***HELMET 2008*** Kesäviikko 26

Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Mulla on tässä samalla toisessa ikkunassa auki kerhon kuvagalleria, ja nipsulilta piti rueta oikein kysymään että onko teille sanottu että neiti olisi äitinsä näköinen? Kun tuossa puolikkaassa neidissä ainakin on minusta hurjasti äiskän näköä! =) Ja meillä muuten kääntyminen kans jää joskus tolleen puolitiehen. Tai jos yrittää oikean käden kautta ni jää aina noin, vasemmalta puolen menee sit kokonaan ympäri =)
-Joops, onhan tuo neiti nykyään aika paljon mun näkönen, pienenä ( heh, nyt kun on niin iso ) enempi isänsä :D , nyt isästä muistuttaa karannut tukkaraja :LOL:

Mekin tänään kävästiin Aleilla ja ihmeen vähällä pääsin, tai toki jos rahaa ois ollu niin enempikin ois uponnu..ostettiin pari hattua ( niitähän meillä ei ole ) body 2?, yökkäri 4?, kauluri, kypärämyssy jne..kaikkee tollasta pientä kivaa :D , itelle ostin H&Mn lastenosastolta kivan kesäkassin 3.90?. Vinkiks kaikille Jumbossa liikkujille, siellä oli Jesper&Juniorissa reimatecin ulkoilu asu -50%, siis vähän isommille lapsille :attn:

Annoin taas vaihteeks neidille maissipuuroa yötä vasten joskos nukuttas hiukka paremmin, nyt on taas ruvennu heräileen vaikka välillä nukku aamuun asti :eek:

Ja lääkäri aika saatiin torstaille, ei tosin Tuomelalle/Tuonelalle, mutta lastenlääkärille kuiteskin. Tänään taas neiti on puklaillu ihan kiitettävällä tahdilla :/

 
Voi kiesus mikä määrä tekstiä tullut kun en ole ehtinyt koneelle sitten eilisen! :eek: Tuli kyllä melkein viekkareita... :whistle:

Alessa tuli joo käytyä tai alessa ja alessa, eipä noissa lastenvaatteissa paljon alennuksia ollut. Mut ostettiin silti varsinkin neidille kun kaikki bodyt jääneet kertaheitolla pieniksi, ostettiinkin iso kasa 74-senttisiä ja tarttuihan sitä mukaan muutakin! Kovasti yritin katsella tytylle haalaria syksyksi, mut ei löytynyt tarpeeksi pientä-tai siis olis ollut, mut ei sellasta vedenpitävää, kun eiköhän tuo syksyllä kuitenkin jo maassa möyri. :D

Typykkä kääntyy sitten vaunuissakin mahalleen, täytyy varmaan tosiaan ottaa koppa pois ja alkaa köyttää tyttö turvavöihin kun nukkumaan käy. Poika nimittäin aikoinaan tuli itse alas vaunuista joskus kymmenkuisena kun unohdettiin vyöt unille laittaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Pallukka:
Meillä muuten käytössä tuo Gracon Autobaby. Siihen kans hyvin tyytyväisiä ollaan oltu. Tänään vasta otin pehmusteita vähemmäksi. Siis tyttö mahtuu vielä hyvän tovin siihen.
Mie yks päivä otin pois sen "vauvatuen" ja tuntu, et likka hukkuu toho kaukaloon :eek: Eli vauvatuki edelleen käytössä ja vyöt alimmalla tasolla :D parempi mitä kauemmin vaan siihi mahtuu :D

Millonhan mahtais olla turvaistuimissa aleja :whistle: :wave: :/
Ollaan otettu nuo vauvatuet pois jo kaksi kuukautta sitten... :whistle: Pakko oli kun kun ei tyty tahtonut enää mahtua niihin, pääkin keikkui jo yläpuolella... :p

 
Alkuperäinen kirjoittaja Ciba:
4kk Neuvolassa käyty. Tyttö oli okein hyvän tuulinen vaikka ei ollut päikkäreitä nukkunut ennen käyntiä.

Paino 7285g
pituus 64cm
py 41,3cm

hip hei, meidän neiti E lähes saman kokoinen, 64.8.cm ja 7220g ja päänympärys tuota samaa luokkaa :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hippa:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
tänäänkin pussillinen retrovaatteita joita olivat löytäneet mummolan vintiltä, vaaleenpunasta frotee jutskaa lähinnä, mut kuiteskin :p
Eikä, mä oon niin kade sulle :p Miksei meille tuo kukaan tuttu vintiltä löytämiä retroja :whistle:
Arvaa vaan olinko onnessaan :xmas: , onneks kaverilla on poika niin saatiin noi kaikki tyttömäiset vermeet B)

 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Hippa:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
tänäänkin pussillinen retrovaatteita joita olivat löytäneet mummolan vintiltä, vaaleenpunasta frotee jutskaa lähinnä, mut kuiteskin :p
Eikä, mä oon niin kade sulle :p Miksei meille tuo kukaan tuttu vintiltä löytämiä retroja :whistle:
Arvaa vaan olinko onnessaan :xmas: , onneks kaverilla on poika niin saatiin noi kaikki tyttömäiset vermeet B)
Tosi kiva juttu :) Mä oon vaalinut joitain mun vanhoja retropotkiksia ja peittoja :heart: Se on vaan jotenkin liikkistä pukea samoja vaatteita omalle lapselle, missä on itekin köllinyt :) Onneksi äitee on pystynyt säilyttämään joitain vaatteita.

Äh, pitäis mennä nukkumaan, kun väsyttää niin pirusti...Kun vaan taas malttais..Sitä kummasti jumittaa aina koneen äärelle :whistle:

Musta tuntuu, että tuo meidän typykkä on aika siro ja pikkuinen ikäisekseen, kun oon lueskellut näitä pituuksia ja painoja täällä..Meidän tytsy on ollut vähän päälle 3 kuukauden ikäisenä 5598g ja 60,5vm. pipo 39cm. Mutta kasvanut on kyllä tasaisesti. Mutta eipä se mikään mahdottoman kokoinen olllut, kun syntyi..Tuntuu, että syntymästäkin on jo ainakin 100 vuotta, vaikka toinen on vasta 4 kuukautta ja 4 päivää :heart: ihmeen nopeasti sitä tottuu tähän vauva-arkeen ja rytmiin. En kyllä vaihtais :heart:
 
KENZIE Mun on ihan pakko kommentoida tota lukiojuttua kun itseäni on harmittanut siitä asti kun pääsin pois sieltä. Oli päästötodistus peruskoulusta 9 hujakoilla ja menin kavereiden perässä ns. huonoon lukioon vaikka oli stipendiä ja kaikkea. Kivaa oli lukioaika ja kirjoituksetkin meni ihan ok mut jälkiviisaana olen monesti tuota päätöstä katunu ja vanhempiakin "syyttänyt" kun eivät mitenkään puhuneet järkeä mulle et olisin muualle mennyt. Sä olet puhunut tyttärellesi ja se on hyvä. Tuo lukioaika painottui kaikkeen muuhun kuin opiskeluun jo yleisilmapiirin vuoksi. Opettajat eivät panostaneet eivätkä painostaneet tarpeeksi. Siellä pääsi todella helposti siitä missä aita on matalin ja minulle se teki tosi huonoa. Olen aina ollut oppilas jonka ei ole tarvinnut tehdä erityisesti mitään päästäkseen hyville arvosanoille ja tuolla ei vaadittu mitään, mutta numeroissa se sitten näkyi valitettavasti. Tosin jos tuossa koulussa olisi saanut niitä 9:ä olisi kaverit jo pilkanneet eli parempi vaan kun pysyi 8 kieppeillä numerot. Ehdottomasti olisi kannattanut siis hyödyntää lahjansa ja mennä hiukan motivoivampaan ympäristöön hyvin pärjäävien oppilaiden joukkoonn ja ottaa itsestään irti se minkä lahjana on saanut. Menivät hukkaan ne vuodet kyllä koulun kannalta.

Kävin sitten viime yönä Jorvissa tekeen keikan ihan lanssin kanssa. :p Oltiin kaverin synttäreillä iltasella ja maistoin palan kakkua jossa ei pitänyt olla pähkinää, oli tehty Nokian leipomossa ja niissä harvemmin mitään on kun tehdään niin isolle sakille aina. No joka tapauksessa yöllä iski hirvee vatsakramppaus ja lihaskramppi-velttous-sarja ja kurkku alkoi turpoamaan kiinni. Siinä sitten ensin arvuuteltiin vatsan kans kun se tuli ekana et mitähän on no sit tuli outoa ihon puutumista ja lihasjännitystä ja sit viimosena kurkkukin alkoit tuntumaan paksulta ja sit tulikin jo vatsa löysälle. Mies soitti ambulanssin ja ne sit vei mut Jorviin ottamaan troppia. Kortisonia sain ja antihistamiinia. Ei tietenkään poistanu oireita mut tilanne pysähtyi siihen eikä enää kurkku turvonnut enempää. Oireet siis voimistuivat koko ajan sinne Jorviin mennessäkin. Onneks oli pakkasessa maitoa hiukan ja lypsin vielä ennen ambulanssin tuloa hädissäni 40-50ml varastoon, kaikki tipat talteen periaatteella. Kuudelta siis oli pikku mies syömässä seuraavan kerran. Jorvista pääsin puol seiskaks kotiin kun pistivät vähän lääkärin kiertoon vipinää ettei mies joudu vauvaa tuomaan aamulla sinne enää ysin syötölle. Loppu hyvin kaikki hyvin. Tänään on kurkku edelleen paksun tuntuinen ja lihakset oudot mut ei kummempaa. Antihistamiinia syön nyt pari päivää ja sit saa senkin jättää pois. Hitto kun saa pelätä joka mutkassa tota pähkinäallergiaa!!! On herkut pannassa jatkossakin siis. Tähän asti olen kahden vuoden ajan välttänyt kaikkea mistä en 100 % varmasti tiedä ettei sisällä pähkinää. Kaikki jäätelöt ja kakut ja keksit+karkit on olleet syynilistalla ja siellä pysyvät. Ei passaa leikkiä kun monen tunnin viivellä tulee vielä oireet. Todennäköisesti viive tuli ihan siitä että kakussa oli paljon kermaa ja olen laktoosi-intolerantikko ja se sitten hidasti sulamista ja se pieni määrä pähkinää tai mantelia tai manteliöljyä tai jotain ei sit heti suussa jo vaikuttanut eikä heti päässyt vatsassakaan imeytymään. Mut hohhoijaa. |O |O

Vanamo+ Pikku Ännät 7v. ja 4kk
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Hippa täällä kanssa pieni neiti :wave: 4kk neuvolaa meillä ei ole ollenkaan, mutta mun omien mittausten mukaan 6kg ja 60cm...3kk neuvolassa oli 5400g ja 57cm =)
Siro pikkuinen hänkin :)
Meillä on neuvola nyt parin viikon päästä, odotan jo innolla uusia mittoja typykästä.. Tai lähinnä jännään sitä, onko aika aloittaa soseet ja korvikkeet, kun ei olla toistaiseksi vielä tarvittu :p

Hui, Vanamolle :hug: Aika hurjat oireet sulla kyllä on ollut! Onneksi apu on ollut lähellä :)
 
Kerhosta kiinnostuneet, ei vielä jäsenet... Olemme sopineet kerholaisten kanssa, että uusia jäseniä ei toistaiseksi oteta, jottei jäsenmäärä kasva ihan pilviin. :| Jäseniä alkaa varmaan pikku hiljaa karsiutua kerhosta, joten jossain vaiheessa varmaankin kerhon ovet aukeavat taas aktiivipalstailijoille. =) Ilmoitellaan sitten asiasta, jos pysytte palstalla. =) Sorry, mutta tämä sovittiin, koska kerho menettää merkityksensä, jos jäseniä on todella paljon; myös sellaisia, jotka eivät kirjoita itsestään juurikaan tai kovinkin paljon ns. ihan uusia. :| Toivottavasti kukaan ei pahoita mieltään ja jatkaa palstailua täällä helmien pinossa, missä kuitenkin on aina ne parhaat jutut! ;)
 

Yhteistyössä