***HELMET 2008*** Kesäviikko 28

Alkuperäinen kirjoittaja äippäHki:
liinamari...mä teen kuvien kanssa niin, että valitsen sen ensin koneella siis siellä tiedostossa missä se on ja avaan sen. sit pienennän ja tallennan koneen työpöydälle ja sit menen kerhoon ja siellä browse-kohdassa etsin sen sit työpöydältä ja valitsen sieltä ja tallennan...
Kiitos,pittää testata,laitan ukon hommiin kun olen niin käsi

:LOL:

Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Meillevauvaluin et naimisiin pitäis mennä ennenkuin ostetaan uusi auto :LOL:

Meillä mies joka aina vannoi ettei mene naimisiin ja jankkas sitä monesti,yllätti puoltoista viikkoa ennen ristiäisiä kosimalla.Romantiikka oli kyllä kaukana,kello oli ysi aamulla ja mä per....een vihaisena ripustelin pyykkiä ilman rihman kiertämää,kun tissit vaan valui maitoa.Mies seistä nökötti vieressä ja sopersi jos naimisiin mentäis ja minä tiuskaisin et en jaksa kuunnella nyt tota sontaa et joo tiedetään et halua,sit katoin et taitaa olla tosissaan kun silmissä kiilteli kyyneleet :heart:
Voi sunkin miestäs liina! :D

Alkuperäinen kirjoittaja Mirtsu-81:
Jos yhtään lohduttaa niin en ole löytänyt ainuttakaan päärynäsosetta jossa ei olis lisättyä sokeria :/ ja mä olen takuulla syönyt joka ikistä merkkiä ja makua

Muksun päärynäsosetta löytyy kaapista ja siinä ei ole lisättyä sokeria kun äsken tarkistin. :attn:

Jippii,täytyy metsäsää jostain

Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Meillevauvaluin et naimisiin pitäis mennä ennenkuin ostetaan uusi auto :LOL:

Meillä mies joka aina vannoi ettei mene naimisiin ja jankkas sitä monesti,yllätti puoltoista viikkoa ennen ristiäisiä kosimalla.Romantiikka oli kyllä kaukana,kello oli ysi aamulla ja mä per....een vihaisena ripustelin pyykkiä ilman rihman kiertämää,kun tissit vaan valui maitoa.Mies seistä nökötti vieressä ja sopersi jos naimisiin mentäis ja minä tiuskaisin et en jaksa kuunnella nyt tota sontaa et joo tiedetään et halua,sit katoin et taitaa olla tosissaan kun silmissä kiilteli kyyneleet :heart:
Voi sunkin miestäs liina! :D
Tää oli kyllä hyvä muistutus itsellekin et ihana se on vaikka viimepäivät olen manannu sen alimpaan maanrakoon,nyt menen ja pussaan sitä

:heart: ja tietenkin palaan takas mammojen pariin :LOL:

Hyvää yötä pilvipouta! Tää lähtee nyt kattomaan Diiliä. :ashamed: :p
Diili...mies just sanoi, että katsos kulta, tuolla ollaan kohta. :p Meidän hotelli nyc:ssä ihan tuon Trump Towerin lähellä ;) Ohjelmaa en kyllä ole seurannut...
Nyt on mun tajunnan tasossa vikaa,luulin ja ihmettelin et diiliin olette menossa

Ieva voi hitto kun ihan suututtaa tuo teidän saama kohtelu :kieh: . Ne on ilmeisesti ottanut liian kirjaimellisesti nuo uudet suositukset allergian hoidossa. Musta siedätys on ihan ok varmasti silloin, kun oireet ovat todella lieviä, mutta silloin kun ihottuma selvästi vaivaa, niin PITÄISI ehdottomasti ottaa tosissaan. Tosi vaikeahan on niitä kiinteitäkin alotella, jos iho jo valmiiksi pahassa kunnossa, kun ei sitten tiedä että mikä johtuu mistäkin :/

TOSIN, me ei kyllä ehdittykään tutustua siihen, miten allergiaan olisi meillä julkisella puolella suhtauduttu kun testit ja alustava altistus tehtiin yksityisellä, ja siitä olis sit menty eteenpäin julkiselle kunnon altistukseen, jos ois ollut tarvetta jatkaa.

Olikos Pemmulla muuten jo sillon tota ihottumaa kun olitte Omneolla? Mietin vaan kun meillä selvästi Tutteli aiheutti tota ja myös Almironilla iho oli pahempi, mut aina ku vaihdettiin nanniin, niin parani. Ja tiedän yhden tapauksen jossa todettiin myös maitorupi, ei varsinaista allergiaa, mutta Nan aiheutti oireita ja Tutteli taas siinä tapauksessa sopi. Allergiat siis siinäkin tapauksessa testattiin ja altistuskin tehtiin, mutta ei allergioita.

Hyvää yötä pilvipouta! Tää lähtee nyt kattomaan Diiliä. :ashamed: :p
Diili...mies just sanoi, että katsos kulta, tuolla ollaan kohta. :p Meidän hotelli nyc:ssä ihan tuon Trump Towerin lähellä ;) Ohjelmaa en kyllä ole seurannut...
Nyt on mun tajunnan tasossa vikaa,luulin ja ihmettelin et diiliin olette menossa
joo..voitte pian seurata kun mä tahkoan dollareita herra trumpin alaisuudessa :LOL: :LOL: :LOL:

Jestas teitä!
Eihän tässä pysy mukana. =)

Kirjottelen ensin omaa napaa ja luen sit perään kaikki 35 sivua...

Meillä kanssa kuulostaa siltä, että poika sanoo äiti ja ihan tarkoituksella. En oo ainoa, joka on sitä kuunnellu. Tosin onkin yks pinon vanhimmista, mutta aikaista silti. T:tä ei sano, tietenkään, joten se on äi-ii, mutta huutaa sitä, kun haluaa mut. Tuskin ymmärtää, onpahan vaan huomannut, että mamma sillon laukkaa, kun noin sanoo.

Meillä käännytään, mutta ei päivittäin - osaa, mutta ei ole innostunut. Jalat menee mahallaan alle ja eteenpäin kova yritys. Mieluummin sais pysyä paikallaan pitkään.

Missäs vaiheessa puuroa vois antaa? Poitsun maha tuntuu menevän luumusta huolimatta kovalle pienistäkin sosemääristä. Auttaiskohan iltapuuro sekä mahaa että unta?

Kommentit, jahka urakoin sivut läpi.

Piipero, ikävää kuulla, että jotain löytyi. :hug: Toivottavasti Kalle on kuitenkin kunnossa ja ongelmalle löytyy ratkaisu. Koita ajatella positiivisesti, että onneksi ollaan Suomessa, jossa on huipputason terveydenhuolto.

Hellou :wave: ,
Kiva että Jahvetilla on rauha maassa :flower: .

Tänään kaupassa purskahtelin ittekseni kun kattelin kanan reisiä eli reisi-koipia :LOL: :LOL: :LOL: , saman tien repesin |O

Soseisiin sen verta että Piltiltä kyllä löytyy sokerittomiakin , niissä lukee erikseen että sokeroimaton, ja Bonallakin ruusunmarja soseessa luki kyljessä että sokeroimaton. Muksuista en muuta tiiä että eivät kanna suomen lippua joten niitä en niin hirveesti oo ostellu :wave:

Soseista soseisiin, te jotka itte teette kasvismössöt, niin ootteko missä vaiheessa käyttäny mausteita, siis yrttejä ja jos niin mitä :attn: :wave:

Ja vielä sosetta :D , eli ieva kun kyseli tuosta kiinteiden määrästä niin menee kasvista noin desi, ja purkillinen hedelmää, tänään lisäksi riisipuuroa.

Meillevauvalle onnittelut kosinnasta ja

Tissin puremisesta: Mulle sanottu, että imetys on sillon lopetettava saman tien (siis se kyseinen sessio), ja kans kiljastava yms. Pian vauva ymmärtää, että ruokaa ei tule, jos tissiä puree.

(kommentoin nyt kaikkea asia kerrallaan, sitä mukaa, kun luen. Muuten ei tule mitään. ) :ashamed:

mun reipi-koidet ja jeesustelut naurattaa edelleen! :LOL: hyvä niin...koska oli aika jolloin ne eivät naurattaneet! B)

kiitti nipsulikin sosevinkeistä...vai ei ole muksu suomi-tuote... :/

mä juutuin nyt tuota diiliä katsoo, mutta enköhän lähden tästä nukkumaan... |O

Käyttövalmiit Tetra Brik -pakkauksiin pakatut MUKSU-tuotteet valmistetaan Suomessa Valion Turengin tehtaalla, muut MUKSU-tuotteet konsernin omissa tai tarkkaan valittujen alihankkijoiden Euroopan tehtaissa. Tuotteissa on huomioitu uusimmat lastenravitsemusta koskevat suositukset, lapsen muuttuvat ravitsemukselliset tarpeet, fysiologiset sekä syömiseen ja suun hienomotoriikkaan liittyvät valmiudet sekä oman ruokakulttuurimme piirteet.

Tutteli- ja Muksu-tuotemerkit sekä liiketoiminnat siirtyivät Danonen suomalaisen tytäryhtiön, Nutricia Baby Oy:n omistukseen Valio Oy:ltä syksyllä 2004.

Tuollaista tietoa löytyi Muksun sivuilta...

Olikos se muksu ruotsalainen vai oonko nyt ihan mettässä. Juu Piltillä tais olla ainakin mustikka ilman sokrua
Muksun ruuat tehään kait baltian maissa tai jossain siellä suunnalla..huom KAIT, ei siis varmaa tietoo.

Meiltä löytyy tällä hetkellä kaapista sokerittomia pilttejä; aprikoosia-päärynää, persikka-banaania, banaani-tyrni

Alkuperäinen kirjoittaja Kranttu:
Tissin puremisesta: Mulle sanottu, että imetys on sillon lopetettava saman tien (siis se kyseinen sessio), ja kans kiljastava yms. Pian vauva ymmärtää, että ruokaa ei tule, jos tissiä puree.

(kommentoin nyt kaikkea asia kerrallaan, sitä mukaa, kun luen. Muuten ei tule mitään. ) :ashamed:
Tänään poika puras ikenillään kaks kertaa peräkkäin ja kun kiljaisin kivusta häntä vain nauratti,että otti pannuun

=) siihen loppu tissitys sillä kertaa,mut ei tuntunu herraa haittaavan,myöhemmin hän sit piti tissiä mikrofonina kun vaan höpötteli se suussa :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Olikos se muksu ruotsalainen vai oonko nyt ihan mettässä. Juu Piltillä tais olla ainakin mustikka ilman sokrua
Muksun ruuat tehään kait baltian maissa tai jossain siellä suunnalla..huom KAIT, ei siis varmaa tietoo.

Meiltä löytyy tällä hetkellä kaapista sokerittomia pilttejä; aprikoosia-päärynää, persikka-banaania, banaani-tyrni

Häh ja mä luulin asuvani pääkaupunkiseudulla enkä perämettässä eikä ole tullut vastaan.Kiitti kun kerroit,huomenna mut löytää nenä kiinni sose hyllyltä.Tekis niin mieli jo maistattaa pojalla,mut en viiti kun ihan maidollakin on niin tuhti mies

Yhteistyössä