***HELMET 2008*** Kesäviikko 28

no niin....kantoreppuilu jatkuu...ensiksikin kehun edelleen sen kenguruu kaupan! se nainen tosiaan ehdotti, että voisi tuoda repun meille kotiin ja toikin tuossa 1,5 tuntia sitten. ajattelin, että hän vaan heittää sen ovelta, mut tulikin tuonne takapihalle, meidän uudelle terassille B) ja neuvoi repun käyttö meille puolisen tuntia!!! =) minusta tuota voi jo sanoa hyväksi palveluksi!! :flower:

no sit se itse manduca-reppu. pidin pientä n. tunnin siinä äsken ja puuhailin pihalla. ei voi puhua samana päivänä tuosta ja bb active-repusta. ne on ihan eri juttuja! :attn: neiti viihtyi täydellisesti, ja minua ei painanut mistään. siinä on tosi leveä ja pehmeä lantiovyö ja olkaimet saa takaa ristiin. vaikuttaa tosi käyttökelpoiselta ja miellyttävältä, molemmille, lapselle ja kantajalle. :wave: mutta siis, kokemsta yhdestä tunnista ja muista repuista vain babybjörnistä (joka menee myyntiin heti). Kysyin siltä naiselta, että millä hän itse kantaa, niin kuulema ergolla, koska manducaa ei silloin vielä ollut markkinoilla kun hän osti repun. ;) Mutta joo..tässäpä ainakin nipsulille infoa..ja miettikö lumiannakin reppua. :wave:
 
Menin sitten ja tilasin meille manducan mustan väriltään :p , en paljon mieheltä kysellyt, kun ei se näistä kovin ymmärrä. Tulee muuten melko kalliiksi tää palstailu, oon aika helposti vietävissä :LOL: :LOL: joo ja ilman palstaa en olisi ymmärtänyt edes tarvitsevani kyseistä tuotetta :D :whistle: . Otahan äippähki treffeille mukaan se reppu, niin voin ihastella mikä on tulossa B) .

Meillä pyöritään ympäri ämpäri pitkin lattiaa, ja sitten kun jää jumiin niin hermostuttaa kovin |O , nyt täytyy mennä taas pelastamaan :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Sellanen loitsu on olemassa, jota miehen ennenaikaan loitsivat vaimoilleen synnytyksen jälkeen (oon tainnu joskus aikasemmin kertoakin). Menee näin: Vedä vittu ruttuun, kuro perse kurttuun. Mutta älä liian tiukkoon, jätä tiitille (=penikselle) tilloo, karvakorsille kolloo :LOL: Tuli vaan mieleen tuosta emännän leveestä perästä :whistle:
Ja perään vielä savolainen sananlasku: Mitä vittu villasempi, sitä kyrpä kylläsempi :p
:LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja lumianna:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Ieva yritin taas laittaa kuvia kerhon puolelle,katsotko onnistuiko. Jos ei vieläkään onnistunut on miehellä alanvaihto edessä,hän meinaa auttoi :LOL:
Ei oo tullu. :( :/
mäkin laitoin kuvia pari päivää sitten , onko näkynyt?
On! Siellä ne on nyt Galtsussa! =) Laitan kuvat aina heti, kun käyn kerhossa. :) Nyt häiritsi tuo muu elämä niin pahasti palstailua parin päivän ajan, että kuvat seisoivat odottamassa pidempään kuin normaalisti. ;)
 
Osteluun liittyen tuli mieleen, että kun tuolla pari sivua sitten oli puhetta turhakkeista, niin G: mikäs on ollut turhin vauvailuostos/hankinta ja mikä tarpeellisin (ei lasketa vaunuja, sänkyä, hoitopöytää, turvakaukaloa)? Meillä turhimmaksi osoittautui Huggis -liina; on käytetty vain pari kertaa, kun tyttö ei siinä järin viihdy. Sitterikään ei tosin kovin suurella käytöllä ole ollut... Vaatteita on myös ostettu aivan liikaa... :ashamed: Nehän ei tietenkään ole turhia, mutta niitä vaan on liikaa. Hyödyllisimmät/parhaat jutut ovat kyllä olleet legsit, leikkimatto ja ergo sekä tuttipullojen steriloija. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Huomenta,


Sitten teidän kanssa ehdottomasti jaettava juttu :D ;

Arvatkaa mikä on;

*erikoislääkärien suosittelema
*miellyttävää ja piristävää
*helppoa ja hyödyllistä ja hienoa
*piristävää ja miellyttävää perussivistystä

Vastauksia odotelen :LOL:
No niin..vastaus löytyy siis täältä
Vähänkö eilen repeilin kun lueskelin noita iskulauseita, itse toimenpide oli ihan ok..tokikin hetkellisesti saman tuntusta kun oksentaminen :x
 
Alkuperäinen kirjoittaja Äippä70:
Moikka !
Voitteko kertoa onko jotain väärin jos äiti menee kavereilleen ja istuvat iltaa?
Minun mielestä ei. mut mun täytys hoitaa lasta kotona eikä saa olla missään.ei saa edes harrastaa kodin ulkopuolella,eikä nähdä kavereita eikä sukulaisia :headwall: :headwall: :headwall: Hänen täytyy mennä.edellinen viikko hän oli kotoa pois kaverin luona viikon olivat kalassa ja muuten joivat koko viikon jos mä olen vuorokauden pois alkaa hirveä sota.
en tiedä jaksanko pitkään tälläistä.eilenkin jätti lapsen rannalle kun itsekkin oli lähti kotiin ei voinnut olltaa lasta mukanaan vaan jatti rannalle itkemään itse olin uimassa.karkaa etten vois ikinä lähteä. Anteeks kun oli pakko ruikuttaa mut en tiedä mitä teen.keinot vähissä.Hän on todella mustasukkanen ja aivan suotta ja ennen kaikkea omistushalunen.Haukkuu mua :'(
anteeks oli pakko kirjoittaa.

Tosi kurjalta kuullostaa :hug: , ei se aina juu ole helppoa tää perhe arki, oma aika, yhteinen aika ja perhe aika...ja aika kun tunnetusti on usein kortilla :headwall:
Kantsii tosiaan neuvolassa ottaa puheeks, että saa jonkun kanssa puhua niin se jo helpottaa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Sellanen loitsu on olemassa, jota miehen ennenaikaan loitsivat vaimoilleen synnytyksen jälkeen (oon tainnu joskus aikasemmin kertoakin). Menee näin: Vedä vittu ruttuun, kuro perse kurttuun. Mutta älä liian tiukkoon, jätä tiitille (=penikselle) tilloo, karvakorsille kolloo :LOL: Tuli vaan mieleen tuosta emännän leveestä perästä :whistle:
Ja perään vielä savolainen sananlasku: Mitä vittu villasempi, sitä kyrpä kylläsempi :p
--


 
Alkuperäinen kirjoittaja lumianna:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Mulla on ollu Ergo-reppu eilisestä asti ja ihmettelen miten en oo aikasemmin sitä hommannu!!!! :attn:
Sehän on paljon nopeempi laittaa päälle ja likka siihen, kuin kontista kaivaa matkarattaat jne :D
Ja päälle tuntuu istuvan TOSI hyvin vaikka olenki lyhyt (jossain sanottiin sopivan pitkälle paremmin)...olen siis Rakastunut Ergooni :heart: :LOL: :LOL:
Ja se iso vetoketjullinen tasku siin edessä...HYVÄ!!! Etenki meillä kun sinne saa tungettua mm puklurätin ;) :LOL:

Tässä siis kehuja Ergosta....noin päivän kokemuksella :LOL:

*muoks* Ja likkakin siinä viihtyy tosi hyvin, viihtyy myös liinassa...tänään nukkuikin Ergossa n. tunnin unet kaupunnilla :D
Ja en siis sano, etteikö muut ois yhtä hyviä, mut niistä ei oo kokemusta ;)
Nyt mulla rupesi himottamaan toi reppu todella, aattelin kanssa että se olis etelään hyvä. Mulla pölyttyy toi baby björnin reppu tuolla nurkassa kun en jotenkin osaa käyttää. Onko tää ergo sitten tosi paljon parempi?
Nyt tarvii apuja.
Mulla oli kolmosen kanssa BabyBjörn-rintareppu...ei montaa kertaa tullu käytettyy |O
Tää ON jotain ihan muuta :whistle: :D
Itselle parempi sekä lapselle parempi...
Myö käytiin just n. 5km pururatalenkillä ja mulla oli likka Ergossa ja meni niin kummasti mukana että :D Rintarepussa vauva jotenki "keikkuu" siinä edessä, mutta tässä tulee mukavasti ja tukevasti itseen kiinni. Tuntuu aika samalle, kuin liina, mutta liina on etenki itselle lenkkeillessä tosi kuuma...
 
Alkuperäinen kirjoittaja äippäHki:
no niin....kantoreppuilu jatkuu...ensiksikin kehun edelleen sen kenguruu kaupan! se nainen tosiaan ehdotti, että voisi tuoda repun meille kotiin ja toikin tuossa 1,5 tuntia sitten. ajattelin, että hän vaan heittää sen ovelta, mut tulikin tuonne takapihalle, meidän uudelle terassille B) ja neuvoi repun käyttö meille puolisen tuntia!!! =) minusta tuota voi jo sanoa hyväksi palveluksi!! :flower:

no sit se itse manduca-reppu. pidin pientä n. tunnin siinä äsken ja puuhailin pihalla. ei voi puhua samana päivänä tuosta ja bb active-repusta. ne on ihan eri juttuja! :attn: neiti viihtyi täydellisesti, ja minua ei painanut mistään. siinä on tosi leveä ja pehmeä lantiovyö ja olkaimet saa takaa ristiin. vaikuttaa tosi käyttökelpoiselta ja miellyttävältä, molemmille, lapselle ja kantajalle. :wave: mutta siis, kokemsta yhdestä tunnista ja muista repuista vain babybjörnistä (joka menee myyntiin heti). Kysyin siltä naiselta, että millä hän itse kantaa, niin kuulema ergolla, koska manducaa ei silloin vielä ollut markkinoilla kun hän osti repun. ;) Mutta joo..tässäpä ainakin nipsulille infoa..ja miettikö lumiannakin reppua. :wave:
Hei kiitti rapsasta :wave: ..kyl se nyt vaikeeks menee kun molemmat reput saavat niiiin kehuja vaan :eek:

 
Alkuperäinen kirjoittaja lumianna:
Menin sitten ja tilasin meille manducan mustan väriltään :p , en paljon mieheltä kysellyt, kun ei se näistä kovin ymmärrä. Tulee muuten melko kalliiksi tää palstailu, oon aika helposti vietävissä :LOL: :LOL: joo ja ilman palstaa en olisi ymmärtänyt edes tarvitsevani kyseistä tuotetta :D :whistle: . Otahan äippähki treffeille mukaan se reppu, niin voin ihastella mikä on tulossa B) .

Ei jummi..pitäsköhän munkin :whistle:
 
Ievan galluppiin:

Turhakeista turhimmat on varmaan ollu maidonkerääjä ja rengasliina ja emma kantoreppukin..noita taitaa kyll löytyä vaikka enempikin :whistle:

tarpeellisimmat on ollut kyllä ollu..matkikset, sitteri, jumppis, rätit :LOL:
 
Mie kanssa lopuksi Manducan ja Ergon välillä jahkasin, mut Ergo on tyyliltään enempi miun mallinen :D Ja kivempi väri ;) :p
Ja tosiaan se ISO tasku siinä...
Patapum jäi pois aika alkumetreillä, koska on aika "perus"jutun näkönen eikä värit miellyttäny =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Huomenta,


Sitten teidän kanssa ehdottomasti jaettava juttu :D ;

Arvatkaa mikä on;

*erikoislääkärien suosittelema
*miellyttävää ja piristävää
*helppoa ja hyödyllistä ja hienoa
*piristävää ja miellyttävää perussivistystä

Vastauksia odotelen :LOL:
No niin..vastaus löytyy siis täältä
Vähänkö eilen repeilin kun lueskelin noita iskulauseita, itse toimenpide oli ihan ok..tokikin hetkellisesti saman tuntusta kun oksentaminen :x
B) Mulla on tuommoinen punainen sarvikuono! =) Tästä eteenpäin se on myös ievan suosittelema! :xmas: En tiedä johtuuko siitä vai mistä, mutten oo ollu kertaakaan flunssassa sen jälkeen kun se tuli taloon. Mieskin käyttää sitä, kun flunssa on iskemässä ja kovin on kehunut sekin sitä. Saa kuulemma flunssaisenkin nenun auki. :)
 
Turhake, hmmm...oikeesti ei nyt tuu mieleen, mä nimittäin tällä kertaa oon tietosesti jättäny ns. turhakkeet kauppaan =) Meillä on oikeesti TOSI vähän vauvakamaa...no, ilman sitteriä oltas pärjätty, muuta ei kertakaikkiaan tule mieleen =)

Parasostos on Ergo, mutta sitä ennen kantoliina, matkarattaat, jalustallinen kaukalo (joka tosin lainassa)...
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Huomenta,


Sitten teidän kanssa ehdottomasti jaettava juttu :D ;

Arvatkaa mikä on;

*erikoislääkärien suosittelema
*miellyttävää ja piristävää
*helppoa ja hyödyllistä ja hienoa
*piristävää ja miellyttävää perussivistystä

Vastauksia odotelen :LOL:
No niin..vastaus löytyy siis täältä
Vähänkö eilen repeilin kun lueskelin noita iskulauseita, itse toimenpide oli ihan ok..tokikin hetkellisesti saman tuntusta kun oksentaminen :x
:LOL: :LOL: :LOL:
Oishan tuo pitäny tietää

*muoks* taitaa muuten äiteeltä löytyä tuollanen kapistus :D
 
No niin, sitten meirän päivään, tänään lähdettiin yläkerran remppaa karkuun ja ekkuna köytiin ikeassa ja voin kertoo että sielä oli pari muutakin, sieltä sitten huoltotoimenpiteille lähdetiin jumboon..ja saatto tietty olla että jotain pientä sieltä tarttu mukaankin....no mutku -70% nii olihan se pakko


Iksustahan
tarttu mukaan vaan kaikkee tarpeellista
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Ievan galluppiin:

Turhakeista turhimmat on varmaan ollu maidonkerääjä ja rengasliina ja emma kantoreppukin..noita taitaa kyll löytyä vaikka enempikin :whistle:

tarpeellisimmat on ollut kyllä ollu..matkikset, sitteri, jumppis, rätit :LOL:
Matkikset on tosi hyvät juu! =) Rättejä en maininnu, kun ei tullu niin perusjuttu mieleenkään... Ne on niin itsestäänselvästi tärkeitä. =)
 

Yhteistyössä