***HELMET 2008*** Kesäviikko 26

Hei!
Huolisitteko te joukkoonne yhden yksinhuoltajan? Olen pitkään lukenut juttujanne ja myötäelänyt kanssanne niin ilot kuin surutkin, mutta en ole aikaisemmin uskaltaunut edes rekisteröityä, mutta nyt juhannuksena päätin rohkaista mieleni ja "ilmiantaa" itseni :whistle:
Ihan tyttäreni siis syntyi helmikuu 6. päivä ja elämme ihan minun tahdostani kahdestaan :heart: Välillä on raskasta ja välillä liitelen pilvissä onnestani. Ystävät vaan ovat hukassa.. :ashamed: Ne omat entiset kaverit ovat jatkaneet sitä sinkkuelämää mitä elimme yhdessä ennenkuin lapseni halusin ja uusia mammakavereita ei juuri ole :'( (vaikka toisaalta tuntuu että kaikki te olette nykyään parhaita ystäviäni, nimittäin te olette olleet välillä ainoa vertaistukeni ja pako arjesta ;) )

Mutta jos siis huolitte, niin haluaisin vaihtaa kanssanne ajatuksia niiltä osin mitä uskallan "ääneen" sanoa :ashamed:
 
Heipsan! Viime yönä palailtiin mökkireissulta. Muutoin meni matka hienosti, mutta poika ei hevillä suostunut nukkumaan iltaisin, vaikka oli omat vaunut, unipussi, unirättti jne. Kiukkuhuutoa ja yliväsymyksen karjumista siis illat mökillä :/ Ja minä nukuin kolmena yönä yhteensä noin 6h |O |O Pian siis sänky kutsuu...

Luin pikkakelauksella reilut 20 sivua, kommentoin, mitä muistelen.

Vaunuista
meillä on Brio Kombit vm.2007. Ja matkiksina Oran Jovi Io:t. Molempiin ollaan oltu tyytyväisiä. Kombit mukavan tukevat ja järeät ja Iot puolestaan ketterät ja kevyet.

Syöttötuoli, TrippTrapp, odottelee vielä kokoamista ja käyttöä. Kaikki vauvatuet ja kaaret ja pehmusteet löytyy. Otetaan käyttöön, kunhan poika alkaa istuskelemaan ja ruvetaan niitä kiinteitä syömään eli varmaan tuossa 5-6kk kieppeillä.

Meidän poika myös tarttuu kaikkeen mahdolliseen ja kaikki menee suuhunkin. Ote on jo tosi luja, välillä oikeen sattuu, kun tarraa kiinni esim. nenästä tai tissillä ollessaan kaulasta tms.

Tänään oli 4kk- neuvola. Mitat:

7965g
67,5cm
40,5cm


Vaatteista käytössä 68, 70 ja 74cm. Kävin tänään myös alennusmyynneissä ja kaikkea pientä tarttui mukaan, kun halvalla sai :whistle: ;) Pojalle tuli ostettua paita, pipo ja sukkia. Itselle myös muutama riepu...

Nyt mua kyllä nukkumatti kutsuisi, mutta pitäis saada tää persus irti tästä penkistä ja hoitaa hiukan noita kotihommia, että sinne nukkumaan joskus pääsenkin. Ehkäpä huomenna lisää mm. pientä valitusta anopista... |O |O |O :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja hjuuli:
Hei!
Huolisitteko te joukkoonne yhden yksinhuoltajan? Olen pitkään lukenut juttujanne ja myötäelänyt kanssanne niin ilot kuin surutkin, mutta en ole aikaisemmin uskaltaunut edes rekisteröityä, mutta nyt juhannuksena päätin rohkaista mieleni ja "ilmiantaa" itseni :whistle:
Ihan tyttäreni siis syntyi helmikuu 6. päivä ja elämme ihan minun tahdostani kahdestaan :heart: Välillä on raskasta ja välillä liitelen pilvissä onnestani. Ystävät vaan ovat hukassa.. :ashamed: Ne omat entiset kaverit ovat jatkaneet sitä sinkkuelämää mitä elimme yhdessä ennenkuin lapseni halusin ja uusia mammakavereita ei juuri ole :'( (vaikka toisaalta tuntuu että kaikki te olette nykyään parhaita ystäviäni, nimittäin te olette olleet välillä ainoa vertaistukeni ja pako arjesta ;) )

Mutta jos siis huolitte, niin haluaisin vaihtaa kanssanne ajatuksia niiltä osin mitä uskallan "ääneen" sanoa :ashamed:
minäki olin esikoisen syntyessä yksinhuoltaja ja samoin niinku sinäki, eli omasta tahdostani, omasta kokemuksesta tiedän että pienen lapsen kanssa yksin tarvitaan vähä extra voimia :hug: sinulle ja tervetuloa sakkiin =)
 
Tervetuloa salisas ja hjuuli :wave:

Huoh, tänään on pakko mennä ajoissa maata, väsyttää niin pirusti..

Mä oon kans puntaroinut ton Tripp Trapp-syöttiksen kanssa...Mulla olis kyllä mun vanha syöttötuoli, mutta kun vanhempien kotona olisi hyvä olla tuoli, kun kyläillään siellä aika usein...Pitää vielä tehdä mietintätyötä asian suhteen :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pallukka:
Meillä muuten käytössä tuo Gracon Autobaby. Siihen kans hyvin tyytyväisiä ollaan oltu. Tänään vasta otin pehmusteita vähemmäksi. Siis tyttö mahtuu vielä hyvän tovin siihen.
Mie yks päivä otin pois sen "vauvatuen" ja tuntu, et likka hukkuu toho kaukaloon :eek: Eli vauvatuki edelleen käytössä ja vyöt alimmalla tasolla :D parempi mitä kauemmin vaan siihi mahtuu :D

Millonhan mahtais olla turvaistuimissa aleja :whistle: :wave: :/
 
Aleista löyty kaikkee kivaa :xmas: Itelle 1 paita, pojille Lindexistä kasa paitoja, yökkäreitä jne -70% :p Likalle H&M:ltä farkut, pari paitaa, lierihattu, kengät (on kyl isot, hitto :whistle: )....lapsille siis taas vaikka piti itelleki ostaa :D :LOL: :LOL:
Ei kyllä oikeen noissa vauvojen jutuissa ollu aleja missään :/ Lindexin isompien lasten osaston -70% yllätti :D Ja viel just sellasia mistä pojat tykkää :D
Nyt on selkä kipee |O |O
 
Helou!

Onpa ollu kurja keli täällä tänään :( Päivä menny kotona touhutessa vaan ja pojan kanssa leikitellessä. Meillä kans menee kaikki mahollinen suuhun koko ajan. Omat varpaat sieltä usein löytyy ja nyrkit. Yleensä kaivettava kaks kappaletta nyrkkejä suusta että saa pullon mahtumaan sinne :D Ja tarttuu tosi kovasti leluihin ja kaikkeen maholliseen kiinni. Pitäny alkaa oleen tarkempi noiden kynsien leikkuun kanssa :p

Hankinnoista
Me ollaa ostettu melkein kaikki uutena :ashamed: Turvakaukalo, jalusta ja turvaistuin ostettiin käytettynä kun löydettiin niin hyvä diili ja sisäls kaikki noi paketissa. Vaatteita oon saanu meijän äitiltä ja kaverilta jonkun verran.

Mitäs muuta piti sanomani.. Ei kai mitään :LOL: Poika ja mies nukkuu ja mä tuijotan tylsää miljoona kertaa nähtyä Sekaisin marista :p
 
Mie sitä syöttötuolii jahkaan :whistle: Kun tekis se triptrap mieli ostaa, mut ei nyt viittis tän yhen takia enää sellasta, eri asia jos olis jo ekalle se hommattu :whistle:
Ja kun mie luulen, et meill TUSKIN olis sillä enää mitään käyttöö sen syöttötuoli vaiheen jälkeen....ja myymään en ala, kun haluun sit säästää edes syöttötuolin lastenlapsia varten :LOL: Kun meil on kaikki poikien omat jo hävitetty :/
Ja ehkäsytehonmaksimointina myös pyrin säästämään mahollisimman paljon nyt :whistle: :whistle: :LOL: :LOL: :LOL:
Ehkä me siihen Emman versioon tyydytään :whistle:
 
Käänty se tääkin päivä iltaan. Tuntu, että oltiin ton esikoisen kanssa tänään molemmat jotenkin väsyneitä ja kaikki takkus. Tolla reppanalla viisvuotiaalla on joku kausi, että se valittaa ettei se osaa mitään ja siitä ei tykätä (siis äiskä ei tykkää) ja vauva saa kaiken huomion. Mä sitten otan sitä syliin, kun kiukkuilu iskee, kun se yleensä auttaa. Tästä on vaan kehittymässä hyvää vauhtia oravanpyörä. Poika ei saa huomiota kuin kiukuttelemalla ja kiukuttelee siks... :/

No meen vielä halaamaan toista, kun ei tunnu nukkuvan. On se kuitenkin koko kevään ollu tosi reipas ja urhea isoveikka. Kohta tuun kommentoimaan teitin puheenaiheita.
 
Tosta Trip Trapista Mä oon miettiny sen ostamista just sen takia kun oon kuullu kavereilta että sillä on käyttöä sitten sen syöttötuolivaiheen jälkeenki. Kuulemma kestää aikuisen miehenkin :D Ja jollain sivuilla oli kuvia kuinka se on mm. tietokonetuolina yms.
 
Meillä noi autoilut on aina yhtä huutoa :( Poika jaksaa katsella hetken ja sitten pientä kitinää joka pikkuhiljaa kovenee karjunnaksi.. Ei auta mikään ei tutti, ei pullo, ei lelut (mä oon törsänny ihan törkeesti kaikenlaisiin "kivoihin" leluihin :ashamed: ) ei istuminen edessä eikä takana ei edes äidin hassuttelu :headwall: Mä oonkin miettinyt että viihtysköhän paremmin ihan kiinteessä istuimessa... En kuitenkaan vielä sitä ostanut... Kaukalon hyviä puolia taitaa olla just toi Jahvetin mainitsema kotoa lähtö, mut mä en kyl oikeesti jaksa pidempiä matkoja poikaa kaukalossa kannella, mieluummin otan sitten pelkälleen syliin. Tosin meillähän ei sinne nukahdeta, josta tämä voi osaltaan johtua!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Tosta Trip Trapista Mä oon miettiny sen ostamista just sen takia kun oon kuullu kavereilta että sillä on käyttöä sitten sen syöttötuolivaiheen jälkeenki. Kuulemma kestää aikuisen miehenkin :D Ja jollain sivuilla oli kuvia kuinka se on mm. tietokonetuolina yms.
Mut miusta se on ruma kuin saapas ihan tuoli-tuolina...et ei tulis käytettyy :p :kieh:
 
Tervetuloa uudet! :heart: :flower: =)

Meillä on neidille hankittu uutena yksi kestovaippa (muut huudettu huuto.netistä) ja muutama vaaleenpunainen vaate. En oikein osaa vastustaa noita tyttöjen vaatteita. Ja kun lasten päällä vaatteet näyttää aina hyvältä. Itellä kun olis noita raskauskiloja reilu kymmenen karistettavana. :p :/

Vaaleenpunaisia vaatteita oon saanu joitakin myös lahjana. Mun serkku lähetti tolle neidille tosi söpön vaatepaketin. Sano, että oli pakko ostaa, kun omat tytöt (13 v. ja 17 v.) ei enää anna äidin valita vaatteita. :)

Muuten on romppeet veljen tai serkun vanhoja ja paljon tolla on vaaleensinistä vaatetta, tosin oon saanu tyttöjen vaatteita mukavasti käytettyinä kavereilta ja sukulaisiltakin.

Aleihin en oon kerinny. Oikeestaan en kyllä mitään tarvis, mutta saa nähdä, jos vaikka huomenna jaksais lähteä Itikseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
lasten päällä vaatteet näyttää aina hyvältä. Itellä kun olis noita raskauskiloja reilu kymmenen karistettavana. :p :/

.
Mie miehelle aina perustelen likan vaateostoksia (hameet yms) sillä, että kun en ite kehtee sellasia hepeneitä pitää, mut likalle sit edes :D Saan ainakin ostaa ja hypistellä ja pukee likkaa silleen söpösti välillä....raskauskiloja 10 ja tupakanpoltonlopettamiskiloja 10 :whistle: :x :x
 
Mä oon luullu, että me ollaan varmaan ainoo lapsiperhe, jolla ei oo tollasta trip trappia.

Meillä mies värkkäs esikoisen vauva-aikana vanhasta syöttötuolista ja Ikean baarituolista syöttötuoliks sellasen korkeemman tuolin, joka toimi meidän keittiön ruokapöydän kanssa. Se kun on työtasojen korkeudella.
 

Yhteistyössä