***HELMET 2008*** Kesäviikko 27

Alkuperäinen kirjoittaja Pusuapina:
Pitääkö mun sitten käydä joka kuukausi ilmottamassa että hei, mun palkka onkin nyt tää, muuttakaas? Ei mies oo kyllä kun joulukuusta kesäkuuhun hoitovapaalla, mutta silti, kyllä se viduttaa jos siellä tarvii tollasen takia joku kuukasi hyppiä. |O |O |O :kieh:
Mä olettaisin että laskee sulle jonkin keskivertopalkan esim. puolen vuoden tilitietojen perusteella... mutta ei mitään varsinaista tietoa asiasta, ei Kela aina toimi niinkuin mun järkeni sanoisi. :snotty:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Arttu viihtyi Tuskassa oikein hyvin omat Peltorit päässään ja pääsi jopa telkkariinki :D Perjantai-illan kulttuuriuutisissa vilahti rintarepussa bogoileva poika :)
Oltiin mun vanhemmilla kun nää kulttuuriuutiset sattu tulemaan telkasta ja mä aloin sit hihkua, että tuollahan on Arttu :D mun äiti sit ihan hölmönä vieressä että kuka Arttu, niin mä takas että no Kaksplussan tietty! :D :LOL:

 
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Arttu viihtyi Tuskassa oikein hyvin omat Peltorit päässään ja pääsi jopa telkkariinki :D Perjantai-illan kulttuuriuutisissa vilahti rintarepussa bogoileva poika :)
Oltiin mun vanhemmilla kun nää kulttuuriuutiset sattu tulemaan telkasta ja mä aloin sit hihkua, että tuollahan on Arttu :D mun äiti sit ihan hölmönä vieressä että kuka Arttu, niin mä takas että no Kaksplussan tietty! :D :LOL:
:LOL: :LOL: Jännää, että bongasit ihan vaan valokuvien perusteella =)

Arttu on kamalan laiha teiän vauvoihin verrattuna :( 5kk neuvolassa oli 70cm ja 8270g... Piiiitkä ja laiha poika, taitaa tulla miehen sukuun. Saavat syödä kun hevoset, mutta missään ei näy |O

Alotettiin lihasoseet viime viikonloppuna :) Hyvin on maistunu. Maha meni vähän löysälle, mutta ehkä se siitä kunhan tottuu.
Yhtään hammasta ei ole vielä tulossakaan. Taitavat tulla aika myöhään, kun meillekin on miehen kanssa tullu vasta 8 ja 11kk ikäsinä.
Ruisleivän palasia olen antanu jyrsittäväksi.

Nyt tuli omaa napaa, sori tytöt :ashamed:
Lähetään kattomaan kaverin hevoselle viime yönä syntynyttä varsaa :heart: :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti-yö:
jahvetti Meillä on ihan samannäköistä näppyä ja meidän neidillä se johtuu ruoka-ainaallergiasta. Toivottavasti teillä olis vaan hikinäppyä tai pesuaineista johtuvaa.Mutta ruoka-allergian mahdollisuuskin kannattaa ottaa huomioon.
Sitähän mie tässä oon pelänny...jo siitä asti, kun tätä nelosta lähettiin suunnittelee |O :headwall: :headwall: :ashamed:
Punotus on nyt melko hyvin näpyistä hävinny, näpyt on nyt sellasta kuivahkoa. Muuta järjestelyä ei olla tehty, kun kauravelli jätetty pois :whistle: pesuaine piti vaihtaa mut enhän mie muistanu ostaa :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Arttu viihtyi Tuskassa oikein hyvin omat Peltorit päässään ja pääsi jopa telkkariinki :D Perjantai-illan kulttuuriuutisissa vilahti rintarepussa bogoileva poika :)
Oltiin mun vanhemmilla kun nää kulttuuriuutiset sattu tulemaan telkasta ja mä aloin sit hihkua, että tuollahan on Arttu :D mun äiti sit ihan hölmönä vieressä että kuka Arttu, niin mä takas että no Kaksplussan tietty! :D :LOL:
:LOL: :LOL: Jännää, että bongasit ihan vaan valokuvien perusteella =)

Arttu on kamalan laiha teiän vauvoihin verrattuna :( 5kk neuvolassa oli 70cm ja 8270g... Piiiitkä ja laiha poika, taitaa tulla miehen sukuun. Saavat syödä kun hevoset, mutta missään ei näy |O
Oli kyllä niin samannäköinen poika kuin kuvissakin :D ettei oikein voinut erehtyä vielä kun tiesi että olette siellä!

Jos Arttu on laiha, niin sitten on meidän neitikin! ;) Tyty oli siis neljäkuisena 67,5cm ja 6905g :p Eiköhän 5kk neuvolaan mennessä ole taas tullut pari senttiä mittaa lisää, painoa on omien punnitusten mukaan nyt sellaset 7,4kg...Aika huimasti saa massaa kasvattaa että menisi tuo kahdeksan kiloa rikki puolentoista viikon päästä! ;)

Tyty yrittää kovasti ährätä itseään eteenpäin, jumppamatolla nytkin pyörii ja vispaa. Peppua nostaa kovasti ja vetää polvet mahan alle, siinä sitten koittaa naama matossa nytkyttää eteenpäin :D kas kummaa kun ei oikein kulje :xmas: sit menee hermo kun ei pääse vaikka tahtoo!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hannipupu:
Siis härregyden teidän isoja helmiä!!

Meillä tänään tasan 4kk ja nlassa

62cm (synt 50cm)
6715g (3920g)
40,7cm (36cm)

Ja tissillä ja soseilla 2x 1/2prk päivässä!!

T:Hanni & V TASAN 4kk
Teilläkin varsin iso :D Meillä kotimittauksella 4-kuisena 6000g ja 60cm :heart:
Syntymämitat 3330/50, ettei ihan pienikään...ihan outoo, kun kasvaa näin hitaasti :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Huomenta kaikille :wave:

hauskaa reissua härkäneito ja tsekkaas yv:t! =)

emmie, pupi, äippä70 ja napsuh!!! Käykääs laittamassa jutut kerhon puolelle! :attn: :attn: Ootte alkuperäisjäseniä, niin en halua teistä ainakaan päästää irti! =)
käyn illalla! =) sillon saan irtoomaan parhaimmat jutut :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Huomenta!

Mistäs sitä tänään teille kertois? No ajattelin tilata netistä coolmaxx- ja pul-kangasta ja ryhtyä vaipanompelupuuhiin. Saa nähä, miten toi isoäitivainaan vanha kone pelittää vai täytyykö hakee anopin kone lainaks. Tai sitten täytyy ostaa uus ompelukone, niin ettei tullu halvaks tääkää puuha... :LOL:
juuri näin :D

innostuin kanssa nuista ompelupuuhista mut ei halvaks tuu ei :D
ensin ostaa kaiken maailman kankaat ja langat ja muut tarpeet niinkun neulat ja ratkojat ja sakset ja kaavapaperit ja nepparit ja kuminauhat ja tarranauhat ja ompelukoneen ja saumurin... :D niin ei voi tälleen alkuunsa kovin halvaksi huviksi kehua :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Oli muutes tarjouksessa 9?..myyänkö noita legsejä ihan jossain kaupoissa?? :attn:
En oo nähny, mutta ilmeisesti ainakin Kenguruussa Helsingissä on.
Mä oon tilannu niitä parista eri paikasta. Meillä on kahdet raidalliset, joista toiset Ergossa imeskelysuojina ja yhdet mustat luukuvioiset sekä yhdet villaiset kylmille keleille. Tekis mielei tilata parit vielä, kun on kiva, että sointuu vähän väreihin, eikä tarviis aina kytätä, että ovatko pesussa. Ai juu, legseillä saa myös lisää käyttöikää pöksyille. =) Meillä tuppaa housut ja haalarit jäämään useasti pieneksi lahkeista, niin legsien kanssa niitä voi hyvinkin käyttää vaikka kuinka vielä. =) Ja ovat hauskan näköiset kun vilkkuvat lahkeen puntin alta. :D
Laittakaas vähän mittoja ja muita infoja noista legseistä (onko kuminauhoja tms?) niin ompelempas A:lle muutamat :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Niisku-neiti:
TOINEN HAMMAS!

Voi että ku sitä sit huudettiin koko yö. Ja nyt vasta huomasin sen tulleen esille. Eli 2 etu ala hammasta jo puhjennut. Voi kuinka söpöä.

Niin kyselinkin vauvakuumeista. Mulla on taas ihan jäätävä hinku saada neidille pikkusisko tai veli. :heart:

Mies nyt ei oikein ole innostunut. :kieh: Noh kaikki aikanaa.

Nyt hypätäänkin jo asioiden edelle. Mitäs puudutusta mulle seuraavaks tarjotaan ku en ole enää ensisynnyttäjä. Ja HUOM! Ei mitään enää ikinä mun selkään. :/

Niisku-Neiti& Rinsessa 4 ja puol kk :heart:
Ensinkin ihanaa lukea taas sun juttuja =)

Ja vauvakuume: kyllä vaan :xmas:
meille saa tulla jos on tullakseen... mutta hankala mitään on olla tullakseen, koska siihen taitaa muistaakseni tarvita jonkinlaista fyysistä kanssakäymistä ja meillä on sellaset unohdettu tyystin :ashamed:
minä siis, mies ruinaa monta kertaa kyllä päivässä :D mutta mua ei vois vähempää kiinnostaa... mieluummin pussailen A:ta :ashamed: :/ (voi mies raasua... mut minkäs sille voi jossei kiinnosta... vai voiko???!! :attn: )

 
Tultiin tallilta. Oli kyllä söötti pikkunen se orivarsa :heart: Laihoilla koivillaan hoiperteli menemään ja etti tissiä emän etujalkojen välistä :D

emmie Ei minnuukaan huvita yhtään :/ Me pussaillaan ja halaillaan kyllä päivittäin, viimeistään nukkumaan mennessä, mutta seksi on ollu kortilla. Viime kerrastakin jäi vähän paha maku, kun miehen takia yritin kovasti haluta, mutta ei oikein oikeesti kuitenkaan haluttanu :ashamed:
Toivottavasti syksyllä haluttais, kun sillon olis tarkotus ruveta kakkosta yrittämään :snotty: Meinattiin odotella ihmettä vuodenvaihteeseen ja sit vasta soittaa aikaa alkionsiirtoon. Oon kuullut, että joillakin on munanjohtimet auenneet ekan raskauden aikana ja sen jälkeen on voinu tulla luomusti raskaaksi. Roikun nyt siinä oljenkorressa :whistle: Meillä kun on enää 2 alkiota pakkasessa niin pelottaa käyttää niitä, koska todennäkösesti toinen lakkaa jakautumasta sulatuksen jälkeen ja todennäkösyys, että se yksi jäljelle jäänyt kiinnittyy on 30% :/ Uusiin hormoonihoitoihin en lähde, sen verran rankkoja ne oli.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kenzie64:
Vierastamisesta....Mitja selvästi vierastaa nykyään ja säikähtää helposti uusia ihmisiä, mutta toisaalta saattaa ihastuneena ihmetellä uutta ihmistä, jos tämä häntä rauhallisesti lähestyy. Jos joku ottaa yhtäkkiä syliin ja siinä lähellä onkin outo naama, niin huuli menee rullalle...Oletteko muut huomanneet vierastamista tässä vaiheessa? Minä olen nauranut monet kerrat hullun lailla kuvagallerian mummokuvaa, jossa mummo syöttää huppu päässä, Nipsulin kuva muistaakseni.....vierastamisestako kysymys?
-Juurikin siittä :) , meillä neiti vierastaa toisinaan, yleensä jos väsy. Ja monesti menee tosi vakavaks jos vieraampi ihminen rupeaa "juttusille"

 
hellou-- reissusta kotiuduttu (su).. Ma meni vaunua tyhjentäessä + siivotessa + rakennustarvikkeita hakiessa, Ti tyhjensin tuon40m2 mitä aletaan remontoimaan ja loppu viikko onkin sitten menny purkaessa vanhaa (ja siivotessa meille väliaikasta pesutilaa tuonne vanhaan saunaan, piti lauteet purkaa jne). Mä olen nauttinu :D ku pääsee välistä sorkkaraudan ja vasaran varteen.. A:n päiväunien aikaan oon yrittäny remuta tuolla remppapuolella.. päivällä sainkin jo yhen seinän hajotettua :D
Meilki on pikkusen maisteltu soseita.. 1-2 lusikallista perunaa.. sen verran et makustellaan, ja katotaan tarviiko isommin vielä alotella..
Tyttö alkanu heräileen taas yöllä 1h(-2h) välein tissille.. en tiiä onko tiheän imunkausi, kun on sen verran kovasti kasvaa hurruuttanu vai mitä.. hyvinhän tuo näyttää maistuvan.
Yöt muutenki menny levottomiksi, kun A alkanu enemmän liikkumaan.. möyryää jo kummasti lattialla..
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja kenzie64:
Vierastamisesta....Mitja selvästi vierastaa nykyään ja säikähtää helposti uusia ihmisiä, mutta toisaalta saattaa ihastuneena ihmetellä uutta ihmistä, jos tämä häntä rauhallisesti lähestyy. Jos joku ottaa yhtäkkiä syliin ja siinä lähellä onkin outo naama, niin huuli menee rullalle...Oletteko muut huomanneet vierastamista tässä vaiheessa? Minä olen nauranut monet kerrat hullun lailla kuvagallerian mummokuvaa, jossa mummo syöttää huppu päässä, Nipsulin kuva muistaakseni.....vierastamisestako kysymys?

quote]

-Juurikin siittä :) , meillä neiti vierastaa toisinaan, yleensä jos väsy. Ja monesti menee tosi vakavaks jos vieraampi ihminen rupeaa "juttusille"
A alkanu myös katteleen tarkkaan "outoja" kasvoja. Mummua alkanu muutaman kerran itkeen kun menny ottamaan tytön suoraan sylliin kun herää nukkumasta..
ja Ti kun kävivät mummun kans naapurissa kahvilla oli katellu olohuoneessa ihmeissään ja alkanu sit itkua tuhertaan, mut rauhottunu onneksi pian!
A tulee 5pv 4kk
 
Hellou! :wave:

En kerennyt lukee kirjoituksia, pikaisesti vain ennen kauppareissua tulin vilkaisee ja kiittää tosi kivasta lounasseurasta pk-mammoja! :heart: Siis kenzie, liinamari, muori, meillevauva, ieva ja lumianna!! Laittakaa imetysaivojen piikkiin jos joukossa joku nimi, kuka ei siellä ollutkaan ( siis jos sekoilen niminerkeissä) tai jos unohdin jonkun. Super noloa olisi se!:ashamed: :whistle:

Mut siis, oli tosi kiva tavata ja harmittavan vähän ehti oikeesti jutella ja nekin vähät lauseet tuntui jäävän puolitiehen. Mut sehän tarkoittaa vaan uusien treffien tarvetta. ;)

Mä palaan illalla asiaan, me lähdetään nyt Jumboon ruokaostoksille. :wave:
 
Hei vaan hei,minäkin tässä heti koneella ja kiittelen kivasta seurasta Kiasmassa. Uusiksi pitää ehdottomasti ottaa,kun ei kaikkien kanssa kerinnyt kunnolla juttelemaan.Minäkin ihan piristyin silmissä monen päivän potutuksen jälkeen,aikamoisia mammoja olette :wave: :hug:

Niiskuneiti teidän neuvolatätsy olis varmaan pyörtynyt meidän pojan nähdessään :LOL: , täytysköhän laittaa sille seuraavaa neuvolakäyntiä varten kuva mukaan niin menis tätsyn suu tukkoon :LOL: teillä muka pullukka ja tappi,höpönlöpö

Onnittelut Hannipupu 4kk ja Tarpan Netalle 5kk :flower:

Piipero86 onnea yhteisestä 4v taipaleesta,tulkoon monta onnellista vuotta lisää =)

Emmie juu lahnailua täälläkin,miettinyt kans et mitä potenssipillereitä mun pitäis alkaa nappailla

Ai niin,unhoitin, onnittelut hampailijoille,täällä kuolataan ja hinkataan,mutta ei tulosta =)
 
Me kans tytyn kanssa kiitetään mukavasta seurasta Kiasmassa! Mä alan kohta olla joka päivä jossain, tyttö oli ihana ja mukava vieraskorea =). Se jopa nukkui tossa kotimatkalla ja vielä kotonakin hyvän tovin. Uusiksi vaan anytime! Mä mieluusti annan vaikka oman kännynroni yyveenä jos jollekin tulee ex tempore-fiilis lähteä kahvittelemaan.

Käytiin tossa ulkonakin ja taashan me kastuttiin.. Ja syötiin kokonaista 1 tl bataattia ja ½ tl maissia, huijaukseksi laitoin vielä päärynä-omenaa niin johan upposi tytölle :D. Tyhmää ehkä mutta väliäkö tuolla loppupeleissä..

 
Alkuperäinen kirjoittaja Meillevauva:
Me kans tytyn kanssa kiitetään mukavasta seurasta Kiasmassa! Mä alan kohta olla joka päivä jossain, tyttö oli ihana ja mukava vieraskorea =). Se jopa nukkui tossa kotimatkalla ja vielä kotonakin hyvän tovin. Uusiksi vaan anytime! Mä mieluusti annan vaikka oman kännynroni yyveenä jos jollekin tulee ex tempore-fiilis lähteä kahvittelemaan.
Meillä nukutaan vieläkin...mieletön kuorsaus kuuluu.Tais olla herralle rankka reissu,kun oli niin paljon katseltavaa =)

Musta saa kans kahviseuraa ,saa laittaa kans yv:tä
 
Enpä ole vähään aikaa tänne kirjoitellut. Ei oikein tiedä kumpaan kirjoittais tänne vai tammikuisiin, kun odotusajan oli tammimasuissa mutta neiti päätti viettää aikaansa vähän pidempään masussa ja syntyis sitten 6.2 .. Siellä kun osa jo täyttää ½ vuotta ja meillä 5kk tulee täyteen vasta sunnuntaina.

Meillä tyttä oli 4kk neuvolassa 7090g ja 66cm (meillä mennään nolla käyrällä). Kaverin vauva joka syntyi helmikuun puolessa välissä taas vain n. 5400g ja 62cm eli kyllä nämä vauvat kasvavat ihan omaa tahtiaan.

Ruuista: mekin olemme aloitelleet pikku hiljaa maistelemaan ruokia. Nyt maisteltu perunaa, porkkanaa, maissia, kukkakaalta, bataattia, banaania ja mangoa. Joitakin muita hedelmiä on myös saanut mutta niin vähän ettei voi sanoa että olis niitä syöty. Lusikkaa pitäis itse saada pitää kädessä ja naama on sitten sen näköinen :whistle:

Nyt kuuluu sellaiset ähkäisyt olkkarin puolelta, että taitaa olla nälkä neidillä. RIntamaidolla siis mennään vielä melkein täysin.

- Afu, joka ei tiedä minne kuuluisi :| -
 

Yhteistyössä