***HELMET 2008*** Kesäviikko 33 (2. pino)

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
ippu ei kahta ilman kolmatta :wave: Mikähän on seuraava :ashamed: =)
Elä ny jukopliudi pelottele! :eek: Meiltä loppuu rahat!! :headwall: :headwall:
Mies varmaan toivoo että töllö posahtais että hän sais sitte semmosen ladonoven kokoisen taulu-tv:n.. :kieh: :kieh: Millähän se senki kuvittelis ostavansa..? :whistle:

 
Alkuperäinen kirjoittaja civindal:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja civindal:
Pää kipee, niska kipee, väsyttää. Oon taas vaan taustaillu... :ashamed:
--jyväpussia vaan niskan päälle niin kyllä se siittä, ja hiukka ehket buranaa kyytipojaks :D :hug:
Emmie syö särkylääkkeitä muutaku ehottomassa pakossa. Eikä o jyväpussiakaan.. :( Mut meen nyt VIHDOIN nukkuun ja sit jos huomen jatkuu ni ylipuhun jonkun hieromaan vähän. :)

Pöllimisistä; eräät henkilöt (EN minä, oikeesti) on pöllineet Stockalta oikean kanootin, ja vartija vielä auttoi heitä kantamaan sen pakettiautoon. Kyseessä oli joku "näytetään kuinka iso juttu voidaan pölliä"- homma.. :whistle:
Mä katoin et mitä ihmettä musta puhutaan, ennenkun tajusin et ai jaaa.... :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
ippu ei kahta ilman kolmatta :wave: Mikähän on seuraava :ashamed: =)
Elä ny jukopliudi pelottele! :eek:
En :whistle: :LOL:
Niin se vaan on melkeen aina meillä tupannu olemaan :headwall: :headwall:
Meillä mies suunnitteli sellasen projektorin hommaamista, ku saadaa remppa tehtyy :whistle: :LOL:
No...saa kyllä tyytyä "ladonoveen" :LOL: :LOL: Tai sit "varastonoveen" :kieh:
 
Meillä poika vihdoin taltutettuna vaunuihin nukkumaan pihalle =) Kyllä oli meinikiä, varsinkin kun mä oon aamusta saakka tehnyt taas kaikkea yleishyödyllistä :whistle: Tein mielestäni ison satsin soseita pakkaseen; 5 perunaa+7 porkkanaa+ bataatti+ ½ kukkakaali+ kesäkurpitsa. Noista tein erilaisia yhdistelmiä sitten soseeksi ja maustoinkin persiljalla, rakuunalla ja pariin purkilliseen pistin ihan pikkasen mustapippuria :p No juu, eihän tuosta tullut kuin 12 pilttipurkillista, vaikka määrä kuulosti ja näyttikin vielä keitettäessä suurelta :whistle: Lisäksi tein sitten maissisosetta jääpalamuotteihin, että voi sieltä napsia täydennykseksi, samoin kuin mulla on broiskuakin vielä paloina pakkasessa =)

Sitten samalla mä väsäsin mansikkakiisselin, kun pakastin oli niin täynnä, että tartti tehdä hiukan tilaa. Seuraavaksi pitikin tehdä sitten jo itelle jotain sapuskaa. Poika on kierinyt pitkin keittiön lattiiaa siis koko aamupäivän :LOL: Jeps, ja nyt on sitten sämpylätaikina kohoamassa ja illalla aattelin tehdä vielä kakkupohjan valmiiksi, kun huomenna on puolivuotispäivä ja meille tulee ne appivanhemmat sekä miehen sisko perheineen yöksikin :kieh: Mun äiti+veljet käy huomenna sitten puolivuotiskaffeella jo heti aamusta, kun loppuviikonlopun on tupa täynnä :kieh:

Omaa napaa, omaa napaa vaan tää päivä :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja piipero86:
Mitäs viikonloppusuunnitelmia löytyy?
huomenna kuhmoon häihin :D aion pakottaa miehen tansimaan mun kans vaikka en tanssia osaakkaan
Me mennään tänään A:n kans Flow-festareille =) A pääsee kantoliinassa mukaan pariks-kolmeks tunniks, sit hän pääsee iskän kans kalaan :) (hänen iskänsä ei oo järin kiinnostunu festareista, mennään kimpas mun siskojen kans). Kauaa en voi itekään olla, maitoo kun on vaan surkiat 2 pussia pakkasessa ja pumpulle ei heru enää ei...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Huomenet!
Saa olla viimenen tilauskakku ikinä tuo hello kitty minkä teen, jösses mikä ressi tuosta!! Tein sitä ite kakkua tuossa, siis leikkasin pohjaa ja kostutin ja täytin. Kaikki hyvin siihen asti, kunnes kostutin sitä päällimmäistä levyä. Jotenki ajatuksissani vaan valelin ja valelin sitä kostutuslientä siihen, ja aloin nostaa levyä kakun päälle. No ööp, eipä noussukaan ku riepaleina vaan, olin kastellu sitä ihan v*tun paljo liikaa! Sit äkkiä että ehin ennenku neiti herää, ni munia kuppiin ja leipomaan kääretorttupohjaa, että saan siitä leikata päällimmäisen levyn. Onneks neiti oli kerranki pelissä mukana ja nukkui hyvin kiltisti, ihan herätellä piti äsken että pysyy jotenki rytmit yllä. Ja kääretorttulevy tuolla nyt jäähtymässä että saan kohta nakata siitä ympyrän sitte kakun päälle.
Huoh. Eli kriisi oli, mutta se on selvitetty! =)
oonko missannut vai onko siitä ollu puhetta et ootko sä Ippu ammattileipuri tms? :xmas:
 
Lueskelin pari viimestä sivua teiän jorinoita :D

Viikonlopuksi ei ole ihmeempiä suunnitelmia. Kotosalla ollaan vaan.

Poitsu istuu tuettuna ihan nätisti, eli pysyy pystyssä, kun lantiolla on tukea. Syöttötuolissakin istuu ihan hienosti, kun on vähän takakenossa peppu edessä :) Suojeluheijasteet ei vaan ole kehittyny, siitä olen vähän huolissani :(
Hirmu vähän tukee jalkoihinsa :/ Ihan muutamia sekunteja ottaa jaloilleen, kun sylissä yrittää seisottaa. Kävelytuessakin vaan heiluttelee jalkojaan, vaikka ne yltäs lattiaan.

Pitäs lähteä kaupunkiin hakemaan poitsun passi poliisilaitokselta, kävästä miehen ukin 80v. synttäreillä ja kyläillä kaverin luona. Mutta kun tuo jäpikkä vaan nukkuu päikkäreitään niin ei tästä mihkään pääse :D Välipalakin pitää syödä ennen lähtöä. Neljän jälestä lupasin olla kaverilla.
 
meidän poika ei istu mut konttausasentoon nousee ja yrittää päästä liikkeelle, vielä ei pääse :)

luonteenpiirteistä on ollu juttua... meidän poika on supersuper rauhallinen yleensä, iloinen ja reipas, kärsivällinen, jaksaa odottaa ruokaansakin ja kaikkea tosi kauan ja vetää herneet vaan väsyneenä.... neuvolassakin vaan naureskeli kun täti rokotti ja sellanen hiimailija se on, itekseen touhuaa hissukseen ja usein kaupungillakin vaan makaa ja tuijottelee... me ollaan ite miehen kans semmoisia puoli adhd, puoli aggressiivisia ja superkärsimättömiä ja hermostutaan helposti, ihmetellään välillä et miten meille on VOINUT syntyä tuommoinen laps, että onkohan siinä jokin vialla... :ashamed:
...toisaalta tulin lukeneeksi jostain että "luonto järjestää asian niin, että lapselle tulee sellaiset luonteenpiirteet kuin vanhemmille on sopivaa..." ehkä meille oli sitten sopiva tuollainen rauhallinen pakkaus :heart:

kaalista tissiongelmiin jotkut olivat pohtineet syytä että miksi se auttaa, niin kaalissa on jotain sellasta entsyymiä joka reagoi tissin sen herumisjutun kanssa niin että heruuparemmin :xmas: (juu tää mun pitäis tietää/muistaa tarkemmin :xmas: :xmas: terveisin biokemisti :D )
 
Ippu ja kristelle helmien tehomammat
miten ihmeessä te jaksatte. Mä olen niin pirun laiska |O oon vaan kierrellyt pitkin kaivopuistoa ja nyt pitäis alkaa porkkanoita keittelemään.Tää menee nurkkaan taas häpeämään :ashamed: :D
 
Dodii! Mä fiksuna tyttönä laitoin sämpylätaikinan mikroon kohoamaan vedolta suojaan leivinliinan alle (enkä tietenkään mikroa päälle, ihan niin hölmö en oo). Sai taikina suht kauan kohotakin ja kun menin ottamaan sen sieltä pois niin tsadaa, eikö se ollutkin turvonnut ihan pitkin mikroa ja leivinliinakin hienosti taikinassa :kieh: Nyt oon mikron jo pessyt, mutta ihan kivassa tatinassa tuo taikinakulho ja pöydät tietty myös :kieh: Että sellainen leipurihiiva mä oon :whistle: :LOL:

Täytyy mennä nyt paistelemaan noita sämpylöitä, eka pellillinen uunissa, ettei vaan pääsis palamaankin... :whistle:

Hyvä Kiin, että muistutit, meen pitäs kans hakea mun ja pojan passit poliisilaitokselta, mut jääpi ens viikkoon, tänää ei enää ehdi. Lähetään tästä mun äidin luo kunhan sämppärit leivottu.
 
Mulla tuli kuningas ajatus mieleen *sain varmaan auringonpistoksen, kun kävin roskiksen heittämässä ulos* |O :xmas: :attn: :attn:
Kertokaas joku hyvä sämpyläohje :D Miten ite teette....jos vaikka innostuis...kun ukolla nuo päivät menee tossa pihalla, ni vois yrittää itelle kehittää jotain..joo, hulluks tulossa |O :xmas:
Koskaan en oo sämpsyjä tehny...ovat kaupassa niin pirun kalliita ja pojat tykkäis kyllä :snotty:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Ippu ja kristelle helmien tehomammat
miten ihmeessä te jaksatte. Mä olen niin pirun laiska |O oon vaan kierrellyt pitkin kaivopuistoa ja nyt pitäis alkaa porkkanoita keittelemään.Tää menee nurkkaan taas häpeämään :ashamed: :D
Lepo vaan ja tulee pois sieltä nurkasta! :D :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Dodii! Mä fiksuna tyttönä laitoin sämpylätaikinan mikroon kohoamaan vedolta suojaan leivinliinan alle (enkä tietenkään mikroa päälle, ihan niin hölmö en oo). Sai taikina suht kauan kohotakin ja kun menin ottamaan sen sieltä pois niin tsadaa, eikö se ollutkin turvonnut ihan pitkin mikroa ja leivinliinakin hienosti taikinassa :kieh: Nyt oon mikron jo pessyt, mutta ihan kivassa tatinassa tuo taikinakulho ja pöydät tietty myös :kieh: Että sellainen leipurihiiva mä oon :whistle: :LOL:
.
Ihana!
*näkee silmissään mikron, joka on täynnä taikinaa, kulmasta kulmaan*
Oisit kato laittanu mikron hurraamaan vaan, ja tsadaa!, kohta oisit voinu napata sieltä semmosen mikron kokoisen ja muotoisen super-sämpylän!! :D :D
 
Kamalan tehokasta porukkaa täällä :eek: Me ei olla tänää tehty juuri mitään. Eilen oli niin tehokas päivä ja huomen tulos kans ni tänää ollaa otettu rennosti. Vähän tapettihommissa oltu vaan :kieh: Pitääki laittaa kuva meijän lastenhuoneesta nyt :LOL:

Poika nukkuu, mies tulee kohta kotiin ja sitte sillä alkaa loma
 
Tervehdys.

Muhunkin iski joku kokkaus vimma eilen.
Keitin perunoita tein jauhelihakastikkeen ja paistoin lättyjä! :eek:

Meillä mies kokkaa enemmän. :ashamed:

Munki miehellä alkaa 2 viikon loma ja prkl mä menen kouluun heti ma... :headwall: :headwall: :headwall:

Oltiin kyllä suunniteltu muuta. :D
 
Sämpyläohje

5 dl maitoa
50g hiivaa
suolaa
1-2 rkl siirappia
4 dl graham täysvehnäjauhoja
7-8 dl vehnäjauhoja
0.5 dl öljyä
( vehnäleseitä)
( porkkanaa)

Liota hiiva kädenlämpöiseen veteen lisää suola ja siirappi,grahamjauhot.Annas turvota n.5 min Lisää vehnäjauhot ja alustuksen loppupuolella rasva.Kohota taikina kaksinkertaiseksi lämpimässä paikassa,liinalla tms peitettynä.Leivo kohonneut taikina sämpylöiksi ja kohota taas.Voitele maidolla ja uuniin 225 n 10-15 min keskitasolla
Jos laitat porkkanaraastetta laita se ekan turvotuksen jälkeen


*muoks* mistäs tuo hymiö ilmestyi
 
Moikka :wave: !

Täällä on kesälomareissulta palattu.Asuntoautolla kävästiin Porvoossa ja Tammisaaressa.Aikas kivoja paikkoja.Porvoo oli kyllä ennestäänkin tuttu.Vanha kaupunki on ihana! Paljon oli vielä turisteja.Euroopassahan elokuu taitaa olla se vilkkain kesälomakuukausi.

Hyvää matkassa oli se, että mun mies nukku vauvelin kanssa vaunun toisessa päässä, niin A nukku todella pitkään ilman syöttöä, kun ei tissi tuoksunut nenään :heart: ...... :) .

Kristelle: ja Ippu on ollutkin todella ahkeria tänään! Hieno homma, mistäs itse sais virtaa tuollaiseen puristukseen :D !??
 
Alkuperäinen kirjoittaja Wode:
Kristelle: ja Ippu on ollutkin todella ahkeria tänään! Hieno homma, mistäs itse sais virtaa tuollaiseen puristukseen :D !??
--ei ainakaan multa :ashamed: , mun tehokas siivouspäivä on pitänyt sisällään vessan altaan siisoomisen, yks koneellinen pyykkiä ja lelujen kerääminen..että hieman ois viel eessä |O |O
 
Täällä ollaan pari päivää maisteltu parsakaalia,eikä kuulu pojan suosikkeihin.Ilme on tosi kärsivä :heart: maistoin itsekin ja todella yööök ja yleensä kasviksista pidän.Huomiseksi täytyypi keksiä jotain uutta.Bataatti-porkkana upposi hyvin

Sain sentään imuroitua :D
 

Yhteistyössä