***HELMET 2008*** Kesäviikko 26

Hei vaan "huomenta" ja juhannuksen jälkeistä elämää täältäkin :wave:
Tervetuloa uusille näin itsekin tässä pinossa uutena toivottelen :D :flower:

Juhannus meni rauhallisissa merkeissä, oltiin ihan kotosalla ja pidettiin koneet kiinni.... tekee hyvää välillä irrottautua näistä aparaateista. Telkkari oli kyllä auki, ei liikaa informaatiokatkosta kuitenkaan :saint:

Hankinnoista; meillä on lähes kaikki saatu ystäviltä!! Ostettiin ekaks käytettynä yhdet yhdistelmävaunut, kaukalo ja istuinkin ja sen jälkeen on saatu vielä kahdet vaunut ja matkikset!!! Nyt meillä on kahdet ylimääräiset vaunut (noh, toiset menee pihavaunuina, paitsi että poitsu ei juuri nuku päikkäreitä niissä, ainakaan vielä ) ne matkikset on Gracon ja tosi hyvät! Luulen, että kohta luovutaan kaikista muista ja pidetään vaan ne. Nyt ne asuu meilläkin autossa.

Vaatteita on kaappi täys hyväkuntoista kamaa. Makuupussejakin on nyt 4 erilaista, ä-pakkaus otettiin, josta tuli ekat uudet vaatteet. Ja lahjaksi on tullut ihan hirveesti vaatetta (niinku tietty lelujakin etc..) ja oon tainnu kolme kertaa poitsun syntymän jälkeen käydä shoppailemassa ja tarttuuhan sitä vaatetta mukaan juu :whistle:
Syöttötuoli saatiin, tommonen perus-mäntyinen (ruokapöytä tuoleineen on kans mäntyä ) se hyppykiikku on ystäviltä ja BB-rintareppu ja nyt vielä kävelytuolikin ja pieni fillarikin on jo odottelemassa, niin ja pyöränistuin :eek:

Olen niiiiiin onnellinen noista :heart: sais oikeesti omaisuuden upotettuu vauvan tavaroihin, niinkuin on huomattu.
Okei, sorruin ostamaan vauvankeinun :whistle: se on aika hauska :D

Joitain vaatteita säästän muistoksi (ja eihän sitä tiedä, jos meille vielä toinen tommonen ihanuus suotaisiin :whistle: ) mut muuten tulee kohta tarve alkaa pistää tavaraa kiertoon, ettei vallan hukuta niihin... pienimmät vaatteet onkin jo menny eteenpäin :heart:
 
Kiitos imetyssympeistä :)
Olisin vain niin mielelläni vielä jatkanut tätä osittaisimetystä, kun sai ne alkuajan ongelmat selätettyä.

Vauvan omaan huoneeseen (sitten kun päästään muuttamaan) ei vielä ole muuta kuin pinnis ja hoitopöytä. Joutuu varmaan heittämään Ikea-keikan :whistle: haluaisin kyllä tehdä siitä oikein pikkupojan oman majapaikan :heart:

 
Autossa meillä nukutaan tyytyväisenä.
Poitsu alkaa naureskella, kun puetaan päälle ja joutui sitten vaunuihin tai kaukaloon, niin tuijottelee roikkuvia leluja ja katselee maailmaa ja sitten nukahtaa!
Tosin me ei mitään pitkiä matkoja olla vielä ajeltu, että katotaan kuinka käy tossa elokuussa, jos lähdetään vähän Suomea kiertämään... aateltiin ajella pari-kolme tuntia kerrallaan ja majoittua jonnekin matkan varrelle johonkin vuokramökkiin tms. Tulispahan uusia paikkojakin nähtyä! Taitaa mökkimajoitus voittaa telttailun näin pienen kanssa :xmas:
 
Meillä ei ole omaa huonetta poitsulle, kun kaksiossa asutaan :D

Talokuume kyllä on, mutta kun ei haluttais lähteä Helsingin rajojen ulkopuolelle... jep jep, lottovoittoa odotellessa, eikä taitais sekään riittää :p
 
Onnea kaikille hampeja saaneille ja kääntymään oppineille!!

Ja niistä putoiluista, oon ittekin tippunu vauvana sängystä ja niin on mun ystävänkin muksut ehtiny tippuilee ja oon kyllä ymmärtänyt, että ikävä kyllä aika moni putoo, eikä silti mitään suurempia vahinkoja ole sattunut, joten toivottavasti kaikki selvitään vaan säikähdyksillä noista kommelluksista :hug:
 
Salisas Mä rupesin ihan omin päin dieettaamaan kun lääkäri käski vaan jatkaa maidottomalla dieetillä... Ja siis sitä ennen olin kokeillut maidoton-munaton-viljaton dieettiä eikä sekään auttanut... Et tein sit oman päätöksen dieetata näin... Tarpeeks vaan lihaa (250g kypsää lihaa) päivässä, ja sit kaikkia niitä 5 muutakin ruoka-aineita paljon. Ja sit tietty vitamiinit ja kalkit päälle. Hyvin näyttää tyttö tuollakin dieetillä kasvavan, eikä mullakaan paino tipu, niin siksi uskallan jatkaa näin.
Kiinteitä ajattelin aloitella vasta 6kk:n iässä. Vai olisi riisijauhoista tehty sose parasta. Täytyypä pistää korvan taakse. Olin ajatellut aloittaa maissilla/mustikalla...
 
Mulla on tässä samalla toisessa ikkunassa auki kerhon kuvagalleria, ja nipsulilta piti rueta oikein kysymään että onko teille sanottu että neiti olisi äitinsä näköinen? Kun tuossa puolikkaassa neidissä ainakin on minusta hurjasti äiskän näköä! =) Ja meillä muuten kääntyminen kans jää joskus tolleen puolitiehen. Tai jos yrittää oikean käden kautta ni jää aina noin, vasemmalta puolen menee sit kokonaan ympäri =)
 
Anna86
Niin, se on pääasia että vauva kasvaa ja voi hyvin!!
Ajattelin tehdä riisijauheesta velliä tai "puuroa" kun sen aika koittaa.. Mustikkaa,vadelmaa sekä ruusunmarjaa, meilläkin on "lupa" kokeilla seuraavina riisin jälkeen..
 
Sateiset heipat!

Zukulle onnittelut kääntymisestä :flower: meillähän on melko samanikäiset nää muksut mut tää meidän ukkeli ei oikein näytä vielä mitään mielenkiintoa tuolle kääntymiselle, mutta kaikki ajallaan =)

Kuolaa tulee täällä myös melko ruhtinaallisen paljon! Paita/body aina märkänä :p

Tavaroista, kaikki muut uutena paitti hoitopöytä.. Se saatiin miun porukoilta, ja ne on saaneet jostain..Joitain käytettyjä vaatteita käytin ihan vauva-aikana ja nyt olis muutama 68 ja 74 odottelemassa.. Vaatteita ollaan saatu toooosi paljon lahjaksi ja pinniksen osti miehen vanhemmat.. Mut ollaan me kyllä aika paljon ostettukki vaatetta :snotty:

Uusille tervetulemast! :wave:
Mistä päin hjuuli olet, katoin profiilista et pohjoisesta...?

Saanukka ja J melkein 4kk
 
käytiin tuossa sairaalalla tänään heittämässä kaksi mutkaa,ennen yhdeksää piti olla se päänultra, mutta olivat sitte tyrineet sen ku ei röntgenissä ole niin pientä ultra anturaa jolla sais lakiaukileelta kuvattua niin meidän tyrkättiin sieltä sitte lastenpolille ja sieltä sitte sanoivat että ainoa lääkäri joka tutkimuksia tekee on LOMALLA :kieh: no sitten piti kuitenki käydä parin tunnin jälkeen neurologilla, jossa lääkäri pyöriiteli kallea,tarkisti lonkat (joka nauratti kallea ihan hirveästi :D ) ja kokeili sormilla aukiletta ja sanoi että painetta ei tuntuisi olevan. uusi aika ultraukseen on luultavasti heinäkuun alkupuolella.. :/
 
Tervehdys!
Vauvan hankinnoista: mä en ole ostanut tuolle mitään uutena. En ylipäänsä ole ostanut mitään, muuta kun vaunut ja 2 tuttia (no joo ne oli uudet. :D ). Meillä on hirveesti sukulaislapsia, joilta ollaan vaatteet yms saatu. Mun äiti osti pinnasängyn ja härpäkkeet siihen.
Vauvalla ei ole omaa huonetta, vaikka meillä tilaa riittääkin. Ylimääräsessä huoneessa tällä hetkellä mies miksaa levyään.. Yritetään hankkia pienempi asunto, tämä on liian kallis. :/ Hoitopöytääkään ei meillä ole, vessassa pesukoneen päällä vaihdetaan vaipat. :D Mä en koe sitä hoitopöytää niin tarpeelliseks että ostaisin.

Aleihin ei olla päästy. :( Mulla ei ole rahaa, odotan kovasti lapsilisiä että saisin yhden laskun maksettua (jonka eräpäivä oli eilen :whistle: ). Eipä me mitään sillai tarvitakaan.

5kk neuvolassa käytiin tänään, tulokset olis tällaset. :
Pituus 62cm (45cm synt.)
Paino 5875g (2300g synt.)
Py 43.2

Aika pienihän tuo on, moneen muuhun helmeen verrattuna, mutta sairaalasta päästyään on kyllä kasvany hurjasti. :)

Ei vieläkään käännytä, mutta muuten ollaan hienosti kehitytty ja etenkin iloisuutta ja seurustelua kehuttiin taas. :)

civindal ja hymypoika-Valentin 5kk pari päivää.
 
Kiitos että huolite mukaanne! :hug: Sitä tuntee itsenä aina välillä niiiiiin ulkopuoliseksi muiden joukossa kun oon yksin lapsen kanssa. On se kumma miten moneen asiaan se vaikuttaa.. Pahinta on se, että tässä pienessä kylässä missä me asutaan, niin kaikki tietää aina paremmin mun asiat kuin minä ite :headwall: Pahinta on se et mun lasta melkein puhutellaan VAHINKONA, jopa kaupan kassa jonossa :'( Sitä se ei tosiaankaan ole, vaan ihan tekemällä tehty.. :heart: nii ja lapsen isä oli "juonessa" sillon mukana, lupasin hänelle vaan, että me ei häntä haluta elämäämme :D
Hankinnoista olitte puhuneet: minä oon ostanu melkein kaiken mitä on tarvittu niin uutena. Jotain ihan pieniä vauvan vaatteita sain siskolta valmiiksi kotiin odottamaan kun en tienny kumpi tulee, mutta sittenpä on kaikki joko ostettu tai saatu uutena :) Vaunuina meillä on Oran saaga merkkiset vaunut ja kaukalona gragon jalustalla oleva malli. nii ja sit niihin matkarattaat.. on kätsä lykätä typy kaukaloineen rattaisiin ja sit ostoksille. Ei tarvii raahata kaupassa kaukaloa mukana. Tyttö nukahtaa aina autoon kun se vaan liikkellä lähtee, niin on senkin takia sit helpompi, niin ei tarvii herättä toista kun antaa olla kaukalossa.

Ääh, ku tää on vaikeeta...
:headwall: tuntuu etten osaa mitään kirjoitta vaikka sanomista ja kommentoitavaa olisi vaikka kuinka paljon.. Vaikeinta on varmaan se että pelkään jonkun "tutun" tunnistavan.. kuintenkin meidänkin kyläläisä täällä pyörii ja voitte vaan kuvitella mitkä juorut siitä alkas jos keksisivät minut täältä :'(

Miten muuten toi kerhon puoli toimii...? -tyhmänä kyselee...- :ashamed:
 
Poitsun huone on hyvin täys :whistle: Tällä hetkellä tarpeellista siellä on hoitopöytä (ja nyt oon sitä käyttäny, esikoisen aikana en käyttänyt ollenkaan), lipasto (joka on hajoamispisteessä...) vaatteille. Loput onkin sitten ylimäärästä, lelulaatikoita mitkä kyllä on käytössä koko ajan, varapatja ja nyt kehto on siellä käyttämättömänä. Sinne on tulossa vaatekaappi kunhan mies pääsee sen hakemaan. Lelut täytyy sitten sinne järkätä järkevästi (mikä kyllä mättää vielä neidinkin huoneessa :ashamed: en oo vaan keksiny kuinka ne sais siististi...) ja varapatja vintata takas tonne vierashuoneeseen niin on ihan asumiskelponen kunhan omaan huoneeseen siirtyy. Verhot on isosiskon vanhat ja matto samoten.

Piipero olipas kurjaa että joudutte uudelleen menemään ja aikaa odottamaan :hug:

Uusille tervetuloa =)

pessi samanlaista sänkyä oon kattellu, on hieno!

Vaunuista siis meillä teutonia mistralit (jollain muullakin on teutoniat, onko työntöaisan pehmuste säilynyt ehjänä??) ja meillä on abc:n matkikset jotka lainassa miehen siskolla. Niitä ei vielä tarvita varmaan vähään aikaan, noilla pärjää oikein hyvin. Ja hulluahan se olis tässä vaiheessa siirtyä matkiksia käyttämään, turhan kalliille käytölle ois jääny nuo vaunut jos niitä vaan muutaman kuukauden käyttäis!

pitää mennä!
 
Juttua oli taas tullu sit eilisen ,yritin vähän selailla,mutta aivotoiminta on nolla,koska nää hel...tin hampaat jyskyttää mun pään ja leukaperät hajalle |O |O :headwall: :headwall: ,eikä mukamas mitään vikaa. Nyt harkitsen kolmatta reissua hammaslääkäriin ja yksityiselle tällä kertaa,maksaa hunajaa.Täytyy laittaa masteri vinkumaan. Aloin jo miettiä jos sittenkin on jotain tulehdusta,mites tuo tissimaito,eikös se tulehdus mene sinnekin ja sit
ä myöten poikaan,vai olenko vainoharhainen? Muutenkin on poika ollu levottomampi ja kattelee ihmeissään äiskää,joka ei ole niin läsnä kuin yleensä :/

Ai niin,piti täs valituksen lomassa sanoa et tervetuloa uudet joukkoon mukaan,itsekin olen melko tuore tapaus =)

Ciba tee imetyksen suhteen niinkuin itse parhaaksi näet,älä anna muiden painostaa. Meilläkin mennään pelkällä tissimaidolla ja toivottavasti vielä jonkun aikaa.

Salisas elä huoli,mulla tuo lainailu takkuaa edelleen,eikä mene perille millään,jatketaan harjoituksia

Anna86 meillä samat vaunut =) o.k ovat olleet
 
Vinja Hyvä :)

hjuu Pitää kyllä hattua nostaa, että olet yksin uskaltanu lapsen tehdä :eek: Mie itkeä pillitin väsymystä Artun pikkuvauva-aikana, vaikka mies oli apuna 3viikkoa isyyslomallaan ja anoppikin on ihan naapurissa huutoetäisyydellä ja autto meitä tosi paljon :ashamed:
Arttu itki mahaansa, kun korvikkeet ei sopinu (kunnes meille suositeltiin Omneoa) ja söi 24h 2h välein.

Meille on ostettu paljon vauvatavaraa huutiksesta ja saatu Artun serkuilta. Uutena ostettiin hoitopöytä, jota ei kuitenkaan tullu käytettyä kun muutaman kerran :/ Jotain vaatteita olen ostanu uutena, en montaa kuitenkaan.
 

Yhteistyössä