Hedelmäsokerista: Joku sen olikin jo kirjoittanut, mutta hedelmäsokeri on siis hedelmien omaa sokeria, eikä sinänsä lisättynä ollenkaan niin paha noissa soseissa kuin tavan sokeri =)
Mies ja synnytys Tjaa.. esikoisen synnytyksessä oli mahtava, mutta tällä toisella kerralla... no, se tuli ensinnäki paikalle vasta klo 12. Mulle oli laitettu oksitosiinit tippumaan puol 9, ja siinä kaheltatoista olin aika tuskaisa jo. Vaan kun olin siihenki asti pärjänny ilman miestä ja sen apua, ni en oikeen osannu ottaa sitä apua siltä sit enää vastaan vaikka se yrittiki auttaa. Mä halusin märän ja kylmän pyyhkeen, ni se ois sillä tykänny pyyhkiä mun kasvoja ja kaulaa ja käsiä, mutta minä vaan nykäisin sen rätin itelleni ja tälläsin sen naamalleni ja makasin yhessä kohti. Mies vissiin istu viereisellä sängyllä ja tihentyvästä hengityksestä varmaan tiesi että millon tuli aina supistus. Jossain vaiheessa se kurkisti sinne pyyhkeen alle että meinaatsä nukahtaa, ku yhessä kohti ja hiljaa vaan makasin. Juu no haista p*ska, näitten kipujen keskellä? Nukahtaa?! |O Jou. No ei vaan, huolissaanhan se reppana :heart: tietysti oli, ku hiljaa vaan makasin ja hengittelin, ja halusi tietää toki missä mennään. Ja lie tuo ollu hämilläänki, et mikäs hänen tehtävä oikeen on, ku istua vaan pitää ja emäntä meinaa hoitaa synnytyksen ihan keskenään!
No sitte ponnistusvaiheeseen se ois ollu kovasti tulossa mukaan, tsemppaamaan alko siinä vieressä että hyvä hyvä, ponnista ponnista, mutta mua vaan häirihti sekin ja paukautin että oo hiljaa!! Joten nolo keissi miehen osalta koko tapaus.. se kaks tuntia jonka se ehti mukana olla. Tyttö ku syntyi klo 14:11. En osannu ottaa miestä jotenki mukaan oikein ollenkaan, ehkä siksi että se tuli vasta kun olin jo kipeä.. ja niiden kipujen kans oli jo pitäny siinä ite pärjätä.. ja tajusin pärjääväni kans! Toisaalta kyllä mä koen että oli hurjan tärkeää että se oli siellä paikalla kuitenki, ja varsinki jälkikäteen, ku tyty meni keskolaan ja minä leikkuriin istukan irrotukseen ja kaavittavaksi ja sen jälkeen vielä heräämöön; mies saattoi siis mennä vauvan luo, kun minä en sinne päässy. Ettei tarvinnu toisen siellä yksin olla.. niinku se siitä mitään ois ymmärtäny, mutta silti.. :'( :heart:
Hei, meki oltiin neuvolassa tänään:
Paino
6760 g (2870 syntyessä, ed. kerrasta lisäystä on reilut 900g)Pituus
64,5 cm (48 syntyessä, ed. kerrasta lisäystä 3 cm)
Pipo
42,0 cm (32,3 syntyessä, ed. kerrasta lisäystä 1,5 cm)
~~~
"Suloinen tyttö, hyvin kasvaa. Silmät suorassa / punaheijasteet +/+. Korvat terveet, vaikkua. Sydän- ja keuhko????. ja vatsan palp. norm. ???.?. +/+. Lonkat ok. Hyvä iho. Hyvä pään kannatus. Korviin Ceridal-suihke. Kielijänteen takia lähete korvalääkärille."
Kysymysmerkkien kohdalta en yksinkertaisesti saa selvää et mitä lukee; lääkärien käsialat, tiedättehän...
Maaliskuisissa ehdotettiin et ois sydän- ja keuhkoÄÄNET mut ei se oo äänet, sen verran saa selvää.
Semmoset kuulumiset!
Jahvetin perheelle paranemisia täältäkin suuntimalta! :hug: