***HELMET 2008*** Kesäviikko 31

Morjens! Eipä ole tässä paljon palstalle ehtinyt, mies jäi lomalle ja mahtavat ilmat ollut! Perjantaina käytiin kalajoella jukujuku maassa, siellä vierähti päivä isompien lasten touhutessa. R jaksoi olla tosi reippaasti kärryissä ja välillä repussa. Muuten on sitten pelailtu pihapelejä, lennätetty leijaa ym. Tällä viikolla oon luvannut käydä kummankin isomman kanssa shoppailemassa koulutarvikkeita ja syömässä kaksistaan, huomenna on tytön vuoro... Loppuviikosta tuleekin vissiin vieraita! =)
Äänistä R myös päristelee niin että kuola lentää! Nyt on sitten uutena tullut tällanen hieman tyytymätön, kulmat kurtussa lausuttu äijäijäjä ja eijeijeje, tätä saattaa esim ruokapöydässä muiden syödessä posmentaa isoon ääneen! :heart: :heart:
R on aika kova nukkumaan päiväunia, Normaalina päivänä jos kotona ollaan saattaa nukkua kolmet kahden tunnin unet! =)
Ipulle Jospa se ei ole mitään, mahatauti on kamala! Mulla tulee aina heti huono olo kun kuulen että jollakin on...

:hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Sun pitää keksiä tekemistä itelle, ettei "tuu aika pitkäksi"...siis ikään kun olisit töissä, mut kotona teet joutoajan jotain kivaa :D
No joo, siis eihän näiden hullujen kanssa tule tosiaankaan aika pitkäksi, jos luit tuolta aiemmin viestini kun oli pikkusen hektisen oloista iltapäivää meillä...
Mut nämä illat ne aina on. Luultavasti siinä on sitäkin, noin psykologiselta kantilta tuumattuna, että sitte ku illalla ois lopultaki aikaa rauhoittua ja olla rauhassa, tehdä omia juttuja, ni en osaakaan, kun ei oo ne lapset siinä "tehtävinä". Ja hätäännyn. Jotenki näin mulle tätä selitettiin, tässä tosin tämmönen melko karsittu versio siitä mitä mulle selitettiin.

Nyt mulla on kyllä äksöli ollu yks projekti, ku mulla piti olla ne kaverin polttarit sillon männä viikonloppuna, mut sitte se morsmaikku katko sen kinttusa ja makaa nyt häihin asti jalka ei nyt paketissa mutta ojossa kumminki. Ni hälle oon kasaillu semmosta piristyspakettia; lapsenmielistä ja hauskaa puuhaa. Kokosin mm. värityskirjan netistä löytyvistä värityskuvista, ostin mukaan puuvärit, sit oon ettiny netistä vitsejä ja semmosia pidempiä hauskoja juttuja, niistä kokosin semmosen pienen lukemiston. Sitte on puuhavihko, missä on näitä lasten puuhatehtäviä. Semmonen mitä voi kaupastaki ostaa mutta kokosin senki kuitenki ite. Laitan mukaan valokuviaki ku A on tuon ystäväni kummityttö. Tai siis kyseisen pariskunnan. Ja tarkoitus ois kirjoittaa vielä oikein perinteinen kirjeki siihen mukaan... Et sinänsä tekemistä on nyt kyllä ollu.
Muoks: nii joo ja eilen löysin mukaan vielä semmosen älykkyystehtävän Prismasta. Siinä on kaks metallivinkuraa kiinni toisissaan, ja sen näkösesti että daa, ihan heittäen ku otan vaan irti toisistaan, mutta vissiin se ei niin simppeliä ookaan.. en oo toki päässy kokeilemaan ku paketissa on enkä viiti avata, mutta... Et pääsee aivot raksuttamaan vaikka joutuu neljän seinän sisällä kökkimäänki ;)

 
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Alkuperäinen kirjoittaja Nti Tinttura:
Ipulle Jospa se ei ole mitään, mahatauti on kamala! Mulla tulee aina heti huono olo kun kuulen että jollakin on...

:hug:
Niin mulleki... :'(
Tuon kirjotuksen jälkeen luin vasta että tämä on sulle todellinen ongelma. Auttaisko mikään pelaaminen vaikka, joku älypää tai muu kun vastailisit niihin kysymyksiin niin et ehtisi muuta ajattelemaan niin paljon... No eipä kummoinen idea... Mut jutellaan! Kerro sun lapsista? =) Minkä ikäisiä sulla onkaan?
 
Ippu kuulosti ihanalta nuo sun hääjutskat ystävälle. Mä aina veisasin samaa virttä vuosikaudet etten halua polttareita,mut nyt kun vihkimisestä on kulunut kolmisen kuukautta vähän harmittaa ettei tullu kavereiden kanssa kokoonnuttua ihan muuten vaan.No oli kyl pienet juhlatkin ihan ristiäisten yhteydessä,jotenkin vähän kaihertaa mieltä etten saanut olla se rinsessa valkoisissa,vaikkakin tilaisuus oli ihana ja intiimi.Vieraat itki niin et olis luullu et hautajaisia vietetään :LOL: Jos ukon kanssa ollaan viel 20 vuoden päästä sit tempaisen hunnun päähän ja valat uusiksi :LOL: :LOL: no joo höpöhöpö
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nti Tinttura:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Alkuperäinen kirjoittaja Nti Tinttura:
Ipulle Jospa se ei ole mitään, mahatauti on kamala! Mulla tulee aina heti huono olo kun kuulen että jollakin on...

:hug:
Niin mulleki... :'(
Tuon kirjotuksen jälkeen luin vasta että tämä on sulle todellinen ongelma. Auttaisko mikään pelaaminen vaikka, joku älypää tai muu kun vastailisit niihin kysymyksiin niin et ehtisi muuta ajattelemaan niin paljon... No eipä kummoinen idea... Mut jutellaan! Kerro sun lapsista? =) Minkä ikäisiä sulla onkaan?
Ihana oot! :heart:
Esikoinen on 2v6kk ja mahoton tapaus nyt, kun uhmaikä on tosissaan ottanut vallan! Ei kertakaikkiaan usko mitään mitä sanotaan, näyttää ettei kuulekaan ollenkaan, olipa kyseessä kielto tai kehotus. Suorat kutsut jäätelölle tai ulos saippuakuplia puhaltelemaan noteeraa kyllä, eli kuulossa ei siis vika ole! :LOL:
Ja tämä helmihän on siis pian puolivuotias äiskän silmäterä, tätä päivää lukuunottamatta on helppo tapaus, nukkuu säännöllisesti ja tykkää syömisestä. Vaan tänään ei siis mennyt oikein mikään putkeen, sen enempää syönnit kuin unetkaan. Tai söi kyllä, mutta siis lähinnä kiinteitä. Mulla tissit piukassa kun toinen ei juonut juuri lainkaan, vaikka tarjosin kyllä. Ei halunnut... Outoa. Ja päikkäreitä uinui vain 3x puolisen tuntia! :eek:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Ippu kuulosti ihanalta nuo sun hääjutskat ystävälle. Mä aina veisasin samaa virttä vuosikaudet etten halua polttareita,mut nyt kun vihkimisestä on kulunut kolmisen kuukautta vähän harmittaa ettei tullu kavereiden kanssa kokoonnuttua ihan muuten vaan.No oli kyl pienet juhlatkin ihan ristiäisten yhteydessä,jotenkin vähän kaihertaa mieltä etten saanut olla se rinsessa valkoisissa,vaikkakin tilaisuus oli ihana ja intiimi.Vieraat itki niin et olis luullu et hautajaisia vietetään :LOL: Jos ukon kanssa ollaan viel 20 vuoden päästä sit tempaisen hunnun päähän ja valat uusiksi :LOL: :LOL: no joo höpöhöpö
Me mentiin naimisiin noin kuukausi ennen esikoisen syntymää maistraatissa, juhlat pidettiin pienellä budjetilla lähimmille sukulaisille. Sillon tuntu hyvältä idealta mutta nyt vähän kaduttaa ja oisin voinut erilaiset systemit haluta...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nti Tinttura:
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Ippu kuulosti ihanalta nuo sun hääjutskat ystävälle. Mä aina veisasin samaa virttä vuosikaudet etten halua polttareita,mut nyt kun vihkimisestä on kulunut kolmisen kuukautta vähän harmittaa ettei tullu kavereiden kanssa kokoonnuttua ihan muuten vaan.No oli kyl pienet juhlatkin ihan ristiäisten yhteydessä,jotenkin vähän kaihertaa mieltä etten saanut olla se rinsessa valkoisissa,vaikkakin tilaisuus oli ihana ja intiimi.Vieraat itki niin et olis luullu et hautajaisia vietetään :LOL: Jos ukon kanssa ollaan viel 20 vuoden päästä sit tempaisen hunnun päähän ja valat uusiksi :LOL: :LOL: no joo höpöhöpö
Me mentiin naimisiin noin kuukausi ennen esikoisen syntymää maistraatissa, juhlat pidettiin pienellä budjetilla lähimmille sukulaisille. Sillon tuntu hyvältä idealta mutta nyt vähän kaduttaa ja oisin voinut erilaiset systemit haluta...
Se taitaa muuten kaduttaa vaikka sitä vihkiytyski ihan pitemmän kaavan mukaan. Siis ei se itse vihkiytyminen tietenkään :LOL: vaan se miten juttuja laittaa ja järjestää. Itse haluaisin nyt aivan erilaiset kukat, miehelle erilaiset vaatteet... no joo, näitä ehkä miettii jälkikäteen jossain vaiheessa jokainen morsio..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Alkuperäinen kirjoittaja Nti Tinttura:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Alkuperäinen kirjoittaja Nti Tinttura:
Ipulle Jospa se ei ole mitään, mahatauti on kamala! Mulla tulee aina heti huono olo kun kuulen että jollakin on...

:hug:
Niin mulleki... :'(
Tuon kirjotuksen jälkeen luin vasta että tämä on sulle todellinen ongelma. Auttaisko mikään pelaaminen vaikka, joku älypää tai muu kun vastailisit niihin kysymyksiin niin et ehtisi muuta ajattelemaan niin paljon... No eipä kummoinen idea... Mut jutellaan! Kerro sun lapsista? =) Minkä ikäisiä sulla onkaan?
Ihana oot! :heart:
Esikoinen on 2v6kk ja mahoton tapaus nyt, kun uhmaikä on tosissaan ottanut vallan! Ei kertakaikkiaan usko mitään mitä sanotaan, näyttää ettei kuulekaan ollenkaan, olipa kyseessä kielto tai kehotus. Suorat kutsut jäätelölle tai ulos saippuakuplia puhaltelemaan noteeraa kyllä, eli kuulossa ei siis vika ole! :LOL:
Ja tämä helmihän on siis pian puolivuotias äiskän silmäterä, tätä päivää lukuunottamatta on helppo tapaus, nukkuu säännöllisesti ja tykkää syömisestä. Vaan tänään ei siis mennyt oikein mikään putkeen, sen enempää syönnit kuin unetkaan. Tai söi kyllä, mutta siis lähinnä kiinteitä. Mulla tissit piukassa kun toinen ei juonut juuri lainkaan, vaikka tarjosin kyllä. Ei halunnut... Outoa. Ja päikkäreitä uinui vain 3x puolisen tuntia! :eek:
Sulla on sitten aikalailla sama ikäero lapsilla kun mulla oli noilla ensimmäisillä, eli mullahan on 8v, kohta 6v ja tää vauveli. On kyllä aikalailla eri tilanne nyt ku sillon, sillon oli kyllä hommaa kädet täynnä ja koko ajan sai vahtia ettei esikoinen vahingossa runttaa vauvaa... Onneksi ei tahallaan ainakaan yrittänyt ikinä mitään...Nyt nää toiset on jo niin isoja ja ihanan innoissaan pikkuveljestä! :heart:
Meillä on kans tää pienimmäinen helppo vauva ollut, ihanan rauhallinen ja hyväntuulinen!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nti Tinttura:
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Ippu kuulosti ihanalta nuo sun hääjutskat ystävälle. Mä aina veisasin samaa virttä vuosikaudet etten halua polttareita,mut nyt kun vihkimisestä on kulunut kolmisen kuukautta vähän harmittaa ettei tullu kavereiden kanssa kokoonnuttua ihan muuten vaan.No oli kyl pienet juhlatkin ihan ristiäisten yhteydessä,jotenkin vähän kaihertaa mieltä etten saanut olla se rinsessa valkoisissa,vaikkakin tilaisuus oli ihana ja intiimi.Vieraat itki niin et olis luullu et hautajaisia vietetään :LOL: Jos ukon kanssa ollaan viel 20 vuoden päästä sit tempaisen hunnun päähän ja valat uusiksi :LOL: :LOL: no joo höpöhöpö
Me mentiin naimisiin noin kuukausi ennen esikoisen syntymää maistraatissa, juhlat pidettiin pienellä budjetilla lähimmille sukulaisille. Sillon tuntu hyvältä idealta mutta nyt vähän kaduttaa ja oisin voinut erilaiset systemit haluta...
Juu kyllä tytön pitää saada olla prinsessa

:D mua kosittiin noin viikko ennen ristiäisiä joten kiirus tuli koko homman kanssa,monet hermoitkut vuodatin.Mekkoa ei meinannu löytyä ku tissit oli niin julmetun isot,joten piti ottaa se ainoa haloselta joka mahtui rinnuksista ja sormusta maksetaan masterilla edelleen vaikka oli halvimmasta päästä. OOtkos muuten tottunut jo uuteen sukunimeen vai otitko uuden? Mä en vieläkään aina muista uutta ja sopertelen mitä sattuu.Pitäis alkaa siihen korttirumbaan,siis uus nimi kaikkiin mahdollisiin plussaa,kirjasto kappahl......sentään pankkikortin sain uusittua
 
Meilläki on ihan näihin päiviin asti ollu melko rauhallinen meininki esikon taholta pikkusiskon suhteen, mutta nyt on pari kertaa tapahtunu jotain.. ekaksi kasasi pikkuneidin päälle vinon pinon tyynyjä, ja oli kaiketi juuri rojahtamassa ite pinon päällimmäiseksi, kun kerittiin hätiin! :eek: Toinen oli eilen, vahinko kylläkin, mutta kuitenkin; liian lähellä leikki ja tinttasi toista kyynärpäällä päähän. Parkuhan siitä tuli. Aiemmin ei siis ole oikeastaan edes mennyt pikkusiskon lähelle puuhailemaan, mutta nyt on ottanut paljon enemmän lähikontaktia, joten saa vastaisuudessa tarkempana olla, kuin mitä tähän asti on tarvinnut.

muoks: tyty oli siis lattialla mahalleen, ja siihen ympärille ja päälle pikkuisäntä niitä tyynyjä tälläsi... pää oli näkyvissä koko ajan että mitään tukehduttamis-juttua tässä ei siis suinkaan ollut kyseessä!
 

Yhteistyössä