***HELMET 2008*** Kesäviikko 28

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
äippäHki nyt alkaakin kuulemma kunnon terassikelit, niin terassi valmistuu juuri sopivasti :D
Meillä ne purkuhommat pitäs kohta alottaa :headwall: :kieh:
Kunhan nyt sais ne lopulliset piirustukset, että pääsis lupia hakeen...
Niin, tosiaan nyt taidettiin luvata että kesä alkaa! :D Vielä on kesää jäljellä siis...omalle terassille siideri kädessä kun ei tästä näköjään ihminen saa itseään tuonne keskustaan ihmisten ilmoille...mä kyllä jo niin odotan että tää imetys vähenee siihen malliin, että ei tissit räjähdä jos ei kahteen tuntiin imetä. :headwall:

Onko teillä iso purkuhomma edessa jahvetti?
 
Jahvetti: joo, tuttelit jäi kaappiin meil..en tiä pitäskö sitä omneota vielä kokeilla...tänään on taas ollu puklupäivä sit kuitenkin, pihalle ei oo niinkään tullu mut nieleskelyä ja yskiskelyä jne..siis semmosta mikä selkeesti ei tunu hyvälle neidistä :/

Alotitko kanalla :wave: ??
 
:wave: voi pee..kirjotin pitkät tekstit ja kaikki hävis jonnekin..........
ei ehdi uusiks,mut siis lomalaisia täällä edelleen vähäistä koneella oleminen.päivät touhua täynnä.Meillä kaurapuuro aloitettu, lihoja ei vielä.isukin kanssa tykkää KYLPEMISESTÄ enemmän.ihanan aurinkoinen ja naurava on meidän helmi :heart:
allergioiden ja vatsavaivojen ja itkuisuuksien kans kamppaileville :hug:

minni ja ei enää niin pieni helmi 4,5kk
 
Heippa!

Nipsuli; huomasin tänään, että Jumbon JesperJuniorissa oli samat Jonathanin haalarit -50%. Mutta siellä oli taas koot aika vähissä :|

Kertokaa ihmeessä kokemuksia kantorepuista, jos itekkin semmonen hankitaan :)

Miten kauan passia on saanut nyt odotella? onkohan kesäruuhkaa? :attn: :attn:

Jee, miehellä alkoi tänään kesäloma :heart: Lähdetään huomenna kohti pohjanmaata ja sieltä sitten kohti pohjoista, joten en oo netin äärellä kauhiasti. Hyvää viikkoa kaikille :flower:
 
Ompas täällä ollu viimeaikoina harvinaisen kuollutta... =)

Kylpykirjaa ei täältäkään löydy, luulen että pärjätään ilmankin... Pengoin muuten tänään porukoilla kaappeja ja löysin läjän vanhoja lastenkirjojani, kivaa. Mä kun olen manannut, kun mitään vaatteita tms. ei ole tallessa, niin ompahan edes jotain sitte multakin säästynyt...

Lihat on täälläkin aloteltu, maanantaista asti mennyt soseitten seassa broiskua...

Kertokaas nyt viisaammat, kuinka kauan tuon hampaan puhkeaminen oikein kestää...??? :attn:
Koko viikko kiukuttu (nyt jo onneks vähän helpottanut), mutta hammasta ei vieläkään kunnolla esillä. Näkyy kyllä nysä ikenen läpi ja tuntuu kova nökö, mutta ei vieläkään ole puhkassu mielestäni ientä. (Tosin eipä tuo anna sinne juuri vilaista, mutta ei tunnu vielä puhjenneen läpi asti).
 
Iltaa, kone pelaa niin pääsin minäkin tänne! :D

Kantoreppu ollut pohdinnassa täälläkin, että hommaisko vai eikö...En ole koskaan oikein päässyt sinuiksi tuon liinan kanssa kovasta yrityksestä huolimatta, ehkä tommonen valmis reppupaketti olis enempi meidän juttu. Mut pitääkö niitäkin olla miljoona erilaista, vertaile ja valitse sitten noista... :whistle: Sitä Patapumia minäkin nipsulin tapaan mietin, kun tuo ergo on ihan törkeän hintainen, siis kun en tiedä miten innokkaasti sitä reppuakaan sitten käyttää, tietää vissiin kun kokeilee että tykkääkö vai ei. Tytylle reppu olis varmaan hyvä, kun pystyasento helpottaa kovasti silloin kun refluksioireita enempi.

Ja nyt kun refluksiin päästiin...Neidillä on ollut nyt useampi ilta nukkumaan käyminen hankalaa, iltaa kohden nieleskely ja yleinen levottomuus lisääntyy, eikä tahdo asettua unille kun selvästi paha olla. Sitten kun antaa vielä vähän lisää gavisconia ja silittelee pientä ja pitää välillä sylissä pystyssä niin rauhoittuu, kyllä siinä helposti ainakin sellanen yli puoli tuntia menee. Päivät menee suht ok, mut illat huonommin, täytyy varmaan koittaa painottaa tota G:tä iltaa kohti jos auttais. :|
 
hei siis..valaiskaahan tätä mammaa imetysasiassa..eli eli, jos nyt sit päästään sinne 6kk täyimetykseen, ensi viikolla siis 5kk täynnä, niin entäs sitten? Eihän se siihen se imetysrumba silloinkaan lopu. :/ Anteeksi ruma ilmaisu..välillä vaan jo kaipaa hiukan vapautta. :ashamed: Eli, onko se tissimaito edelleen pienen juomana vai aletaanko me sit antaa sitä korviketta?? Mä olen ihan pihalla taas jälleen kerran... :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja äippäHki:
hei siis..valaiskaahan tätä mammaa imetysasiassa..eli eli, jos nyt sit päästään sinne 6kk täyimetykseen, ensi viikolla siis 5kk täynnä, niin entäs sitten? Eihän se siihen se imetysrumba silloinkaan lopu. :/ Anteeksi ruma ilmaisu..välillä vaan jo kaipaa hiukan vapautta. :ashamed: Eli, onko se tissimaito edelleen pienen juomana vai aletaanko me sit antaa sitä korviketta?? Mä olen ihan pihalla taas jälleen kerran... :whistle:
--Uskosin että se sitten kuitenkin kiinteen myötä vähenee..ja ainakin osa lapsista ihan ittekin sitä vähentää ja tisuttelu painottuu enempi yöllle

Nimm. todellinen asiantuntija :LOL: :LOL: :LOL:

*muoks* Siis noin kävi miun kahelle kaverille vauvoineen, toisella vauveli itte lopetteli imetyksen 6kk iässä, sitä ennen oli pitkään syönyt "tissiä" vain öisin. Toisellla kanssa on vähentynyt, ja nykysin lapsen ollessa 8kk, niin tissiä kehissä on ainoastaan nukkumaan mennessä ja öisin tarpeenmukaan
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja äippäHki:
hei siis..valaiskaahan tätä mammaa imetysasiassa..eli eli, jos nyt sit päästään sinne 6kk täyimetykseen, ensi viikolla siis 5kk täynnä, niin entäs sitten? Eihän se siihen se imetysrumba silloinkaan lopu. :/ Anteeksi ruma ilmaisu..välillä vaan jo kaipaa hiukan vapautta. :ashamed: Eli, onko se tissimaito edelleen pienen juomana vai aletaanko me sit antaa sitä korviketta?? Mä olen ihan pihalla taas jälleen kerran... :whistle:
--Uskosin että se sitten kuitenkin kiinteen myötä vähenee..ja ainakin osa lapsista ihan ittekin sitä vähentää ja tisuttelu painottuu enempi yöllle

Nimm. todellinen asiantuntija :LOL: :LOL: :LOL:
=)

Mutta siis..imetys jatkuu. :whistle: Ääh..ehkä mä olen tänään vaan väsy siihen. Mutta, ihan se kokopäivähommaa on tällähetkellä. :| Joskin hienoa, että se onnistuu. ;)

 
Alkuperäinen kirjoittaja äippäHki:
hei siis..valaiskaahan tätä mammaa imetysasiassa..eli eli, jos nyt sit päästään sinne 6kk täyimetykseen, ensi viikolla siis 5kk täynnä, niin entäs sitten? Eihän se siihen se imetysrumba silloinkaan lopu. :/ Anteeksi ruma ilmaisu..välillä vaan jo kaipaa hiukan vapautta. :ashamed: Eli, onko se tissimaito edelleen pienen juomana vai aletaanko me sit antaa sitä korviketta?? Mä olen ihan pihalla taas jälleen kerran... :whistle:
Me mennään tissimaidolla tuon puolen vuoden jälkeenkin varmaan sinne vuoden tietämille jos neiti vaan huolii-toki ne imetyskerrat harvenee sitä mukaan kun kiinteitä on yhä suurempi osa ruokavaliosta. Pojan kanssa mentiin juuri noin ja siirtyi sitten suoraan tissimaidosta lehmänmaitotuotteisiin. Meillä on tietysti se, ettei poika eikä nyt tytykään ole korviketta huolinut lainkaan, tytyn kanssa ollaan onneksi edistytty sen verran että huolii sentään pullon jos siellä äidinmaitoa, pojalle ei kelvannut sekään... :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja äippäHki:
hei siis..valaiskaahan tätä mammaa imetysasiassa..eli eli, jos nyt sit päästään sinne 6kk täyimetykseen, ensi viikolla siis 5kk täynnä, niin entäs sitten? Eihän se siihen se imetysrumba silloinkaan lopu. :/ Anteeksi ruma ilmaisu..välillä vaan jo kaipaa hiukan vapautta. :ashamed: Eli, onko se tissimaito edelleen pienen juomana vai aletaanko me sit antaa sitä korviketta?? Mä olen ihan pihalla taas jälleen kerran... :whistle:
--Uskosin että se sitten kuitenkin kiinteen myötä vähenee..ja ainakin osa lapsista ihan ittekin sitä vähentää ja tisuttelu painottuu enempi yöllle

Nimm. todellinen asiantuntija :LOL: :LOL: :LOL:

*muoks* Siis noin kävi miun kahelle kaverille vauvoineen, toisella vauveli itte lopetteli imetyksen 6kk iässä, sitä ennen oli pitkään syönyt "tissiä" vain öisin. Toisellla kanssa on vähentynyt, ja nykysin lapsen ollessa 8kk, niin tissiä kehissä on ainoastaan nukkumaan mennessä ja öisin tarpeenmukaan
Antaako sun kaverit sit juomaksi korviketta? Kun tää on siis se kohta missä mä tipun kärryiltä...siis juotavahan sitä on edelleen. :wave:

Kiitti Nipsuli kun selvennät!!!! :flower: Väsyneitä ajatuksia minulla :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja äippäHki:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja äippäHki:
hei siis..valaiskaahan tätä mammaa imetysasiassa..eli eli, jos nyt sit päästään sinne 6kk täyimetykseen, ensi viikolla siis 5kk täynnä, niin entäs sitten? Eihän se siihen se imetysrumba silloinkaan lopu. :/ Anteeksi ruma ilmaisu..välillä vaan jo kaipaa hiukan vapautta. :ashamed: Eli, onko se tissimaito edelleen pienen juomana vai aletaanko me sit antaa sitä korviketta?? Mä olen ihan pihalla taas jälleen kerran... :whistle:
--Uskosin että se sitten kuitenkin kiinteen myötä vähenee..ja ainakin osa lapsista ihan ittekin sitä vähentää ja tisuttelu painottuu enempi yöllle

Nimm. todellinen asiantuntija :LOL: :LOL: :LOL:
=)

Mutta siis..imetys jatkuu. :whistle: Ääh..ehkä mä olen tänään vaan väsy siihen. Mutta, ihan se kokopäivähommaa on tällähetkellä. :| Joskin hienoa, että se onnistuu. ;)

-Juu, ei se varmaan helppoa tuo imetyksen kanssa oleminenkaan aina ole

 
Siis mä en ymmärrä miten tästä yöunille käymisestä on tullu niin vaikeeta |O Me ollaa hiljennytty ja rauhotuttu jo kolme tuntia sitte mutta tuo ei tee muuta ku kitisee tai sitte nauraa räkättää yliväsyneenä. Muutama päivä menty näin :/

Tuli muuten mieleen Hilunen kun sanoit ettet tiiä tykkääkö vauva repusta niin se jo mainittu liike siellä teillä vuokras niitä eri liinoja ja reppuja päiväks tai viikoks tms. Ainaki joskus mietin sitä vaihtoehtoa kun en tienny oisko meillä tarvetta repulle.

Miehellä alko loma =) Huomen aamusta lähetää Kouvolaan taas ja viikonloppuna on jätkän pienen serkkupojan ristiäiset. Siitä sitte mahollisesti jatketaan johonki sukulaisille tai tullaa mörköilee kotiin oman porukan kanssa :heart:
 

Yhteistyössä