***HELMET 2008*** Kesäviikko 26

Heipparallaa.

Kävin äsken kirjottelemassa pitkät litaniat mutta kone sammui että mua ottaa aivoon ku ei muutenkaan riiitä aika mihinkään kun on noi häät. Eli 3 viikkoo hooo hetkeen... :D

Pyöreitäkin täyttelin. Ja asunto ostettiin miekkosen kans. :whistle:

Neiti voi hyvin. syö ja nukkuu. Naureskelee ja kohta puhkee hampaita. Kääntyilee tosi hyvin lattialla selältä vatsallee. :heart:

No mä lopetin ne minipillerit ei siitä mitään tullu vuosi joka hemmetin päivä ja muutuin ihmisenä aikapaljon olin rauhaton kiukkuinen masentunut ja hermo meni joka asiassa.

Sen jälkeen ei olekkaan menkkoja näkynyt. 6viikko menossa.

Kauhee ku mul on ollu ikävä teit.

Anteeks etten ole ilmoitellut mitään pitkään aikaan.

Niisku-neiti & rinsessa 4kk
 
Joko teille on vauveleille tullut kutsu hammashoitolaan? Meille tuli eilen pikku-ukkelille 5kk hammastarkastukseen :D

Meillä on kahen viikon päästä tulossa pojan 6-vuotissynttärit ja jos jollain ois ehdotuksia miten saisin niihin ritari teeman niin, olisin enemmän kuin onnellinen.
Miten saisin tehtyä ritareihin liittyvän kakun esimerkiksi :eek:

Minä ja pikku-ukkeli 4kk3vko :wave:
 
Vanamo: HUH!hurja episodi. Mulla on myös jonkinasteinen pähkinäallergia (ja manteli-) mutta kurkku ei turpoa, kutittaa vaan. Mun äiti ja mies kyllä varoittelevat että joskus voi käydä hassusti.. Onneksi sait hoitoa!

Levottomat yöt ja unet Nyt 4kk on vissiin joku kehitysvaihe kun yöt on ainakin meillä hurjan levottomia. Tyttö kyllä nukkuu (korkeintaan käy nopeesti hereillä..) mutta heiluu ihan koko ajan pitkin yötä. Viime yönä kävin pariin kertaan laittamassa tutin suuhun (hidastaa vauhtia) ja pitämässä kättä mahan päällä. Heräsi vasta kuudelta silti. Nyt lykkäsin sen rattaisiin (ne on tässä koneen vieressä)kun sippasi. Johan alkoi pään heiluttelu urakalla. Ei sit nukkunut pitkään, tossa se vastaa hymyyn :).
Missä vaiheessa kannattais sit lisätä nuita soseita esim iltaan? Mene ja tiedä auttaisko se.. Luulis että unet rauhoittuu ajallaan kuitenkin. Ja onhan toi nyt pidentäny yöunia, kun nukahtaa monesti jo kasin jälkeen. Niin noista soseista, mä en edes haaveile suurista määristä varmaan kuukauteen-kahteen. Kaippa se jossain vaiheessa sit alkaa kunnolla syömään. Mennään maitoenemmistöllä pitkästi.

No joo. Jospa me lähetään tänään vaikka Selloon ku siellä oli se Jesperjunior.. ja meillä auto käytössä:)


Meillevauva ja tyty 4kk 2vkoa

 
Onpas Vanamolla raju pähkinäallergia :eek: Onneksi lähdit ajoissa!! Mun miehellä on joku outo allergia sitrushedelmien+alkoholin yhdistelmälle. Molemmat erikseen siis käy, mutta jos on esim. juonut päivällä appelsiinimehua, niin ei voi illalla juoda saunakaljaa. Sillä turpoaa ja punoittaa koko naama ja tulee hengenahdistusta, kurkku paisuu ym. On muutaman kerran ollu tosi pelottavaa, kun ei silloin vielä tajuttu mistä tuo johtui, kun oltiin jossain pippaloissa ja sit yhtäkkiä toinen haukkoo henkeään hengitys vinkuen naama turvonneena :eek: Nykyisin onneksi osaa olla tarkkana ja esim. juhannuksena ei syönyt jälkkärinä ollutta hedelmäsalaattia, koska oli ruoan kanssa juonut lasillisen viiniä.

Noista hankinnoista olitte aiemmin jutelleet. Meillä on vauvatavarat ostettu kaikki uutena (vaunut, kaukalo, matkikset, pinnis ym.), mutta vaatteita oon saanu käytettynä melko paljon kavereilta ja uusia lahjaksi. Itte oon vasta nyt "joutunut/saanut" alkaa ostelemaan uusia enemmän, kun poju on kasvanut ulos pienemmistä =)

Meilläkin pojalla on yöt levottomia. Poika nukahtaa aina selälleen suoraan pinnikseen, kädet yleensä ylhäällä pään molemmin puolin. Ja vaikka poika nukkuu unipussissa, niin on saanut ittensä aina kulmittain tai poikittain ja joskus vatsalleenkin, kunnes hereilee syömään. Viime yö oli taas tosi levoton, kävin monen monta kertaa laittamassa tuttia ja poika pyöri unissaan kuin vipperä. Ja aamuyöllä herätessään kolmannelle syötölle (4:30) poika oli pää kohti jalkopäätä :eek: En voi kun ihmetellä, että miten se tuon tekee, kun muuten on melko rauhallinen tyyppi lattialla makoillessaan. Kääntyilee kyllä mahalleen ja viuhtoo tavaroidensa kanssa, mutta on mun mittapuulla silti tosi rauhallinen....

Mekin taidetaan lähteä käymään iltapäivällä kaupoilla, kun ruokakuppaan on kuitenkin pakko lähteä. Pitäis myös metsästää syksyksi haalaria tuolle pojalle. Täällä näytti Nicky&Nelly:ssä olevan Reimatecit myös -30%, mut en ehtiny niitä maanantaina jäädä sen kummemmin katselemaan, kun mies soitteli jo kotiin, kun olin yksin liikenteessä.

Kristelle & poju 4kk1+vko
 
[quote="kevytmelankolia"

Meillä on kahen viikon päästä tulossa pojan 6-vuotissynttärit ja jos jollain ois ehdotuksia miten saisin niihin ritari teeman niin, olisin enemmän kuin onnellinen.
Miten saisin tehtyä ritareihin liittyvän kakun esimerkiksi :eek:

Minä ja pikku-ukkeli 4kk3vko :wave: [/quote]

Huvituttisivuilla on vinkki jäätelöstä tehtyyn ritarilinnaan ja vähän muutakin sälää.Kokeilin sitä jätski juttua joskus töissä ku oli kuninkaalliset juhlat,ihan o.k. Sori kun en osaa linkittää sulle valmiiksi


Jaahas ja lainaukset taas persiilleen

 
Huomenia!

Hui tuo Vanamon allergia. Hyvä tosiaan, että apu oli lähellä. :/

Oli muuten Iltalehden sivulla kauhee juttu tuo 1v:n päälle isä peruuttanu. Äiti nähny auton alta vaan jalat. Hyi, että kylmää :eek: :eek:

Soitin tuossa hammaslääkäriin, sain päivystysajan kun oikein valitin. :LOL: Täytyy mennä näyttää tuota jo kertaalleen paikattua legoa, jota vaan juilii eikä uskalla purra sillä. :kieh: :kieh:

Tänään onki siis ankea päivä tiedossa, ulkona luvassa kylmää ja sateista, niin ja vielä tuo hampilääkäri. Taidankin pakata pimun autoon ja lähtä kaupoille tässä aamun piristykseksi. Eri asia sitten saanko persuusta irti tästä tuolilta. :LOL: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja kevytmelankolia:
Joko teille on vauveleille tullut kutsu hammashoitolaan? Meille tuli eilen pikku-ukkelille 5kk hammastarkastukseen :D

Meillä on kahen viikon päästä tulossa pojan 6-vuotissynttärit ja jos jollain ois ehdotuksia miten saisin niihin ritari teeman niin, olisin enemmän kuin onnellinen.
Miten saisin tehtyä ritareihin liittyvän kakun esimerkiksi :eek:

Minä ja pikku-ukkeli 4kk3vko :wave:
Tein joskus jääkiekkoaiheisen kakun niistä lätkäpelin ukoista, pesin ne ukot ja laitoin kakun päälle. Oisko sulla jotain ritariukkoja lego tms, jotka vois keittää ja sijoitella kakun päälle koristeeksi.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Niisku-neiti:
Heipparallaa.

Kävin äsken kirjottelemassa pitkät litaniat mutta kone sammui että mua ottaa aivoon ku ei muutenkaan riiitä aika mihinkään kun on noi häät. Eli 3 viikkoo hooo hetkeen... :D

Pyöreitäkin täyttelin. Ja asunto ostettiin miekkosen kans. :whistle:

Neiti voi hyvin. syö ja nukkuu. Naureskelee ja kohta puhkee hampaita. Kääntyilee tosi hyvin lattialla selältä vatsallee. :heart:

No mä lopetin ne minipillerit ei siitä mitään tullu vuosi joka hemmetin päivä ja muutuin ihmisenä aikapaljon olin rauhaton kiukkuinen masentunut ja hermo meni joka asiassa.

Sen jälkeen ei olekkaan menkkoja näkynyt. 6viikko menossa.

Kauhee ku mul on ollu ikävä teit.

Anteeks etten ole ilmoitellut mitään pitkään aikaan.

Niisku-neiti & rinsessa 4kk
onpas kiva kuulla sinustakin :D minä sinua jo huhuilinkin viime viikolla, kivaa että vauvan kanssa mennyt hyvin.
 
Taas takana takkuinen yö! Varmaan viikko jo mennyt "ylimääräisten" heräilyjen takia, eli ei ole nälkä vaan pitää laitella tuttia, silitellä tms.. Mutta eilen nukahtamunen oli tosi vaikeaa ja puolen tunnin päästä heräs huutamaan, ihan raivoissaan huus eikä mikään auttanut. Sitten vaan laitto silmät kiinni ja nukahti.. Tunnin päästä taas sama juttu. Silloin laitoin supon ja poika nukkuikin loppuyön rauhallisesti.. Voisko olla että hampaat olis puhkeamassa?? Mulla on niin kauan kun tytöt olleet pieniä etten millään muista!!

Muutenkin meillä maidon vaihdon jälkeen alettu ottaa oikein kunnon raivareita syömisestä. Kieltäytyy pullosta jos ei ole ihan hirveän nälissään ja kun on väsynyt kieltäytyy vaikka olisikin :headwall: Välillä kun näkeekin pullon aloittaa huutamisen.. Tosin voi johtua ihan noista sopimattomista maidoista meillä, kun tulee oireita-ei halua syödä. :|
 
Hui tuota Vanamon pähkinäallergia-juttua! Mutta onneksi ees söpö ensihoitaja vähän tilannetta parantamassa! ;) Tuli heti mieleen kun esikoista läksin ambulanssilla synnyttämään, se ambulanssihoitaja oli niin mahottoman hyvännäköinen, siinä jo melkein kivutkin unohtui!!! ;)

kevytmelankolia, en tiiä ritareista oikein mitään joten voi olla että ehdotus menee ihan kiville, mutta heitän kuitenkin kakkuvinkin; kääretorttulevyistä vois tehdä sellaisen kilven mallisen kakun, siihen ei tarvitsis muita erikoistarvikkeitakaan kuin vähän elintarvikevärejä kerman värjäämiseen, tai ei niitäkään jos kuorruttaa marsipaanilla jota on valmiiksi jo monissa eri väreissä. Tuo olisi ainakin helppo, kahdesta kääretorttulevystä saisi jo hyvänkokoisen kakun, jos aattelis että kakku olisi n. puolikkaan pellillisen kokoinen, vähän pienempi ehkä, kun lähtee muotoilemaan sitä kilven muotoa puolikkaasta pellillisestä. http://www.julkaisut.com/vyl/media/Knight.jpg Laitan linkin yhteen kuvaan; ei sen varmaan juuri tuon monismutkaisempi tarttis olla?
Riittäisi kaksi eri väriä, ja sisältä kakku voi olla ihan normaali, tai jos haluaisi jotain tymäkämpää, niin salmiakki-sitruuna-yhdistelmä on kuulemma toimiva, siis turkinpippurirouhetta leivontatarvikehyllystä ja kermavaahdon sekaan sitruunalla maustettua rahkaa, esimerkiksi. Tästä en tarkkoja ohjeita osaa antaa kun en ole tuota itse kokeillut, kuullut vain olen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Mulla ei ny oikeen oo asiaa...outoo :/
Saas nähä olisko huomenna niin innokas, et lähettäs sinne Tykkimäkeen =) Et meijän saattaa sit bongaa sieltä :p :kieh:
Me käytiin tänään kun kerran nurkalla on ja sattui sateeseen sopiva tauko. =) Pitäisköhän mennä huomeenakin ihan vaan kyttäämään sua livenä
:LOL: teidän porukan varmaan kyllä sieltä tunnistais! :D ;)
Ei kannata, ei mennäkään...2. poika pisti pakan taas uusiksi :headwall: :headwall: |O Huomenna uus yritys...poutaa tais huomisellekin luvata :/
Tää on aivan sairaan "kivaa", kun kaikki menee aina uusiks yhen takia :'( Mut ei sitä viiti palkita sillä, et lähettäs ja niin julma en oo, et kaikki muut pääsis, mut se ei :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja lumianna:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Mulla ei ny oikeen oo asiaa...outoo :/
Saas nähä olisko huomenna niin innokas, et lähettäs sinne Tykkimäkeen =) Et meijän saattaa sit bongaa sieltä :p :kieh:
me aateltiin mennä ensi viikolla, ei ollakaan siellä koskaan käyty
Kiva paikka tonne 12-13v asti, ihan pienestä siis =) Joka kesä tullu nyt käytyä viimeset 10 vuotta =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja lumianna:
Alkuperäinen kirjoittaja kevytmelankolia:
Joko teille on vauveleille tullut kutsu hammashoitolaan? Meille tuli eilen pikku-ukkelille 5kk hammastarkastukseen :D

Meillä on kahen viikon päästä tulossa pojan 6-vuotissynttärit ja jos jollain ois ehdotuksia miten saisin niihin ritari teeman niin, olisin enemmän kuin onnellinen.
Miten saisin tehtyä ritareihin liittyvän kakun esimerkiksi :eek:

Minä ja pikku-ukkeli 4kk3vko :wave:
Tein joskus jääkiekkoaiheisen kakun niistä lätkäpelin ukoista, pesin ne ukot ja laitoin kakun päälle. Oisko sulla jotain ritariukkoja lego tms, jotka vois keittää ja sijoitella kakun päälle koristeeksi.
Mie oon tälleen tehny joskus Puuhapete-kakun :D
Muista myös värjätä kerma kakun päältä esim. tummansiniseksi :wave: :wave:

 
Anno Hyvin meni eka yö ja tokakin :) Arttu ei edes heränny syömään tavalliseen aikaan 2-3 vaan vasta aamulla 5-6 =) Ollaan kaikki nukuttu paremmin kun pitkään aikaan :wave:

Vanamo Hurjaa nuo allergiaoireet :eek: Miulla on niin kova hukkumisen/tukehtumisen pelko, että menisin varmaan ihan paniikkiin, jos alkas tuntua, että kurkku muurautuu umpeen :eek: :'(

Niisku-neiti :hug: :hug: :hug: |O |O |O IHANAA kun tulit takasin =) Sinnuu onkin kaivattu. Pariinkin otteeseen ollaan porukalla ihmetelty, että missä sie olet :)

ieva Meiän Arttu ei taas siedä pyllyn vesipesua kovin kauaa :/ Jo sairaalassa meni peppu ruvelle, kun joka välissä pestiin vedellä. Vein sinne jo ekan kerran kosteuspyyhkeitä.
Aamupesut pestään vedellä ja muuten vaipanvaihdon yhteydessä pyyhitään vaan pyyhkeillä. Artun naamankin putsaan niillä ruoan jälkeen eikä naama ole miksikään menny :)
 

Yhteistyössä