***HELMET 2008*** Kesäviikko 33 (2. pino)

ippu aivan ihana kakku! Oot kyllä mestari =)

Joo on toi meijän poika aika syömäri, kaupassa oli omena-porkkana-sosetta, kuulosti sen verran erikoiselta yhdistelmältä että pakko oli ostaa. Maistoin eka ite, aika hmmm. erikoisen makusta, samoin tuumas mies. Aattelin et katotaa mitä poika tuumaa, siinähän tuo sitä söi kun mitä tahansa muuta. Että kaikki kelpaa :D

Mul on ihan veto pois, mikään ei kiinnosta eikä huvita. Ootan vaan et pääsen nukkumaan :ashamed: Tuntuu että päiväkin on ollu ihan kauheen pitkä, mies meni kaheks töihin ja tuntu et oli menny jo monta tuntia ja katoin kelloa ni se oli vasta 3 :eek:
 
ippu Millä saat kakun päälle tuollaisen kuvioinnin...siis toi ruskee osa...tuo kissan alla... MIELETTOMÄN UPEE!!! Entä tuo kissa...onko marsipaania?

...voisko tuo olla vaan pursotettu...vakaa käsi ja hieno käsiala... :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Meillä ei istu. Pitäisi varmaan kohta jo onnistua?
ai ilman tukea? ei toi mein vanhempi istunu ite ku vasta 8 kk. sitä ennen ryömi, konttas ja nous seisomaan. ja 9 kk kävelemään :whistle:

meilläkään ei vielä käännytä selälleen, eikä ryömitä mut akselin ympäri pyörii ja hyvin varaa jalkoihin. seisoo tököttää sylissä eikä tarvi pahemmin pitää kiinni. P on vähä semmonen filosofi, sillä ei oo kiire mihinkään (onneks!) lattialla viihtyy mahallaan jonkun aikaa ja kävelytuoli on ihan hitti ku siinä kaiken maailman pimputtimet. siinä seisoo tosi hyvin ja liikkuu sen avulla.

P:llä rähmii toi silmä nyt tosi pahasti taas :/ koko ajan saa tota akvaqolia käyttää ja siitähän se riemu aina repee ku jääkaappikylmiä tippoja tiputtaa silmiin :| nyt ootellaan 8 kk ikää jos sitte paranis, muuten 1 veenä se sondeeraus. hyi :x

meillä vkl suunnitelmina on huomenna kaverin häät. kiva kun on vesisadetta luvattu koko päiväksi :(

mies soitti äsken et auto hajos vissii. pitää kuulemma ihme nakutusta. siinä se sit onki ku korjattavaks vie, ei maksa paljon :headwall: :headwall: kivoja autoja noi jenkit mut pirun kalliita korjauttaa :kieh:

meillä oli eilen vaarin hautajaiset, nätti ja intiimi tilaisuus. mä itkin ku vesiputous niinkun aina hautajaisissa :snotty: ja nyt vielä kyseessä läheinen ihminen kenen kanssa olin paljon tekemisissä myös aikuisiällä. nyt on vaarin kuiteskin hyvä olla, ei enää kärsimyksiä. isompi poika sano et isovaari meni taivaaseen enkeleitten kanssa :'( :heart:

nyt rupeen valmistautumaan töihin lähtöön :x mies meni kaverilleen ni mun äiti tulee lapsenlikaks.
 
Hide vide mikä kakku =) maistuu myös varmaan ihanalle :p

J istuu silleen lattialla, että ottaa tukea toisella kädellä lattiasta, mutta tuolissa esimerkiksi ei vielä osaa.

Cruella menossa tänään vielä töihin :wave: kuin ihmiset jaksaa.. Mua ei ole tänään taas huvittanut mikään :/ sitä taitaa olla täällä Hämeessä päin liikkeellä :whistle:
Tulis tosiaan jo ilta ja pääsisi "nukkumaan".
Näihin kuviin näihin tunnelmiin, paremmalla mielellä huomenna :wave: :wave:
 
Kiitos kiitos, tässähän ihan punastuu! :ashamed:

Pilvipouta, tuo kuviointi on tehty ihan vaan sahalaitaisella leikkuuveitsellä pintaa pitkin edeten, aaltoilevalla liikkeellä. Parhaat ideat ovat yksinkertaisia! ;)
Hello Kitty on marshmallowfondattia eli vaahtokarkkitaikinaa näin suomalaisittain. En tykkää marsipaanin mausta itse, joten mieluummin teen tuota vaahtistaikinaa ja siitä muotoilen koristeita =)

Liinamari, ei taida näillä hommilla miljonääriksi itseään saada! ;) Se oiskin kivaa, jos tällä hommalla vois oikein rikastua!

Hei ja siis meillä myöskään ei istuta! Tuettuna kyllä ihan ok, mutta melkoista huojuntaa se on siinäkin. Pylly on kovin pyöreä, ei sen päällä pysy! ;)
 
Ipulla taitaa olla kädentaidot kohdallaan.Magee kakku :p !! Myyntihommiin... :D .

Piti kysymäni tällasta asiaa.. :/ .Kun mulla on aika iso patti tullut selkään ja kipeä, ni oisko rasvapatti.Onx muilla ollut sellasia? Aineenvaihdunta häiriö, tai jotain horminijuttua arvelisin..
Heh, parin viikon päästä olen kaasona, varmaan nätti jos hihattomasta mekosta näkyy...No, on mulla huivi tietty, mut silti |O .
 
kassu08 mein firmassa joutuu loman pitämään just tossa vanhempainvapaan jälkeen. eli piän loman ja jatkan hoitovapaalla. Esikon aikases työpaikassa otin lomat puhtaana rahana. Kaveri taas piti lomat hoitovapaan jälkeen, just ennen töihin paluuta. =) Mä totesin et se on ihan kiva tänä vuonna saaha lomarahat siihen joulun alle... :D ei tarvii miettii sijoituskohteita sen pitempään..
 
Aivan ihana kakku Ippu :heart: Mä oon vasta kerran tehnyt tuota vaahtokarkkitaikinaa, se on kyllä mukavan helppoa työstää, vaikka imeekin tosi paljon elintarvikeväriä :p Itekään en tykkää marsipaanista :x Mulla ei muuten löydy kädentaitoja ollenkaan, joten mun kakut on vähän mitä sattuu ulkonäöltään, maku onneksi useimmiten ihan ok :whistle: :p

Mä tein pikaseen äsken ne kakkupohjat, tai siis kääretorttupohjat tein, tavallisen ja suklaisen. Kotiuduttiin vasta tuossa kasin pintaan, niin en jaksanut enää alkaa kunnon sokerikakupohjia väsäämään, kun ois mennyt loppuilta keittiössä. Mun ois tarkotus ihan vaan siniksesi värjätyllä kermalla koristaa ja pursotella :/

Mukavaa perjantai-iltaa kaikille! Mä häivyn miehen kanssa jutustelemaan, kun on hirmusesti suunniteltavaa nyt viikonlopun läpi selviämiseksi, kun sitä vierasmassaa saapuu huomenna :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Wode:
Ipulla

Piti kysymäni tällasta asiaa.. :/ .Kun mulla on aika iso patti tullut selkään ja kipeä, ni oisko rasvapatti.Onx muilla ollut sellasia? Aineenvaihdunta häiriö, tai jotain horminijuttua arvelisin..
Heh, parin viikon päästä olen kaasona, varmaan nätti jos hihattomasta mekosta näkyy...No, on mulla huivi tietty, mut silti |O .
Mulla oli aikoinaan puoli vuotta patti selässä ja mietiskelin olisko rasvapatti,mutta sitten se yks kaks puhkesi kun puristelin,joten tais olla sinnikäs finni tai sit ei.No ei tästä tainnu ollla apua,tuli vaan mieleen.Kuinkas iso sun patti on ja onko se kova vai pehmeä ja liikkuuko jotain sisällä,tiedustelee kotitohtori

:LOL:
 
No, juu voishan se tosiaan finnikin olla.On vaan aikas iso..Sellanen valkonen kohta kyllä keskellä ja aikas kipeä :( . Kiva keskustelunaihe :LOL: , mut kiitos kotitohtorille :) ! Tällaset asiat vaan vaivaa,ja haittaa arkipäivää ( rintsikat painaa sitä kohtaa...).
 
Hellou! :wave:


Herttinen, kun te ootte kovia vääntämään ruokia! :eek: =) Kristelle ja Ippu ainakin ahkeroineet köökissä hela päivän. :eek: Tulee niin mun äiti mieleen; se on kans oikea keittiöhirmu. =) No, siks mä en varmaan olekaan, mutta ehkä hattarasta sit tulee keittiöihme! =) Tosi upea kakku, Ippu! :flower: Meillä aloitellaan varmaankin maanantaina soseet :p ja sit alkaa meilläkin ruokien tekeminen. Olisin ostanut jääpalarasioita, mutta Prismassa ei ollut. |O Mistäs olette niitä hankkineet? Moni taitaa tosin pakastella ihan pilttipurkeissa ruokia? Kuinka usein teette itse noita sapuskoja? :wave: Me ollaan tänään vaan lonuttu ympäri kyliä; käppäiltiin ympäriinsä Kalliossa ja Hakaniemessä, käytiin syömässä (Rossossa, ylläripylläri) ja hengailtu vaan. :xmas:

Meillä on tänään käyty kylvyssä! =) =) =) Viime aikoina ollaan siis vaan käyty suihkussa, kun tyttö ei pitänyt kylvystä. Tänään mies sitten ilmoitti meidät vauvauintiin ja ajateltiin, että on hyvä totutella taas veteen vähitellen. Tyttö rakasti kylpyä! :heart: Pärskytteli innoissaan ja olisi varmaan viihtynyt vaikka miten kauan. :) Vauvauinti aloitetaan syyskuun alussa ja katselin jo vähän, millaiset simmarit tytölle hankittaisiin. :p

Kerroinkos teille, että meillä on nyt lähiaikoina ollut sisällä semmoisia inhan näköisiä minikoppiksia. :x :x :eek: Ollaan ajateltu, että tuleevat varmaankin ulkoa, mutta vietiin sitten varulta yksi elukka Ympäristökeskukseen tutkittavaksi. Kyseessä on ihmiselle harmiton pikkukorvakärsäkäs. :x Ja tosiaan, saatiin varmuus siihen, että ulkoa tulevat. Ärsyttää, kun ei juuri viitti läpiä auki pitää noitten elukoitten takia. |O Onneks kohta on talvi! =)

Eilen puhuttiin vatuista, niin meilläkin on nyt sitten neljä kiloa vattua pakkasessa. :p Annettiin tytölle maistiaisia niin maistui, vaikka vähän irvistikin. =)

Viikonloppusuunnitelmia Pessi kyseli. Huomenna mennään meidän asuinalueen kaupunginosayhdistyksen järjestämälle rantapiknikille ja sunnuntaina on tiedossa kahvittelua Liinamarin ja poitsun kanssa. =)

:hug: Hissukalle! Toivottavasti vointi helpottaa vähitellen. :|

Meillähän hajosi jääkaappi-pakastin tuossa hiljattain kanssa, niin vakuutus korvasi kyllä ihan hyvin. Ippu, eikö teillä ollut kotivakuutusta? :wave:

Tere tulemast lomilta Wode! =)



 
Kääk! ukko lähtee huomenna aamusta työmatkalle ja tulee vasta ensi viikon sunnuntaina takas! Miten ihmeessä mä pärjään ilman sitä?? Mun pitää ihan joka aamu herätä aikaisin ja vielä iltaan asti jaksaa, apuva..
No, äiti lupasi tulla mulle iltaisin seuraksi. Muutenhan mä tuun hulluksi täällä.. :ashamed:

Me käytiin tytyn kanssa minilattareissa. Mä tykkäsin, tyttö ei ihan tainnu vielä vakuuttua, naureskeli vasta siinä vaiheessa ku homma oli lopuillaan. Vierastaa muuten tai silleen alkaa itkettää jos ei näe mun kasvoja. Vaiks oliskin mun sylissä tai jos on jonkun toisen sylissä ja tajuaa että mä oon kauempana. Siellä tanssitunnilla itku pääsi pariin kertaan.
Me päästäis esiintymäänkin :eek: :kieh: , oisko ehkä pulaa esiintyjistä? :LOL:
Silleen varmaan ihan ookoo mutta totesin että mä näytän jotenkin naurettavalta, ja ihan ilman pepun venkutustakin!

Wode onks se patti ihossa kii?siis liikkuuko se? mä mitään tiedä mutta sen oon oppinu että useimmiten tollaset patit jotka on vaan ihossa, ois muka iisimpiä hoitaa pois. Seuraile ja käy lääkärissä :hug:

Joo, mä oon ihan sippi. Jospa mä meen ukon kainaloon ku siitäkin jää paitsi viikoksi.
 
Meillevauva: lattarit kuulostaa mukavalta! =) Mä ihailen kaikkea tanssia ja mulla ittellä ei oo koskaan ollu minkäännäköistä tanssitaitoa, rytmitajua tms. Oon ihan kanki-kaikkonen. :xmas: Mies taas on tosi hyvä taivuttelemaan. Vähänkö noloa aina tanssia sen kanssa. :whistle:
*muoks* Meillä mies oli justiinsa viikon Lapissa. Oltiin mun porukoitten luona ko. viikko, mutta itsehän mä kaikki vauvanhoitoon liittyvät jutut tein. Äiti piti vaan aina toisinaan seuraa tytölle ja sylitteli tms. Ei se kaikesta yksin vastaaminen kyllä herkkua ollut, vaikka meillä onkin perustyytyväinen tapaus. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Wode:
No, juu voishan se tosiaan finnikin olla.On vaan aikas iso..Sellanen valkonen kohta kyllä keskellä ja aikas kipeä :( . Kiva keskustelunaihe :LOL: , mut kiitos kotitohtorille :) ! Tällaset asiat vaan vaivaa,ja haittaa arkipäivää ( rintsikat painaa sitä kohtaa...).
Pitipä vielä sanoa et rasvapatti on kuulemma aika pieni n 1-1.5 cm ja muljahtelee sisällä,yöks.No taidanpa mennä kuukeloimaan aiheesta kun alkoi oikein patittaa asia
:LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Alkuperäinen kirjoittaja Wode:
No, juu voishan se tosiaan finnikin olla.On vaan aikas iso..Sellanen valkonen kohta kyllä keskellä ja aikas kipeä :( . Kiva keskustelunaihe :LOL: , mut kiitos kotitohtorille :) ! Tällaset asiat vaan vaivaa,ja haittaa arkipäivää ( rintsikat painaa sitä kohtaa...).
Pitipä vielä sanoa et rasvapatti on kuulemma aika pieni n 1-1.5 cm ja muljahtelee sisällä,yöks.No taidanpa mennä kuukeloimaan aiheesta kun alkoi oikein patittaa asia
:LOL:
:LOL: :LOL: Patista asiaa! Joo, on isompi kuin 1-1,5 cm.
 
Ieva: Ihanaa, kun pääsette vauvauintiin :heart: .Mulla ihan tässä sydän särkyy, kun A rakastaa yli kaiken kylpemistä ja korvalääkäri vinkkas, et uinti kannattas jättää väliin.Kerran meillä ollut korvatulehdus, mutta alttius niille vahvana.
 
Ippulle onnittelut sangen hienosta kaakusta :flower:

Ieva: mä ostin omat curverin jääpalarasiat cittarista, oli kolme siinä paketissa :wave: . Soseita teen n. kerta viikkoon, tai tarvittaessa. Pakastan jääpalarasioihin, sekä minigrip pusseihin.

Huoh, meillä oli kans hankala ilta, tällä kertaa hampaat, annoin supon että saapi raukka nukutuks. Muutenkin tuo aamunen kaurapuuro kokeilu kostautu n. 10 okse-puklun ja 5 kakan merkeissä :/ , millonkahan uskallan kokeilla kauraa mahdollisesti uudelleen, vinkkejä otetaa vastaan :wave:
 

Yhteistyössä