***HELMET 2008*** Kesäviikko 28

Hirveesti tekstiä täällä.. luen myöhemmin :eek: Terkut 5kk neuvolasta

Paino 8300g
Pituus 65cm
Pipo 43cm


niin ja meillä RYÖMITÄÄN :LOL: :LOL: TAKAPERIN tosin mutta kummiskiin!!! :LOL: :LOL: :LOL: vauhtia riittää.... :headwall: :headwall: kops kops kuuluu vähänväliä neiti jossain jumissa :whistle:

Tarppa ja Netta 5kk
 
Tarppa hienot oli mitat =) ja onnea ryömimisestä :flower: kuulostaa hauskalta ja mitäpä tyylistä väliä kunhan vaan liikkeelle pääsee :LOL: meillä vielä odotellaan sitä kääntymisen ihmettä ja varpaatkin löydettiin vasta päri päivää sitten,no perässä tullaan =)
 
Helöy B)

Onpas täällä turistu.. Meillä on ollu koko viikon vieraita ja lukemassa oon käyny iltasin mutta ei juuri oo jääny mitää päähän.. Vähä repeilin teille sillo yks ilta :D

Mitäs mulla nyt on mielessä... Kylpemisestä Ei oo oikein ollu meijän juttu.. Suihkussa käydään kun tuntuu miellyttävän jätkää enemmän. Katellaa sitä sit uudelleen kun ite pystyy istuus lotraamassa sillä vedellä.

Synnytyksestä Meillä mies oli ihan automaattisesti tulossa mukaan ja olikin mun kanssa koko käynnistyksen ja sen 8 tuntia mitä synnytys kesti. Mä taisin valtavan mahani kanssa raahata ukkoa pitkin TAYSin käytäviä että saadaan suppereita aikaseks. Kyllähän tuo käveli rappusia sit ylös ja alas :D Salissa mies istu keinutuolissa ja huuteli mulle ohjeita kuinka saan parhaan hyödyn ilokaasusta ja naureskeli mun "kännijutuille". Ponnistuksen ajaks mies tuli piteleen hartioista kiinni kun mie meinasin jättää leikin kesken ja lähtee kotiin :whistle:

Meillä tuli tänää 5 kk täyteen ja sen kunniaks oli 5 kk neuvola :D Tässä tulos:

Paino 8160 g
Pituus 71 cm :eek:
Kuuppa 43


Täti kirjotteli että kehittyy normaalisti ja tosi tyytyväinen hymyilevä poika. Kauheeta vaan kun täti kysy että: "ja kääntyy varmaan tosta vaan molempiin suuntiin?" Juu ei käänny :p Tai tänää toi on heittäny kaks kertaa ittesä mahalta selälleen ja jos avittaa niin kääntää ittesä selältä mahalleenki mutta kun ei vaan kiinnosta lähtee ite kääntyileen ilman että joku vinkkaa vähän :whistle:

Nyt kotihommiin kun ei vieraiden takia oo saanu mitään tehtyä :xmas:
 
Tarppa, onnea ryömimisen johdosta! :flower: =)

Voih, mie en jaksa odottaa että toi meijän pieni mies tekee eleitä liikkellelähdön suuntaan... Ja joku päivä ehkä haluan pyörtää sanani, kun poika vilistää ympäri kämppää enkä saa sitä kiinni :)

Nyt on taas pari sivua maailmankirjoista mennyt sekasi.. Poika on nukkunut yli kaks tuntia päikkäreitä! Tällanen ihme nähtiin viimeks... noh, kauan sitte =)
 
Anno onkin siis ollut TAYSissa työntouhussa just meidän "välipäivinä" =) Menin sinne 1.2., pojuli syntyi 4.2. ja kotiin päästiin 9.2., mutta takasin käskettiin 12.2. ja ystävänpäivänä päästiin lopullisesti pois... Se on niiin hassua ajatella että teitäkin on voinut nähdä =)

Musta itseasiassa tuntuu että tuolloin 12. päivä kun jouduttiin takasin, niin olin samassa huoneessa yhden tammikuisen kanssa, joka täälläkin on vilahdellut, mutta en oo kehdannut kysyä tarkemmin :ashamed:
 
Täällä myös 5 kk neuvola takana ja ikää se 5 ja puol kuukautta. Mukana oli meidän vaihtarityttökin, jota neuvola kiinnosti kovasti.

Suluissa syntymämitat.
Paino 8160 (2880) g
Pituus 67 (49)
Pää 44


Kovasti herra hurmasi sijaistädin neuvolassa. Piti oikein virkeänä, osaavana ja ikäisekseen aktiivisena/tarkkana poikana. Uniongelmiin ei vieläkään keksitty ratkaisua, elokuussa ois tarkoitus kokeilla tassuhoitoa. Puuroa aletaan syöttämään NYT.

Meillähän käännytään ja istutaan, seisotaankin tuettuna hyvin tukevasti. Ryömitä ei vielä, onneksi.

Synnytys: kamalaa oli, sekä miehellä että minulla. Teen kaiken uudestaan myöhemmin vain siksi, ettei muuta keinoa taida lapsen saantiin olla. Miehellekin jäi pieni kammo.

Kylpy on mukavaa, samoin suihku. Suihkussa yrittää ottaa vettä kiinni sormillaan. :heart:

Jahvetti :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hippa:
4,5kk mitat

paino: 6350 g (3280g)
Pituus; 63cm (49cm)
Pipo: 39,8cm (34,6 ?)
Kun kattelee noita teidän vauvojen mittoja, niin meillä on kyllä neiti niin kirppu
:eek: Mä neuvolassa kysyinkin, että pitäiskö aloitella jo ruokia tai antaa lisämaitoa, niin ei kuulemma vielä kannata, kun kasvu on kuitenkin tasaista.. Voi pientä :heart:

Hyvä, että Jahvetin poppoo sai sovun perheeseen. Toivottavasti myös parannutte kesäangiinasta :hug:

Mä kävin nyt eilen hakemassa 74cm Jonathanin välikausihaalarit..Saa nähdä, tuleeko käyttöön kunnolla ja miten ton koon kanssa, mutta ne maksoi 27 euroa, joten ei paljoa ja sillä raaskinkin ostaa..

Mies ja synnytys
: meillä oli lähes vuorokauden kestänyt synnytys, joten oltiin molemmat lopuksi aika väsyneitä. Papereissa lukeekin, että mies kerää voimia laverilla, kun hän nukahti hetkeksi kesken supistelujen :LOL: Mä kyllä koin muuten, että miehestä oli paljon apua ja mieskin oli tyytyväinen, kun pääsi siinä ponnistusvaiheessa oikein tositoimiin :D

mitäs muuta olikaan..hmm, pitää vähän jatkaa selailua..
 
Maitoruvesta Sehän siis on kansannimitys ihottumalle, johon on iholla elävä streptokokki-bakteeri päässyt ns. sisään eli ihottumasta tulee osittain märkivä ja tekee ruven sitten siihen päälle kuten tulehtuneeseen ihoon aina. Ei sinällään liity juuri maitoon mitenkään mutta vahvimmin ja nuorimpana lapsilla usein reagoi juuri maitoproteiiniallergia ja varmasti siksi on ennen vanhaan ja myöhemminkin saanut nimen "maitorupi" kun vauvoilla ja pienillä lapsilla on maidon jälkeen iho kukkinut. Ja varmasti ennen aikaan on iho kukkinut pahastikin kun vauvat ovat saaneet suoraan tankista maitoa paljon aiemmin kuin nykyään.
 
Onnittelut uusia taitoja omaaville =)

Jahvetti, suahan nyt koetellaan :| Koittakaahan parantua nopsaan ja toivotaan, ettei tyttöön tarttuisi tuo angiina :( Ite oon aikoinan ollut angiinassa puoli vuotta lähes putkeen, vain muutamia terveitä päiviä välissä, joten tiedän liiankin hyvin, kuinka ärsyttävä tauti on :( :kieh: Nielurisaleikkauksen jälkeen ei oo ainuttakaan angiinaa ollut *koputtaa puuta*

Pilvipoudan pullakaffeet kuulostaa kivalta =) :p Mä harrastan tuota myös ;)

Olin tänään pitkästä aikaa pacessa hikoilemassa ja että tuntui hyvältä :D Vaikka olin ihan poikki salille lähtiessä niin olin kuin eri ihminen sieltä palatessa =) Pitäisi oikeasti useammin repiä persus ylös penkistä väkisin ja lähtee liikkumaan, kun siitä tulee niin hyvä olo ja mieli :whistle: Ja liikunnan aiheuttaman mahdollisen laihtumisefektin kumotakseni rouskutan tässä sipsejä :p :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hippa:
Mä kävin nyt eilen hakemassa 74cm Jonathanin välikausihaalarit..Saa nähdä, tuleeko käyttöön kunnolla ja miten ton koon kanssa, mutta ne maksoi 27 euroa, joten ei paljoa ja sillä raaskinkin ostaa..
Mistä :whistle: ??

Toi "oireeton" angiina on muutes kelju, meillä oli töissä yks vuos iso ongelma kun tauti pyöri aina vaan enne kun tajusivat että perheenjäsentkin piti testata ja angiinahan niilläkin oli |O

Onnittelut kääntyjille ja ryömijöille, mun kaverinkin vauva alotti ryömimisen menemällä taaksepäin :LOL:


Meillä koirat hierottu =), isäntä oli neidin kanssa kyläilemässä ja kyllä oli taas neiti vierastanu kummi-tätiään :eek: , eivät oo kuukauteen nähneet..

ai niin, siis Muksu purkkia kun kääntelin niin valmistusmaa oli Tsekki |O

-n-
 
Hedelmäsokerista: Joku sen olikin jo kirjoittanut, mutta hedelmäsokeri on siis hedelmien omaa sokeria, eikä sinänsä lisättynä ollenkaan niin paha noissa soseissa kuin tavan sokeri =)

Mies ja synnytys Tjaa.. esikoisen synnytyksessä oli mahtava, mutta tällä toisella kerralla... no, se tuli ensinnäki paikalle vasta klo 12. Mulle oli laitettu oksitosiinit tippumaan puol 9, ja siinä kaheltatoista olin aika tuskaisa jo. Vaan kun olin siihenki asti pärjänny ilman miestä ja sen apua, ni en oikeen osannu ottaa sitä apua siltä sit enää vastaan vaikka se yrittiki auttaa. Mä halusin märän ja kylmän pyyhkeen, ni se ois sillä tykänny pyyhkiä mun kasvoja ja kaulaa ja käsiä, mutta minä vaan nykäisin sen rätin itelleni ja tälläsin sen naamalleni ja makasin yhessä kohti. Mies vissiin istu viereisellä sängyllä ja tihentyvästä hengityksestä varmaan tiesi että millon tuli aina supistus. Jossain vaiheessa se kurkisti sinne pyyhkeen alle että meinaatsä nukahtaa, ku yhessä kohti ja hiljaa vaan makasin. Juu no haista p*ska, näitten kipujen keskellä? Nukahtaa?! |O Jou. No ei vaan, huolissaanhan se reppana :heart: tietysti oli, ku hiljaa vaan makasin ja hengittelin, ja halusi tietää toki missä mennään. Ja lie tuo ollu hämilläänki, et mikäs hänen tehtävä oikeen on, ku istua vaan pitää ja emäntä meinaa hoitaa synnytyksen ihan keskenään! ;)
No sitte ponnistusvaiheeseen se ois ollu kovasti tulossa mukaan, tsemppaamaan alko siinä vieressä että hyvä hyvä, ponnista ponnista, mutta mua vaan häirihti sekin ja paukautin että oo hiljaa!! Joten nolo keissi miehen osalta koko tapaus.. se kaks tuntia jonka se ehti mukana olla. Tyttö ku syntyi klo 14:11. En osannu ottaa miestä jotenki mukaan oikein ollenkaan, ehkä siksi että se tuli vasta kun olin jo kipeä.. ja niiden kipujen kans oli jo pitäny siinä ite pärjätä.. ja tajusin pärjääväni kans! Toisaalta kyllä mä koen että oli hurjan tärkeää että se oli siellä paikalla kuitenki, ja varsinki jälkikäteen, ku tyty meni keskolaan ja minä leikkuriin istukan irrotukseen ja kaavittavaksi ja sen jälkeen vielä heräämöön; mies saattoi siis mennä vauvan luo, kun minä en sinne päässy. Ettei tarvinnu toisen siellä yksin olla.. niinku se siitä mitään ois ymmärtäny, mutta silti.. :'( :heart:

Hei, meki oltiin neuvolassa tänään:
Paino 6760 g (2870 syntyessä, ed. kerrasta lisäystä on reilut 900g)Pituus 64,5 cm (48 syntyessä, ed. kerrasta lisäystä 3 cm)
Pipo 42,0 cm (32,3 syntyessä, ed. kerrasta lisäystä 1,5 cm)
~~~
"Suloinen tyttö, hyvin kasvaa. Silmät suorassa / punaheijasteet +/+. Korvat terveet, vaikkua. Sydän- ja keuhko????. ja vatsan palp. norm. ???.?. +/+. Lonkat ok. Hyvä iho. Hyvä pään kannatus. Korviin Ceridal-suihke. Kielijänteen takia lähete korvalääkärille."

Kysymysmerkkien kohdalta en yksinkertaisesti saa selvää et mitä lukee; lääkärien käsialat, tiedättehän... :whistle: Maaliskuisissa ehdotettiin et ois sydän- ja keuhkoÄÄNET mut ei se oo äänet, sen verran saa selvää.

Semmoset kuulumiset!

Jahvetin perheelle paranemisia täältäkin suuntimalta! :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Nielurisaleikkauksen jälkeen ei oo ainuttakaan angiinaa ollut *koputtaa puuta*
Aivan sama mulla, kohta ollu jo kurkkukipeetön 10 v :whistle: *koputtaa kans puuta*
Mäkin oon ollut nyt 9v. kurkkukipeetön =) Mulla oli kyllä kaukana oireettomasta tuo tauti :eek: Kuume oli aina yli 40 astetta, enkä edes vettä saanut toisinaan nieltyä :( Sairaalaan olisivat moneen otteeseen ottaneet sisään, mutta minä itsepäisenä nuorena tyttönä halusin olla kotona ja niinpä äiti vahti mun sängyn vierellä kun nukuin, koska välillä en meinannut saada edes hengitettyä, kun ilmatietkin oli tukossa kurkun paisuneisuuden takia :eek: Sitä en kyllä toivo kenellekään!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hippa:
Mies ja synnytys[/b]: meillä oli lähes vuorokauden kestänyt synnytys, joten oltiin molemmat lopuksi aika väsyneitä. Papereissa lukeekin, että mies kerää voimia laverilla, kun hän nukahti hetkeksi kesken supistelujen :LOL: Mä kyllä koin muuten, että miehestä oli paljon apua ja mieskin oli tyytyväinen, kun pääsi siinä ponnistusvaiheessa oikein tositoimiin :D
Meilläkin mies nukahti keinutuoliin sen jälkeen, kun sain epiduraalin ja lakkasin oksentamasta. Ja mä jouduin huhuilemaan sen hereille, kun sain luvan alkaa ponnistamaan :LOL: Ei se herännyt kätilön touhuiluun, sillä on kyllä armottoman hyvät unenlahjat muutenkin. Ja mun synnytys kesti vain reilut 6h =)

 
Alkuperäinen kirjoittaja Pusuapina:
Anno onkin siis ollut TAYSissa työntouhussa just meidän "välipäivinä" =) Menin sinne 1.2., pojuli syntyi 4.2. ja kotiin päästiin 9.2., mutta takasin käskettiin 12.2. ja ystävänpäivänä päästiin lopullisesti pois... Se on niiin hassua ajatella että teitäkin on voinut nähdä =)

Musta itseasiassa tuntuu että tuolloin 12. päivä kun jouduttiin takasin, niin olin samassa huoneessa yhden tammikuisen kanssa, joka täälläkin on vilahdellut, mutta en oo kehdannut kysyä tarkemmin :ashamed:
No just ollaa eri aikaa oltu siellä :D Mä olin 9. päivä käynnistyksessä alakerrassa ja 12. päivä päästiin jo kotiin :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Alkuperäinen kirjoittaja Hippa:
Mies ja synnytys[/b]: meillä oli lähes vuorokauden kestänyt synnytys, joten oltiin molemmat lopuksi aika väsyneitä. Papereissa lukeekin, että mies kerää voimia laverilla, kun hän nukahti hetkeksi kesken supistelujen :LOL: Mä kyllä koin muuten, että miehestä oli paljon apua ja mieskin oli tyytyväinen, kun pääsi siinä ponnistusvaiheessa oikein tositoimiin :D
Meilläkin mies nukahti keinutuoliin sen jälkeen, kun sain epiduraalin ja lakkasin oksentamasta. Ja mä jouduin huhuilemaan sen hereille, kun sain luvan alkaa ponnistamaan :LOL: Ei se herännyt kätilön touhuiluun, sillä on kyllä armottoman hyvät unenlahjat muutenkin. Ja mun synnytys kesti vain reilut 6h =)
Me nukuttii molemmat siellä kun epiduraali oli laitettu ja sen lisämisen jälkee sama homma. Meillä ne kehotti nukkumaan molempia jos vaan saa unen päästä kiinni. Salissa oltiin joku 6 tuntia.
 
Morjens :wave:

Meillä on tosi innokas kylpijä.Vauveli pääsee oikein vauhtiin, ja kastelee iskän ja äiskän ronskeilla otteillaan :heart: . Kylvetäänkin joka toinen päivä, kun se tuntuu olevan niin mahdottoman mukavaa puuhaa!

Synnytys minulla oli helpon oloinen.Sattuhan se ja epiduraalin sain.Mutta vaikutti aine tosi hyvin ja mulla ns. ' taistelutahtoa ' riitti, niin o.k. meni.Mies oli mukana tukena, tottakai,muuta en vois ajatellakaan.

Mites teillä muuten menee yöunille meno nykyään?Meillä on selkeesti jo vähän ' pompotusta' äiskälle ja iskälle.Volumit nousee kaakkoon ja luonnetta löytyy, kun omaan sänkyyn aletaan rauhoitella.
 

Yhteistyössä