***HELMET 2008*** Kesäviikko 27

Huomenta!

Mistäs sitä tänään teille kertois? No ajattelin tilata netistä coolmaxx- ja pul-kangasta ja ryhtyä vaipanompelupuuhiin. Saa nähä, miten toi isoäitivainaan vanha kone pelittää vai täytyykö hakee anopin kone lainaks. Tai sitten täytyy ostaa uus ompelukone, niin ettei tullu halvaks tääkää puuha... :LOL:
 
en oo kirjoitellut pariin päivään ja juttuja on taas tullu hirveesti lisää. no menee varmaan koko päivä lukiessa. Huomasin että Vanamo on ollut muuttotouhuissa.. onnea :flower:
Tyttö kovasti yrittää kääntyä mutta ei vielä oo menny kun kätensä päälle. No nyrkit suussa.nami nami :LOL:
Hampaita ei vielä näy. Yksi on kyllä tulossa.Ihan vähän nimittäin näkyy valkosta.
Omassa olossa mitään ihmeellistä.Muuten vaan paino lähti nousee kun imetys loppui 10vrk:tta sitten. No elämää tää on. Mahtuu muhun vielä pari kiloo
:LOL:
Huomenna aikaisin pitäis lähtee reissuun Kalajoelle joten tää päivä menee asioita hoitaessa ja pakatessa. Joten oikein hyvää aikaistettua viikonloppua kaikille. =)
 
Huomenta kaikille :wave:

hauskaa reissua härkäneito ja tsekkaas yv:t! =)

emmie, pupi, äippä70 ja napsuh!!! Käykääs laittamassa jutut kerhon puolelle! :attn: :attn: Ootte alkuperäisjäseniä, niin en halua teistä ainakaan päästää irti! =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Oli muutes tarjouksessa 9?..myyänkö noita legsejä ihan jossain kaupoissa?? :attn:
En oo nähny, mutta ilmeisesti ainakin Kenguruussa Helsingissä on.
Mä oon tilannu niitä parista eri paikasta. Meillä on kahdet raidalliset, joista toiset Ergossa imeskelysuojina ja yhdet mustat luukuvioiset sekä yhdet villaiset kylmille keleille. Tekis mielei tilata parit vielä, kun on kiva, että sointuu vähän väreihin, eikä tarviis aina kytätä, että ovatko pesussa. Ai juu, legseillä saa myös lisää käyttöikää pöksyille. =) Meillä tuppaa housut ja haalarit jäämään useasti pieneksi lahkeista, niin legsien kanssa niitä voi hyvinkin käyttää vaikka kuinka vielä. =) Ja ovat hauskan näköiset kun vilkkuvat lahkeen puntin alta. :D
 

Me vuorottelemme Mitjan aamuheräämisten kanssa eli minun vuoro oli herätä. Kukumme molemmat miehen kanssa aina yömyöhään eli se, joka jää nukkumaan nukkuu helposti puoleen päivään. Sitten olemmekin liikkeellä koko päivän jossain....Mitja heräilee aina kahdeksan paikkeilla, saattaa nukkua pidempäänkin...juuri on nukahtamassa aamu-unille...
Hän on ihanan hyväntuulinen aamuisin, aina iso hymy ensimmäisenä, kun nostan sängystä eikä mitään kiirettä ensimmäiselle pullolle.

Vierastamisesta....Mitja selvästi vierastaa nykyään ja säikähtää helposti uusia ihmisiä, mutta toisaalta saattaa ihastuneena ihmetellä uutta ihmistä, jos tämä häntä rauhallisesti lähestyy. Jos joku ottaa yhtäkkiä syliin ja siinä lähellä onkin outo naama, niin huuli menee rullalle...Oletteko muut huomanneet vierastamista tässä vaiheessa? Minä olen nauranut monet kerrat hullun lailla kuvagallerian mummokuvaa, jossa mummo syöttää huppu päässä, Nipsulin kuva muistaakseni.....vierastamisestako kysymys?

Päiväunista...Mitja nukkuu pitkät aamupäiväunet 2-3 tuntia ja ainakin neljät päiväunet, joista iltapäiväunet saattavat olla pidemmät, tunnista kolmeen. Hän nukahtaa illalla yhdeksän paikkeilla, mutta meidän rutiiniksi on tullut syöttää hänelle puoliunisena vielä yöpullo noin 11-12 eli tosi myöhään ja sitten nukkuu aamuun. Ei ole vielä herännyt kertaakaan huhtikuun jälkeen, kun nämä yöunet pitenivät...vähänkö armahtaa vanhoja vanhempiaan....? Me miehen kanssa tajusimme, että olemme viidenkymmenen, kun Mitja menee kouluun ekalle luokalle, mutta ei nyt ainakaan vielä ole vanha ole ollenkaan....Minä vain odottelen, että pääsen potkimaan palloa puistoon....
 
Mainostan vähän upeaa Kivinoka ympäristötaidenäyttelyä pääkaupunkiseutulaisille. Meidän ystäviä on paljon näissä taiteilijoissa ja heidän kanssaan vuokraamme Vartiosaaren mökkiä, jossa tänään siis pääsee videokuvauksiin, jos on vihreisiin pukeutunut (kerhossa lisää).

Opastettuja kiertokävelyitä taiteilijoiden kanssa Kivinokassa on pitkin kesää, sunnuntaina muistaakseni seuraavaksi. Viime lauantaina oli avajaiset ja olimme siellä koko päivän, illalla jatkui juhlat Maijan legendaarisessa kahvilassa. Kivinokka on aivan ainutlaatuinen historialtaan ja tunnelmaltaan ja kovasti kerättiin juhlissa nimiä säilyttämisen puolesta, vähän on uhan alla tämäkin alue! Näyttely on vaikuttava ja upea ja monta superlatiivia perään ja parhaiten se avautuu varmasti taiteilijoiden opastamana. Teemana ovat kansalaissota ja linnut....minusta ainakin vaikutti siltä...Kivinokassa on lepakoita todella paljon, joten yökävelyitäkin siellä voi harrastaa ja yrittää bongailla lepakoita.

Juhlat Maijan kahvilassa olivat upeat, vauvoista vaariin ihmisiä laiturilla ja kalliolle siroteltuina, keinutuoleissa ja pikku ryhmissä, hernekeittoa, munkkeja, musiikkia ja ihanaa yhdessäoloa. Sama ryhmä järjestää syksyisin aina Lauttasaareen eteläpuolelle aavan meren rannalle ympäristötaidenäyttelyn ja paikka on aivan upea jo itsessään, näyttelypaikkana mielettömän upea. Kivinokan näyttelyä ja luontopolkua on muuten todella helppo kulkea rattaiden kanssa....Minä kuvailin Kivinokkaa ja juhlia jopa enemmän kuin Mitjaa ...joka on jo todella paljon....Ihana tunnelma kyllä välittyy kuvista! Erityisen onnellinen olen voimanaisystävästäni, joka on myös vuosimallia -64 ja onnellisesti raskaana. Hän menetti vanhimman poikansa traagisesti Santahaminassa viime talvena, nyt on uusi elämä tuloillaan!!!

 
Hello hello pidin kommentoimiseen parin päivän tauon kun oli mahtava potutus päällä,niin oli parempi ettei kommentoi kokajan negatiiviseen sävyyn.Täytyy vaan toivoa,että menis ohi mikä lie v...tus kärpänen purassut persuksiin oikee kunnolla. Miehenkin kanssa kriisin poikasta pukkaa.No hittolainen ei pitänyt näitä paasata :ashamed:

Ievan vinkki leggseistä kuulosti hyvältä,täytyypä mennä ostoksille . Pahoin pelkään et lompakko on sen jälkeen tyhjä.. :kieh:

Sektiohaava:sta olitte jutskailleet. Täälläkin on tunnoton ja sit taas jotenkin liikaa tuntoa kun poika potkasee,auts.Ihan kuin koko haava olis hiukan kovettunut ja paksuuntunut ja punottaa.Tosiaankin se pissahätä,ei tunnu enään samanlailla kai se rakko joku vähemmän kaunis päivä räjähtää käsiim :eek: vatsoja en kans tai mitään muutakaan ole pahemmin jumppaillut,vähän aristellut sitä haava,et onko jo sen verran parantunut.Noo,mitä pidemmälle menee sitä laiskemmaksi tulen :headwall:

Jaahas ja sit taas unohdin loput kommentoinnit,täytyypi lukasta uudelleen ja palata asiaan

Tänään oli 4kk neuvola-lääkäri ,lekuri luuli poikaa painonsa puolesta 6 kk ikäiseksi :LOL: ja ihmetteli et miten pelkällä tissimaidolla ollaan ton kokoisia,elikkäs herran strategiset mitat:

Paino : 9050 g
pituus: 68.2 cm
pipo: 44.7

Juu hiukan on iso pää,mutta terkkari lohdutteli et sinne mahtuu isot aivot
:LOL: jospas sit tulis viisaampi kuin vanhemmistaan =)

 
Meillä on kylässä KÄNKKÄRÄNKKÄ!!! :headwall: :headwall: Ei joku haluis sitä??? :whistle: Ollaan huomenna lähössä Helsinkiin kolmestaan vauva, mies ja mie! :heart: :heart: Isommat lapset menee "toisille" vanhemmileen (miun lapset isälleen ja miehen lapset äidilleen): Netta on vaan niin kiukkunen että pelottaa ihan millanen vkoloppu tulossa :/ Hienoo olla hotellissa jos neiti känkkäilee kokoajan! :eek: No hyvin se menee.. nyt ulos lenkille ja sitte pikkuhiljaa pakkaamaan tavroita!

Tarppa ja Netta TASAN 5kk
 
Liinamari Kyllä on poika hyvin kasvanut rintamaidolla. Meitin tyttö ei ollut ku 7285g viime neuvola käynnillä (4kk).

Täällä ollaan jo vedetty yli tunnin päikkärit ja näköjään unta riittää :eek: Ei ole meinaan aikoihin tuollaisia päikkäreitä vedetty
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Tänään oli 4kk neuvola-lääkäri ,lekuri luuli poikaa painonsa puolesta 6 kk ikäiseksi :LOL: ja ihmetteli et miten pelkällä tissimaidolla ollaan ton kokoisia,elikkäs herran strategiset mitat:

Paino : 9050 g
pituus: 68.2 cm
pipo: 44.7

Juu hiukan on iso pää,mutta terkkari lohdutteli et sinne mahtuu isot aivot
:LOL: jospas sit tulis viisaampi kuin vanhemmistaan =)
no on kyllä tosiaan iso poika :eek: :D eihän teilä edes ole iso pää ku kallella oli 4kk neuvolassa 45.6cm, meillä tosin onki se ultraus ton takia edessä..ei oo vieläkään uutta aikaa saatu :kieh:
 
TOINEN HAMMAS!

Voi että ku sitä sit huudettiin koko yö. Ja nyt vasta huomasin sen tulleen esille. Eli 2 etu ala hammasta jo puhjennut. Voi kuinka söpöä.

Niin kyselinkin vauvakuumeista. Mulla on taas ihan jäätävä hinku saada neidille pikkusisko tai veli. :heart:

Mies nyt ei oikein ole innostunut. :kieh: Noh kaikki aikanaa.

Nyt hypätäänkin jo asioiden edelle. Mitäs puudutusta mulle seuraavaks tarjotaan ku en ole enää ensisynnyttäjä. Ja HUOM! Ei mitään enää ikinä mun selkään. :/

Niisku-Neiti& Rinsessa 4 ja puol kk :heart:
 
piti tohon päänmittaan kertoa sillanen juttu että

NÄIN MEIDÄN NEUVOLASSA!!

Meidän neiti on kuulemma yli pullukka ja liian tappi. Pää huitelee kauhistuttavasti yläkäyrillä ja ison päänsä vuoksi ei jaksa sitä kannatelle. :LOL: :LOL: :LOL:

Eli 4kk mitat

7040g
64,8cm
pipo 43,4
että näin.

Kyllä neuvoloissa on eroja.
 
Nonni, painoin vahingossa hiirtä ja koko pirun juttu meni taivaan tuuliin |O

Uusiks.... Oli siis 5kk neuvola eilen. Huomenna menee meidänkin helmipojulta se maaginen raja rikki :heart:

Uusimmat mittaustulokset =):

Pituus: 68cm (4kk 66cm)
Paino: 8920g (4kk 8270g)
Pää: 45,1cm (4kk 44,3cm)

Piikki otettiin taas kankkuun, ja nyt vielä pienemmillä itkuilla kun viimeks. Eikä mitään oirehtimistakaan ole ollut havaittavissa, ei mitään kiukutteluakaan ollut koko iltana.
Pelkkää tissimaitoa syö edelleen, eikä edes painostettu mihinkään muuhun, kun terveeltä poju vaikuttaa.

Kuukauden päästä sitten alkaa se uuden maistelu, voi olla että äiteeltä pieni poru pääsee ensimmäisten lusikointien aikana, toi imetys on ollut niin olennainen osa meidän päiviä. Ei se toki kiinteisiin lopu, mutta onhan se merkki siitä että meillä on jo iso poika ja kohta ei äitin tissi olekaan se tärkein päällä maan :snotty: :)

Luulin niiiin että mun ei tarvi enää Kelan kanssa säätää, mutta mies ujutti mulle omat isäkuukausi- ja kotihoidon tuen hakemuksensa :headwall: Nyt joku ajattelee että anna ukkos tehdä laput itse... MUTTA kun... Jos sen ne antaa tehdä ja viedä niin sieltä ei tule sitä pientäkään summaa, se on tollasten pikkutarkkojen kanssa niin suurpiirteinen ja hälläväliä että parempi kun mie täytän :kieh:

Oikeastaan niissä ei oo muuta ongelmaa, kun siinä hoitolisän haussa kohta mihin pitäis laittaa mun palkka/kk. Oon tuntipalkkanen ja hommat vaihtelee niin että käteen jää kuussa jotain tuhannen ja kahden tuhannen väliltä. Erot on isoja.

Pitääkö mun sitten käydä joka kuukausi ilmottamassa että hei, mun palkka onkin nyt tää, muuttakaas? Ei mies oo kyllä kun joulukuusta kesäkuuhun hoitovapaalla, mutta silti, kyllä se viduttaa jos siellä tarvii tollasen takia joku kuukasi hyppiä. |O |O |O :kieh:
 
meille tuli tänään ukon kans 4 vuotta yhteistä taivalta täyteen, en olis varmaan muuten edes muistanu mutta olin näköjään laittanu puhelimeen muistutuksen :ashamed: :LOL: eipä oo ukkokaan näköjään muistanu enkä muistuta, sanon sitte nukkumaan mennessä että et sitte vuosipäivää muistanu :whistle:
 
Onpas komeita neuvolamittoja teillä! =)

Tänään yritin taas hämäämällä, viihdyttämällä, naurattamalla ja väen vängällä saada sosetta alas edes vähäsen kun pojalla on nälkä kuitenkin. :headwall: Muutama lusikallinen meni, sitten heitin pepo-maissisoseen nurkkaan ja kokeilin ruusunmarjaa. Johan alkoi suu aukeamaan ja poru tuli kun en uskaltanut enää enempää antaa ekalla kerralla. :D Joten saa maissi jäädä meillä, selvästi se on liian karkeata pojalle, pitää olla silkoisen sileää ja sametinpehmeää että kelpaa. :kieh:

Hissukka & poju 4,5 kk
 

Yhteistyössä