***HELMET 2008*** Kesäviikko 28

Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Unohtuipa Äippähki jostain syystä olen unissani täytelly hirveän kasan papereita ja aina niissä on lukenut sun nikkis,joka ikisessä. Niin ja kun unissani olen palstaillut olet ollut jostain syystä ainoa,joka siellä on ollut ja aina mun eteen on tullut sun teksti,siitä en ole saanut selvää,mutta sun nikki on aina ollut siina tosi isolla ja korostuneesti. Minkähän analyysin tästä vois vetää ... jaa-a =) saiskohan ensi yöksi tilattua hiukan selvemmän unen samasta aiheesta ;)

kääk..mitähän tuosta tosiaan analyysissa sanottais?? :LOL: taitaa tosin kertoa enemmän minusta kuin sinusta. :headwall: ;)
 
Moikka !
Voitteko kertoa onko jotain väärin jos äiti menee kavereilleen ja istuvat iltaa?
Minun mielestä ei. mut mun täytys hoitaa lasta kotona eikä saa olla missään.ei saa edes harrastaa kodin ulkopuolella,eikä nähdä kavereita eikä sukulaisia :headwall: :headwall: :headwall: Hänen täytyy mennä.edellinen viikko hän oli kotoa pois kaverin luona viikon olivat kalassa ja muuten joivat koko viikon jos mä olen vuorokauden pois alkaa hirveä sota.
en tiedä jaksanko pitkään tälläistä.eilenkin jätti lapsen rannalle kun itsekkin oli lähti kotiin ei voinnut olltaa lasta mukanaan vaan jatti rannalle itkemään itse olin uimassa.karkaa etten vois ikinä lähteä. Anteeks kun oli pakko ruikuttaa mut en tiedä mitä teen.keinot vähissä.Hän on todella mustasukkanen ja aivan suotta ja ennen kaikkea omistushalunen.Haukkuu mua :'(
anteeks oli pakko kirjoittaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mirtsu-81:
:wave:
Pessille onnea uuteen kotiin!!

Tänne ei mitään uutta.
Ieva vielä tuosta maitoruvesta, niin ei ole bakteerien aiheuttamaa, vaan ihan atopiaa...tässä vielä pari linkkiä, ehkä ootkin jo lukaissut, mut laitan kuitenkin...
maitorupi: http://www.sygeboern.dk/frame.cfm/cms/id=577/sprog=4/grp=2/menu=1/
märkärupi: http://www.sygeboern.dk/frame.cfm/cms/id=530/sprog=4/grp=2/menu=1/ (joka taas on esim. streptokokin aiheuttama, eikä sinällään liity teidän ihottumaan)
KIITOS Mirtsu! :flower: =) =)

 
Alkuperäinen kirjoittaja Äippä70:
Moikka !
Voitteko kertoa onko jotain väärin jos äiti menee kavereilleen ja istuvat iltaa?
Minun mielestä ei. mut mun täytys hoitaa lasta kotona eikä saa olla missään.ei saa edes harrastaa kodin ulkopuolella,eikä nähdä kavereita eikä sukulaisia :headwall: :headwall: :headwall: Hänen täytyy mennä.edellinen viikko hän oli kotoa pois kaverin luona viikon olivat kalassa ja muuten joivat koko viikon jos mä olen vuorokauden pois alkaa hirveä sota.
en tiedä jaksanko pitkään tälläistä.eilenkin jätti lapsen rannalle kun itsekkin oli lähti kotiin ei voinnut olltaa lasta mukanaan vaan jatti rannalle itkemään itse olin uimassa.karkaa etten vois ikinä lähteä. Anteeks kun oli pakko ruikuttaa mut en tiedä mitä teen.keinot vähissä.Hän on todella mustasukkanen ja aivan suotta ja ennen kaikkea omistushalunen.Haukkuu mua :'(
anteeks oli pakko kirjoittaa.
Puhut ilmeisesti miehestäsi? :hug: ja jaksuja! Ja tottakai äidinkin pitää päästä omille menoilleen, jos on niihin tarvetta ja jos se esim. imetyksen kannalta onnistuu! =)

 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Äippä70:
Moikka !
Voitteko kertoa onko jotain väärin jos äiti menee kavereilleen ja istuvat iltaa?
Minun mielestä ei. mut mun täytys hoitaa lasta kotona eikä saa olla missään.ei saa edes harrastaa kodin ulkopuolella,eikä nähdä kavereita eikä sukulaisia :headwall: :headwall: :headwall: Hänen täytyy mennä.edellinen viikko hän oli kotoa pois kaverin luona viikon olivat kalassa ja muuten joivat koko viikon jos mä olen vuorokauden pois alkaa hirveä sota.
en tiedä jaksanko pitkään tälläistä.eilenkin jätti lapsen rannalle kun itsekkin oli lähti kotiin ei voinnut olltaa lasta mukanaan vaan jatti rannalle itkemään itse olin uimassa.karkaa etten vois ikinä lähteä. Anteeks kun oli pakko ruikuttaa mut en tiedä mitä teen.keinot vähissä.Hän on todella mustasukkanen ja aivan suotta ja ennen kaikkea omistushalunen.Haukkuu mua :'(
anteeks oli pakko kirjoittaa.
Puhut ilmeisesti miehestäsi? :hug: ja jaksuja! Ja tottakai äidinkin pitää päästä omille menoilleen, jos on niihin tarvetta ja jos se esim. imetyksen kannalta onnistuu! =)
Joo puhun miehestäni . En imetä enään
 
Ja täällä myös ollaan kovin kiintyneitä Ergoon! =) Ei tietenkään ole vertailukohdetta, joten en osaa sanoa Patapumista tai Manducasta juuta tai jaata. :/ Varmaankin ovat ihan hyviä reppuja myös, kovinhan niitäkin kehutaan. =) Mutta meillä siis on oltu todella tyytyväisiä, sekä minä että mies (ja tyttökin viihtyy siinä ;) ), tuohon Ergoon. :) En ainakaan osaa kaivata siihen mitään ominaisuutta, mitä siinä ei olisi. :/ Ehkä puhdistettavuus on yksi miinus. Ts. kangas vaikuttaa semmoiselta, että siihen tarttuu helposti töhnät. :/ Vaikka siistin näköinen tuo kyllä meillä ainakin toistaiseksi on. Imeskelysuojat (legsit) on kyllä kätevät; muuten olis varmaan ihan valkoiset ja töfnäset nuo hihnat. :/

 
Alkuperäinen kirjoittaja Äippä70:
Moikka !
Voitteko kertoa onko jotain väärin jos äiti menee kavereilleen ja istuvat iltaa?
Minun mielestä ei. mut mun täytys hoitaa lasta kotona eikä saa olla missään.ei saa edes harrastaa kodin ulkopuolella,eikä nähdä kavereita eikä sukulaisia :headwall: :headwall: :headwall: Hänen täytyy mennä.edellinen viikko hän oli kotoa pois kaverin luona viikon olivat kalassa ja muuten joivat koko viikon jos mä olen vuorokauden pois alkaa hirveä sota.
en tiedä jaksanko pitkään tälläistä.eilenkin jätti lapsen rannalle kun itsekkin oli lähti kotiin ei voinnut olltaa lasta mukanaan vaan jatti rannalle itkemään itse olin uimassa.karkaa etten vois ikinä lähteä. Anteeks kun oli pakko ruikuttaa mut en tiedä mitä teen.keinot vähissä.Hän on todella mustasukkanen ja aivan suotta ja ennen kaikkea omistushalunen.Haukkuu mua :'(
anteeks oli pakko kirjoittaa.

:hug: Mäkin sain sellaisen käsityksen että miehestäsi puhut..
Ei tarvi kenenkään tuollaista yksin jaksaakkaan :heart:
Kuinka kauan teidän suhde on kestänyt? Onko se aina ollut kuvailemasi kaltainen?

 
Äippä70 tottakai sun on päästävä pois kotoa välillä,seinäthän siinä alkaa kaatua päälle ja pääkoppa leviää.Haukkuukos se sun mies sua selvinpäin vai humalassa?En sua enkä sun taustoja tunne mut tuli vaan mieleen kun on niin mustis ettei vaan tekis sulle mitään fyysisesti pahaa.En tarkoita tolla mitään pahaa,ei ole omakohtaista kokemusta,mutta hyvällä ystävällä oli.Paljon haleja,pidä itsestäsi huolta,koska olet tärkeä ihminen lapsellesi :hug:
 
äippä70: Luin viestisi nyt vielä tarkemmin. :hug: Kuulostaa kyllä tosi pahalta rajoittamiselta tuo tilanteesi, jos et kerta saa ystäviäsi tai sukulaisiasikaan tavata! :eek: Sinuna puhuisin asiasta vaikka neuvolan terveydenhoitajalle! Ei todellakaan kenenkään tarvitse olla aina kotona lapsen kanssa, vaan jokaisella on oikeus elämään kodin ulkopuolellakin! :hug: vielä ja jaksamisia!
 
Höh! Ei uponnut mun riisivellikeitokset!! Oikein varmuuden vuoksi sylkäisi ekan suullisenkin pois ettei vaan mene mitään tukevampaan mahaan :headwall: Taidan tarjota tota keitostani yöllä, jos ei sitten haluttaisikaan herätä ;)
Jahvetti Mä oon niin kade teille jotka saatte nukkua!!! Meillä aina ollut katkonaista ja kun muutama yö menee paremmin on yöheräämiset taas kahta tukalampia.. Puhuin jo miehelle että meillä on varmasti vielä sama ralli päällä kun lähden marraskuussa töihin. :/ Vuorotyössä ei oikein ylimääräsiä herätyksiä kaipaa..
Mut nyt lukemaan taaksepäin, poika meni päikkäreille, mies on töissä ja tytöt jatkaa mökkeilyä mummon kanssa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Meillä meni vähän plörinäksi viime yö :kieh: Kahen aikaan Arttu päätti, että ei aio nukahtaa suosiolla vaan piti taas käydä tutittamassa kymmenisen kertaa :headwall: Pitää vissiin jättää ihan kokonaan pois velli nukkumaanmenon jälkeen. Ollaan annettu yks velli, jolle herää yleensä 21.30. Mut se näköjään sit sekottaa tuon pienen pään, että loppuyönäkin velliä olis tarjolla :/ Aamulla sit vasta antaa vellin ekan kerran, kun herää.
No voi harmi, kun näytti teitin unikoulun aloitus niin hyvältä!! Toivottavasti ens yö menee taas jo paremmin..
 
Heippa kaikille! Meillä on ollut touhukas päivä ihan vaan oman perheen kesken. Käytiin mm. Yyterissä katsomassa beach-futiksen SM-kisoja. Poika oli mulla liinassa ja viihtyi siinä hyvin, tuuli vähän kävi pojan simmuihin, mutta muuten oli mukavaa =) Tänään meille tulee vielä yövieraita ja huomenna on mm. treffit vanhan koulukamun kanssa jazz-kadulla =) On tosi mukavaa, kun tähänkin kaupunkiin tulee pikkasen eloa noiden kesätapahtumien myötä.

Pessille onnea uuteen kotiin :flower: :flower:

Äippä70 :hug: Sun ei tosiaankaan tarvitse moista sietää. Toivottavasti löydät itsestäsi voimia toimia tilanteen parantamiseksi ja saat tarvittaessa apua :|
 
Äippä70 Siis miehesi jätti lapsen yksin uimarannalle ja häippäsi, kun sie olit uimassa?? :eek: Siis tuohan on hirmu vaarallista!!
Mitä mustasukkasuuteen tulee niin miun kokemuksen mukaan ne, jotka on hirmu mustasukkasia on just ite sellasia, että liehuvat baareissa ja kavereiden kanssa ja puolisolla ei sais olla mitään omia kavereita tai harrastuksia :( Kyllä siunkin pitää saada mennä iltaa istumaan, jos haluat! Ja kaikilla saa ja pitää olla kavereita ilman, että puoliso marmattaa :eek:

salisas Viime yö meni taas paremmin =) Nukkumaanmeno oli kyllä yhtä taistelua :headwall: Jäi sänkyynsä mölisemään itekseen ja jatko sitä pari tuntia :kieh: Nukahti sit kuitenkin lopulta. Käytiin vaan lohduttelemassa, jos kävi itkemään, mutta muuten annettiin nukahtaa itekseen.
Tuo yöllinen riehuminen, kantapäillä tömistely, on kyllä rasittavaa, jos vauva nukkuu samassa huoneessa :/ Arttu kun on omassa huoneessa niin mie voin laittaa oven kiinni niin, ettei poitsun möykkääminen häiritse miun nukahtamista, mutta kuulen kuitenkin, jos alkaa itkemään.

Pessi Onnea uuteen kotiin :flower: =)

Liinamarin runo oli kyllä ihana :D
Sellanen loitsu on olemassa, jota miehen ennenaikaan loitsivat vaimoilleen synnytyksen jälkeen (oon tainnu joskus aikasemmin kertoakin). Menee näin: Vedä vittu ruttuun, kuro perse kurttuun. Mutta älä liian tiukkoon, jätä tiitille (=penikselle) tilloo, karvakorsille kolloo :LOL: Tuli vaan mieleen tuosta emännän leveestä perästä :whistle:
Ja perään vielä savolainen sananlasku: Mitä vittu villasempi, sitä kyrpä kylläsempi :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Heippa kaikille! Meillä on ollut touhukas päivä ihan vaan oman perheen kesken. Käytiin mm. Yyterissä katsomassa beach-futiksen SM-kisoja. Poika oli mulla liinassa ja viihtyi siinä hyvin, tuuli vähän kävi pojan simmuihin, mutta muuten oli mukavaa =) Tänään meille tulee vielä yövieraita ja huomenna on mm. treffit vanhan koulukamun kanssa jazz-kadulla =) On tosi mukavaa, kun tähänkin kaupunkiin tulee pikkasen eloa noiden kesätapahtumien myötä.

Pessille onnea uuteen kotiin :flower: :flower:

Äippä70 :hug: Sun ei tosiaankaan tarvitse moista sietää. Toivottavasti löydät itsestäsi voimia toimia tilanteen parantamiseksi ja saat tarvittaessa apua :|
Mukavia jazzeja ,siellä on tosiaan silloin hulinaa

=) jäi tänä vuonna ne väliin kun ei saatu hotellihuonetta,joten tullaan seuraavalla viikolla jazzien rääppijäisiin =) no onhan noita vuosien varrella nähty.Meinaattekos johonkin konserttiin mennä?
 
Noista öistä... Meilläkin vielä reilu kuukausi sitten herättiin keskimäärin 4-5 kertaa yössä, mutta iltavellin aloituksen myötä herätyskerrat harvenivat kahteen ja viime aikoina yhteen kertaan (poikkeuksia siis toki edelleen löytyy). Olen pojalle antanut ainoastaan maissivelliä (Muksu) ja nyt eilen sitten tein itse ihan maissijauhoista velliä/puuroa, jonka syötin lusikalla pojalle. Pojan mielestä lusikalla syönti on ihan mielettömän hauskaa ja sitä mun mössöä ois mennyt vaikka kuinka, mutta en uskaltanut antaa kuin vajaa 0,5dl. Poika nukahti n. 20:00 ja heräsi 22:30, jolloin tarjosin vielä rintaa ja siitä vetelikin sitten unta aina klo 6:00 saakka :eek: :eek: :D Meillä siis periaatteessa nukuttiin nyt ekaa kertaa koko yö :D Aion tänäänkin antaa samanlaista mössöä.
No nyt tuli vieraita...palaan kenties myöhemmin jos ehdin...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:


Ja just äsken kun kehuin, miten tyytyväinen tyttö on niin... :( Tämä päivä onkin ollut ihan ihme touhua. :( Kitistelyä melkein koko päivä. Päiväunille jouduin nukuttamaan syliin, kun muusta olemisesta ei tullut mitään. :( Nyt onneksi nukkuu, ja toivottavasti vointi olis herättyä parempi. :heart: Mistäköhän tuo nyt sit johtuu, olisko tuosta allergia-/ihohommaa vaiko hampaista vai mistä? :/ :/ Kovasti tyttö järsii tutin muoviosaa alaleuoilla, joten mietin tuota hampijuttuakin nyt. :/ Toisaalta, eikenet ei kyllä yhtään punoita. Semmoiset valkoiset nysät vaan on ikenien alla. :/

Ja nyt takaisin lueskelemaan... :p


Tosi hieno juttu kun iho parempi :flower:
Toi on aina meilläkin samanlaista kun ei tiedä mikä johtuu mistäkin..
 
Tulipas mieleen et taisin aamulla "hehkuttaa" siivouksen puoleata,eipäs saanut taaskaan aikaiseksi. Niinpä suuntasin Selloon ja yllätyksekseni rakas mieheni joka inhoaa ostosparatiiseja tuli perässä niinpä suuntasimme jo neljännen kerran tällä viikolla ulos syömään ,konkurssi tätä menoa.Mutta todettiin että toiset ne juo ja meillä syödään :LOL: söin muuten elämäni parhaan vuohenjuustosalaatin,nam. Tämmöstä omaa höpinää :ashamed:
 
Jepsulle Onnea uuteen kotiin! :flower:

Nipsuli: toi olis kiva tietää. Pää lyö tyhjää eikä keksi mitään.. Seksi kyllä sopis :heart:

Menin sitte illalla klo 21 nukkumaan ja heräsin ysiltä aamulla. Hui sentään! Siis toki likka söi viiden maissa, mutta muuten nukuin makeasti. Mies oli vielä siivonnu keittiö, niin olipas kiva herätä. :D

Tänään ollu tosi hieno, aurinkoinen päivä. Käytiin puistossa piknikillä, mukavaa oli.

Pitihän mun muutakin kommentoida, mutta ei taas muista mitään. Terkkuja nyt sitte kaikille! :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Mulla on ollu Ergo-reppu eilisestä asti ja ihmettelen miten en oo aikasemmin sitä hommannu!!!! :attn:
Sehän on paljon nopeempi laittaa päälle ja likka siihen, kuin kontista kaivaa matkarattaat jne :D
Ja päälle tuntuu istuvan TOSI hyvin vaikka olenki lyhyt (jossain sanottiin sopivan pitkälle paremmin)...olen siis Rakastunut Ergooni :heart: :LOL: :LOL:
Ja se iso vetoketjullinen tasku siin edessä...HYVÄ!!! Etenki meillä kun sinne saa tungettua mm puklurätin ;) :LOL:

Tässä siis kehuja Ergosta....noin päivän kokemuksella :LOL:

*muoks* Ja likkakin siinä viihtyy tosi hyvin, viihtyy myös liinassa...tänään nukkuikin Ergossa n. tunnin unet kaupunnilla :D
Ja en siis sano, etteikö muut ois yhtä hyviä, mut niistä ei oo kokemusta ;)
Nyt mulla rupesi himottamaan toi reppu todella, aattelin kanssa että se olis etelään hyvä. Mulla pölyttyy toi baby björnin reppu tuolla nurkassa kun en jotenkin osaa käyttää. Onko tää ergo sitten tosi paljon parempi?
Nyt tarvii apuja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Pessi

Onni tulkohon tupahan,
hyvä vuosi vierahaksi,
isännälle ikä pitkä,
emännälle perä leveä.

:flower: =)
Kiitos :flower: tämä osuus jo löytyykin :LOL:
Ei ollut pitkä muuttomatka, pari sataa metriä vain. Huomenna anoppi tulee vahtimaan vilperttiä, niin pääsen rauhassa puunaamaan vanhat nurkat.

En ole ehtinyt lukea, kymmeniä sivuja kurottavana, mutta joku taisi valitella hulinaöitä? Meillä tämä ilmiö taitaa myös olla pysyvänä :/ Poika nukahtaa ihan hyvin 21-22, ja nukkuu muutaman tunnin sikeästi. Sitten alkaa kamala viuhtominen, heiluttelee kaikkia raajoja ja möngertää sängyssään eteen päin, kunnes pää kopsahtaa sängynpäätyyn, jolloin herää. Sitten alkaa itku. Menen rauhoittelemaan, laitan tutin suuhun. Sama toistuu puolen tunnin välein :kieh: :kieh:
En oikein keksi mitään mitä voisi tehdä. Omista unista voi vain haaveilla :(
 

Yhteistyössä