***HELMET 2008*** Kesäviikko 28

Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Olikos se muksu ruotsalainen vai oonko nyt ihan mettässä. Juu Piltillä tais olla ainakin mustikka ilman sokrua
Muksun ruuat tehään kait baltian maissa tai jossain siellä suunnalla..huom KAIT, ei siis varmaa tietoo.

Meiltä löytyy tällä hetkellä kaapista sokerittomia pilttejä; aprikoosia-päärynää, persikka-banaania, banaani-tyrni

Häh ja mä luulin asuvani pääkaupunkiseudulla enkä perämettässä eikä ole tullut vastaan.Kiitti kun kerroit,huomenna mut löytää nenä kiinni sose hyllyltä.Tekis niin mieli jo maistattaa pojalla,mut en viiti kun ihan maidollakin on niin tuhti mies
--ai niin ja omena :wave:

Olikos se muksu ruotsalainen vai oonko nyt ihan mettässä. Juu Piltillä tais olla ainakin mustikka ilman sokrua
Muksun ruuat tehään kait baltian maissa tai jossain siellä suunnalla..huom KAIT, ei siis varmaa tietoo.

Meiltä löytyy tällä hetkellä kaapista sokerittomia pilttejä; aprikoosia-päärynää, persikka-banaania, banaani-tyrni

Häh ja mä luulin asuvani pääkaupunkiseudulla enkä perämettässä eikä ole tullut vastaan.Kiitti kun kerroit,huomenna mut löytää nenä kiinni sose hyllyltä.Tekis niin mieli jo maistattaa pojalla,mut en viiti kun ihan maidollakin on niin tuhti mies
Sekin vielä =) :kyllä mä aikamoinen kilolinssi olen mut noin sokea,huomen otan kiikarit mukaan niin eiköhän ala löytyä :kieh:

Sekin vielä =) :kyllä mä aikamoinen kilolinssi olen mut noin sokea,huomen otan kiikarit mukaan niin eiköhän ala löytyä :kieh:
:LOL:

No on se kyllä aika sekava osasto, vähemmästäki voi huteja tulla :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Mirtsu-81:
muuten jo sillon tota ihottumaa kun olitte Omneolla? Mietin vaan kun meillä selvästi Tutteli aiheutti tota ja myös Almironilla iho oli pahempi, mut aina ku vaihdettiin nanniin, niin parani. Ja tiedän yhden tapauksen jossa todettiin myös maitorupi, ei varsinaista allergiaa, mutta Nan aiheutti oireita ja Tutteli taas siinä tapauksessa sopi. Allergiat siis siinäkin tapauksessa testattiin ja altistuskin tehtiin, mutta ei allergioita.
Me ollaan juotu koko ajan NANia, jonka aikana siis oireita. Almironilla alku oli hyvä, mutta sitten taas tuli oireilua. Mäkin ajattelin tuota siedätysasiaa, kun nyt lueskelin noita uusimpia allergiaterveys-asioita. Että onkohan Hki laittanut tiukemman linjan nyt? :/

Jahvetti Hyvä, että riita tuli sovittua, eikä eroa tullu =) :hug: :heart:

Kranttu Mie alotin pojalle puuron, kun täytti 5kk. Kaurapuurolla alotettiin. Luomuhiutaleista teen ite mikrossa, kyytipojaksi luraus Nania ja luumusosesilmä :) Poitsu tykkää :p
Meillä on massu pysyny pehmeenä, kun ollaan annettu yhellä välipalalla purkillinen luumua. Vaihdoin vaihtelun vuoksi luumun ruusunmarjaan pari päivää sitten ja taas löi mahan kovalle :( Ei meillä ainakaan toimi, vaikka sanotaan, että ruusunmarjakin pitää mahan pehmeenä :/

Arttu sai oman kännykän :D Löysin miun ikivanhan nokialaisen lipaston laatikosta ja annoin sen pojalle leikkeihin :) Uteliaana se sitä tutki pari kertaa kunnes viskas lattialle ja keskitty muihin touhuihin :heart:
Tykkääkö teiän vauvat katella kirjoja? Arttu jaksaa välillä katella parikin kuvakirjaa läpi, tavottelee kuvia sivuilta ja yrittää vetää kirjaa itelleen pureskeltavaksi :kieh: Välillä innostuu "lukemaan" niin, ettei jokellukselle ja sen volyymille meinaa tulla loppua :saint:

Mutta nyt öitä :wave: Miun miehet on molemmat jo pehkuissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Niin, ja rauha maassa täällä :ashamed:
Mun piti sillon päivällä kyl infotaki, mut mies keskeytti :kieh: :kieh:
Tänään ollaan itketty, naurettu ja taas itketty ja halittukkin lopuksi...oltiin jo siinä pisteessä, että eroa mietittiin, mutta eiköhän me tällä jatketa :heart: :xmas:
Mies kertoi mikä häntä on jo pidempään nyppiny ja ite kerroin kanssa...siitä tää siis lähti, nyt enempää asiaa kaivelematta =)
:heart: :heart: :hug: :hug:

Hyvä että saitte puhuttua. Enempiä asiasta tietämättä kuulostaa vähän meidän parin viikonn takaiselta yöselvittelyltä. Tänään ihan havahduin, kun yks ystävä kysy, että onko teillä ollu kriisiä, kun on 14 vuotta takana (siis 7+7). Kun sanotaan, että noi kriisit tulee seitsemän vuoden välein :/

Eikös teilläkin ollu 14 yhteistä vuotta takana?

Luulin jo, että oot suuttunu, kun sanoin sua eilen palstajulkkikseks.. :/

Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Tykkääkö teiän vauvat katella kirjoja? Arttu jaksaa välillä katella parikin kuvakirjaa läpi, tavottelee kuvia sivuilta ja yrittää vetää kirjaa itelleen pureskeltavaksi :kieh: Välillä innostuu "lukemaan" niin, ettei jokellukselle ja sen volyymille meinaa tulla loppua :saint:
Meillä tykätään tosi paljon kirjoista! :D Rakas tykkää itse "lukea" pehmokirjojaan, esim. autossa laitan kirjan esille ja käännän välillä sivua. Leikkimatolla kirja on usein omassa kädessä. Ja suussa. :p Sitterissä kun istuu, niin siinäkin tykkää katsella kirjaa. Mä myös luen tytölle toisinaan noita kuvakirjoja. Äp:n kirjasta ei oo juurikaan tykänny, ihme kyllä. Eniten tykkää kirjasta Sannan työpaja. =) Myös Tomppa -kirjoja kattelee/kuuntelee mielellään. =) Kylvyssäkin meillä on ollut kirja, semmonen kylpykirja nimittäin. :p Mistä tulikin mieleeni, että mistäköhän syystä vauva on alkanut kammota kylpyä? :/ :| Ennen kylpi ihan mielellään,mutta nykyään kylpeminen aikaansaa huudot. :( Ollaankin siirrytty ripeään suihkuun, muttei tyttö siitäkään pidä. :/ Käsienpesualtaassa (mikä meillä siis aika isokokoinen) taas saa tehdä pesuja vaikka miten ja siinä peseydytäänkin joka ilta ja aamu, jollei siis suihkussa käydä.

Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Onpa persiistä. :kieh: Meillä mies on supertarkka autosta. Aina manailee justiinsa noiden raapimisten vuoksi. Parkkiksella se parkkeeraa mieluiten hienon auton viereen, kun on sitä mieltä, että kalliin auton omistajat on tarkempia autoistaan ja siten myös viereisen auton naarmuttamaisesta. :LOL:

tuohan onki hyvä idea,pitääpä itekki ruveta hienoja autoja kyyläilemään parkkipaikoilla :D

Liinamari: Meillekin jätkä höpöttää tissill', mut ei se mua haittaa. SUlosta se on, kun toinen on niin iloinen. :heart:

Toivotaan, et puremiseen tulee ratkaisu.

Oon niin väsy, pian nukkumaan. Liikaa tulee valvottua, pianpa unohtuu huonot yöt, kun pikkusenkaan saa nukkua... :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja äippäHki:
Kotimatkalla näin ruumisauton jonka takana oli pienen pieni valkoinen arkku... :'( itkuhan minulla tuli keskellä Runeberginkatua. :(
mulla olis varmasti kans tullu itku, näin esikoisen syntymän jälkeen tosi pitkään (varmaan puoli vuotta,enemmänki) painajaista että kannoin pientä valkeata arkkua ja heräsin aina siihen ku oikeasti itkin,sama uni toistu vielä parina yönä viikossa,onneksi ne loppu..

Sorppa miljoonasti, kun jää taas puolet kommentoimatta. Pakko nukkua.
:snotty:

Kiin: meilläkin tykätään kirjoista. Jaksaa kuunnella n. 10 sivun sadun hyvin ja tavoittelee kuvia. Ehkä mäkin aloitan sen puuron ekojen kiinteiden joukossa.

Jahve: Onneks kaikki ok. :hug:

Cruella ja Meillevauva: :flower:

Unille, mars!

Huomenta :wave: poika päätti ,että kolmelta aamulla on hyvä aika aloittaa aamu :headwall: sitä ennen heräs yhdeltä ja mun nukkumaanmenoaika oli....... :headwall: sitten hän väänsikin superisot tortut ja kukas muu kuin kultasuu tiputti vaipan se itseään puoli alaspäin lattialle. Nyt on sitten voideltu lattiatkin pas...la :LOL:

Kirjoista jonkun verran katselee,enemmänkin on tv-addikti :D ,kylvyssä ei kirja kiinnosta kun ryskää menemään niin et koko amme ja jalusta heiluu,mun ehdoton lempparihetki :heart:

Mä oon vielä täällä :D , hitosti jännittää jo reissuun lähteminen! Mua jännittää aina, kun mukaan tulee muita kun mä :ashamed:

Kiitos vaan onnitteluista.. Mua on tosin kosittu jo vuonna 2006 kun mentiin kihloihin Prahassa, sivulauseena oli "että ei naimisiin ihan heti, jooko?". :LOL: Ja nyt ei olla jaksettu ees miettiä asiaa. Mulla on ollut ajatuksena että josko oottais siihen asti että tyty kävelisi edes jotenkuten. Mutta jo se että mies ottaa asian puheeksi, on jotain! Ja koska isomman asunnon hankinta on (vissiin) edessä lähitulevaisuudessa, niin kaippa me naimisiinkin :whistle:

Meilläkään muuten tyty ei enää tykkää kylpemisestä. Ennen tosiaan tykkäs mutta ei enää. Viimeksi sa aikaiseksi järjettömän isot huudot.

Okei, nyt tytyn ääni kovenee niin että paree mennä auttamaan...

Olipas täällä ollut vaihteeksi hiljainen yö :LOL:

Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
mirtsu-81: Mitä tuo maitorupi on? Oon luullu, että se olis vanhanaikainen nimitys maitoallergialle. :/
Mä olen käsittänyt asian niin, että maitorupi olisi niinkuin atooppisen ihottuman "varhaismuoto", eli vauvoilla atopia ilmenisi maitorupena eli lähinnä poskissa olevana ihottumana. Myöhemmin sitten tuo atooppinen ihottuma siirtyisi lähinnä taipeisiin. Ja mulla on sellanen käsitys että n. puolet maitoruvesta liittyy maitoallergiaan ja puolet sitten tulisi "muuten vaan" (tietysti kaikki mikä yleensäkin pahentaa atooppista ihottumaa, niin saattaa pahentaa maitorupeakin). Mutta tästäkin on varmaan yhtä monta käsitysta kuin on lääkäriäkin :/ .
Muistin muuten että tekin olitte aluksi Omneolla...

Täälläkin katsellaan innolla kirjoja ja ehdottomasti pitää saada hiplata sivuja itse :)

Meillevauvalle mukavaa reissua! Ja onnea "naima-aatoksista" :)

sitten hän väänsikin superisot tortut ja kukas muu kuin kultasuu tiputti vaipan se itseään puoli alaspäin lattialle. Nyt on sitten voideltu lattiatkin pas...la :LOL:
Voi ei! Mulla tippuu leivät aina voideltu puoli alaspäin, mutta noin ei oo vielä onneks käyny. :p :p :p

Olikos Liinamari teillä käytössä sellainen kylvetystuki (muistelen kuvassa nähneeni)? Onko ollu hyvä?

Yhteistyössä