Alkuperäinen kirjoittaja Hippa:
Ja kaksplussakin tuli tilattua :saint:

Täällä kans! Kiitokset vinkistä mammat! :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja emmie:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Nonni, nyt se loppu se saateri, joten lähen isännän perässä pehkuihin. Tiiä vaikka kutittaisin sitä himppasen.. pitäkää mammat peukkuja että käy flaksi!! :laugh:

oi vitsi, ippu vetässy yhden sidukan ja heti eikun kinuumaan vaan :D :laugh: :laugh:
No mieti, sitä ku on ensin vuoden täysin juomatta, ni yksi siideri tekee ihmeitä... :laugh: Ja se flaksi muuten kävi!! Ei tarvinnu ees kinua!
h030.gif

Kristelle, kyllä se sitte kuulostaaki kivalta tuo sinun anoppisi! :o Mulla ei hermo kestäis, saattais muutama valikoitu sana livahtaa... :kieh:

Mulla oikeasti räjähtää pää, niin varmuudella että itku tulee :'( :'( :'(

Poika ok, mutta v...u meidän koiralla on toista päivää ripuli ja se s...tana ei pyydä ulos!!!meillä on pyykkikone pyörinyt koko ajan! MÄ EN JAKSA! Vien sen kohta piikille!! Vaikka eihän se pahaa tarkoita, mutta silti. Ihanko ei olis muuta tekemistä :( :( Mulla on muutenkin ollut hermot kireällä, kun toisella meidän koirista on juoksu ja ne on toistensa kimpussa koko ajan. Siis tää toinen on selässä koko ajan ja jyrsii toiselta karvat ja sitten oksentelee niitä! Vietiin se toinen tänään hoitoon, onneksi.

Anteeksi valitus :(

Alkuperäinen kirjoittaja Hippa:
Ja kaksplussakin tuli tilattua :saint:

Täällä kans! Kiitokset vinkistä mammat! :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja emmie:
Nonni, nyt se loppu se saateri, joten lähen isännän perässä pehkuihin. Tiiä vaikka kutittaisin sitä himppasen.. pitäkää mammat peukkuja että käy flaksi!! :laugh:

oi vitsi, ippu vetässy yhden sidukan ja heti eikun kinuumaan vaan :D :laugh: :laugh:
No mieti, sitä ku on ensin vuoden täysin juomatta, ni yksi siideri tekee ihmeitä... :laugh: Ja se flaksi muuten kävi!! Ei tarvinnu ees kinua!
h030.gif

Kristelle, kyllä se sitte kuulostaaki kivalta tuo sinun anoppisi! :o Mulla ei hermo kestäis, saattais muutama valikoitu sana livahtaa... :kieh:

Hihii, on se kiva kun halut löytyy ja flaksi käy :laugh:

Ja tuosta anopista vielä :kieh: On se muuten mukava, joten koitan pitää mölyt mahassani, mutta vaikeaksi tuo sen tekee, kun ei voi antaa mun hoitaa itse omaa lastani niin kuin parhaaksi näen :/

Alkuperäinen kirjoittaja Saanukka:
Mites te muuten pakastetatte soseita pilttipurkeissa? Eikö ne räjähä tai tms..?

Huomenta!

Viime viikolla pakastin ekat. Eivät näyttäneet räjähtävän tms. Aika kylmäks vaan menivät, jos laittoi sillä metallikannella kiinni. Meinaan, että sai melkein patahanskoilla ottaa pois, kun lasi ja metalli oli molemmat niin jäisiä. Parempi versio tais olla sulkea kelmulla ja kuminauhalla, niin sai kelmusta otettua kiinni, ku siirsi jääkaappiin sulamaan. (hirviä sepustus) =)

Tulipa tilattua nyt sitten tuo puolivuotiskuvaus tuolle pojalle...onneksi ei oo ihan vielä huomenna...saa vielä miettiä tuota vaatetusta. Maksaa 50 ekee (sis. kuvauksen, koevedokset ja 3 kuvaa 12x15). Jänskättäää.... :x

Onpas täällä vallattomia jutut jo heti aamusta :D

Kristellelle jaksuja anopin kanssa, nyt saat huokasta helpotuksesta taas seuraavaa kertaan asti :D Toi on kyl raivostuttavaa |O

Ipulle onnittelut hyvin sujuneesta illasta :D

Ja yövalvojille ja Helmikselle jaksamisia tän päivän kanssa :hug:

Jahvelle tsemiä sämpylöiden kanssa vai onks ennemmin että tsemiä leipomishetkeen 5 vee kanssa :laugh:

Tosta kuva-asiasta vielä niin meillä jos kuva on ollu ikkunassa niin on saanu kehystetyn suurennoksen pilkkahintaan.

Meillä jatkuu koti kuntoon-proggis :snotty: Joten ei muuta ku aamukahville ja sitte hommiin
b060.gif

Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Huomenta :xmas:

Saanukka, emmie, Kiin ja muut huutislaiset! :attn: :attn: :attn: Miten saatte tuotteenne esiin massasta? :/ Yritin äsken etsiä kohteitani haulla, ei löytynyt tai olisi siis ollut varmaan jossain sivulla miljoona. No, omalta sivulta toki löytyy,mutte miten muut ihmiset löytävät ne? :wave:

Mie myyn ilman postareita yleensä.. Ja laitan siihen otsikkoon ilm. siitä.. Mut en nyt tiiä onko siitäkään oikiasti apuja... Mut en mie mitää tehosteita käytä, maksaa ihan turhasta.. Ja mitä lähempänä sulkemisaika on nii sitä lähimmillä sivuillsa se on.. Miun ymmärtääkseni..

Kiitos Saanukka vinkistä! :flower: =) Taidankin seuraavan erän laittaa myyntiin ei-pk! ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Mites te muuten pakastetatte soseita pilttipurkeissa? Eikö ne räjähä tai tms..?

Huomenta!

Viime viikolla pakastin ekat. Eivät näyttäneet räjähtävän tms. Aika kylmäks vaan menivät, jos laittoi sillä metallikannella kiinni. Meinaan, että sai melkein patahanskoilla ottaa pois, kun lasi ja metalli oli molemmat niin jäisiä. Parempi versio tais olla sulkea kelmulla ja kuminauhalla, niin sai kelmusta otettua kiinni, ku siirsi jääkaappiin sulamaan. (hirviä sepustus) =)

Nestehän laajenee jäätyessään, eli kannattaa jättää vähän laajenemisvaraa, ts. purkki vähän vajaaksi, mut ei sen hyvin paljoa vajaa tarvi olla. Joskus liian täyteen on tullu laitettua ni nätisti irtoaa pohja purkista, eli ei tuu pahaa siivoa pakastimeen! ;) Purkillinen evästä menee tietysti hukkaan..

Ja mulla on kädet kestäny kyllä ihan noita metallikansiakin =)

Jaksuja Helmis :hug: Elä nyt rupia juopettelemaan, menee ihan alkkispalstaks muuten nää meitin helmimammat :laugh: Kohta puuttuu valvojajätkä peliin...;)

Mä mietin että ootteko te jotain missejä, ku tuntuu kaikkien kuvat olleen koko kylän nähtävissä, ei mulle vaan oo koskaan noin käyny. No, voiskohan syynä olla se, että eipä oo valokuvaamojakaan juurikaan tullu käytettyä. Ylppärikuvat otti iskä ite ja hääkuvat joku miehen puolituttu kuvaaja (ei siis valokuvaamossa vaan juhlapaikan pihalla). =) :laugh:

Hauskaa, että Ipulla kävi flaksi =) =)

Yhteistyössä