***HELMET 2008*** Kesäviikko 28

Oho, näähän usko heti, kun eilen jäkätin liiallisista yökeskuteluista :D :p
Meni heti kaks tuntia vähemmän aikaa kun eilen =)

Kylpemisestä... Meillä taas pojalle se on alkanut olla kivaa vasta joskus kuukausi sitten, sitä ennen sai olla lähes varma että huuto tulee...
 
Nyt olikin hiukan vähemmän tekstiä luettavana, joten joskos muistais hiukan kommentoidakin =) :whistle:

Hienoa, että saitte Jahvetti puhuttua jäytäneet asiat halki :flower: Meillä tuota miestä ei oikeen saa puhumaan, mut mä oon hyvä arvailemaan ja kyselemällä (ihan niin kuin kyselyikäiset??) saan usein vaivaavat asiat selvitettyä, kun mies kyllä vastailee mulle. Eipä olla mekään aikoihin riidelty kunnolla...no juhannuksena sain kyllä pienen sekarin siellä mökillä, mut siinä oli kyllä paljon ympäristöllä ja muilla ihmisillä osuutta :whistle:

Ihania miehiä teillä monilla kyllä :heart: Ei sitä aina muista niitä ihania eleitä ja asioita omalta mieheltä, enkä muutenkaan oo kyllä kovin hyvä niitä sieltä rivien välistä poimimaan :ashamed: Mies kun osoittaa rakkauttaan toisinaan niin, etten mä oo tajunnut asian olevan huomionosoitus :ashamed: :heart: Meillä mies on sanonut, että synnytys oli kokonaisuudessaan hänen mielestään aika tylsää :eek: Siis, kun ei voinut kuin istua ja odottaa ja oksennuskippaa vaihtaa. Mutta "loppurutistus" oli mukava tapahtuma miehen mielestä, kun siinä oikein jännitti ja tiesi, että kohta se on ohi =) Meillä mies ois ihan valmis uuteen lapsoseen ja minäkin, mutta silti vielä ootellaan ainakin sen vuoden verran =)

Minäkin kävin lukasemassa meidän sosepurkkien tuoteselosteet. Yhdessä Muksun sosepurkissa näytti olevan hedelmäsokeria, muut sokeroimattomia. Ei olla vielä annettu pojalle muuta kuin itse tehtyä perunaa ja porkkanaa, mutta valmiina on luumu ja päärynäsosetta kaupan versioina.

Meilläkin poika harrastaa tuota tissi suussa juttelua :whistle: Välillä tuntuu, ettei oo mitään syönytkään kun jutteluksi meni koko touhu :| Puri muuten aamulla ikenillään tissiä, mä vaan irrotin tissin suusta ja tarjosin uudelleen, niin jatkoi normaalisti syöntiä. Luvassa taitaa siis olla kipeitä hetkiä :whistle:

Me myös luetaan pojalle kirjoja. Tykkää aivan mielettömästi ja lukee lattialla itse noita kangaskirjoja. Meilläkin on kylpykirja, mutta en oo muistanut ottaa sitä käyttöön :ashamed: Täytyykin kaivaa se esiin.

Meillä poju taitaa pian lähteä liikkeelle, vaikka oonkin epäillyt tuon olevan laiskaa tyyppiä :whistle: Poika peruuttaa lattialla mittarimato-tyylillä :eek: :D

Meillä herättiin VASTA klo 5:15 tänään ja nyt on jo nukuttu 2h päikkärit ja tän päivän pe-po-sose syöty! Pitkä päivä vielä edessä...
 
Pitkästä aikaa taas kirjoittelen... :wave:

Jahvetti hienoa että saitte sovittua. Ja siitä on sitten taas mukavaa jatkaa.... :whistle:

Synnytyksessä mies oli kovin väsynyt ja kauhisteli kun ei oikein tiennyt mitä pitää tehdä. Meni käytävälle kun sain epiduraalin *taisi olla kauhuissaan* ja ei halunnut edes leikkaa napanuoraa kun pelkäsi että tekee jotain väärin. :whistle: =)

Tänään herätty siinä klo 7 aikoihin. Eipä olla pitkään aikaan herätty noin aikaisin. Yleensä saan tytön vielä nukkumaan sinne klo9 asti. Nyt sitten päikkäreillä, nukkunut jo 1,5h :eek:

Meilläkään ei kylpy ole kiva jutttu. Ei oikeastaan ole ollut koko aikana. Me käydäänkin mielummin suihkussa.

Tänään oli sosemaistelut ja mummilaan lähtö

Ciba ja E 4kk 3vko
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
sitten hän väänsikin superisot tortut ja kukas muu kuin kultasuu tiputti vaipan se itseään puoli alaspäin lattialle. Nyt on sitten voideltu lattiatkin pas...la :LOL:
Voi ei! Mulla tippuu leivät aina voideltu puoli alaspäin, mutta noin ei oo vielä onneks käyny. :p :p :p

Olikos Liinamari teillä käytössä sellainen kylvetystuki (muistelen kuvassa nähneeni)? Onko ollu hyvä?
Jep tuki on ja on ollut ihan älyttömän hyvä,suosittelen. Nyt suuntaamme kohti Ison omenan ostohelvettiä siis paratiisia

;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Meillä mies joka aina vannoi ettei mene naimisiin ja jankkas sitä monesti,yllätti puoltoista viikkoa ennen ristiäisiä kosimalla.Romantiikka oli kyllä kaukana,kello oli ysi aamulla ja mä per....een vihaisena ripustelin pyykkiä ilman rihman kiertämää,kun tissit vaan valui maitoa.Mies seistä nökötti vieressä ja sopersi jos naimisiin mentäis ja minä tiuskaisin et en jaksa kuunnella nyt tota sontaa et joo tiedetään et halua,sit katoin et taitaa olla tosissaan kun silmissä kiilteli kyyneleet :heart:
Ihana-ihana-IHANA!!! :heart: :heart: :heart:

 
Huomenta :wave: ,
uusi päivä, uudet kujeet B) . Ihan vaan pikana tässä pyörähdän kun ajattelin olla tehokas ja a) siivota b) tehdä neidille ruokaa c) leipoa. Illalla tulee kaveri kylään ja koirahieroja ( jep, luitte oikein :D ).

Meillä mies oli synnytyksessä hyvinkin paljon mukana, koska sali oli pieni niin pakoon ei kyl oikeen päässy vaikka olinkin ohjeistanu miestä että "sinne" päähän ei oo asiaa..ja mun pisteet nousi hänen silmissä ( entisestään :LOL: ) jakso pitkään hehkuttaa kuinka kovilla olin ja niiiiiiiiiin hyvin jaksoin :eek:

Joo, nyt täytyy alkaa tehoileen :wave:

-n-
 
Pakko muuten itsekin sanoa synnytysestä sen verran... Kun aina on näitä juttuja mitä hölmöä mies on tehnyt tai sanonut synnytyksessä. Kyllä meidän synnytyksessä se olin minä joka pöllöili :ashamed: :whistle:
Mies oli ihan korvaamaton tuki ja apu siinä, osasi pyytämättä auttaa, alkoi oikein mietityttämään että onkohan se ollut ennenkin synnyttämässä, hmmm! =)
Kun ottaa huomioon että se oli joutunut kolme päivää ravaamaan sairaalassa "varmuuden vuoksi" (kotoa sairaalaan 100km) kun synnytys käynnistyi vasta neljännen päivän iltapäivänä, niin helskutin ihanasti se osas kannustaa ja jaksoi olla innostunut. Vaikka aiemmin sanokin että "katokin ettet synnytä Ilveksen peli-iltana"... Sen verran annoin köyttä =)

Kun neuvolantäti teki kotikäynnin ja siinä juteltiin synnytyksestä, sanoin että oisin varmaan kuollut jos mies ei olis ollut mukana.
Terkka sitten kysyi mieheltä että miltä se synnytyksessä mukanaolo tuntui. Mies vastas jotain että kyllä hänestä tuntui että oli avuksi. Neuvolatäti sitten sanoi että niin joo eihän siinä mies oikein voi tehdä muuta kun seurata vierestä. Oltiin miehen kanssa molemmat monttu auki eikä keritty laittaa hanttiin kun siirryttiin jo seuraavaan asiaan.

Anteeks hehkutus, lupaan ens kerralla taas haukkua meijän miästä :ashamed: :wave:
 
Meillä kylpy on ihan kivaa, esikoisen kanssa oli yhtä huutoa kun hänellä oli pitkään kaulapoimu hautunut ja rikki vaikka kuinka hoideltiin. :( Joten Ieva veikkaisin kanssa että voi johtua ihosta jos tyttö ei tykkää kylpeä.

Synnytys tuon miehen osalta :LOL: :kieh: :LOL: Oli paikalla kun käynnisteltiin, seurana. Sitten kun näytti että menee vielä pitkään, niin lähti välissä kotiin laittamaan esikoista nukkumaan (hoitaja oli kyllä sovittuna jos jotain alkaisi tapahtumaan, mutta tuo tyttö ei ole mikään kaikkein yksinkertaisin tapaus näitten unijuttujen osalta). Sitten puolenyön maissa kätilö soitti miehelle että nyt voisit alkaa tulla, niin eihän tuo herännyt puhelimen ääneen! :LOL: |O Hermot rautaa ilmeisesti, kun tiesi että hälytys voi tulla koska vaan! Monta kertaa soiteltiin ja lopulta pyysin kätilöä soittamaan suoraan äidilleni (jonka siis piti mennä esikoista vahtimaan) että lähtee ajamaan ja potkii miehen ylös. :kieh: No äitin jo ollessa matkalla mun isäni jatkoi sitkeästi soittelua ja sai lopulta tuon rautahermon herätettyä.

Itse synnytyksessä mies sitten lähinnä katseli ja ratkoi ristikoita :D tosin eipä siinä paljon ollut muuta tehtävissä, kätilö ja hoitajia kuhisi siinä mun ympärillä koko ajan. Sitten mentiinkin viime tipassa sektioon ja mies jäi kuin nalli kalliolle odottelemaan. Joten mun osalta olisi oikeastaan ollut aika sama vaikka mies olisi jäänyt kotiin nukkumaan, mutta olihan se kiva että pääsi heti poikaa sylittelemään. =)

Täytyy lunttailla mitä muuta olette jutelleet, jos tässä ehtisi vielä hetken palstailemaan ennenkuin poika herää soseille.

Hissukka & poju 4 kk 3 vk
 
Pikasesti käväsen, kun perunat kiehuu. Tultiin just puistoilemasta.

Meillä mies on ollu mulle ihana tuki molemmissa synnytyksissä. Kummastee kyllä, kun muun muassa terkka kysy kotikäynnillä, että oliko synnytys isästä hieno kokemus. No tuo tuumas, ettei se nyt kovin hienoa oo kattoa vuerestä, kun toinen kärsii.

Mutta meillä mies tosiaan tietää jo entuudestaan 15 vuoden tuntemisen pohjalta, että mä oon aika sitkee sissi. Vähän kyllä ihmetteli, kun tän tokan kanssa jo käppäilin itekseni ympäri Haikaranpesää pari tuntia synnytyksestä. Esikoisen kanssa olin vähän huonommassa hapessa. Mutta meillä tosiaan mähän kyllä synnytäisin tähän maailmaan lisää lapsia, mutta miehen mielestä kipuraja menee jo tässä kahdessa. :p :p
 
Niin me oltiin melko paljon kahdestaan synnytyssalissa miehen kanssa. Kätilö kävi välilä kurkkaamassa, ollaanko hengissä ja sano, että kyllä sitä kutsunappiakin saa painaa. No sit kun painoin, että nyt kyllä sattuis aika paljon, että voitaisko harkita jotain puudutista, niin saikin jo alkaa ponnistamaan. Mutta tää olikin kyllä tälläinen pieni pirpana synnytettäväks ;)
3020 g ja 46 cm. =)
 
Me oltiin kans miehen kanssa lähes koko ajan kahdestaan synnytyssalissa =) Kätilö kävi vaan kurkkimassa oven raosta ja kysymässä pärjätäänkö. Siellä oli sinä yönä kiirettä :whistle: Jossain vaiheessa kätilön käyudessä kysyi, että oiskos nyt sen epiduraalin paikka ja mä tietty vastasin, että ON! Sitä ootellessa (reilu tunti) kätilö kävi siinä tiheemmin kurkkimassa ja kertomassa, että kyllä se anestesialääkäri on tulossa. Epiduraalin jälkeen ei sit näkynytkään vähään aikaan, sanoi vaan, että paina nappia jos alkaa ponnistuttamaan. Ja minä tein työtä käskettyä =) Musta se oli kiva kun oli niin rauhallista, että saatiin tosiaan olla ihan kahdestaan. Mutta sitä oon miettiny jälkikäteen,. että miksi siellä salissa piti olla koko yön niin hämärää?? Siksikö, että oli yö?? :whistle:
 
Moikkis!
Arttuko se oli kännykän saanut :LOL: . Meillä Valle on kanssa ihan hirmusen kiinnostunut aina kun näprää puhelinta. :D Samoin tietokoneen näppäimistöä tykkää naputella... Nörtti mikä nörtti, jo syntyessään. B) B)

Eikös hedelmäsokeri ole siis hedelmän oma sokeri? Mä aina luulin, et se ei ole lisättyä sokeria, vaan sitä ihan omaa ? :eek:

Ihanaa, pääsen tänään takas naistenklinikalle (on ollu jo tässä vähän ikävä, ehin sen kahen viikon aikana tutustua kätilöihin aika hyvin) katsomaan pienen pientä eilen syntynyttä poikaa!! :heart: :heart:

Synnytyksestä ja lisälapsista.. Mies ei ollu mitenkään perin kauhuissaan, muttei mitenkään kovin ilahtunutkaan siitä. Hällä on itsellään kuitenkin 10nuorempaa sisarta (ei uskovaisia), joten tietää kai aikahyvin, ettei se välttämättä kivaa ole. Tosin mullahan meni sektioon kanssa, mutta silti. Lisälapsista, kun oon yrittänyt puhua, ni se vaan totee et ei me pärjätä kahden kanssa, kun Vallekin jo määräilee meitä minkä kerkiää. :LOL: :LOL: :heart:
Ehkä sitten joskus, on mulla aikaa vielä tehdä vaikka se kymmenenkin lisää. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Hellou :wave: ,
Soseista soseisiin, te jotka itte teette kasvismössöt, niin ootteko missä vaiheessa käyttäny mausteita, siis yrttejä ja jos niin mitä :attn: :wave:
Itse itselleni vastaten :whistle: , tänään tein ensimmäisen satsin johon lisäsin joukkoon hieman persiljaa, eli yrttejä kehiin alottelen pikkuhiljaa tässä 5kk-->

 
Pakko myös kehua omaa miestä synnytyksessä...synnytys kesti 18 tuntia ja mies jaksoi tosi hyvin tsempata ja auttaa!! en olis kyllä mitenkään selvinnyt ilman sitä! Paitsi torkkuihan se välillä yöllä, kun mulla ei ollut kipuja ja olis itsekin pitänyt nukkua. Pöhkö ei edes herännyt vaikka huoneeseen tuli pari kätilöä ja lääkäri kun lapsivedet puhkaistiin ja kun heräs ei pitkään aikaan edes huomannut, että mulla oli happiviikset - piti kysyä, että huomaaks mitään erikoista....
 
Huomenta :wave: Mie taas nukkua posotin, kun anoppi oli meillä aamulla :D Yheltä nousin.

ieva Miekin veikkaisin, että kylpy tuntuu Pemmusta pahalta ihottuman takia :( Ootteko kokeillu kylvettää vähän haaleammassa vedessä? Itellä kovin lämmin vesi käy inhasti haavoihin, jos sellasia on tullu hankittua.

Liinamari Nauratti siun yöllinen paskaepisodi :LOL: Miulla on välillä pyörähdelly lattialle vaipasta Artun kovat pupunpapanat, mutta onneks ei ole sentään rieskat lätsähtäneet lattiaan :LOL:
Välillä saadaan metsästellä Artun kakkoja suoraan pyllyn alta, kun kaveri päättää ryhtyä vääntämään ilmakylpyjen aikana lattialla. Siinä sitten äkkiä jotain paperia tai rättiä pyllyn alle. Välillä ihmettelen, että miten niin pienestä ihmisestä voi tulla niin kauhee määrä kakkaa :| Tuntuu, että sitä vaan tulee ja tulee, vaikka kaksin käsin keräilee :eek:

Teillä joilla on kylpykirja niin onko se Vaukirjan vai jostain muualta hankittu? Me kuulutaan Vaukirjaan ja sieltä tuli kylpykirja Lits, läts, lots :D

Synnytyksessä miehestä oli kyllä iso apu. Autto vessassa, piti kädestä, toi juomista, oli fyysisesti tukemassa, kun supistuksissa nojasin hänen käsivarsiin ja keinuttelin :heart:
Mies aina vieressä myöntelee, kun sanon kysyjille, että synnytys oli nopea ja helppo ja minnuu ärsyttää :D Tekee mieli tiuskasta, että siekö siellä muka synnytit, kun tiiät :LOL: Vaikka oikeesti se oli nopea ja helppo :p Mutta on se myös sanonu, että kamalaa oli vierestä kattoa, kun toiseen sattuu, vaikka miten yritti apuna olla. Ja miun alapää oli kuulemma synnytyksen jälkeen ollu ihan sininen, kun oli sinnepäin erehtyny vilkasemaan kierrettyään sängyn jalkopäästä miun toiselle puolelle ennenkun kätilö ryhty ompelemaan :kieh: Mitäs katteli :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Meillä mies joka aina vannoi ettei mene naimisiin ja jankkas sitä monesti,yllätti puoltoista viikkoa ennen ristiäisiä kosimalla.Romantiikka oli kyllä kaukana,kello oli ysi aamulla ja mä per....een vihaisena ripustelin pyykkiä ilman rihman kiertämää,kun tissit vaan valui maitoa.Mies seistä nökötti vieressä ja sopersi jos naimisiin mentäis ja minä tiuskaisin et en jaksa kuunnella nyt tota sontaa et joo tiedetään et halua,sit katoin et taitaa olla tosissaan kun silmissä kiilteli kyyneleet :heart:
Ihana-ihana-IHANA!!! :heart: :heart: :heart:
Augh...niin sööttiä!!!

:heart: :heart: :heart:
 
Meillä taas tykätään kylpeä. Ammeessa erityisen hyvä juttu on ne ankat, niitä kun on niiin kiva potkia. :heart: :D

Olihan siitä miehestä tietty apua siinä synnytyksessä. Oltiin vastaanottohuoneessa tutkimuksissa (sydänkäyrä, kohdunsuun tilanne jne) ja ennen saliin siirtymistä kätilö käski miehen mennä siirtään autoa (oli jättänyt oven eteen), no palatessa olin jo salissa punkeamassa pöydälle ponnistamaan. Eli pitelihän se kädestä sen 3min, jonka jälkeen saikin typyn syliin. :heart:
*muoks* oltiin siis sairaalassa ruhtinaalliset 45min ennen, kun typy oli maailmassa
 
Mie en ees jaksa nyt lukee mitään, luen illalla...istuttiin just "muutama" tunti teekoossa |O |O |O
Kaikki muut paitsi pikkulikka ja ukko saatiin antibiootit-->angiina!! Oireita kyllä vaan 8veellä :/ Mut pikatestit näytti plussaa mulla, 5veellä ja 10veellä...ukolla näytti miinusta, mut minusta ei ootettu tarpeeksi kauan :/ Likkaa ei ees testattu...HUOH :headwall: :headwall: Et tääkin viel.....
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pusuapina:
Anteeks hehkutus, lupaan ens kerralla taas haukkua meijän miästä :ashamed: :wave:
Anna palaa vaan

=) harvemmin sitä niitä miehiä tulee hehkutettua,

Yöllä niitä pilttisoseiden sokereita ihmettelin ,niin tosiaan kun meni isompaan kauppaan,kyllä tämä kilorillikin löysi niitä Piltin sokeroimattomia soseita. Taidanpa heti korkata yhden. Poika parka mahtaakohan sille tulevaisuudessa jäädä yhtään maisteltavaa,kun olen itse niin koukussa niihin,viskon niitä myös puuron päälle. Sinänsä huono juttu et niitä lasipurnukoita kerääntyy vino pino. Joku tais vissiin sanoa et niihin voi pakastaa itse tehtyjä soseita. Mulla on vielä vähän aikaa valmistautua henkisesti kyseiseen rumbaan ja ottaa sitä ennen oppia teiltä,oon ihan pihalla kiinteiden suhteen,jos en nyt tekis niinkuin äitini joka herätteli mua yölläkin syömään pottuja :| ei ihmekään et mulle vieläkin ruoka maistuu päivin ja öin :LOL:

No nyt tuli oikein päiväkirjajuttua,sori,alko vaan ajatukset viilettää
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Mie en ees jaksa nyt lukee mitään, luen illalla...istuttiin just "muutama" tunti teekoossa |O |O |O
Kaikki muut paitsi pikkulikka ja ukko saatiin antibiootit-->angiina!! Oireita kyllä vaan 8veellä :/ Mut pikatestit näytti plussaa mulla, 5veellä ja 10veellä...ukolla näytti miinusta, mut minusta ei ootettu tarpeeksi kauan :/ Likkaa ei ees testattu...HUOH :headwall: :headwall: Et tääkin viel.....
Teitä nyt koetellaan urakalla
:| :hug: ehkäpä kohta vastapainoksi tulis kilokaupalla hyviä asioita =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Mie en ees jaksa nyt lukee mitään, luen illalla...istuttiin just "muutama" tunti teekoossa |O |O |O
Kaikki muut paitsi pikkulikka ja ukko saatiin antibiootit-->angiina!! Oireita kyllä vaan 8veellä :/ Mut pikatestit näytti plussaa mulla, 5veellä ja 10veellä...ukolla näytti miinusta, mut minusta ei ootettu tarpeeksi kauan :/ Likkaa ei ees testattu...HUOH :headwall: :headwall: Et tääkin viel.....
Voi surkeeta, jaksuja
:hug:
 

Yhteistyössä