***HELMET 2008*** Kesäviikko 28

Huomenta :wave: Yöllä satoi ihan mielettömästi ja samaa ilmeisesti luvattu tällekin päivälle :/ on siis pakko vissiin siivota,kun ei keksi enään hyviä tekosyitä :p mut todellakin evvk :headwall:

Äippähki sä olet sit pari yötä ollut mun unissa tai siis sun nikki :LOL:
 
huomenia...

kamalasti tullu tekstiä. meitsillä on ollu ruotista vieraita niin aika ollu kortilla :)

ihana ilma ulkona. m nukkuu ekoja päikkäreitä ja tyttö siivoaa harja kädessä tuolla :) lutunen. :heart:

huomenna mennään käymään mun vanhempien luona muutaman yön ajan ja tiistaina tulee ne kivat vieraat....tantat siis :) youknow.

jahvelle :hug: onneks saitte asiat puhuttua halkipoikkijapinoon!

meillä m syö ihan mielettömiä määriä ruokaa...ihan hirvittää välillä.

nyt pakko mennä....

Jepsu
 
Kaikille Raumanseudulla silloin tällöin pyörähtäville sosevinkki :attn:

Eli kandee käydä soseostoksilla Rauman Prismassa.Siellä on lähes kaikki soseet, tetravellit, -puurot ym. ehkä n. 10 senttiä halvempia kuin keskimäärin. Viimeks ku kävin, niin Muksun 6 kpl:n hedelmäsosesettejä oli tarjouksessa hintaan 1e! Purkillehan jää sit hintaa 16-17 senttiä.

*vink vink* :D

 
Huomenta,
Meillä neidillä oli tosi levoton yö, varmaan osin kun oli tosi hiostava mut sit se kummasti yökkäili, mitään ei tullu, mut pariin otteeseen nostin sen sängystä aika rivakkaan kun luulin että vähintäänkin tukehtuu. Taijan tänään lähtä iksusta hakeen pari tyynyä tohon sänkyyn ettei aina kääntys mahalleen ( ei muuten mut sit menee hermo hällä kun on yleensä ihan poikittan )

Sitten teidän kanssa ehdottomasti jaettava juttu :D ;

Arvatkaa mikä on;

*erikoislääkärien suosittelema
*miellyttävää ja piristävää
*helppoa ja hyödyllistä ja hienoa
*piristävää ja miellyttävää perussivistystä

Vastauksia odotelen :LOL:


Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Jaahans, kissa tuli tohon taas P'skalle joten lähen ennen kun haju kerkiiää tähän koneelle asti. Öitä :wave:
Onkos teillä kone ja kissanvessa vierekkäin? Että tälläsiäkin onkelmia voi siis olla... :LOL:
Jep, meil on yks huone tämmönen varasto/kodinhoitohuone/tietsikka/ kissanvessa-yhdistelmä ja toinen kissoista nukkuu yöt täällä ja aina kun tulee tänne niin menee ekana kakalle :x
 
Mitja naureskelee leikkimatolla, mies nukkuu ja minä tulin palstailemaan. Olemme opettaneet Mitjan näin kesällä aamunukkujaksi eli hän herää aina kymmenen paikkeilla, viimeisen pullon annamme yhdentoista kahdentoista maissa illalla, yleensä Mitja nukkuu jo silloin.

Me olemme liikkeellä olleet joka päivä ja tehneet pitkiä kävelyretkiä luontokohteisiin, Kivinokkaan, Uutelaan, Seurasaareen, Lauttasaaren rannoille ja Keskuspuistoon. Mitjaa olemme syöttäneet ulkona ja hyvin on mennyt. Aina jos on ollut sateista, olemme ex-tempore bussilla tai ratikalla menneet museoihin, yhden pilvisen päivän vietimme Kaapelitehtaan näyttelyissä. Liikuntaa on kävelemisen muodossa todella tullut, mutta en ole laihtunut yhtään, mies vain hoikistuu entisestään ja se vain lisää omaa ulkonäköangsteilua....Katsoimme eilen vanhoja kuvia muutaman vuoden takaa, kun mies oli 15-20 kiloa painavampi ja minä taas 10 kiloa kevyempi. Habitus alkaa ahdistamaan, joten radikaalisti taitaa olla aika rajoittaa herkuttelua ja vetää rullaluistimet esiin....

Mitja on saanut tyttöserkun 10.7 eli veljelleni ja hänen tyttöystävälleen syntyi toinen tyttö, ensimmäinen helmityttö on vuosimallia -07 eli tytöillä ei paljon ikäeroa ole. Seinäjoelle menemme syyskuussa kyläilemään ja Mitja ja tytöt tapaavat....

Onneksi tulin tänne palstailemaan, sillä huomasin, että passeista puhuttu ja emme ole tehneet mitään asian hyväksi. Viikon päästä maanantaina olemme lähdössä Tukholmaan viikoksi. Mille matkoille olette passia hakeneet? Olen varmaan nyt todella pihalla, sillä ajattelin, ettei Mitja nyt välttämättä Ruotsiin passia tarvitse, mutta varmasti kuitenkin kuvallisen kortin....tai tarvitseeko passin?

Ajattelen usein, että Mitja saa ehkä vähän enemmänkin kuin aikoinaan pikkusisarukset...en osaa edes oikein selittää mitä...ja vähän pahoitin mieleni, kun 40+ palstalla keskustellaan Mitäs nyt? ketjusta, jossa kovasti kritisoidaan iäkkäimpiä äitejä, onneksi eivät kuitenkaan kaikki. Tuntuu aivan uskomattomalta muutenkin "naisten maailma" ja pahansuopaisuus välillä näillä palstoilla, en ole Mitäs nyttiä kyllä seuraillut muuten paljon, mutta nämä provokirjoitukset ja suvaitsemattomuus erilaisuutta tai muita kuin omia ratkaisuja ja elämäntilanteita kohtaan on hämmentävää. Itse en tunne oloani fyysisesti vanhaksi, vaikka ikä näkyy ja jos jotain menettää niin ehkä kypsyydessä taas balansoi ne menetykset.

Meillä on kummisetä kylässä ja vieraana viikon ja jotain pientä sanomatonta angstia on ilmassa. Olen aikaisemmin aina ollut ystävien kanssa se, joka on myötäillyt ja olemme tehneet aina hänen juttujaan....Odotin todella innoissani vierailua ja ajattelin, että hän tulisi meidän kanssaan luontokohteisiin ja kävelyille ja näkisi "muutakin "Helsinkiä". Hän ei ole ollut kiinnostunut, keskusta ja shoppailu ovat kiinnostaneet, joten aika eri aktiviteetteja olemme tehneet...Me olemme jatkaneet näitä maratonkävelyitä...haluan nauttia kesästä mahdollisimman paljon ennen kuin kova työputki taas alkaa. Joka päivä on ollut monta elämystä....iltakävelyt ovat ihania ja maagiset pilvet taivaanrannalla, upeat kalliot meren rannoilla. Pidän enemmän utuisesta säästä kuin kirkkaasta auringonpaisteesta ja eilen maisema muuttui Seurasaaressa hetkeksi auringonpaisteen kaikoittua ja uimareiden mentyä pois...hieno sumu ja valo. Mitja viihtyy hyvin vaunuissa ihan maaten ja hereillä leikkii leluilla tai usein hymyilee ja jokeltelee meille. Nyt hän on löytänyt kädet ja sormet risteilevät toistensa lomi ja saattaa ihmetellä todella pitkään käsillään. Kotona hän on kova pyörimään itsensä ympäri ja nopea ja monet lelut kiinnostavat. Nalleillla hän usein nauraa ääneen. Mitja on hyväntuulinen ja onkohan hän sitten säälinyt iäkkäitä vanhempiaan eli ei herättele heitä öisin tai paljon muutenkaan kiukkuile. Ainoa asia, joka aiheuttaa hysteerisen itkun on kylpy, jonkinlainen kammo! Nyt pesen poikaa usein lavuaarissa, kylpyyn laittaessa ilme jäykistää ja huuli menee rulllalle...kauhun vallassa, kun mikään muu ei pelota tai kauhistuta.....

Luin nopeasti allergioista ja maitoaltistuksestakin viestejä. Mitjalla tosiaan todettiin todella voimakas suolistoperäinen maitoallergia ja niinpä neuvolasta annettiin ohjeet, että siirretään soseiden aloittamista, joten meillä vain Almironilla mennään.....Ihossa en ole huomannut mitään allergiaan viittavaa, mutta itse olen kyllä ollut lapsena ja edelleen allerginen monille ruoka-aineille ja kissa-allergiakin on paha, vaikka kissa meillä onkin...

Nipsulin kysymykseen vastaus...seksi?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Hei, pikapyörähdys ja maailman olennaisin kysymys; MIKÄ IHME on kylpykirja?? Siis pitääkö kylvyssäkin "lukea" kirjaa? Apua, hassua! :LOL: Vai voiko sillä jotenkin sit pestä myös, siis että on kirjan mallinen pesulappu esim., vai mikä ihme? Never heard! :eek:
Kyllä meillä on jo 3 lasta kylvetetty ilman kirjoja :LOL: :LOL:
Mutta jossain nähny ainakin sellasen ns muovitetun pehmokirjan jota siis voi vaikka lukea kylvyssä :p :LOL:
Turhake siis...ainakin meille
:LOL:
No jo minä aattelin, niin taitaa olla meillekin! :LOL:

 
arvatkaa meil miehet purkaa tuolta remontti puolelta lattia.. hirveä tärinä ja pöly... mä tein ruan ja lähin päivällä Annan kans kauppoja kiertämään..
niin meinas päästä, ku tulin kotia... koko talo ihan pölyssä (keittiössä sankka pölypilvi)... ja ihan varmasti kyl tiesivät et väliovi pittää tukkia..ja siitä ei saa kulkea!!! Niin ja "meillä tippu muutama kippoki"..niin mun mariskoleja (ja nehän ovat niiin halpoja)
Et se siitä rentouttavasta päivästä... ja toissapäiväisestä siivouspäivästä!!
No kyl niille silmä suojat ja hengityssuojat kelpas, ku lissää toin.. (tarpeeks monesti ku on roska silmässä...ni kelpaa) ja olihan tuo ruokakin hävinny :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja kenzie64:
Onneksi tulin tänne palstailemaan, sillä huomasin, että passeista puhuttu ja emme ole tehneet mitään asian hyväksi. Viikon päästä maanantaina olemme lähdössä Tukholmaan viikoksi. Mille matkoille olette passia hakeneet? Olen varmaan nyt todella pihalla, sillä ajattelin, ettei Mitja nyt välttämättä Ruotsiin passia tarvitse, mutta varmasti kuitenkin kuvallisen kortin....tai tarvitseeko passin?



Nipsulin kysymykseen vastaus...seksi?
Me mennään lomalle elokuussa Espanjaan Malagaan ja sinne siis tytölle passi hankittiin. Tota olen itsekin miettinyt, kun pitääkö sinne Ruotsiin olla se kuvallinen henkilökortti...meidän pojat ( olivat silloin 7v.) on kyllä matkustanut mummin ja ukin kanssa Norjaan kelakortilla ja voimassa olevalla matkavakuutuksella. Soita ja kysy poliisilaitokselta, ja saat jos tarvitset niin Mitjalle sen passin. Jos siis haet sen nyt maanantaina, niin saat sen seuraavana maanantaina klo 14 jälkeen.

Mulla
nipsulin kysymykseen oli mielessä myös "seksi" :LOL:
 
Hellouu! :wave:

Huh taas yötä...tissiteltiin sit niin valtavan monesti. |O Mut on se pieni niin suloinen, lämmin nyytti kun se yöllä aina painautuu viereen tissittelemään. :heart: Vaikka siis, väsymys on ihan hel***llinen. :/

Liinamari mitä mitä mitä ihmettä? Mun nikkini (tämä kamala) sun unessa? :D Kerro heti lisää... :p Mitä se siellä puuhasi? :LOL:

Kenzie älä vaan mieltäsi pahoita sen Mitäs nyt -palstan vuoksi!!! :hug: Mä en enää edes käy siellä koska minusta se täysin ala-arvoista se keskustelu. Aina löytyy joku joka pilaa täysin hyvätkin keskustelualoitukset. Tuntuu, että siellä on vaan elämäänsä kyllästyneitä ja pettyneitä, katkeria ja kateellisia. Unohda koko homma! =)

Nipsulilla mielenkiintoinen kysymys...mä veikkaan vastaukseksi unta, tai nukkumista!! Miksiköhän???? :whistle:

Lumiannalle hiukan kateellisena Pomon keikaista. Mä en tajuu miten me ei hoksattu ostaa sinne lippuja..tai siis varmaan siksi, että ajateltiin silloin raskausaikana että ei me enää minnekään osata sit lähtee. Hölmöt!

Nyt me lähdetään neidin kanssa hiukka ostoksille ja odotellaan milloin meidän manduca saapuu. Tuun sit kommentoimaan sen heti teille, ja erityisesti nipsulille. :D

Mukavaa lauantaita! =)
 
Vaihdan salasanan tuonne kerhoon. Viestiä on kyllä tulossa kaikille jäsenille, mutta on hieman hidasta hommaa, joten elkäähän huolestuko. :D

*muoks* Ei jostain syystä onnistunutkaan... Joten vanhalla jatketaan toistaiseksi... :/ Osa on jo saanut uuden salasanan, mutta vanha on vielä toistaiseksi voimassa. Vaihdan sen heti kun pystyn ja laitan uuden salasanan lopuille kerholaisille! =)
 
Pikaisia kuulumisia siis... :wave:

Vietettiin mukavat kaksi päivään mun parhaan ystävän, miehensä ja meidän ihanan kummipoikamme kanssa. Mökkeiltiin vuokramökissä ja käytiin Korkeasaaressa. Tosi hauskaa oli ja ihanat ilmatkin sattui. B) :D

Vauvan kasvojen iho on nyt tosi hyvässä kunnossa. :D Sibicort-kuuri ilmeisesti auttoi. =) Iho on muutenkin ihan hyvässä kunnossa;pikku näppyjä on muutamia, samoin ihottumaläikkiä, muttei erikoisen paljoa kuitenkaan. :) Kakka kuitenkin on edelleen TODELLA tummaa, myrkynvihreää. :| katsellaanpa nyt... :/ Pääasia on, että tyttö on kuitenkin todella tyytyväisen oloinen nyt. Muutamia yöheräilyjä on ollut, mutta muuten vauva on iloinen. Eilenkin naureskeli melkein koko päivän. =) Korkeasaari-päivä ja vieraat ilostuttivat ilmeisesti tyttöäkin. :D :heart:

ieva & :heart: 5kk12pv
 
ieva teillä kun oli se ergo niin kehaiseppas sitä vähän mulle... :D Meillä mummi lupasi sponsata kantoreppua ja nyt sit yritän haeskella ihan käytännön kokemuksia noista. Oon vasta nyt herännyt että reppu olis varmaan tosi kätsy kun ei liinailu oikein jaksa innostaa :/ ollaan syksyllä lähdössä sinne eteläänkin niin voisin kuvitella että reppu olis tytyn kanssa hyvä lentokentällä ja muutenkin. En kyllä oikein vieläkään ymmärrä mitä eroa noilla eri merkeillä on keskenään, siis paitsi hinta :whistle: vaikka oon kovasti yrittänyt niitä vertailla...
 
Kenzie mä en kans aina ymmärrä ihmisten suvaitsemattomuutta,onkohan se enemmänkin jonkin asteista pelkoa vai kokevatko he vanhemmat äidit uhkana sisimmässään omalle äiti-identiteetilleen joka ei ehkä ole vielä löytynyt vai onko taas kyseessä klassinen esim 20v ei osaa kuvitella äitinsä ikäisten ihmisten harrastavan seksiä saatikka saavansa lapsia. Minusta on mahtaavaa että ihmisillä on vielä 40+ tarmoa ja halua tehdä lapsia,silloin on jo monet elämän mutkat ja menot koettu ja lapsesta osaa nauttia täysillä ja on annettavaa ihan eritavalla varsinkin jos on jo omia lapsia ennestään ,mutta ovat jo aikuisia. En nyt tässä tarkoita etteivätkö 20+ olisi kypsiä äidiksi tms,jokaisella ikäluokalla on varmasti paljon hyvää annettavaa lapsille,mutta erilaista. Luoja on suonut naiselle mahdollisuuden tehdä lapsia laajalla ikäskäälalla,joten suotakoon se kaikille ja nautitaan niistä kullanmuruista ikään katsomatta =)
 
Mulla on ollu Ergo-reppu eilisestä asti ja ihmettelen miten en oo aikasemmin sitä hommannu!!!! :attn:
Sehän on paljon nopeempi laittaa päälle ja likka siihen, kuin kontista kaivaa matkarattaat jne :D
Ja päälle tuntuu istuvan TOSI hyvin vaikka olenki lyhyt (jossain sanottiin sopivan pitkälle paremmin)...olen siis Rakastunut Ergooni :heart: :LOL: :LOL:
Ja se iso vetoketjullinen tasku siin edessä...HYVÄ!!! Etenki meillä kun sinne saa tungettua mm puklurätin ;) :LOL:

Tässä siis kehuja Ergosta....noin päivän kokemuksella :LOL:

*muoks* Ja likkakin siinä viihtyy tosi hyvin, viihtyy myös liinassa...tänään nukkuikin Ergossa n. tunnin unet kaupunnilla :D
Ja en siis sano, etteikö muut ois yhtä hyviä, mut niistä ei oo kokemusta ;)
 
Unohtuipa Äippähki jostain syystä olen unissani täytelly hirveän kasan papereita ja aina niissä on lukenut sun nikkis,joka ikisessä. Niin ja kun unissani olen palstaillut olet ollut jostain syystä ainoa,joka siellä on ollut ja aina mun eteen on tullut sun teksti,siitä en ole saanut selvää,mutta sun nikki on aina ollut siina tosi isolla ja korostuneesti. Minkähän analyysin tästä vois vetää ... jaa-a =) saiskohan ensi yöksi tilattua hiukan selvemmän unen samasta aiheesta ;)
 
Ai niin, pakko viel sanoo, et TÄNÄÄN sain ostettua likalle oman vauvakirjan...5kk siin meni :LOL: :LOL:
Tai ekana odotin, että saako ristiäislahjaksi, mutta ei saanu :/ 2. poika sai aikoinaan 2kpl :kieh:
No parempi myöhään kun ei millonkaan :p
 
Tänne ei mitään uutta. Mies on esikon kanssa crossailemassa, likka nukkuu, kuopusjannu kaverilla ja keskimmäinen jäpikkä leikkii tuol legoilla kaverin kanssa.
Sataa tuhnuttaa, huomenna viimenen loma ja sit ukko menee töihin. Maanantaina 5kk neuvola ja mummon synttärit...blaah....tasasta menoa.
Huomiseksi vois kyllä kehittää jotain :whistle:
Onkohan Korkeasaaressa sunnuntaisin simona porukkaa? :whistle: :attn:
 
Kylvetyksestä keskusteltu edelleen... Se voi tosiaan olla (Kiin, Hissukka ja nipsuliko ne vinkkas :flower: ), ettei tyttö viihdy kylvyssä tuon ihohomman vuoksi. :/ Meillä on nyt itse asiassa jo siirrytty iltasuihkuun, kun itsekin mietittiin tuota vaihtoehtoa. Kylpyvesi oli jo aiemmin viileämpää kuin se suositeltu 37, ja suihkussa jatketaan suht viileällä vedellä peseytymistä. :) Kylpykirjasta vielä. :D Kirjakaupasta ostettu on, Kiin, äippäHki ja muut kyselleet. Ja turhakehan tuo varmaan on siinä missä muutkin kylpylelut, ankat, ämpärit tms. :D :whistle: Turhakkeet on usein aika kivoja. :p

Ja just äsken kun kehuin, miten tyytyväinen tyttö on niin... :( Tämä päivä onkin ollut ihan ihme touhua. :( Kitistelyä melkein koko päivä. Päiväunille jouduin nukuttamaan syliin, kun muusta olemisesta ei tullut mitään. :( Nyt onneksi nukkuu, ja toivottavasti vointi olis herättyä parempi. :heart: Mistäköhän tuo nyt sit johtuu, olisko tuosta allergia-/ihohommaa vaiko hampaista vai mistä? :/ :/ Kovasti tyttö järsii tutin muoviosaa alaleuoilla, joten mietin tuota hampijuttuakin nyt. :/ Toisaalta, eikenet ei kyllä yhtään punoita. Semmoiset valkoiset nysät vaan on ikenien alla. :/

Ja nyt takaisin lueskelemaan... :p
 

Yhteistyössä