***HELMET 2008*** Kesäviikko 26

Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
tänäänkin pussillinen retrovaatteita joita olivat löytäneet mummolan vintiltä, vaaleenpunasta frotee jutskaa lähinnä, mut kuiteskin :p
Eikä, mä oon niin kade sulle :p Miksei meille tuo kukaan tuttu vintiltä löytämiä retroja :whistle:

Lainauksesta eli lainaus tulee automaattisesti kirjoituskenttään. Sen perään voi kirjoittaa oman tekstinsä (sinne quoten ulkopuolelle). Ja jos haluaa lainatusta tekstistä ottaa jotain pois, niin ÄLÄ ota pois niitä quoteja eikä hipsukoita. Tekstin sisältä voi ottaa tekstiä pois :) Tulikohan nyt liian sekavasti :whistle:

Äh, pakko mennä, Alli huikkii sängyn pohjalta. Ei taaskaan suostunut nukkumaan päikkäreitä :headwall:
 
4kk lääkärineuvolas käyty mekin..
pituus 67,5
paino 8330g
py 43?muistaakseni

lääkäri kirjoitti korttii et iloinen ja terve tyttö:)
Kiitos NIPSULI hymiölinkistä!!
PIIPERO:eek:npa tympee ku joutuu odottaa mut onneks ei kuitenkaa ton kauempaa
nyt ei ehi kauempaa kommentoimaan ku tytöt hereillä, paremmalla ajalla enemmän..
minni ja pikku m lauantaina 4kk
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
hjuu Pitää kyllä hattua nostaa, että olet yksin uskaltanu lapsen tehdä :eek: Mie itkeä pillitin väsymystä Artun pikkuvauva-aikana, vaikka mies oli apuna 3viikkoa isyyslomallaan ja anoppikin on ihan naapurissa huutoetäisyydellä ja autto meitä tosi paljon :ashamed:
Arttu itki mahaansa, kun korvikkeet ei sopinu (kunnes meille suositeltiin Omneoa) ja söi 24h 2h välein.
En minä osannu pelätä.. oon hoitanu työkseni lapsia ja siskolla on kolme aivan ihanaa muksua ja halusin itesekkin samanlaisen :heart: sopivaa isää vaan ei alkanut kohdalle tulla, niin päädyin sitten tälleiseen ratkaisuun :D Nii ja on mulla ollu mun äiti ja isä apuna sillon kun on tarvinnu. Mutta tytsi on nukkunu yönsä 2 kk iästä lähtien, siihen asti söi kerran tai kaksi yössä, Eli mulla on helppo vauva :saint: nii ja täysimetyksellä mennään edelleen...
 
4 kk neuvola käyty ja tässäpäs kuulumisia:

paino 6110g (3400g)
pituus 60,5cm (47cm)
py 40,1cm (34cm)

Kovasti naureskeli ja porisi sekä lääkärille että nlatätille. Mahan tunnustelu aiheutti kikattelua

=) Semmosta tällä kertaa.

Pitänee lähtä nauttimaan rauhasta. Esikko lähti mummulle yökylään ja kakkonen nukkuu. :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Wode:
. Muuten, mitäs teillä on vauvan huoneessa tavaraa/huonekaluja??

Meil on pinnis makkarissa. Marraskuussa kun tänne muutettiin oli tarkoitus (minulla)laittaa erikseen lastenhuone...kuinka ollakkaan,niin mies valloiti sen omaksi romuhuoneeksi
:eek: ,on siis edessä vielä kädenvääntöä asiasta kun poika kasvaa. Niin viel selvennyksesksi,mies nukkuu romuhuoneessaan yöt,et saa kunnolla nukuttua.Aluksi se oli tosi outoa,mut nyt en taida takas huolia viereen kuorsaamaan =) Mites teillä muilla,onko mies samas huoneessa vauvelin kanssa?

Alennusmyynneistä en ole vielä käynyt,pitäis itselle ostaa vaatetusta,etten ihan haahuilis variksenpelättinä,mut kai sitä taas tulee vaan suunnattua lastenosastolle. Nyt valehtelen,kävinhän mä tänään ostamassa alesta matkarattaat.Ei mitään superhienoja,gracon oli tarjoukses 99e. Poika tuntu tykkäävän ku esitti haisevan vastalauseen joutuessaan takaisin Emmaljungiin =)
 
Aidit osaa vaikka mitä!
>
>
> 4 vuoden ikäisenä ~ Minun äiti osaa mitä vain!
> 8 vuoden ikäisenä ~Minun äiti tietää paljon!Todella paljon!
> 12 vuoden ikäisenä ~ Minun äiti ei todellakaan tiedä kaikkea.
> 14 vuoden ikäisenä ~Tietenkään äiti ei tiedä sitä, myöskään!
> 16 vuoden ikäisenä ~ Äiti? Hän on todella vanhanaikainen.
> 18 vuoden ikäisenä ~ Se vanha nainen? Hän on nyt semmoinen
> vanhanaikainen.
> 25vuoden ikäisenä ~ No, hän saattaa tietää siitä hieman.
> 35 vuoden ikäisenä ~ Ennenkuin päätetään, kysytään äidin mielipide.
> 45 vuoden ikäisenä ~ Mietin vain, että mitä äiti siitä ajattelisi?
> 65 vuoden ikäisenä ~Voisinpa kysyä äidiltä neuvoa.
>
> "tarkennus"
> Äidit ovat monipuolisia opettajia:
> 1. Äidit opettavat kuinka TYÖT TEHDÄÄN SIISTISTI:
> "Jos te ****leet aiotte tappaa toisenne, menkää ulos! Sain just
> siivottua!"
>
> 2. Äidit opettavat USKONTOA:
> "Sun on parasta rukoilla että tämä tahra lähtee tästä matosta!"
>
> 3. Äidit opettavat LOGIIKKAA:
> "Se on niin, koska minä sanon niin!" ja "Jos putoat siitä keinusta ja
> katkaiset niskasi, et pääse kanssani kauppaan!"
>4. Äidit opettavat SELVÄNNÄKEMISTÄ:
> "Vaihda puhtaat alushousut, ei tiedä vaikka joudut onnettomuuteen!"
>
> 5. Äidit opettavat IRONIAA:
> "Naurapa vielä vähän aikaa, niin annan sulle syyn itkeä!!"
>
> 6. Äidit opettavat asioita NÄLÄNHÄÄSTÄ:
> "Suu kiinni ja syö se lautanen tyhjäksi!"
> 7. Äidit opettavat AKROBATIAA:
> "Kato nyt mitä sontaa sulla on niskassa!"
>
> 8.Äidit opettavat HILLITTYÄ KÄYTÖSTÄ:
> "Istut siinä hiljaa ja liikkumatta,kunnes ruoka on valmista!"
>
> 9. Äidit opettavat LUONNONMULLISTUKSISTA:
> "Ihan kuin pyörremyrsky olisi sekottanu huoneesi!"
> 10. Äidit opettavat TALOUSASIOISTA:
> "Jos et nyt lopeta niin sut myydään mustalaisille!"
>
> 11. Äidit opettavat PITKÄJÄNTEISYYTTÄ:
> "Istut siinä niin kauan kunnes kaikki herneet on syöty."
>
> 12. Äidit opettavat KÄRSIVÄLLISYYTTÄ:
> "Odotahan kun päästään kotiin!"
>
> 13. Äidit opettavat GENETIIKKAA:
> "Olet ihan kuin isäsi!" 14. Äidit opettavat IÄN TUOMAA VIISAUTTA:
> "Kun olet minun ikäiseni, ymmärrät kyllä!"
>
 

:wave:

Mitjan mitat 4kk(1 viikko):

pituus: 65,5 cm
paino: 6850 g
pää: 42 cm


Mitja oli valloittavimmillaan neuvolassa, hymyili, nauroi ja jokelteli. Ei vierastanut neuvolan tätiä ollenkaan, mutta on aika äidin ja isin poika ja saattaa säikähtää muiden sylissä....

En ehdi millään lukea monta sivullista juttuja, helmet ovat kovia kirjoittamaan ja joukkokin on kasvanut, tervetuloa uudet!!! Minä kirjoittelen joukon vanhimpana täällä....vanhin poika on vuosimallia -85. Muistelen todella paljon Mitjan kanssa vanhempien lasten vauva-aikaa ja paljon tulee mielen pohjukasta muistoja esiin! Ennen digikameroita ei tullut näin maanisesti otettua kuvia, mutta paljon on suloisia kuvia näistä vanhemmista "vauvoista". Samoin on tullut katsottua omia vauvakuvia ja miehen. Mitja näyttää olevan vaalea versio isästään, paljon samaa vauvakuvissa, mutta myös minuakin.

Minä kuulun niihin ihmisiin, jotka inhoavat shoppailua yli kaiken, ennen ei ollut näin....Eilen kuitenkin vietimme sadepäivää käymällä alennusmyynneissä ja ostimme sandaaleja ja muutamia kenkiä ja Mitjalle tietysti suurimmat ostokset....

Me käytämme Gracon matkarattaita joka päivä! Meillä on todella vanhat ja kiikkerät vaunut, jotka ystäväni suostutteli meidät ostamaan. Vaunut ovat aika huonokuntoiset jo ja olemme katsoneet kaikkia upeita uusia malleja himoiten, mutta kun tuli vaunut ostettua niin tyydymme niihin nyt. Gracot ovat niin paljon upeamman näköiset, että niitä tulee käytettyä jo siitäkin syystä....

Mies tekee lohisalaattia ja laittoi juuri upeaa musiikkia soimaan.... Mitja leikkii ja jokeltelee lelumatolla. Onnellista arkea.....

Mitja nukkuu meidän vanhempien huoneessa pinnasängyssä ja isosiskolla on oma huone, jonne Mitja päässee joskus muutaman vuoden päästä, kun sisko muuttaa omilleen. Lukio on vielä edessä. Olin todella ylpeä tytöstä ja hienosti oli yläasteen päättötodistuksen keskiarvo 9,2. Yritin häntä houkutella hyvään lukioon ja siitä oli vähän vääntöä....ystävien kanssa menee samaan lukioon. Ihanaa, että on näin iso isosisko, sillä meillähän on hienosti lastenvahti, jos joskus haluamme mennä kahdestaan ulos, kun Mitja on vähän isompi....

Matkoista...me lähdemme pian viikoksi Tukholmaan. Tuhkolmassa on tullut tehtyä vain päivän reissuja, joten kaupunki tulee nyt tutummaksi. Haluan myös niin näyttää kanadalaiselle miehelleni Suomea ja lähellä olisi upeita paikkoja, Fiskars, Raasepori, Mustion linnna ym...mutta nämä päiväretket autottomana on vähän vaikeita. Tuusulan järvelle voisi mennä bussilla. Turkuun voisi tehdä päiväretken! Junalla aamulla Turkuun ja illalla takaisin... ÄippäHki muistaakseni on menossa New Yorkiin. Olen ollut siellä monta kertaa ja aina on ollut todella upeaa! Ensimmäisellä kerralla on aivan huikaiseva tunne nähdä kaupunki! Varmasti tulee hieno matka vauvan kanssa!

 
Ihana toi Liinamarin juttu! Hyvät naurut irtos, isällenikin kerroin! :D :LOL:

Kenzie; olin itse ns. huonossa lukiossa (=sinne pääsi hiukan alemmallakin keskiarvolla), kun halusin vaihtaa maisemaa ja kuitenkin muutama ystävä meni sinne. Osoittautui oikein hyväksi. Eräs mun tuttu jopa vaihtoi sinne Helsingin luonnontiedelukiosta, joka taas on kaikkien normikriteerien mukaan "hyvä" koulu.

Jos tytöllä on päätä oppia (ilmeisesti) niin mukavaahan se on että pääsee paikkaan missä on kavereita. Samoja asioita opettavat kuitenkin (lukuunottamatta näitä erikoislukioita, esim kallio ja torkkeli).
 
Liinamari, kiitti, sait hymyn huulille, ihana tuo hassutus!! =)

kenzie, sinun tarinointia on aina ihana lukea. Otteesi elämään on niin erilainen, aikuisempi (syystäkin, olenhan vain kaksi vuotta vanhempi kuin vanhimpasi), varma ja vakaa, huokuu onnellisuutta... Ihanaa luettavaa! :heart: Arki niin erilaista kuin omani, mietteet niin erilaiset. Tekstisi rauhallista, tulee hyvä ja tasapainoinen olo itsellekin. Kiitos sinulle! =) :flower:

Päivän hyvä mieli tuli myös kun kävin etsimässä asua tytön kummien häihin, jotka on elokuussa. Löysin ihanan mekon Seppälästä, eikä maksanut kuin 20e! Ensimmäinen jota sovitin, ja juuri täydellinen! Nyt pitää vain alkaa metsästää kenkiä ja laukkua, sellainen pieni "kirjekuorilaukku" tai miksiköhän sitä sanotaankaan olisi kiva. Ja yksinkertaiset vaaleat avokkaat. Kengät vain on aina niin kalliita.. mutta jospa vaikka marketeista löytyisi mammalomalaisen budjettiin sopivat! =)
 
Niin ärsyttävä ilma taas! Täällä sataa vähän väliä. Niin ja aurinkokin paistoi välillä sen verran että huijasi meidät lenkille -kastuin ihan läpimäräksi kun rankkasade yllätti. Onneks vaunuihin kuitenkin olin ottanut mukaan sadesuojan. Meillä on Brion Happyt ja niihin olen ollut ihan tyytyväinen. No pehmeä kantokoppa ei ehkä ole paras mahdollinen kesäkeleillä..

Mä en ole saanut tänään mitään järkevää aikaan. Paitsi tyhjentänyt namihyllyt, äsken ei mitään muuta löytynyt, niin mutustimpa sitten tyttöjen Ikean autokarkit :ashamed:
Oikeesti, kuka tommoisia edes syö :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja salisas:
Mä en ole saanut tänään mitään järkevää aikaan. Paitsi tyhjentänyt namihyllyt, äsken ei mitään muuta löytynyt, niin mutustimpa sitten tyttöjen Ikean autokarkit :ashamed:
Oikeesti, kuka tommoisia edes syö :kieh:


:LOL: :LOL: ,täällä toinen karkkihiiri
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Alkuperäinen kirjoittaja salisas:
Mä en ole saanut tänään mitään järkevää aikaan. Paitsi tyhjentänyt namihyllyt, äsken ei mitään muuta löytynyt, niin mutustimpa sitten tyttöjen Ikean autokarkit :ashamed:
Oikeesti, kuka tommoisia edes syö :kieh:


:LOL: :LOL: ,täällä toinen karkkihiiri
Samoin. Kaikki "pahatkin" karkit tulee loppujenlopuksi syötyä karkkipussista, kun muuta ei enää ole :ashamed: (Englanninlakujen siniset aniskarkit :x Kaatissäkin keltaset apinat :x )
Jos pienissä kivissä olis sokeria päällä niin söisin varmaan nekin :p Siksi miulla on karkkipäivä tiukasti aina lauantaisin :snotty: Muuten puputtasin menemään karkkia ja muuta hyvää kokoajan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Jos pienissä kivissä olis sokeria päällä niin söisin varmaan nekin :p Siksi miulla on karkkipäivä tiukasti aina lauantaisin :snotty: Muuten puputtasin menemään karkkia ja muuta hyvää kokoajan.


:LOL: :LOL: jätä niitä kiviä mullekin jos löytyy.Mun täytys kans alkaa tohon karkkipäivään. Tää on ihan riistäytynyt käsistä ku äippäloma alkoi. Mä ostan miehelle yleensä minttusuklaata,kun en itse pidä,kas kummaa meikäläinen on siel loppujenlopuksi käsipitkällä rohmuamassa ja murjotan jos mulle ei jätetty ja mies ihan äimänkäkenä: " ethän sä edes pidä tästä" :whistle:
 
Hyvä kun löytyy muitakin!
Mun mies on kaikista tuntemistani miehistä kovin syömään karkkia. Irtokarkit menee sillä kahden käden mättö tekniikalla.. On kova urheilemaan ja keksi talvella vaihtaa karkit kuivattuihin hedelmiin. Oli syönyt samana iltana 2 pussia kuivattuja aprikooseja kun me lähdettiin yöllä synnärille.. No sen mahahan just sopivasti rupesi toimimaan kun synnyttämään päästiin :headwall: Kätilökin sanoi että taitaa vähän isää jännittää kun istui vessassa miltei joka kerta kun kätilö tuli huoneeseen. Ei ole sen jälkeen kuivattuja aprikooseja meille ostettu.
Kiin
Mitä vikaa on kaatissäkin apinoissa :p ;)
 
:wave: täällä löytyy kans yks herkuttelija :ashamed: Ja sit jos mä päätän et tänään en syö herkkuja ni mitähän tuo mies kantaa kaupasta, suklaata tai muuta hyvää |O Samanlainen herkuttelija on kun mäkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hjuuli:
En minä osannu pelätä.. oon hoitanu työkseni lapsia ja siskolla on kolme aivan ihanaa muksua ja halusin itesekkin samanlaisen :heart: sopivaa isää vaan ei alkanut kohdalle tulla, niin päädyin sitten tälleiseen ratkaisuun :D Nii ja on mulla ollu mun äiti ja isä apuna sillon kun on tarvinnu. Mutta tytsi on nukkunu yönsä 2 kk iästä lähtien, siihen asti söi kerran tai kaksi yössä, Eli mulla on helppo vauva :saint: nii ja täysimetyksellä mennään edelleen...
No mut silti! Mä nostan kyllä NIIN paljon hattua sinulle. Ethän sä mitenkään voinut etukäteen tietää millainen vauva on synnyttyään.
Kun vertaa vaikka mua (vaikken olekaan yh): ajattelin että kyllähän mä jaksan vaikka pariviikkoisen vauvan kanssa lähteä päiväksi ulkoilemaan ja liikun paljon, oon iloinen, lapsi tykkää olla mun kanssa, mä osaan lukea vauvaani jne jne. Mitä mä "sain": koliikkisen vauvan joka on vielä luonteeltaan perhanan kärsimätön eikä huudot loppuneetkaan kolmikuisena.. Mä en mitenkään jaksais yksin lapsen kanssa.
Joten mä arvostan suunnattomasti ihan jokaista yksinhuoltajaa :attn: *tähän sellainen hymiö joka nostaa hattua*


Näillä sanoilla: tervetuloa myös muut uudet :)

Mein tyty nukahti. Saas nähä milloin alkaa hulabaloo.. Ei sitä voi jättää yöllä nukkumaan mahalleen. Sehän nostaa päänsä samantien pystyyn ja siten siis herää ja alkaa ähkiä. Ja heiluu sit ku mikäkin..
Meillä uusin oppi on kiljuminen ja ääntä on opittu myös korottamaan. Ikävä kyllä kiljumisen ja turhautumisen/itkun raja on kovin häilyväinen. Tarkoittaa sitä että kiljutaan päivät pitkät kuin sikaa tapettaisi, yhtäkkiä muuttuu kitinäksi ja sitten itkuksi. Ja hetken päästä taas kiljutaan. Jossain vaiheessa lähettiin sit rintarepussa viemään roskia kun kiljuminen meni vähän yli..

Ai niin, tyhmä kysymys: kuinka paljon vauvat saa kastua? :ashamed:
Me oltiin koiria ulkoiluttamassa kun sade iski. Eikä tietenkään ollu sateenvarjoa mukana (tyttö rintarepussa). Mä sit laitoin mun fleecetakin tytön suojaksi mutta pää (hattu) kastui. Kuivatin kyllä hyvin ku tultiin kotiin. Oiskohan jossain sellaisia sadehattuja vauvoille.. :/





 
Ai täällä on muitakin karkkinarkkeja :p Ei päivääkään ilman herkkuja meikäläisellä. Paino taitaa olla noussut nyt kotona ollessa. Täytyy kohta alkaa oikeasti (eikä vain puhua :xmas: ) tekemään jotain laihtumisen hyväksi, tai en kehtaa palata loppuvuodesta töihin :ashamed:

Ja töihin palaamisesta tulikin mieleeni, kuinka viime viikolla vauvakerhon vetäjät (joitain perhetyöntekijöitä kaiketi) kritisoivat minua rankasti kun mainitsin meneväni vielä tänä vuonna töihin. WTF? Mitä ihmettä se niille kuuluu?! Siitä suivaantuneena en taatusti mene sinne kerhoon enää huomenna. Okei, Jäätelöauto tulee samaan aikaan :LOL: :LOL:

J kakkasi tänään jonkun ihme papanan. Näytti ihan kuivatulta luumulta :eek:

p.s. Tää ostaa aina Ikeasta niitä autoja. Ja viimeks oli tullut jotain samanmakuisia liikennemerkkejäkin :snotty:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Meillevauva:
Meillä uusin oppi on kiljuminen ja ääntä on opittu myös korottamaan. Ikävä kyllä kiljumisen ja turhautumisen/itkun raja on kovin häilyväinen. Tarkoittaa sitä että kiljutaan päivät pitkät kuin sikaa tapettaisi, yhtäkkiä muuttuu kitinäksi ja sitten itkuksi. Ja hetken päästä taas kiljutaan.
Näin myös meillä, ja on kyllä korviin sattuvaa tuo kirkuminen :whistle:

pessi no johan on ollut tyypit siellä, ei todellakaan kuulu niille pätkän vertaa millon menet töihin!!
Ainiin, onko sulla mitään hajua koska ois seuraava babybio?? *ei jaksa mennä niitten sivuille kattoo...*
 

Yhteistyössä