***HELMET 2008*** Kesäviikko 33 (2. pino)

Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Alkuperäinen kirjoittaja Hippa:
Mä tarvisin myös jotain pipareita ja muovisuikaleita, jotta löytäisin metsästä pois. Niin onneton suuntavaisto metsässä. Kaupungissa osaan kyllä suunnistaa :) Mua on pitänyt lähtee etsimään koulun suunnistuksessa, kun oltiin viidennellä luokalla suunnistamassa ja muut oli tulleet maaliin jo 2 tuntia sitten ja meikkis vaan harhaili metsissä rastia (siis oikeesti sitä ensimmäistä) etsiessä :LOL: olin aika helpottunut, kun mut noukittiin pois metsästä kuljeksimasta..Voisin olla siellä muuten vieläkin :LOL:
Voi ei! No mä olin aikoinani kävelyllä ja huomasin käveleväni kolmatta kertaa samaa lenkkiä omakotialueella, vaikka yritin siis kääntyä kotiin päin. Piti sitte oikasta yhden pellon poikki, että pääsin pois kierteestä. :ashamed: :LOL:

Minäkö blondi?
:LOL: :LOL: :LOL: vedet valuu silmistä :LOL:

Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Mä tarvisin myös jotain pipareita ja muovisuikaleita, jotta löytäisin metsästä pois. Niin onneton suuntavaisto metsässä. Kaupungissa osaan kyllä suunnistaa :) Mua on pitänyt lähtee etsimään koulun suunnistuksessa, kun oltiin viidennellä luokalla suunnistamassa ja muut oli tulleet maaliin jo 2 tuntia sitten ja meikkis vaan harhaili metsissä rastia (siis oikeesti sitä ensimmäistä) etsiessä :LOL: olin aika helpottunut, kun mut noukittiin pois metsästä kuljeksimasta..Voisin olla siellä muuten vieläkin :LOL:
Voi ei! No mä olin aikoinani kävelyllä ja huomasin käveleväni kolmatta kertaa samaa lenkkiä omakotialueella, vaikka yritin siis kääntyä kotiin päin. Piti sitte oikasta yhden pellon poikki, että pääsin pois kierteestä. :ashamed: :LOL:

Minäkö blondi?
Ihanaa, tuo helpotti mun sisäistä suunnistajaa :D

Apea ilta, kun todella läheinen ystävä on sairaalassa erittäin huonossa kunnossa, TBE-viirus eli puutiaisen, punkin aiheuttama aivokuume, aivokalvontulehdus. Muutaman tunnin vietin puhelimessa ja nyt netissä lukemassa asiasta. Todella vakavaan kuntoon on ystävä mennyt, valtavia kipuja ja muistihäiriöitä ja puolen vuoden sairasloma jo annettu. Koko perheen elämä on aika sekaisin ja täytyy yrittää olla mahdollisimman paljon avuksi käytännön asioissa. Olivat olleet Ahvenanmaalla pyöräilemässä ja sieltä tartunta...Ilmastonmuutos aiheuttaa kaikkea ikävää, punkit ovat yleistyneet vauhdilla.

Nyt mietinkin uskallammeko Vartiosaaren mökillä paljon olosta nauttia, kun punkkeja siellä on...minä ja mies olemme molemmat kaivaneet ihostamme. Rokotuksenkin voisi ottaa, mutta miten vauvat? Onko kenelläkään tietoa miten vauvaa suojata punkeilta ja mitä se voi aiheuttaa?

Söin äsken JÄTTIMÄISEN annoksen ruokaa ja mielessäni nauroin kyllä "virhettä". Yritän laihduttaa ja salaattien syöminen alkoi tänään väsyttää ja sanoin miehelle, että olisi ihanaa saada jättimäinen annos jotain todella epäterveellistä, lihaisaa ja rasvaista....Mies ei vain ymmärrä, että pilailin enkä minä huomannut, että hän otti asian tosissaan....On niin kiltti mies, että haluaa aina hemmotella minua! Olin ystäväni kanssa puhelimessa ja en huomannut miehen kaupassakäyntiä ja keittiössä puuhailua, kun vain puhuin ja puhuin...Mies toi sitten onnellisen näköisenä valtavan pihviannoksen eteeni ja ihanaa itsetehtyä perunamuusia ja nyt juuri äsken vielä suklaata viereeni....En tietenkään voinut olla syömättä, vaikka nyt neuroottisesti ajattelin, että pari kiloa taas tuli takaisin. Liikuttava mies!

Luonteenpiirteistä vielä...Mitja on todella rauhallinen ja ajattelen, että hänestä tulee hiljaisen ja ujon puoleinen poika, mutta perheen kesken varsinkin aivan uskomaton hymy-ja naurupoika...Naurukohtaukset ovat aivan hysteerisiä välillä ja nyt kotona, kun hyräilin Abbaa, niin Mitja nauroi kaksinkerroin....Elokuva oli hömppää ja Abbakin, mutta musiikki soi varmaan kuukauden päässä....

Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Pitää varmaan tyytyä silmiä karvasteleviin puna- ja mustaviinimarjoihin :x Ovatten mulle vähän turhan väkeviä.. Ja keräsin mä vatut pois meidän pihan puskista, niitä tuli tosi kivasti :)
Onks teillä omia vattupuskia?
|O |O :p :p Ei teillä omenoita olis? *nim. Jo näppikseksi epäilty* ;)
Meillä on pikkuinen pihapläntti, jossa on pienet vattupuskat :) Omppupuita on naapurin pihoilla ja mä ajattelin tarkkana vaania, josko naapurit ei omppuja huoli (joku naapuri oli miehekkeelle maininnut, että sen omppupuusta ja ompuista on pelkkää harmia!). Mä huolin kyllä niiden omenat :D Ja oot mielessä, jos niitä saadaan ;)

--tää eksyy niin metsään kun kaupunkiinkin :whistle:

Täälläkin muuten aivan onneton suunnistaja, kolmiuloitteinen taju puuttuu täysin, ehkä se vaikuttaa asiaan...koulun suunnistustunnit olivat KAMMOTUS, kun en mistään mitään ymmärtänyt...
Toisaalta täällä on erittäin intohimoinen sienestäjä ja marjastaja, joten tästä kombinaatiosta on kyllä syntynyt mielenkiintoisia tilanteita. Itseäni ei eksyminen huoleta, mutta mies kyllä muistaa ensimmäisen sieniretken, jonne hänet vein Suomeen muutettuaan....

Kenzie :hug: voi kauhistus en tiennytkään,että se on noin vakavaa.Aina miettinyt miksi ihmiset ottaa punkkirokotuksia :ashamed: nyt tuli paikattua tämäkin aukko sivistyksessä

Miehelle kans iiso :hug: kun pitää susta noin hyvää huolta =) kyllä siellä Kiasma treffeillä jo huomasi kuinka hän sinua palvoo :heart: :heart:

Pitää varmaan tyytyä silmiä karvasteleviin puna- ja mustaviinimarjoihin :x Ovatten mulle vähän turhan väkeviä.. Ja keräsin mä vatut pois meidän pihan puskista, niitä tuli tosi kivasti :)
Meillä on pikkuinen pihapläntti, jossa on pienet vattupuskat :) Omppupuita on naapurin pihoilla ja mä ajattelin tarkkana vaania, josko naapurit ei omppuja huoli (joku naapuri oli miehekkeelle maininnut, että sen omppupuusta ja ompuista on pelkkää harmia!). Mä huolin kyllä niiden omenat :D Ja oot mielessä, jos niitä saadaan ;)
Muistan kun kouluaikana kävelin kotiin...ja yhden talon pihaomenapuusta oli katkennut oksa ja täynnä omenoita... Oli tiellä, joten heitin oksan olalle ja kävelin kotiin... :D

Alkuperäinen kirjoittaja kenzie64:
Apea ilta, kun todella läheinen ystävä on sairaalassa erittäin huonossa kunnossa,

Elokuva oli hömppää ja Abbakin, mutta musiikki soi varmaan kuukauden päässä....
:hug: Toivottavasti ystäväsi kuntoutuu pian! :|

Elokuva oli oikea hömpänpömpänpömppä, juuri sopiva seurattavaksi Babybiossa. :D Abba taas on ihana! Musiikki saa aina hyvälle tuulelle. :D

Kenzielle ja ystävälleen :hug:

Söin äsken JÄTTIMÄISEN annoksen ruokaa ja mielessäni nauroin kyllä "virhettä". Yritän laihduttaa ja salaattien syöminen alkoi tänään väsyttää ja sanoin miehelle, että olisi ihanaa saada jättimäinen annos jotain todella epäterveellistä, lihaisaa ja rasvaista....Mies ei vain ymmärrä, että pilailin enkä minä huomannut, että hän otti asian tosissaan....On niin kiltti mies, että haluaa aina hemmotella minua! Olin ystäväni kanssa puhelimessa ja en huomannut miehen kaupassakäyntiä ja keittiössä puuhailua, kun vain puhuin ja puhuin...Mies toi sitten onnellisen näköisenä valtavan pihviannoksen eteeni ja ihanaa itsetehtyä perunamuusia ja nyt juuri äsken vielä suklaata viereeni....En tietenkään voinut olla syömättä, vaikka nyt neuroottisesti ajattelin, että pari kiloa taas tuli takaisin. Liikuttava mies!
Ihana mies sulla :)
Jotkut sanoo, että laihdutuksessa on hyvä pitää esim. kerran viikossa mättöpäiviä, jotta aineenvaihdunta pysyy virkeänä :D

Kertokaas tyhmälle, onko omput jo kypsiä? Miehellä on veljensä kanssa peritty rintamamiestalo Lahdessa (siinä on siis vuokralainen). Miehen veli kerto, että omppuja olis paljon, mutta ei tietty osannu sanoa, onko ne kypsiä. En viittis sinne asti ajaa maistelemaan. ;)
Varasin kyllä tänään poimintaoikeuden. Se vuokralainen ei oikeen viitti pitää pihaa kunnossa, joten ei ne omputkaan sille kuulu. :kieh:
Sitä paitsi sillä on vaan talon alakerta vuokralla.

Tuon esikoisen vauvaherkkuja oli pakastetusta omenasoseesta tehty kiisseli. =)

Älkääkö sanoko, että soita vuokralaiselle ja kysy. Mä puolituntemattomille ala soittelee ja mies ei kyllä soita ja kysy taas näitä mun hölmöjä kysymyksiä...

Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Muistan kun kouluaikana kävelin kotiin...ja yhden talon pihaomenapuusta oli katkennut oksa ja täynnä omenoita... Oli tiellä, joten heitin oksan olalle ja kävelin kotiin... :D
Me pöllittiin porukalla joskus kokonainen puu. :ashamed: :ashamed: :ashamed: :ashamed: :ashamed: Joukossa tyhmyys tiivistyy... Etenkin teinareilla. :ashamed: *ajattelee kauhuissaan tyttären tulevaa teini-ikää*

Ei ainakaan näyttänyt vielä olevan kypsiä noi meidän naapurin omput..Jotkut lajikkeethan saattaa kypsyä aiemmin, mutta kun nyt on ollut näin kuppanen kesäkin, niin kypsyminen menee varmaan vielä pidemmälle..Oliskohan joskus syyskuussa valmiita?

Apea ilta, kun todella läheinen ystävä on sairaalassa erittäin huonossa kunnossa,
:hug: Toivottavasti ystäväsi kuntoutuu pian! :|
--juuh tuo punkki asia on kyllä syvältä, just vähän aikaa sitten näin dokkarin nuoresta naisesta joka oli aikas huonossa kunnossa punkin puremisesta johtuneesta taudista ( en nyt muista kumpi se oli ), mutta vaikutti hällä työkykyyn yms. merkittävästi..

Varmaan vauvaa suojaa parhaiten pitkät vaatteet ja päähine, en tuosta rokotuksesta tiiä että annetaanko vielä näin pienelle :wave:

Yhteistyössä