***HELMET 2008*** Kesäviikko 31

Hyvä, että ipulla kaikki nyt ok! =) Kävin tuossa Ronjan alkumetreillä vielä kurkkaamassa ja huomasin, että porukkaa oli pulisemassa. =) Nyt täällä ei tosin enää taida olla ketään? :wave: Miehen kanssa intouduttiin puhelemaan rakkaasta. :heart: Lähinnä siitä, miten rakas tuo tyttö meille on. :heart:
 
Huomenet! :wave:
Ei ollu mahatautia ei, eli kunnon paniikkikohtaus siis vain! No, ei hyvä vaihtoehto sekään... mutta parempi ku mahtatauti, definitely!! Mut joo... mahtaakohan nuo nostaa sitä mun lääkeannosta, kun kerta tulee noita kohtauksia vaikka on lääkkeet.. saa nähdä, tänään on sopivasti käynti siellä jutskailemassa taas. Se tietäis kyllä sitte imetyksen loppumista.. :/
No joo, pohtimusta pohtimusta. Mutta kiitos hurjasti illallisille/yöllisille avustajilleni!! :flower: :hug: =)

Ja hei, mahtavat nuo vauvansose-linkkisivut, laitoin oikein suosikkeihin; vähän vaihtelua noihin mössöihin mitä ite teen. Joten kiitos niistäkin!! :flower: =)
 
Huomenta :wave:

Kohta puoliin lähdetään neuvolaan ja sitten kohti anopin kesämökkiä saareen :/ siis se saarireissu :/ ei neuvola

Kranttu laitan yv:tä

Mukavaa tiistaita mammoille taitaa olla taas hellettä luvassa =)
 
Kiva kun Ipulla on parempi olo :hug:

Häistä ainaski on puhuttu, kukas se olikaan sopinut jo hääpäivästäkin! :flower:
Mä en ala.. mua kosittiin vuonna 2006 eikä edelleenkään häitä tiedossa :|
Meillä on se "ongelma" että me ei välttämättä haluta isoja juhlia. Ja jos suvut kutsuttais, niin niistä tulis isot koska mulla on iso suku.. Mut välttämättä ei pienilläkään päästä, koska ristiäiset oli pienet.. Mä oon aatellu että jos vaan kaverit kutsuis, silloinkin olis ihan mukavankokoiset pippalot mutta mitä meidän vanhemmat siihen sanois. Ja sit se järjestäminen |O Maistraatti ois ehkä se meille sopivin mutta mä haluaisin kyllä pukeutua himpun verran hienommin..

No joo. Me jatketaan aamiaista. Herättiin tytön kanssa 6.30 eikä sillä ollu heti nälkä. Rupattelun lomassa otti 80ml maitoa joten jospa nyt tankattais..


Muoks. piti tulla takas.. kun olin muistavinani jotain.. :whistle: :headwall:
Noh, ainakin sen että mulla oli hyvä SUUNNITELMA tehä ite soseet mutta kummasti laiskuus voittaa ja siksi oon ostannu purkeissa porkkanaa, maissia, kasvissekoitusta, kakkakuulia jne. Ite teen bataatin ja parsakaalin..
Pitäisköhän aktivoitua keittiössä..

 
Voihan maistraattiinkin pukeutua juhlavasti. Mä voisin mennä ihan sielläkin vihille, mutta mies ei suostu mistään hinnasta. Kunnon häät pitää kuulemma sitten järjestää. Nyt ei vain ole rahaa moiseen, kun itse meinataan juhlamme sitten joskus kustantaa.
Onnea Hipalle päätöksestä :flower:

Meiltä lähtee kissanketale kohta makkaratehtaalle :kieh: :kieh:
Poika nukkui ihan hyvin, 2 kertaa vain heräsi syömään. Kissap*rkele raapi koko yön vaatehuoneen ovea ja kirmaili ympäriinsä :headwall:
 
Ai niin, noista soseista. Miä aiemmin vannoin että ja mehän ei mitään bataattia tytölle syötetä ku ei syyä sitä itekään. Vaan kappas ku oli bataatin puoleen käännyttävä, ku ei ollu vanhaa perunaa kaupassa... uusia vain, ja uudethan ei soseudu kovin nätisti, niistä tulee liisteriä.. joten bataattihyllylle mars. Aika hyvät soossithan tuosta kesäkurpitsan kans tuli, kun ite valmista tuotosta maistelin.

Ja ärtsimurtsipurmur, isompi teki taaaas kakat housuun. Mikä widdu siinä jäkittää ettei sitä pottaa voi muistaa?! Kun tiedostaa kakkahädänkin kyllä jo, muutamia kertoja on sanonut että on kakkahätä, ja sillon kakka on onnistuneesti pottaan tullu. Ni miks välillä näitä housup*skoja? Mur. |O |O |O :kieh:
 
Huomenta!
Meillä nukuttiin loistavasti ja mulla on jo suht normaali olo, vaikka edelleen vatsa on mm. kosketusarka =) :whistle: Mitä lie tautia ollut, kun neljäs päivä jo ja edelleen hiukan suolisto kramppaa kun syö tai juo. Tuntuu siis siltä, että joku ottais suolet kouriinsa ja rutistais :eek: :(

Mut joo, menin ite nukkumaan heti ysin jälkeen ja poika heräs puolenyön kieppeillä, mutta en antanut sapuskaa vaan silittelemällä nukahti 15 min kuluessa takaisin uneen. Söi sitten vasta kolmen kieppeillä =) Taitaa poika oppia, ettei sitä maitoa tarvita aina herätessä =) Tuo yksi yösyöttö kun ei tunnu missään, niin sitä en ala karsimaan, nuo yösyötöthän kuulemma ylläpitää hyvin maidontuotantoa. Haluaisin kuitenkin imettää vielä pitkään kiinteiden ohella :whistle:

Hienoa Ippu, että sulla on kuitenkin lääkitys tuohon ja hyvä, että nyt jo parempi olo :hug:

Onnea Hipalle rouviintumispäätöksestä :flower:

Meillevauva
meillä myös niin iso suku, että häistä olisi tullut suuret ja minä inhoan olla ns. huomion keskipisteenä ja juhlakaluna. Me suunniteltiin kyllä kunnon juhlia vielä silloin kun kirkkokin oli varattu. Tehtiin budjettilaskelmia ja katseltiin juhlapaikkoja. Sitten mulle iski tuska, että saan puolen suvun vihat päälleni, jos jätän ne kutsumatta häihin (en siis olisi kutsunut isääni, enkä ketään siltä puolen sukua). Miehelle kelpasi pienetkin häät, emmekä olleet vielä suunnitelmista kenellekään kertoneet, joten päätimme toteuttaa kaiken salassa. Ainoa, mikä minua tuossa päätöksessä mietitytti oli se, etten saisi polttareita :whistle: No sitten raskauduinkin, eikä sekään haitannut enää, eihän polttarit ois niin kivat olleet ilman alkoa :whistle: Me vietimme kunnon kirkkohäät pukuineen, meikkeineen, kampauksineen, kukkineen ja valokuvineen vain kolme kaveria todistamassa :D :heart: Minun äitini sai aikamoisen shokin, kun suoraan kirkosta ajoimme äitini luo näyttäytymään, sillä tiesin, että äitini haluaisi ainakin nähdä ainoan tyttärensä hääpäivänään =) Miehen vanhemmat ovatkin aika tasaista porukkaa, joten eivät oleet moksiskaan "tempauksesta". Emme ole katuneet ainakaan vielä, häät oli loistavat ilman vieraitakin :heart:

Jaahas, vaunuissa jutellaan, päikkärit siis on nukuttu =)
 
Kristelle, mun äiti loukkaantuisi varmaan ikiajoiksi jos tekisin moisen tempun :D
Se itki jo siitäkin, kun meidän kihla-tekstari ei ollut mennyt sille perille, luuli että ollaan tahallaan pimitetty tietoa :xmas:

Mua ei haittaa tippakaan, jos ns. pakko-vieraita ei kutsuta. Hääparin oma juhlahan se pitäisi olla :heart: Pojan ristiäisiinkään en halunnut kutsua toista enoani perheineen (vaikka onkin mun kummi :whistle: ), koska ei olla muutenkaan tekemisissä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Kristelle, mun äiti loukkaantuisi varmaan ikiajoiksi jos tekisin moisen tempun :D
Se itki jo siitäkin, kun meidän kihla-tekstari ei ollut mennyt sille perille, luuli että ollaan tahallaan pimitetty tietoa :xmas:

Mua ei haittaa tippakaan, jos ns. pakko-vieraita ei kutsuta. Hääparin oma juhlahan se pitäisi olla :heart: Pojan ristiäisiinkään en halunnut kutsua toista enoani perheineen (vaikka onkin mun kummi :whistle: ), koska ei olla muutenkaan tekemisissä.
Oli mun äitikin tosi loukkaantunut muutaman viikon ajan, mutta ymmärsi kyllä kun perusteltiin, miksi tällaiseen päädyttiin. Nyt meillä kököttää äitini ostama morsiuspukuinen iso nukke olkkarin nurkassa minun häätiara päässään muistuttamassa meitä siitä, ettei äiti päässyt häihimme :D :LOL: :heart: Vitsillähän äiti tuon meille hankki :D :heart:

Me pidettiin vastapainoksi sitten hiukan isommat ristiäiset (tosin kaikki kutsutut eivät saapuneet), eikä mun isäni esim. oo nähnyt poikaa edelleeenkään ja ihan hyvä niin :/
 
Meillä on myös iso suku, molempien puolesta..Ollaan kuitenkin tehty päätös, että häät on nimenomaan meidän omat ja kutsutaan sinne just ne, ketkä halutaan :whistle: Kyllä äiti vähän nikotteli, kun kerroin, ettei häihin tule kuin vanhemmat, sisarukset perheineen ja kummit. Ei vanhempien sisaruksia tms. Ja sitten liuta ystäviä. Meillä oli pienet ristiäisetkin, kun kumpikaan meistä ei tunne oloaan kotoiseksi missään suurissa porukoissa.. Onhan tää aika kiva päätös, varsinkin kun ollaan oltu yhdessä sen 12 vuotta :) :heart:

A ja mies nukkuu vielä..Taidan hiipiä viereen köllimään kanssa. Ihana päivä on tulossa, ainakin sään puolesta :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja hulipumpsis:
pusuapina oon alkanu jo kattelee pojulle istuinta,tykkäisin tosta britaxin multitechista mut se hinta on musta aika rasvanen... :/
Mä kans eilen iskin silmäni just tuohon samaan istuimeen, hinta on joo kova mutta sitä ei sitten ihan heti tarvi vaihtaakaan isompaan... Ja mitä kerkesin lueskella niin paljon on kehuttu.
Tein sen virheen että katselin yks ilta lsten turvaistuinten törmäystesti videoita ja sen jälkeen olin valmis maksamaan vaikka tonnin istuimesta joka ei taatusti lähde ikkunasta lentoon törmäyksen sattuessa :eek: :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pusuapina:
Oletteko muuten jo vaihtaneet turvakaukaloita istuimeen? Meidän kaukalon edellinen omistaja käytti istuinta vielä 1-vuotispäivänään, mutta meijän pojalle alkaa uhkaavasti olla kohta pieni. Siis painorajotusten mukaan, tossa istuimessa se on muistaakseni 10kg. Poika oli heinäkuun alussa 8920g ja sillä on ollut tapana kasvaa sellasta 700-800g kuukausivauhtia :whistle:
mä en tiedä onko tähän kommentoitu kun en oo kerinny kaikkia juttuja lukea mutta siis toi kasvuhan hidastuu koko ajan koska jos tää sama kasvuvauhti jatkus isompana mikä ollu pienenä ni olis aika hurjan kokosia ekaluokkalaisia esim :whistle: mut joo, noista istuimista, meillä taidettiin siirtyä yheksänkuisena istuimeen kun kaukalo jäi pieneksi ja useimmissa taitaa suosituksenaki olla toi 9 kk millon voi siirtää. jotain istuimia taitaa olla alkaen 6 kk.
 
Just muuten kysyin että miksei me mennä naimisiin. Totes ukko siihen että ei elämiseen vaikuta ollaanko naimisissa vai ei. Että ei naimattomuus haittaa.. Vastasin vaan että niinhän sä luulet.. Oikeesti; eihän meidänkään elämä enää voi kauheesti muuttua kun on vauva ja kaikki. Lähinnä se on perintöasioita varten toi naimisiin meno meillä..Niinkin köyhiä kun ollaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
Alkuperäinen kirjoittaja Pusuapina:
Oletteko muuten jo vaihtaneet turvakaukaloita istuimeen? Meidän kaukalon edellinen omistaja käytti istuinta vielä 1-vuotispäivänään, mutta meijän pojalle alkaa uhkaavasti olla kohta pieni. Siis painorajotusten mukaan, tossa istuimessa se on muistaakseni 10kg. Poika oli heinäkuun alussa 8920g ja sillä on ollut tapana kasvaa sellasta 700-800g kuukausivauhtia :whistle:
mä en tiedä onko tähän kommentoitu kun en oo kerinny kaikkia juttuja lukea mutta siis toi kasvuhan hidastuu koko ajan koska jos tää sama kasvuvauhti jatkus isompana mikä ollu pienenä ni olis aika hurjan kokosia ekaluokkalaisia esim :whistle: mut joo, noista istuimista, meillä taidettiin siirtyä yheksänkuisena istuimeen kun kaukalo jäi pieneksi ja useimmissa taitaa suosituksenaki olla toi 9 kk millon voi siirtää. jotain istuimia taitaa olla alkaen 6 kk.
Niin en mä ajatellutkaan että Jii olis vuoden loppuun mennessä kasvanut viittä kiloa :D Tuli mieleen että kun se oli parin kuukauden iässä kasvanut kahden viikon aikana kilon niin mun isä tokas että sehän on vuoden ikäsenä 25 kilonen! :LOL:
Mutta siis meidän kaukalosta se ainakin painonsa puolesta kasvaa ulos varmaan ihan parin kuukauden sisällä vaikka kasvuvauhti hidastuiskin...
 
Pikainen hengissäoloilmoitus täältäkin! :wave:

Ahkerasti ollaan lomailtu ja puuhailtu! =) Ollaan kyläilty ja ystäviä on ollut kylässä. Kierrelty rakasta pääkapunkia ja veneilty. Eipä tämä kesä loppuisi koskaan. Ja totuushan on, että miehen vika lomaviikkoa viedään jo. :snotty: Mutta, ihanaa on ollut! =)

Eilen oli meillä 5kk neuvola, vaikka ikää jo melkein viisi ja puoli. Kaikki oli taas kunnossa. Pituutta 56cm ja painoa 7200g. Tissimaidolla kehotti jatkamaan ja soseita lisäilemaan pikkuhiljaa. Yksi soseruoka on tähän asti syöty päivässä ja silloin on mennyt kolmasosa purkillinen. Iltapuuroa hiukan mietittiin miehen kanssa, että jos se aloitettais...Ihana, suloinen ja virkeä vauva oli korttiin kirjoitettu!!

Täällä oli taas lukemista kerrakseen ja muuta kommentoitavaa ei jäänyt mieleen kuin hampurilaiset. :p Mäkki rulettaa täällä, Hesessä ei käydä oikeastaan koskaan.

Hippako oli rouviintunut! Ihanaa! Onnea kovasti! =) :flower:

Ja ievan ja liinamarin mussukat kääntyneet! Onnea onnea! =)

Turvaistuimista...me käytiin eilen katselee niitä. Meillä siis nyt Britaxin Baby Safe isofix kaukalo ja telakka, ja siihen siis sais kiinni sen Britaxin Fixway-penkin (260e). Mut sitä penkkiä ei sit voikaan kääntää, vaan se on vaan selkä menosuuntaan penkki... Tietty mahd. pitkäänhän se pitää niin ollakin, mutta kuitenkin. Ja minusta se penkki tuli jotenkin tosi korkeaksi sen telakan kanssa...neiti oli ihan yläilmoissa. Tietty toi meidän autokin (Volvo XC90) on jo itsessään niin korkea, että ehkä se siksi tuntuu hassulta. Tutustuttiin sit sellaiseen uuteen kuin BeSafe. Todella hyvin testeissä pärjännyt norjalainen penkki. Tosin oli kaupan kalleinkin. (390e) sellainen joka menee sekä että suuntiin. Jäätiin nyt sit vielä miettimään. Eihän tuolla kiire ole tosiaankaan...

No niin...jäi varmasti onta asiaa kommentoimatta mitä piti, mutta tässä tällä erää. Ai niin...Ipulle tsemppihali :hug: =)

Aurinkoista päivää kaikille! B)
 
Tervehdys pitkästä aikaa... pikaseen tulin käväseen :wave: Meillä opittiin eilen RYÖMIMÄÄN ihan kunnolla :D :D vauhtia riittää..... joka paikkaan pitäis keretä.. ihan on pikkuakka pyörryksissä uudesta taidostaan!! :D :D :D

Tarppa ja Netta 5kk ja 3vko!
 
huomentapäivää :wave:

Grillailtiin tuossa äsken vähän lounasta, halloumia ja joitain makkaroita, salaatin ja uusien pottujen kanssa syötiin. :p Aika tuhti lounasruoka tosin oli, mutta teki mieli. ;) Syödään sit illalla salaattia vaan, kuten eilenkin illalla. =) Ihana ulkoiluilma tosiaan on. Koko päivä pitäis olla ulkona tällaisella säällä. Jäin kotiin, kun ei jaksa koko päivää olla auringossa.
Mies ja tyttö lähti vielä kävelemään rattaiden kanssa. Jos lähtis itte sitten myöhemmällä uudelleen. :whistle: Mulla on tuon auringon kanssa semmoisia ongelmia, että a) palan todella helposti b) tulee aurinkoihottumaa c) tulee maksaläiskiä & pisamia. Pisamat on ihan jees, mutta nuo muut |O , joten sen vuoksi en aurinkoa voi edes ottamalla ottaa ja yritän välttää keskipäivän aikaan oleskelua ulkona. Tytöllä näyttäis olevan samanlainen maidonvalkea iho kuin mulla punapigmenttinen kun on, joten hyvin suojattuna pitää hänetkin ulkoillessa pitää. :| Rattaat onneksi suojaa hyvin kuomun kanssa, eikä tule kuumakaan, kun kuomun takaosa on verkolla. No juu, mutta tunnin tai parin päästä jos menis uudelleen ulos. :snotty: Jos tekis vaikka sen vakuutuskorvaushakemuksen vihdoin valmiiksi. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Alkuperäinen kirjoittaja äippäHki:
. Pituutta 56cm ja painoa 7200g.
Oliko tosiaan 56cm, ettei 65cm :eek: :whistle: ?? Ja Hipan puolesta vastaan, että on nyt tehneet päätöksen naimisiinmenosta, eivät vielä naimisissa :D
Tai 66cm? :D Varmaan ihan näppäilyvirhepaholainen. ;) Hienoja mittoja ja tekstejä joka tapauksessa!

Onnea Tarpan Netalle uudesta taidosta! :flower:

Onnea kevytmelin poitsulle, 6kk plakkarissa! :flower: :flower: Meillä tulee huomenna täyteen puoli vuotta! :heart:

 

Yhteistyössä