***HELMET 2008*** Kesäviikko 27

Oltiin tänään Suomenlinnassa, oikein ihana päivä oli. Aika meni todella nopeasti, lähdettiin kotoa klo 11 ja palattiin klo19. Eväät oli mukana ja niitä nautiskeltiin Suokin nurtsilla, pojilla oli pallo mukana, jota pelasivat innolla. Paljon jäi vielä näkemättä, kun unohdettiin noi taskulamput kotiin, joten luolia tullaan koluamaan joku toinen päivä.

Soseista olen ihan ulkona niistä, kun ei olla vieläaloitettu. Ajattelin aloittaa vasta 15.8. jälkeen, kun tullaan silloin etelästä....jännittää aloittaa ennen sitä, jos vaikka tulee jotain vaivoja. Tyttö on silloin 6,5kk ja siis rintamaidolla mennään. Sain muuten viimeksi neuvolasta ohjeet miten täysimetetyillä 6kk pitäisi kiinteet aloittaa:
eteneminen tapahtuu siis ohjeen mukaan näin...
1.-2. viikko peruna, kukkakaali, porkkana, parsakaali
3. viikko liha-ja kalaryhmästä esim. broiskun rintaleikettä tai sian filettä
4. viikko viljaryhmästä esim kaurapuuroa
5. viikko hedelmäryhmästä esim. mustikka tai omena

No eihän tohon ole enää kuin reilu kuukausi, niin pääsen kirjoittelemaan sosekokemuksista :D .

Vaunuista ja rattaista meillä viihdytään hyvin vaunuissa makuultaan ihan hyvin, matkarattaissa pidän selkänojaa puolivälissä.
 
Iltaa tytöt!

Luin taas monta sivua ja kommentoin nopsaan, että jää vähän aikaa miehenkin kanssa oleilla. :p

Meillä mennään vielä pelkällä tissimaidolla. Oon vähän kahen vaiheilla, aloittaisinko soseiden syöttelyn vai yrittäsinkö jatkaa pelkällä maidolla ainakin lomailujen ja mökkeilyjen ajan. Olis tuolla mökillä helpompaa, kun ei tarttis soseilla, mutta yöunet on meillä lyhentyneet. Tosin meillä on molemmat lapset ollu melko hyväunisia; mä pidän lasta huonounosena, jos se herää kaksi kertaa yössä syömään :)

Joo, toi esikko on innokas valkkailee noita hymiöitä, mukava, jos ne piristää.... =) =) =)

Meillä esikoisella tulkitsin lähes kaikki ihmeelliset kitinän alkaen 1 kuukauden iästä hampaidentuloks. No ekat hampaat tuli 7 kk vanhana, eikä tuntuneet vaivaavan ollenkaan, mutta toi on varmaankin tosi yksilöllistä.
 
Siis mitä lusikoita teille on tullu postissa? :eek: Mie olen Artun kanssa liittyny vaikka mihin kerhoihin ja klubeihin, mistä saa jotain oheiskrääsää, mutta ei meille ole tullu mitään oranssia saati BB:n lusikkaa (vaikka Bonalla lupasivat *mököttää*) :kieh: Bonalta tuli Nestlén vaaleensininen lusikka ja Piltiltä saatiin toinen samanlainen, mutta punanen Lapsi- messuilta.
Piltiltä tuli ihana pöytätabletti :heart:
 
jahvetti Meillä on ihan samannäköistä näppyä ja meidän neidillä se johtuu ruoka-ainaallergiasta. Toivottavasti teillä olis vaan hikinäppyä tai pesuaineista johtuvaa.Mutta ruoka-allergian mahdollisuuskin kannattaa ottaa huomioon.
 
Kiva kuulla Ippu että olet terveiden kirjoissa! =)

Vatsaliikkeistä no jos jonkin vuoden vielä odottaisi että ehtisi varmasti haava parantua. :LOL: En ole mikään urheilijaluonne, liian laiska siihen. :ashamed: Mutta mulla kyllä haava kiukkuilee vieläkin, 4,5 kk leikkauksesta, jos esim. siivoilen ja touhuan paljon päivän mittaan tai jos yritän kylvettää poikaa (paha liike haavalle). En sitten tiedä vieläkö pitäisi antaa rauhassa parantua ja ottaa vähän kevyemmin, vai onko jotain kiinnikkeitä syntynyt niin että ei tästä paremmaksi muutukaan. Aika näyttää.

Esikoisella on ehkä vesirokko, enkä mä olisi edes huomannut ellei tytön mummo olisi huomauttanut. :ashamed: Muutama näppy vaan selässä, sellaisia finnien näköisiä, eikä muuten yhtään kipeä tai kuumeinen... äitini sanoi että ihan samannäköisiä näppyjä meilläkin oli aikanaan. :/ Eikä hänkään kuulemma olisi edes huomannut veljeni vesirokkoa ellei hoitopaikassa olisi ollut sitä liikkeellä ja hoitaja huomannut näpyt, oli niin lievä. Mistäs mä nyt tiedän onko tuo tosi lievä vesirokko vai jotain hyönteistenpistoja? Kertokaa viisaammat :attn:
 
Alkuperäinen kirjoittaja piipero86:
siis minä oon ihan katki poikki kuitti.. :| nyt muistan miksi oon aina vältelly tota pakastimen sulattamista, on se vaan niin pers*estä :kieh: |O saa kyllä minun puolesta olla vaikka 10 vuotta sulattamatta, vit*u en tee tuota hommaa enää

--mulla edessä...ja aika paljon myöhässä :kieh: :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja piipero86:
siis minä oon ihan katki poikki kuitti.. :| nyt muistan miksi oon aina vältelly tota pakastimen sulattamista, on se vaan niin pers*estä :kieh: |O saa kyllä minun puolesta olla vaikka 10 vuotta sulattamatta, vit*u en tee tuota hommaa enää

--mulla edessä...ja aika paljon myöhässä :kieh: :whistle:
Meidän ei sattuneesta syystä tarvinnu hirmusasti tuskailla sen operaation kanssa tänä vuonna. :kieh:


 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja piipero86:
siis minä oon ihan katki poikki kuitti.. :| nyt muistan miksi oon aina vältelly tota pakastimen sulattamista, on se vaan niin pers*estä :kieh: |O saa kyllä minun puolesta olla vaikka 10 vuotta sulattamatta, vit*u en tee tuota hommaa enää

--mulla edessä...ja aika paljon myöhässä :kieh: :whistle:
Meidän ei sattuneesta syystä tarvinnu hirmusasti tuskailla sen operaation kanssa tänä vuonna. :kieh:

hih..ei sillä että tommonen hauskaa ois mutta siitä tuli vaan mieleen että oon kahesti joutunu sulattamaan pakastimen yötä vastenkun oli itte jättäny oven auki moneks tuntia, voitte vaan kuvitella kuinka kivaa sillon oli :headwall:
 
Huh!
Valle nykyään nukahtaa iltaisin TOSI HUONOSTI. Päivisin ei suurempaa ongelmaa, mutta iltaisin se taitaa jotenkin tietää, että leikit on siltä päivältä leikitty. Hirvee huuto, jos ei seurustele. Silti ihan väsynyt. :headwall: Hassu poika.

Leikkausarpi ja vatsat.. Hmm.. Jälkitarkastuksessa sanoivat, että saan tehä heti ku siltä tuntuu. Teinpä sitten kerran.. Joskus öö.. On siitä jo aikaa. :D Ajattelin tosiaan alkaa tehdä kyllä hiukkasen useammin. Muuten arvenalue on edelleen hieman tunnoton. Tökkiminen tms ei tunnu missään. Toiset asiat taas, kuten jotkut vähän terävät tms. SATTUU. Tai jos valle potkii tms. Sattuu siis ihan ylipaljon siihen nähden että se on vaan vatsa.. :eek: Pissahätää en jotenkin enää tunne niin hyvin kuin ennen. :eek: Unohdan sen kovin helposti.

Ei se Valle ollutkaan kääntynyt vatsalleen tänään, vaan sellälleen. :headwall: :headwall: Sen hän on osannut tehdä jo pitkään. Mies oli vaan sekottanu termit. :( Millonkohan tuo tuosta kääntyisi? Ikää on jo kuitenkin 5.5kk.
 
Unille menossa, mutta sellainen juttu juolahti mieleen, babylegsien käyttäjät vinkvink, ne on kätevät myös irtohihoina. Vaunussa ollessa esim. on mukavaa pitää vauvaa lyhkähihaisessa puserossa tai bodyssa, mutta ulos nostettaessa pitää suojata auringolta ja nuo legsit on näppärä sujauttaa käsiin. Ei tartte pukea toista paitaa, jolloin saattais olla liian kuuma tai vaihtaa lyhythihaista pitkähihaiseen. =)

Nyt petiin, tuolla odottelee uus iltalukeminen. Ei tosin mikään kevyt -sellainen, koska tarina kertoo Varsovan getosta. :( Mutta öitä kaikille! :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja piipero86:
siis minä oon ihan katki poikki kuitti.. :| nyt muistan miksi oon aina vältelly tota pakastimen sulattamista, on se vaan niin pers*estä :kieh: |O saa kyllä minun puolesta olla vaikka 10 vuotta sulattamatta, vit*u en tee tuota hommaa enää

--mulla edessä...ja aika paljon myöhässä :kieh: :whistle:
Meidän ei sattuneesta syystä tarvinnu hirmusasti tuskailla sen operaation kanssa tänä vuonna. :kieh:

hih..ei sillä että tommonen hauskaa ois mutta siitä tuli vaan mieleen että oon kahesti joutunu sulattamaan pakastimen yötä vastenkun oli itte jättäny oven auki moneks tuntia, voitte vaan kuvitella kuinka kivaa sillon oli :headwall:
Me katkaistiin kerran viisaana virta pääkytkimestä kun lähdettiin reissuun, niin oli jääkaapin ja pakkasen kamat kaikki piloilla ja kivat sulavedet lattioilla. :headwall: :headwall: |O |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Unille menossa, mutta sellainen juttu juolahti mieleen, babylegsien käyttäjät vinkvink, ne on kätevät myös irtohihoina. Vaunussa ollessa esim. on mukavaa pitää vauvaa lyhkähihaisessa puserossa tai bodyssa, mutta ulos nostettaessa pitää suojata auringolta ja nuo legsit on näppärä sujauttaa käsiin. Ei tartte pukea toista paitaa, jolloin saattais olla liian kuuma tai vaihtaa lyhythihaista pitkähihaiseen. =)

Nyt petiin, tuolla odottelee uus iltalukeminen. Ei tosin mikään kevyt -sellainen, koska tarina kertoo Varsovan getosta. :( Mutta öitä kaikille! :wave:
Hitsit ku hyvä idea, just tänään kirosin tuota ees taas pukemista ja varsinkin kun jos on syöny niin siin ei paljoo neitä pyörritellä..*menee tlaan legsit*

öitä :wave:

 
Alkuperäinen kirjoittaja civindal:
Leikkausarpi ja vatsat.. Hmm.. Jälkitarkastuksessa sanoivat, että saan tehä heti ku siltä tuntuu. Teinpä sitten kerran.. Joskus öö.. On siitä jo aikaa. :D Ajattelin tosiaan alkaa tehdä kyllä hiukkasen useammin. Muuten arvenalue on edelleen hieman tunnoton. Tökkiminen tms ei tunnu missään. Toiset asiat taas, kuten jotkut vähän terävät tms. SATTUU. Tai jos valle potkii tms. Sattuu siis ihan ylipaljon siihen nähden että se on vaan vatsa.. :eek: Pissahätää en jotenkin enää tunne niin hyvin kuin ennen. :eek: Unohdan sen kovin helposti.
Mun haava on kans vähän tunnoton ja pissahätä ei tosiaankaan tunnu samalla lailla kuin ennen. :/ Tosin, muistan liian hyvin sen,miten joutui raskausaikana juoksemaan siis ihan koko ajan vessassa ja rakko oli revetä. |O Tai ainakin siltä tuntui... |O Tänään muuten just mietin meidän raskauspalstailua. Ananasmehun ja mansikkakeiton lipittäminen, vessa-, pukama- ja närästyskeskustelut ovat jääneet mieleen, neljän ässän kokeilut samoin sekä tietty jatkuva jännääminen, että kuka lähtee ekana lauteille. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Unille menossa, mutta sellainen juttu juolahti mieleen, babylegsien käyttäjät vinkvink, ne on kätevät myös irtohihoina. Vaunussa ollessa esim. on mukavaa pitää vauvaa lyhkähihaisessa puserossa tai bodyssa, mutta ulos nostettaessa pitää suojata auringolta ja nuo legsit on näppärä sujauttaa käsiin. Ei tartte pukea toista paitaa, jolloin saattais olla liian kuuma tai vaihtaa lyhythihaista pitkähihaiseen. =)

Nyt petiin, tuolla odottelee uus iltalukeminen. Ei tosin mikään kevyt -sellainen, koska tarina kertoo Varsovan getosta. :( Mutta öitä kaikille! :wave:
Hitsit ku hyvä idea, just tänään kirosin tuota ees taas pukemista ja varsinkin kun jos on syöny niin siin ei paljoo neitä pyörritellä..*menee tlaan legsit*

öitä :wave:
:D Meillä ne on käytössä siis säärystiminä sekä aurinkoa että kylmyyttä vastaan, irtohihoina ja Ergo-repun olkahihnojen imeskelysuojina. :D

 
Käväisinkin vielä odotusaika-muisteloissani kurkkaamassa meidän Odotusketjua. Oijoi, hassua kun siellä luki esim. että eva & helmi 35+6 :heart: Kiin näytti siellä puhuvan vielä My:stä ja muutakin hassunhauskaa oli. =)

civindal: Sanoisin, että Valle on pieni ikäisekseen. ;) Vaikka eiköstäs se keskoisuus voi vaikuttaa? Meillä tyttö on koko ajan ollut keskikokoinen ikäänsä nähden ja 4 ja puolikuukautisena oli 7kg ja pituutta oli n. 66cm. =)

öitäöitäöitä.... *meneenytihanaikuistenoikeesti*
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Siis mitä lusikoita teille on tullu postissa? :eek: Mie olen Artun kanssa liittyny vaikka mihin kerhoihin ja klubeihin, mistä saa jotain oheiskrääsää, mutta ei meille ole tullu mitään oranssia saati BB:n lusikkaa (vaikka Bonalla lupasivat *mököttää*) :kieh: Bonalta tuli Nestlén vaaleensininen lusikka ja Piltiltä saatiin toinen samanlainen, mutta punanen Lapsi- messuilta.
Piltiltä tuli ihana pöytätabletti :heart:
Ai jaa, ihan sairaan epäreilua!! MEILLE EI OO TULLUT MITÄÄN!!!
 

Yhteistyössä