***HELMET 2008*** Kesäviikko 31

Jaahans :wave: ,

..mitäköhän sitä muistan taas kommetoida...hmm...äskön vielä muistin mutta nyt *raksraks*

No noista uusista taidoista :) , eli onneva vaan tieten uusia taitoja omaaville, meilläkin neiti on nyt oppinu loksutteleen leukoja, silleen kun purkka söis, mitään ääntä ei kuulu mut tolleen hassusti se loksuttelee :D

Ja sit..öö kysyn tähän väliin että voiko sose aineksena käyttää selleriä tai siis kumpaa selleriä, mitä muita vois kokeilla, nyt testattu; bataatti-peruna-porkkana-kukkakaali-parsakaali-kesäkurpitsa :wave:

Ai niin se Ronja, se on kyllä niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin hyvä että
siinä on sitä jotain taikaa, joka päihittää potterit yms mennen tullen. Meillä menee se nauhalle, tai siis levylle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Alkuperäinen kirjoittaja Nti Tinttura:
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Ippu kuulosti ihanalta nuo sun hääjutskat ystävälle. Mä aina veisasin samaa virttä vuosikaudet etten halua polttareita,mut nyt kun vihkimisestä on kulunut kolmisen kuukautta vähän harmittaa ettei tullu kavereiden kanssa kokoonnuttua ihan muuten vaan.No oli kyl pienet juhlatkin ihan ristiäisten yhteydessä,jotenkin vähän kaihertaa mieltä etten saanut olla se rinsessa valkoisissa,vaikkakin tilaisuus oli ihana ja intiimi.Vieraat itki niin et olis luullu et hautajaisia vietetään :LOL: Jos ukon kanssa ollaan viel 20 vuoden päästä sit tempaisen hunnun päähän ja valat uusiksi :LOL: :LOL: no joo höpöhöpö
Me mentiin naimisiin noin kuukausi ennen esikoisen syntymää maistraatissa, juhlat pidettiin pienellä budjetilla lähimmille sukulaisille. Sillon tuntu hyvältä idealta mutta nyt vähän kaduttaa ja oisin voinut erilaiset systemit haluta...
Juu kyllä tytön pitää saada olla prinsessa

:D mua kosittiin noin viikko ennen ristiäisiä joten kiirus tuli koko homman kanssa,monet hermoitkut vuodatin.Mekkoa ei meinannu löytyä ku tissit oli niin julmetun isot,joten piti ottaa se ainoa haloselta joka mahtui rinnuksista ja sormusta maksetaan masterilla edelleen vaikka oli halvimmasta päästä. OOtkos muuten tottunut jo uuteen sukunimeen vai otitko uuden? Mä en vieläkään aina muista uutta ja sopertelen mitä sattuu.Pitäis alkaa siihen korttirumbaan,siis uus nimi kaikkiin mahdollisiin plussaa,kirjasto kappahl......sentään pankkikortin sain uusittua
Niin multako kysyit tota nimi juttua? Jos niin kyllä oon tottunut kun tosta naimisiin menosta on nyt 8 vuotta... =) Mutta aluksi oli kyllä tosi hankalaa ja tuntu jotenkin nololta esitellä itsensä uudella nimellä, niinku muut ois aatellu että ethän sää sen niminen oo... Sekava sepustus!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nti Tinttura:
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Alkuperäinen kirjoittaja Nti Tinttura:
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Ippu kuulosti ihanalta nuo sun hääjutskat ystävälle. Mä aina veisasin samaa virttä vuosikaudet etten halua polttareita,mut nyt kun vihkimisestä on kulunut kolmisen kuukautta vähän harmittaa ettei tullu kavereiden kanssa kokoonnuttua ihan muuten vaan.No oli kyl pienet juhlatkin ihan ristiäisten yhteydessä,jotenkin vähän kaihertaa mieltä etten saanut olla se rinsessa valkoisissa,vaikkakin tilaisuus oli ihana ja intiimi.Vieraat itki niin et olis luullu et hautajaisia vietetään :LOL: Jos ukon kanssa ollaan viel 20 vuoden päästä sit tempaisen hunnun päähän ja valat uusiksi :LOL: :LOL: no joo höpöhöpö
Me mentiin naimisiin noin kuukausi ennen esikoisen syntymää maistraatissa, juhlat pidettiin pienellä budjetilla lähimmille sukulaisille. Sillon tuntu hyvältä idealta mutta nyt vähän kaduttaa ja oisin voinut erilaiset systemit haluta...
Juu kyllä tytön pitää saada olla prinsessa

:D mua kosittiin noin viikko ennen ristiäisiä joten kiirus tuli koko homman kanssa,monet hermoitkut vuodatin.Mekkoa ei meinannu löytyä ku tissit oli niin julmetun isot,joten piti ottaa se ainoa haloselta joka mahtui rinnuksista ja sormusta maksetaan masterilla edelleen vaikka oli halvimmasta päästä. OOtkos muuten tottunut jo uuteen sukunimeen vai otitko uuden? Mä en vieläkään aina muista uutta ja sopertelen mitä sattuu.Pitäis alkaa siihen korttirumbaan,siis uus nimi kaikkiin mahdollisiin plussaa,kirjasto kappahl......sentään pankkikortin sain uusittua
Niin multako kysyit tota nimi juttua? Jos niin kyllä oon tottunut kun tosta naimisiin menosta on nyt 8 vuotta... =) Mutta aluksi oli kyllä tosi hankalaa ja tuntu jotenkin nololta esitellä itsensä uudella nimellä, niinku muut ois aatellu että ethän sää sen niminen oo... Sekava sepustus!
Heh,juu taisin kysyä molemmilta mut tuli laitettua vähän hassusti,se vauvadementia :LOL:
 
Vauvojen luonne eroista Eli kyllä ne meillä ainakin jonkun verran erilaisia on ollu, kaks ensimmäistä on ollu selvästi tyytymättömämpiä kun tää kolmas, olinkin aivan ihmeissään ku tää kullanuppu oli aina niin rauhallinen ja hyvällä tuulella! :heart: Samaa on kova halu liikkua, esikoinen ryömi 6kk, nousi ylös 7 kk, käveli kuitenkin vasta 11 kk vaikka ois voinu odottaa että aikaisemmin. Toka käveli sitten jo 9 kk iässä... Tämä nuorimmainen nyt ryömimistä harjoittelee kovasti!
 
Rautalanka:
1. pistä vesi kiehumaan
2. pese ja kuori kasvikset

:LOL: ei vaan siis

Keitän noita kasviksia/juureksia/vihanneksia, alussa silleen että vaan yhtä ja sitten soseutan ne ja pakastan ne jääpala rasiassa ja siitä ne sitten siirrän kuutioina pakastusrasiaan joista valkkasin sitten sen maun ja määrän mikä oli kierroksessa.

Nykyään teen jo tommosia miksejä, eli tänään keitin kukkakaali-porkkana-bataatti ( eli mitä muistan ostaa) ja sitten ne vaas soseutan sauvasekoittimella ja pakastan. Pikku hiljaa rupeen myös lisään soseseen riisiä, makaroonia yms...

Kuullostaa hankalalta mutta oikeesti ei kyllä oo..

Tässä pari linkkiä

Vähän isommalle vauvalle
ja pienemmälle
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Alkuperäinen kirjoittaja Nti Tinttura:
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Alkuperäinen kirjoittaja Nti Tinttura:
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Ippu kuulosti ihanalta nuo sun hääjutskat ystävälle. Mä aina veisasin samaa virttä vuosikaudet etten halua polttareita,mut nyt kun vihkimisestä on kulunut kolmisen kuukautta vähän harmittaa ettei tullu kavereiden kanssa kokoonnuttua ihan muuten vaan.No oli kyl pienet juhlatkin ihan ristiäisten yhteydessä,jotenkin vähän kaihertaa mieltä etten saanut olla se rinsessa valkoisissa,vaikkakin tilaisuus oli ihana ja intiimi.Vieraat itki niin et olis luullu et hautajaisia vietetään :LOL: Jos ukon kanssa ollaan viel 20 vuoden päästä sit tempaisen hunnun päähän ja valat uusiksi :LOL: :LOL: no joo höpöhöpö
Me mentiin naimisiin noin kuukausi ennen esikoisen syntymää maistraatissa, juhlat pidettiin pienellä budjetilla lähimmille sukulaisille. Sillon tuntu hyvältä idealta mutta nyt vähän kaduttaa ja oisin voinut erilaiset systemit haluta...
Juu kyllä tytön pitää saada olla prinsessa

:D mua kosittiin noin viikko ennen ristiäisiä joten kiirus tuli koko homman kanssa,monet hermoitkut vuodatin.Mekkoa ei meinannu löytyä ku tissit oli niin julmetun isot,joten piti ottaa se ainoa haloselta joka mahtui rinnuksista ja sormusta maksetaan masterilla edelleen vaikka oli halvimmasta päästä. OOtkos muuten tottunut jo uuteen sukunimeen vai otitko uuden? Mä en vieläkään aina muista uutta ja sopertelen mitä sattuu.Pitäis alkaa siihen korttirumbaan,siis uus nimi kaikkiin mahdollisiin plussaa,kirjasto kappahl......sentään pankkikortin sain uusittua
Niin multako kysyit tota nimi juttua? Jos niin kyllä oon tottunut kun tosta naimisiin menosta on nyt 8 vuotta... =) Mutta aluksi oli kyllä tosi hankalaa ja tuntu jotenkin nololta esitellä itsensä uudella nimellä, niinku muut ois aatellu että ethän sää sen niminen oo... Sekava sepustus!
Heh,juu taisin kysyä molemmilta mut tuli laitettua vähän hassusti,se vauvadementia :LOL:
:LOL: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Nipsuli väännäs nyt rautalangasta miten noita soseita teet ja miten ja mihin pakastat. keitteletkö vaan ja soeutat jollakin vempeleellä jne
Mä kysyin tänään samaa neuvolassa, kun mua vähän stressaa tuo kiinteiden aloittaminen..No enivei; neuvolantäti ohjeisti, että keittää suolattomassa vedessä esim. porkkanaa tai bataattia, kukkakaalia, kesäkurpitsaa, perunaa (erikseen, jos ei halua sekoittaa makuja). Sitten vaan tehosekoittimella mössöksi ja sekaan keitinlientä, jotta on juoksevampaa. Sitten jääpalakuutioihin (vai mitä ne nyt on) ja pakkaseen. Helppoa ja hyvää :D Perunaa ei kuulemma kannata teharilla vetää, menee liisteriksi. ilmeisesti haarukalla mössäämällä koostumus on parempi :)

Päätin, että meillä aloitetaan kiinteiden maistelu huomenna :p
 
Mulla on nyt näköjään kunnon kyselykausi.... monet sanoo et kahden ja kolmen lapsen kanssa on helpompaa kuin yhden,ei tarvi niin viihdyttää ja samalla kuulemma ne vaipat ja valmomiset menee useamman kanssa,pitääkö paikkansa. Mä olen kyl epäilevä tuomas :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Rautalanka:
1. pistä vesi kiehumaan
2. pese ja kuori kasvikset

:LOL: ei vaan siis

Keitän noita kasviksia/juureksia/vihanneksia, alussa silleen että vaan yhtä ja sitten pakastan ne jääpala rasiassa ja siitä ne sitten siirrän kuutioina pakastus rasiaan joista valkkasin sitten sen maun ja määrän mikä oli kierroksessa.

Nykyään teen jo tommosia miksejä, eli tänään keitin kukkakaali-porkkana-bataatti ( eli mitä muistan ostaa) ja sitten ne vaas soseutan sauvasekoittimella ja pakastan. Pikku hiljaa rupeen myös lisään soseseen riisiä, makaroonia yms...

Kuullostaa hankalalta mutta oikeesti ei kyllä oo..

Tässä pari linkkiä

Vähän isommalle vauvalle
ja pienemmälle
Samaa mieltä olen, soseet tulee tehtyä tosi vähällä vaivalla! Esikoiselle syötin purkkisoseita ja kotiruokaan siirtyminen oli tosi vaikeaa. Silloin päätin että en purkista anna jos vielä lapsen saan, niinpä keittelin eväät tytölle ja tosi hyvin on aina syönyt! Pikkukaverille oon keitellyt vasta bataattia ja parsakaalta, joista jälkimmäistä saa maistella huomenna! :heart:
Mutta en yleistä, joillekkin purkkisoseet on varmasti parempi vaihtoehto!
 
Kiitokset Nipsuli ja Hippa hyvistä ohjeista,nyt mäkin tajuan jujun ,jeeee. Mies oli ihan et mitä ihmettä mä teiltä kyselen ku eiks vauvoille sitä Pilttiä anneta ja siunaili et varmaan ne maksaa paljon,miehet :D :heart:

Juu kans ajattelin et tällä viikolla vois poika jo saada maistiaisia,kun niin innokaana seuraa syömisiä.Tänään annoin d-vitskua lusikalla ja oli pitkän aikaa ennenkuin lusikka oli edes menos suuhun päin suu ammollaan :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Mulla on nyt näköjään kunnon kyselykausi.... monet sanoo et kahden ja kolmen lapsen kanssa on helpompaa kuin yhden,ei tarvi niin viihdyttää ja samalla kuulemma ne vaipat ja valmomiset menee useamman kanssa,pitääkö paikkansa. Mä olen kyl epäilevä tuomas :whistle:
Jaa, mitähän tohon sanos... Ei se kyllä mun mielestä aivan niin oo, kyllähän siinä paljon enemmän on hommaa useamman kanssa esim lähteä johonkin, käydä kaupassa jne. Ja mun kokemuksen mukaan niiden sisarusten kans on hirmu kiva tapella ja kisuta, ei niinkään leikkiä... No joskus tietenkin sitäkin!
Mutta paljon se riippuu ikäerosta, hirmu pienellä ikäerolla en itse haluaisi jos vielä tekisin. Nyt vielä ainakin nämä meidän lasten ikäerot on tuntunut aika ihanteellisilta!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Alkuperäinen kirjoittaja Hippa:
Me muuten päätettiin, että mennään naimisiin ensi vuonna elokuussa. Kaikkien näiden vuosien jälkeen :heart:
Sulla on siis aikaa järjestää unelmien häät

=) :flower:
Me mietittiin suht pieniä ja viihtyisiä häitä. ei mitään kauheita muodollisuuksia tms. Mä tarvin aina aikaa tommosille järjestettäville jutuille, kun mun sisäinen "puuhanainen" ja minä ei vissiin olla puheväleissä :LOL: Toisin sanoen, tuollaisten tilaisuuksien (juhlien yms.) järkkääminen ei oo oikein sitä ominta :ashamed:

 
Meillä on myös turvakaukalo 13kg asti, joten sen puolesta ei ole kiirettä vaihtaa istuimeen. Poitsun pituus sen sijaan alkaa kohta olla sitä luokkaa, että pää ottaa kiinni etupenkin selkänojaan. Katotaan miten kauan voi vielä kaukalossa matkustaa :) Rahat on jo säästössä istuinta varten, mutta haluisin sit kerralla ostaa sellasen, joka kestää korokkeen käyttöönottoon asti.

nipsuli Ne on varmaan niitä aikuisten satuja ;)

Öitä :wave:
 

Yhteistyössä