Media on täynnä pelottelua

vierailija
Eihän Suomessa enää julkaista mitään positiivisia tai mukavia uutisia. Uutinen ei ole mediakiinnostava jos siinä ei ole sopivasti raakuutta, seksikkyyttä, tuomiopäivää, superlatiivejä, huhupuheita, mustamaalausta jne.
Olen lopettanut iltapäivälehtien lukemisen ja karsin myös tvn uutisia koska tiedoilla, joita edelliset syytävät en tee arkielämässäni yhtään mitään.
Tieteelliset julkaisut, vanhat Huom vanhat Tekniikan Maailmat, Tiedelehdet ja yleensä kaikki lehdet, jotka on kirjoitettu lukeville ihmisille ovat yhä mielenkiintoisia. Ero ihmisen ja keinoälyn luomiin artikkeleihin on huikea nimenomaan tunneälyn suhteen ja se näkyy kirjoituksissa.

vierailija
Sain hetki sitten ruutuaikaraporttini, joka on siedettävä.
Nukuin pitkään, ja katson nyt jälkikäteen Yle aamua.
Ainut kiinnostava asia lähetyksessä on vuoden kielen opettajan haastattelu.
Jutussa kerrotaan, että Hyvinkäällä saksan ja ranskan kielten opiskelu
on suosiossa. Erään toisen kielen opettaja lähetti sähköpostilla kotiläksymme.
Luen parhaillaan kirjaa, joka on tiukkaa asiatietoa, ja kirjoitettu melko vaikealukuisesti. Oli rentouttavaa tehdä lukurupeaman jälkeen Kirkko&kaupunki-lehden ristikko, joka oli tällä kertaa hyvin helppo. Pinkki piirros täytyi katsoa suurennuslasilla.
Tein kirjoitusteni torpedoijasta ilmoituksen valvojalle. Ressukka luulee saavansa juttuseuraa ikärasimiherjoillaan. Sivistymättömyys ja juntteus ovat hänen elämän ainut ilo ja autuus.

vierailija
Eihän Suomessa enää julkaista mitään positiivisia tai mukavia uutisia. Uutinen ei ole mediakiinnostava jos siinä ei ole sopivasti raakuutta, seksikkyyttä, tuomiopäivää, superlatiivejä, huhupuheita, mustamaalausta jne.
Olen lopettanut iltapäivälehtien lukemisen ja karsin myös tvn uutisia koska tiedoilla, joita edelliset syytävät en tee arkielämässäni yhtään mitään.
Tieteelliset julkaisut, vanhat Huom vanhat Tekniikan Maailmat, Tiedelehdet ja yleensä kaikki lehdet, jotka on kirjoitettu lukeville ihmisille ovat yhä mielenkiintoisia. Ero ihmisen ja keinoälyn luomiin artikkeleihin on huikea nimenomaan tunneälyn suhteen ja se näkyy kirjoituksissa.
Joo ei. Positiiviset ja iloiset jutut ihan loistaa poissaolollaan. Ihan kuin muka ei olisi enää ollenkaan mitään hyvää uutisoitavaa.

En jaksa minäkään enää yleä, hesaria tai iltiksiä lukea. Ohimennen välillä vilkaisen, että onko jotain mutta ei puhettakaan, että enää tilaisin hesaria.

Nooh siis mä jätin uutisten lukemisen toukokuussa noh välillä vilkaisen otsikoita. Jotenki menny maku uutisista. Mut toisaalta sit on faces monesti vaik tk uutisia mitä jännää vaik avaruudenvalloituksessa tapahtuu ja mustista aukoista ja siis kaikenlaista missä ehkä kehitytään on monesti uutisia uusista jutuista esim mitä tapahtuu syöpätaistelu rintamal ja sellasta missä me kehitytään. Normi uutiset junnaa vuodesta toiseen samaa vähän erivivahtein ni eihän sitä jankutusta koko aikaa jaksa lukea. Pitäiskö uutisten yksviikko kertoo missä edistytään ja mitkä asiat on hyvin maailmassa ja hyvien asioiden esille tuomisessa.

vierailija
Nooh siis mä jätin uutisten lukemisen toukokuussa noh välillä vilkaisen otsikoita. Jotenki menny maku uutisista. Mut toisaalta sit on faces monesti vaik tk uutisia mitä jännää vaik avaruudenvalloituksessa tapahtuu ja mustista aukoista ja siis kaikenlaista missä ehkä kehitytään on monesti uutisia uusista jutuista esim mitä tapahtuu syöpätaistelu rintamal ja sellasta missä me kehitytään. Normi uutiset junnaa vuodesta toiseen samaa vähän erivivahtein ni eihän sitä jankutusta koko aikaa jaksa lukea. Pitäiskö uutisten yksviikko kertoo missä edistytään ja mitkä asiat on hyvin maailmassa ja hyvien asioiden esille tuomisessa.
Lue kirjastossa Tähdet ja Avaruus- lehdet

Lue kirjastossa Tähdet ja Avaruus- lehdet
Mä luen yleensä siellä lukusalissa ton uusimman historia lehden ja tieteenkuvalehden. Arvaa mikä hassu sattuma et mainitsit kirjaston ku eilen sain päätökseen viimosimman kirjan ja aattelin et tänään palauttaisin sen nih ehkä meenkin sit lukusaliin. Siis oliko se tol nimel yähdet ja avaruuslehti vai noi molemmat erikseen. Täytyy kattoa jos täällä meidän kirjastossa on vähän väsyttää kyl pitkästä aikaa nukuin vähän huonommin ku yöllä pyöri juttui mielessä. Mites sun yö meni monen aikoihi meet yleensä nukkumaan?

vierailija
Uutisissa kerrotaan ajankohtaisista asioista. Se, että maailmassa tapahtuu koko ajan pelottavia ja kamalia asioita ei ole niistä kertovien uutisten vika. Vai eikö meillä pitäisi kirjoittaa sodista, nälänhädästä, Espanjan tulvista, USA:n kouluampumisista ja Ruotsin mellakoista?

vierailija
Jep. Ja sitten jos ei noista irtoa tarpeeksi pelkoa, niin sairauksilla ja ikivanhoilla onnettomuuksilla ja väkivaltajutuilla.
Joka päivä iltapäivälehtien lööpit pelottelevat jollain tappavalla sairaudella.
Toista se oli ysärillä. Lähesjoka viikonloppu oli sama runsaspovinen nainen lööpissä hymy korvissaan. Siihen aikaan ostimme ip-lehden, ja internettiä ei ollut. Mökillä Tuhnis kävi soittamassa puheluja tiiliskivikännyllään jonkun kiven päällä, jossa oli hyvä kuuluvuus.

vierailija
Uutisissa kerrotaan ajankohtaisista asioista. Se, että maailmassa tapahtuu koko ajan pelottavia ja kamalia asioita ei ole niistä kertovien uutisten vika. Vai eikö meillä pitäisi kirjoittaa sodista, nälänhädästä, Espanjan tulvista, USA:n kouluampumisista ja Ruotsin mellakoista?
Arvaapa kuinka paljon USAssa uutisoidaan Ruotsin, Suomen tai Intian jne ongelmista. Ei mitään.

vierailija
Arvaapa kuinka paljon USAssa uutisoidaan Ruotsin, Suomen tai Intian jne ongelmista. Ei mitään.
Amerikkalaisia kiinnostaa vain oma napa ja jättisuuret hampurilaiset, ranskikset ja CocaCola. Roskaruoka, roskaviihde ja roskapressa. Sodat käydään NHL-jääkiekkokaukaloissa yleisön mylviessä. Naiset ovat ikääntyneinä naamansa kiristäneitä muumioita. Katsokaa Elvis Presleys ex-vaimon kuvia ja videoita, jos epäilette valehtelevani.

vierailija
Mä luen yleensä siellä lukusalissa ton uusimman historia lehden ja tieteenkuvalehden. Arvaa mikä hassu sattuma et mainitsit kirjaston ku eilen sain päätökseen viimosimman kirjan ja aattelin et tänään palauttaisin sen nih ehkä meenkin sit lukusaliin. Siis oliko se tol nimel yähdet ja avaruuslehti vai noi molemmat erikseen. Täytyy kattoa jos täällä meidän kirjastossa on vähän väsyttää kyl pitkästä aikaa nukuin vähän huonommin ku yöllä pyöri juttui mielessä. Mites sun yö meni monen aikoihi meet yleensä nukkumaan?
On ne yhdessä sen lehden nimi

• Tykkää
Reactions: 9MM.
vierailija
Amerikkalaisia kiinnostaa vain oma napa ja jättisuuret hampurilaiset, ranskikset ja CocaCola. Roskaruoka, roskaviihde ja roskapressa. Sodat käydään NHL-jääkiekkokaukaloissa yleisön mylviessä. Naiset ovat ikääntyneinä naamansa kiristäneitä muumioita. Katsokaa Elvis Presleys ex-vaimon kuvia ja videoita, jos epäilette valehtelevani.
No just se kun Elviksen äiti kuoli?

vierailija
Olen tänään katsonut vain Yle aamun klo 7 uutiset, ja pikakelauksella muutaman keskustelun ja kunnolla saksan kielen opettajan haastattelun.
Minulla ei siis ole mitään hajua mitä tänään on maailmalla tapahtunut.
Luin uudestaan tälle palstalle linkitetyn Helena Petäistön kolumnin.
Jotkut eivät osaa ottaa elämää eläkeläisenä rennosti hengaillen. Ex-uutisankkuri Matti Rönkä on samanlainen tapaus. Hän juontaa Ylen hömppäohjelmaa.
Lämmitin eilen valmistamani pastan kattilassa, ja nyt kattila on likoamassa.
Karhunkieli oli lujilla, ja lopulta suihkutin kattilan pohjalle keittiön puhdistusainetta. Kauramaito loppui, ja sitä on haettava Prismasta. Kahvi ja kaakaon hörppiminen näkyy myös vyötärölläni. Ehkä Riikka Purra lisää paukkuja alvin prosentteihin, ja samalla pääsen ihannelukemiini.
Toisessa ketjussa mainitsin paikkaavani rakkaan villapaitani. Homma on jo hoidettu. Naapurin lapset palasivat kotiin. Ilta jo hämärtyy.
Katsoin kielenopettajani lähettämät läksyt videoineen. Koronavuodet tekivät minulle hyvän tempun. Tykkään enemmän etäopiskelusta. Jos kaipaan hälinää ympärilleni, menen kirjastoon, kauppaan tai kahvilaan.
Keskityn asioihin parhaiten kotona hiirenhiljaisuudessa lukutuolissani.
Kuuntelin Shakiran lanteistä kertovan laulun, ja Foreve—biisin tämän palstan toisen ketjun innoittamana. Uskokaa tai älkää. Se on minulle samantekevää. Olen tanssinut vatsatanssia Shakiran Forever-biisin tahdissa ajaessani vuokra-autoa kotikaupungistani Helsinkiin kauan sitten. Palautin auton vuokrafirmaan, ja söin sitten läheisessä itämaisessa ravintolassa itseni läkähdyksiin. Katselin ravintolan ruokalistaa lähiaikoina. Ohi kulkevan lapsiperheen äiti tuumasi miehelleen, että joku päivä menemme tuonne syömään.
Syökää hyvin ja voikaa hyvin. Kaikki on vain maallista.
Luin myös palstan toisen ketjun hirvijutun. Olen edelleen sitä mieltä, että iäkkäiden naisten ei pidä alentua mummotteluun. Meidän kaikkien ääni muuttuu iän myötä. Jälkikasvuni olisi pahoillaan, jos kauniita lauluja laulavana isoäitinä alentuisin tekoälyääneksi hirvien pelotteluun pimeillä metsätaipaleilla.
Ymmärrän, että eläimet pelkäävät ihmisääniä, mutta tienvarren rumat kuvat ja toimittajan tökerösti kirjoittama uutisjuttu vahvistivat kuvaa, ettei Suomi koskaan ole sivistysmaa. Vanhoissa kulttuureissa kunnioitetaan ja arvostetaan pitkään eläviä ihmisiä.
Laitan tablettini lataukseen. Muistakaa ruutuaika, ja jättäkää turha uutisten seuraaminen minimiin. Keksikää ketjujen jutunaiheiksi oman elämän sattumuksia.

• Tykkää
Reactions: 9MM.

Yhteistyössä