***HELMET 2008*** Kesäviikko 28

Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja äippäHki:
hei siis..valaiskaahan tätä mammaa imetysasiassa..eli eli, jos nyt sit päästään sinne 6kk täyimetykseen, ensi viikolla siis 5kk täynnä, niin entäs sitten? Eihän se siihen se imetysrumba silloinkaan lopu. :/ Anteeksi ruma ilmaisu..välillä vaan jo kaipaa hiukan vapautta. :ashamed: Eli, onko se tissimaito edelleen pienen juomana vai aletaanko me sit antaa sitä korviketta?? Mä olen ihan pihalla taas jälleen kerran... :whistle:
Me mennään tissimaidolla tuon puolen vuoden jälkeenkin varmaan sinne vuoden tietämille jos neiti vaan huolii-toki ne imetyskerrat harvenee sitä mukaan kun kiinteitä on yhä suurempi osa ruokavaliosta. Pojan kanssa mentiin juuri noin ja siirtyi sitten suoraan tissimaidosta lehmänmaitotuotteisiin. Meillä on tietysti se, ettei poika eikä nyt tytykään ole korviketta huolinut lainkaan, tytyn kanssa ollaan onneksi edistytty sen verran että huolii sentään pullon jos siellä äidinmaitoa, pojalle ei kelvannut sekään... :/

just joo...meillä taas niin, että pieni kyllä huolii, mutta masu menee kovalle. pari kertaa siis kokeiltu nannia...
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Hilunen; meillä oli tänään just tommonen ilta kans :hug:

Mulla on tän hetken repputaistelossa patapum vastaan manduca :whistle: :D , varmaan ratkasen arvalla tän reppuonkelman |O
:hug: nipsulillekin! On kyllä kiva että täältä löytyy ihmisiä jotka tietää millaista tämä välillä on... :/ :flower:

 
Alkuperäinen kirjoittaja äippäHki:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja äippäHki:
hei siis..valaiskaahan tätä mammaa imetysasiassa..eli eli, jos nyt sit päästään sinne 6kk täyimetykseen, ensi viikolla siis 5kk täynnä, niin entäs sitten? Eihän se siihen se imetysrumba silloinkaan lopu. :/ Anteeksi ruma ilmaisu..välillä vaan jo kaipaa hiukan vapautta. :ashamed: Eli, onko se tissimaito edelleen pienen juomana vai aletaanko me sit antaa sitä korviketta?? Mä olen ihan pihalla taas jälleen kerran... :whistle:
--Uskosin että se sitten kuitenkin kiinteen myötä vähenee..ja ainakin osa lapsista ihan ittekin sitä vähentää ja tisuttelu painottuu enempi yöllle

Nimm. todellinen asiantuntija :LOL: :LOL: :LOL:

*muoks* Siis noin kävi miun kahelle kaverille vauvoineen, toisella vauveli itte lopetteli imetyksen 6kk iässä, sitä ennen oli pitkään syönyt "tissiä" vain öisin. Toisellla kanssa on vähentynyt, ja nykysin lapsen ollessa 8kk, niin tissiä kehissä on ainoastaan nukkumaan mennessä ja öisin tarpeenmukaan
Antaako sun kaverit sit juomaksi korviketta? Kun tää on siis se kohta missä mä tipun kärryiltä...siis juotavahan sitä on edelleen. :wave:

Kiitti Nipsuli kun selvennät!!!! :flower: Väsyneitä ajatuksia minulla :ashamed:
No siis tää jolla imetys jatkuu niin antaa nyt mukista vettä ruualla jne..

Ja se toinen sillon itte oli huolissaan kun rinta ei kelvannu kun lähinnä yöllä..niin neuvolassa oltiin sitä mieltä että itte säännöstelee sen. Vettä antovat hekin "janoon"

 
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Siis mä en ymmärrä miten tästä yöunille käymisestä on tullu niin vaikeeta |O Me ollaa hiljennytty ja rauhotuttu jo kolme tuntia sitte mutta tuo ei tee muuta ku kitisee tai sitte nauraa räkättää yliväsyneenä. Muutama päivä menty näin :/

--Meillä kans tietää että nukkumatti on lähellä kun neiti alkaa nauraan ihan kaikelle :D .
 
Tissittelystä: Mä imetän enää 2 kr/vrk:ssa, ja tähän on tultu siksi, että poika ei huoli tissiä. Tänäänkin ennen nukkumaanlaittoa yritin imettää (yleensä syönyt tissiä) mutta ei suostunut kun muutaman imun ottaan. Nyt tissit täynnä mietin pumppaanko vai sinnittelenkö. Pullosta saa siis Nan:nia ja sitä menee 6-8 dl/vrk. ( en anna vettä ollenkaan, koska mun mielestä vauvat voi juoda janoon maitoa...)
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja äippäHki:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja äippäHki:
hei siis..valaiskaahan tätä mammaa imetysasiassa..eli eli, jos nyt sit päästään sinne 6kk täyimetykseen, ensi viikolla siis 5kk täynnä, niin entäs sitten? Eihän se siihen se imetysrumba silloinkaan lopu. :/ Anteeksi ruma ilmaisu..välillä vaan jo kaipaa hiukan vapautta. :ashamed: Eli, onko se tissimaito edelleen pienen juomana vai aletaanko me sit antaa sitä korviketta?? Mä olen ihan pihalla taas jälleen kerran... :whistle:
--Uskosin että se sitten kuitenkin kiinteen myötä vähenee..ja ainakin osa lapsista ihan ittekin sitä vähentää ja tisuttelu painottuu enempi yöllle

Nimm. todellinen asiantuntija :LOL: :LOL: :LOL:

*muoks* Siis noin kävi miun kahelle kaverille vauvoineen, toisella vauveli itte lopetteli imetyksen 6kk iässä, sitä ennen oli pitkään syönyt "tissiä" vain öisin. Toisellla kanssa on vähentynyt, ja nykysin lapsen ollessa 8kk, niin tissiä kehissä on ainoastaan nukkumaan mennessä ja öisin tarpeenmukaan
Antaako sun kaverit sit juomaksi korviketta? Kun tää on siis se kohta missä mä tipun kärryiltä...siis juotavahan sitä on edelleen. :wave:

Kiitti Nipsuli kun selvennät!!!! :flower: Väsyneitä ajatuksia minulla :ashamed:
No siis tää jolla imetys jatkuu niin antaa nyt mukista vettä ruualla jne..

Ja se toinen sillon itte oli huolissaan kun rinta ei kelvannu kun lähinnä yöllä..niin neuvolassa oltiin sitä mieltä että itte säännöstelee sen. Vettä antovat hekin "janoon"
Vesi oli juu meilläkin ruokajuomana pojan kanssa sitten kun kiinteiden syönnissä päästiin vauhtiin eikä ollut enää maistelua ja totuttelua, tissiä vedeltiin sit ruuan päälle tai väleissä jos tarvis oli. Ja nokkamukilla aloitettiin suoraan, ei haluttu enää "turhaan" opettaa enää siinä vaiheessa pullolle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Hilunen; meillä oli tänään just tommonen ilta kans :hug:

Mulla on tän hetken repputaistelossa patapum vastaan manduca :whistle: :D , varmaan ratkasen arvalla tän reppuonkelman |O
:hug: nipsulillekin! On kyllä kiva että täältä löytyy ihmisiä jotka tietää millaista tämä välillä on... :/ :flower:
--juu, kyllä se on välillä ihan hanurista, aina kun näyttäs että nyt menee hyvin niin sitten taas palataan maanpinnalle..
meijän sotasuunnitelmallakin saa näköjään heittää telkkää päähään


 
Mun pitäs tai siis osallistunkin huomenna polttareihin. Aamusta alkaen ja pitäs olla yötäkin kotoa pois...eka kerta siis mulle erossa pojasta ja jännittää! Siis se, kuinka ikävä mulla tulee :'( Tänään jo itku kurkussa miehelle sanoin, etten kyllä lähde ollenkaan! Vaikka tiedän kyllä, että hyväähän se tekee. Aion kyllä ottaa siihen malliin, että olen aamulla viim.klo9 kotona!
 
Hello :wave: jaahas tänään on siis tissittely aiheena. Olen ajatellut et lähemmäs vuotta imettäisin ja et se luonnollisesti vähenis kun kiinteät alkaa.Kiinteiden aloittelussa taas mä olen pihalla ku lumiukko :xmas: Mulla oli tossa pojan ollessa 5vk parin päivän imetyskielto ja tuttelia annettiin,kylläpä kakka oli vihreetä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Hilunen; meillä oli tänään just tommonen ilta kans :hug:

Mulla on tän hetken repputaistelossa patapum vastaan manduca :whistle: :D , varmaan ratkasen arvalla tän reppuonkelman |O
:hug: nipsulillekin! On kyllä kiva että täältä löytyy ihmisiä jotka tietää millaista tämä välillä on... :/ :flower:
--juu, kyllä se on välillä ihan hanurista, aina kun näyttäs että nyt menee hyvin niin sitten taas palataan maanpinnalle..
meijän sotasuunnitelmallakin saa näköjään heittää telkkää päähään
Meilläkin tuo G tuntui purevan useamman viikon tosi hyvin, ihan silloin tällöin oli huonompia päiviä tai oikeastaan päivässä huonompia hetkiä. Nyt viime aikoina on taas oireilu alkanut lisääntyä ja on tässä ollut päiviä jolloin saanut vaihtaa läpimärkiä vaatteitakin entiseen tapaan neljä kertaa päivässä... |O Ja näkee ettei pienellä ole hyvä olla kun yrittää illalla laittaa nukkumaan. :( Täytyy nyt vielä tovi katsoa lisääntykö tai paheneeko oireilu ja ottaa sit linjat yksityiselle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Meilläkin tuo G tuntui purevan useamman viikon tosi hyvin, ihan silloin tällöin oli huonompia päiviä tai oikeastaan päivässä huonompia hetkiä. Nyt viime aikoina on taas oireilu alkanut lisääntyä ja on tässä ollut päiviä jolloin saanut vaihtaa läpimärkiä vaatteitakin entiseen tapaan neljä kertaa päivässä... |O Ja näkee ettei pienellä ole hyvä olla kun yrittää illalla laittaa nukkumaan. :( Täytyy nyt vielä tovi katsoa lisääntykö tai paheneeko oireilu ja ottaa sit linjat yksityiselle.
--Joo, meillä ens viikolla neuvola ja sielä nyt sitten asiaa kyllä pohdiskelen ääneen että mitä tässä tehään..nyt kun tuo kakkakin on ollu vihreetä niin


Varmaan kans varaan seuraavan ajan sitten ihan yksityiselle, varsinkin jos neuvolalääkärinä on se sama jolla käytiin jo...

 

Yhteistyössä