Apea ilta, kun todella läheinen ystävä on sairaalassa erittäin huonossa kunnossa, TBE-viirus eli puutiaisen, punkin aiheuttama aivokuume, aivokalvontulehdus. Muutaman tunnin vietin puhelimessa ja nyt netissä lukemassa asiasta. Todella vakavaan kuntoon on ystävä mennyt, valtavia kipuja ja muistihäiriöitä ja puolen vuoden sairasloma jo annettu. Koko perheen elämä on aika sekaisin ja täytyy yrittää olla mahdollisimman paljon avuksi käytännön asioissa. Olivat olleet Ahvenanmaalla pyöräilemässä ja sieltä tartunta...Ilmastonmuutos aiheuttaa kaikkea ikävää, punkit ovat yleistyneet vauhdilla.
Nyt mietinkin uskallammeko Vartiosaaren mökillä paljon olosta nauttia, kun punkkeja siellä on...minä ja mies olemme molemmat kaivaneet ihostamme. Rokotuksenkin voisi ottaa, mutta miten vauvat? Onko kenelläkään tietoa miten vauvaa suojata punkeilta ja mitä se voi aiheuttaa?
Söin äsken JÄTTIMÄISEN annoksen ruokaa ja mielessäni nauroin kyllä "virhettä". Yritän laihduttaa ja salaattien syöminen alkoi tänään väsyttää ja sanoin miehelle, että olisi ihanaa saada jättimäinen annos jotain todella epäterveellistä, lihaisaa ja rasvaista....Mies ei vain ymmärrä, että pilailin enkä minä huomannut, että hän otti asian tosissaan....On niin kiltti mies, että haluaa aina hemmotella minua! Olin ystäväni kanssa puhelimessa ja en huomannut miehen kaupassakäyntiä ja keittiössä puuhailua, kun vain puhuin ja puhuin...Mies toi sitten onnellisen näköisenä valtavan pihviannoksen eteeni ja ihanaa itsetehtyä perunamuusia ja nyt juuri äsken vielä suklaata viereeni....En tietenkään voinut olla syömättä, vaikka nyt neuroottisesti ajattelin, että pari kiloa taas tuli takaisin. Liikuttava mies!
Luonteenpiirteistä vielä...Mitja on todella rauhallinen ja ajattelen, että hänestä tulee hiljaisen ja ujon puoleinen poika, mutta perheen kesken varsinkin aivan uskomaton hymy-ja naurupoika...Naurukohtaukset ovat aivan hysteerisiä välillä ja nyt kotona, kun hyräilin Abbaa, niin Mitja nauroi kaksinkerroin....Elokuva oli hömppää ja Abbakin, mutta musiikki soi varmaan kuukauden päässä....