***HELMET 2008*** Kesäviikko 28

Olin itseasiassa just tulossa kertomaan että meni tän illan nukutus epäilyttävän hyvin! :eek:

Kaks edellistä iltaa poju alkoi sänkyyn laittamisen jälkeen huutaa ku hyeena vaikka olin koko ajan vieressä ja kohta iskäkin tuli siihen pällistelemään. Välillä korviasärkevä huuto vaimeni - jatkuakseen kohta kakskertaa kovempana.
Itseasiassa poika oli, näin jälkeenpäin ajateltuna, ihan liian väsy jo sänkyyn vietäessä.

Mutta nyt meni hienosti. Poika oli vielä aika hyväntuulinen kun alettiin valmistautumaan unille. Höpsöteltiin vähän hoitopöydällä ennen iltapesuja. Sitten poju sänkyyn, pienen pientä kitinää oli havaittavissa, mutta kohta sekin meni ohi kun vähän silitteli.
Laitoin harson pojan päälle, aika usein rauhottuu sen avulla (eilen ei kylläkään tepsinyt), ja hiivin huoneesta pois. Hetken aikaa kuului touhuskelevan ja kohta olikin jo unessa. Siellä se halaa harsoa :D

Nyt kun vielä nukkuis yön yli niin epäilisin jo jotain yliluonnollista... :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Oliskos neuvoja miten lopettaa imetys?

En enää imetä kuin 2 krt/vrk,mutta sekin menee joskus pakottamalla. Joten jos vaan nyt lopettaisin, niin pitääkö pumpata aluks vähän vai?

tackar
Mulla ainaskin loppu ihan luonnostaan lääkekuuriin, tokikin oli sitä ennen pumppailut kuukauden ajan 1-2 krt/vrk, joten olikin valmiiksi maidontuotanto vähentynyt..eli tisujen tunnon mukaan :)
 
Meillä on ihan päivästä kiinni miten nukkumaanmeno menee. Syliin ollaan nukutettu ja sit viety omaan sänkyyn. Välillä nostaa äläkän nukkumaanmenosta, mutta ei enää sellasia raivareita, mistä kerroin täällä pari kk sitten :whistle: Tänään heräs vellille tuossa vähän ennen 22 ja jäi hereillä touhuamaan, kun läksin huoneesta. Nukahtaa varmaan kohta itekseen, kun ei kuulu kitinääkään.

Nyt kattomaan Comanche Moonia :wave:
 
Mie oikeesti luin kaikki :D Mutten muista enää mitään :headwall:

Tosiaan mein 8v vietiin aamusta lekuriin kun sillä iski yöllä taas kunnon kröhä eikä meinanu henkee saada, pikatestin sitte ottivat angiinasta ja haikko positiivinen oli. Miehestä ottivat samalla reissulla myös (mies oli käyttääs poikaa) ja oli nega...ei kyllä oottanu kauaa tulosta, et voi olla et olis voinu viel tullaki plussa. No sit me mentiin viel ns. varmuudeks 5veen ja 10veen kanssa testiin, 10veellä IHAN selkee plussa tuli testiin aja mulla ja 5veellä heikot plussat :/
Likkaa ei kuulemma tarvi testaa, kun on niin pieni...silti minusta vähän outoo :whistle: :/ Mieskin meinasi huomenna kävästä työterveydessä vielä jos niillä olis se pikatesti kun sehä olis tärkee, että se kuuri alotettas kaikilla samaan aikaan |O Minusta olis miehelleki voinu ns varmuudeksi kuurin antaa |O |O
No, näillä mennään... :headwall: :headwall:

Mutta mie lähen suihkuun, katotaan jaksanko palailla vielä =) :wave: :wave:
 
Juu kyllä tuo angiina on sitten ärtsy tauti, mulla oli kans aina toooooooosi kipee kurkku ja korkee kuume, nieleminen sattu niin että ei tienny nieleekö vai ei, kokeilin sylkee kuppiinkin vaan ei sekään ollu hyvä kun sitten kurkku kuivu, joten Jahvetin 8 veelle extrapuhallukset täältä :whistle:


Mä täällä pähkäilen että tilaanko ERGOn ja päivärepun, vai PATAPUMIN vai MANDUCAN..


Patapumhan ois halvin mut köyhänhän ei ois vara ostaa halvinta....
 
Ja siis nukkumaan menot meillä menee yhtä hyvin kun ennenkin jos vaan vie sopivalla hetkellä sänkyyn..ensin unimaito, sitten rätti ja tutti ja sitten neiti sänkyyn...joskus jos ei oo vielä valmis nukkumaan niin saattaa sielä hetken mesota :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Juu kyllä tuo angiina on sitten ärtsy tauti, mulla oli kans aina toooooooosi kipee kurkku ja korkee kuume, nieleminen sattu niin että ei tienny nieleekö vai ei, kokeilin sylkee kuppiinkin vaan ei sekään ollu hyvä kun sitten kurkku kuivu, joten Jahvetin 8 veelle extrapuhallukset täältä :whistle:


Mä täällä pähkäilen että tilaanko ERGOn ja päivärepun, vai PATAPUMIN vai MANDUCAN..


Patapumhan ois halvin mut köyhänhän ei ois vara ostaa halvinta....
Sit se on se Ergo :LOL: :LOL: Mulla pitäs huomenna tai maanantaina tulla ;)
Reppuki olis tehny mieli tilaa, mut tilaan vasta, jos oikeesti tulee tarve =)

Nyt suihkuun...
 
Olipas nukkumaanmeno taas.Tänään ei nukahtanut tissille vaan käytiin kunnnon tuttitaistelu |O ei sata kertaa varmaan riitä tutin laittamisessa suuhun :headwall: poika odotti suu auki kuin linnunpoikasella et laitan sen suuhun,mut hän sit otti sen pois kun kerran oppinut tarttumaan ja minä takas.... sit hän kekkas et laittaa itse ja otsaan ja silmäänhän se meni ja kitinä alkoi ja minä taas apuun ja koko rumba pyöri 20 min.Niin joo ja samalla mä hyräilen soittorasian tahtiin nuotin vierestä over the rainbow...että se biisi kypsyttää jo 4 kk rallatuksen jälkeen :kieh: lopuksi pikkuherra keksi varpaansa ja pumps uni tuli. Jos tota rumbaa ei tee huuto on mahtava :headwall: :heart:
 
Joo, kyl nyt toi Ergo ja Manduca on loppuväännösää mukana..mutta edelleen siis pähkii :D että kumpi...ergossa paljon nippeleitä, manducassa kaikki samassa...ergossa ois kätsy toi reppu, manducaan ei vissiin vastaavaa..
 
Iltaa! :wave:

Kirjoittelin aiemmin pitkät pätkät ja kaikki hävis. :headwall:

Nyt vaan nopeesti...täällä ollut kärttypäivä neidillä, vain äidin syli on kelvannut. :heart: Päiväunille sain neidin tainnutettua vasta neljältä. Nukuttiin sit yhdessä 2,5h päikkärit. Jaksaa taas valvoo ensi yönä. Mutta nukkumaanmeno meni superhelposti! =)

Terassin rakennus jatkuu..ja nopeesti näyttääkin syntyvän. Onneksi niin! :D

Jahvetille ja porukoille pikaista paranemista! =)

Kääntyilijöille onnea uudesta taidosta! :heart:

Tänään meillä masiteltiin omenaa lusikankärjellä ja syötiin tissiä noin 100 kertaa! ;)

Kantorepuista...tilasin tänään Manducan. :wave:

Kylpeminen..kylpy ja suihku on tosi mieleen pienelle! :heart: Kylpykirja..meillä ei ole sellaista! Mistä saa? Ja ankkakin pitäis ostaa. :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Hippa:
Mä kävin nyt eilen hakemassa 74cm Jonathanin välikausihaalarit..Saa nähdä, tuleeko käyttöön kunnolla ja miten ton koon kanssa, mutta ne maksoi 27 euroa, joten ei paljoa ja sillä raaskinkin ostaa..
Mistä :whistle: ??
Forumin JesperJuniorista :) Siellä oli ihan hyvin kokoja vielä jäljellä. Kaikki haalarit (myös reimat) oli -40%. Ja hanskat, lakit yms. Suurin osa vaatteista oli -50%
 
Alkuperäinen kirjoittaja äippäHki:
Kylpeminen..kylpy ja suihku on tosi mieleen pienelle! :heart: Kylpykirja..meillä ei ole sellaista! Mistä saa? Ja ankkakin pitäis ostaa. :p
Meillä on kylpykirja, jonka anoppi oli hankkinut jostain ihan tavis kirjakaupasta :). Ja likka tykkää! Ankkakin pitäis hankkia. Meillä tyty on niin innoissaan polskuttelemassa, että pitäis olla ihan isompikin amme, että vesi pysyis sisällä
:D
 
Vielä kantorepuista:Mä oon pähkinyt Manducan, Patapumin ja Ergon välillä. Kun Patapum sai tosi hyvät arvostelut Vauva-lehden jossain testauksessa, se taidettiin arvostella lähes täysin samankaltaiseksi kuin Ergo. MAnducaakin on tosi moni kehunut, joten en osaa yhtään päättää. Me kantoliinaillaan paljon, mutta mies ei oikeen siitä lämpee...Joten mietinkin kantoreppua hänelle..
 
Ja vielä; Nukkumaanmeno on meillä ollut nyt parin viime päivän ajan aika mutkikasta..Yleensä tyttö on nukkunut sikeästi jonnekin aamuviiteenkin saakka tai aikaisintaan heräillyt syömään 02-03-aikoihin..Nyt saattaa jo tunnin päästä nukahtamisesta heräillä itkuisena...Eikä meinaa oikein rauhoittua uudelleen..Tää on meille ihan uutta, kun tuo on yleensä nukahtanut ja nukkunut tosi hyvin (paitsi niitä päikkäreitä)..

Mutta nyt suihkuun ja nukkumaan :)
 
Täällähän on ollu melko hiljasta. Ei menny kauheen kauaa lukea teijän tekstejä läpi. Yleensä alotan, kun saan lapset nukkumaan ja oon valmis puolen yön maissa. Nyt mies käytti tossa pitkkän konetta ja mä lueskelin sohvalla.

Meillä neiti jätetään sänkyyn ja jää sinne yleensä ihan tyytyväisenä. Joskus täytyy käydä laittamassa tutti takaisin suuhun. Nyt oli tosi äkäinen, kun tultiin mökiltä. Käytiin vaan iltasella grillaamassa siskon perheen kanssa. No tissi ei kelvannu, joten laitoin tytön sänkyyn ja siellähän vasta huuto alko. No otin tytön sitteriin kattelemaan, kun esin esikoisen hampaat ja kuuntelemaan iltasadut. Näin yleensä tehdään, mutta tänään siis ajattelin laittaa tuon suoraan sänkyyn, kun oli jo aika myöhä. No sitterissä neiti oli ihan rauhassa ja pienen tissittelyn jälkeen jäi tyytyväisenä omaan sänkyynsä. Kai tuo meinas, että häntä ei saa jättää paitsi lasten iltapuuhista. :p :LOL:

Meillä esikoinen on paljon hankalampi nukutettava nykyään. Jää kyllä sänkyyn kiltisti, mutta unen tulo saattaa viedä yli tunnin. No tänään soitti terveyskeskuksen lääkäri kesäkuussa otettujen verikokeiden tulokset ja tuolla esikoisella on laktoosi-intoleranssi. Pitää aluks siirtyy kokonaan laktoosittomaan ruokavalioon ja pikkuhiljaa alkaa kokeilla hylaa. No, jospa se auttais tuon mahavaivoihin. On valitellu niitä useamman kuukauden. Ja ehkä nukahtaminenkin helpottuu, kun ei masu enää vaivaa.

Ja lopuks Jahvetin koko poppoolle :hug:
 
No nyt on kyllä historian kirjat sekasin etä mä oon ekana tähän aikaan, tai sit tää palsta on ollu jumissa |O .

Kiitos Hippa vastauksista :flower:

Joo, nyt kun taas kurkaksin patapumin sivua niin ihanhan sekin ois hyvän olonen, jotenkin olin siinä luulossa että sitä voi pitää vaan eessä, mistäkähän semmosta oon keksiny :whistle:

Meillä on neidillä ollut nyt kaks suht puklutonta päivää, en tiä onko sillä vaikutusta että alotettiin tuo riisipuuro...tänään taijetaan sitä syyä iltapalaksikin :)

-nipsuli ja neiti E 5kk :heart: tasan-

ps. Woden helmelle onnittelut :flower:
 
Huomenta täältäkin! =)

Johan on ollut hiljainen aamu ja yö täällä. :attn:

Mahtava aurinkopäivä taitaa olla tulossa. :D Ihanaa..on tätä lämpöä jo kaivattukin. Mä niin rakastan hellepäiviä!!! :p

Lumiannalla passipuuhia..meilläkin ensi viikolle varattu aika pienen passihakemusta varten. :heart: Kuvat on jo otettu. Kuvien ottaminen olikin kuin olis ollut kissanäyttelyssä...niin hassusti mies neitiä kädet suorana kameran edessä kannatteli ja käänteli. ;) Mut hyvät tuli!

Nipsulille ja neiti E:lle lisää pukluttomia päiviä lähettelen! :hug:

Missäs se ieva luuraa? :wave: Vai olikos niin, että heille oli vieraita tulossa...

Juu..mutta, nyt mukavaa perjantaita ja palaillaan taas asiaan! Me lähdetään ulos... B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Joo, nyt kun taas kurkaksin patapumin sivua niin ihanhan sekin ois hyvän olonen, jotenkin olin siinä luulossa että sitä voi pitää vaan eessä, mistäkähän semmosta oon keksiny :whistle:
En mä vielä mennytkään..piti käydä minunkin kurkkaa tuota Patapumia. Se kyllä näyttää tosi kivalle! :p Mä en tajunnut sitä edes harkita. :xmas: Noh, jospas se Manduca on hyvä ja senhän saa palauttaa 14vrk aikana jos ei tunnu omalle...
 

Yhteistyössä